Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 24 de Maig de 2013

Comentaris

16/04/2012
09:06  h.
Racionero critica els nacionalismes per ser poc “cosmopolites”
L’escriptor que per aquest motiu sempre acaben “en ridícul”
luís Racionero
L’escriptor Luís Racionero, nascut a la Seu d’Urgell, assegura avui en una entrevista a La Vanguardia que “el pitjor d’un nacionalisme és que no sigui cosmopolita”. I com a exemple d’això es refereix al català ja que recorda quan l’escriptor Avel•lí Artís-Gener, més conegut com a ‘Tísner’ “deia per la tele: “avui parlarem d’aquest element important de la cultura catalana”, i treia un càntir!”, segons ell.

En aquesta mateixa línia, Racionero, que ha publicat tant en català com en castellà, també assegura que Terenci Moix pensava igual. I insisteix que per aquesta manca d’esperit cosmopolita els nacionalismes “sempre acaben en el ridícul” i aquesta, segons ell, és la raó per la qual els hi té al•lèrgia.

Quan la periodista l’acusa de “simplista”, ell afegeix: “Clar que has de tenir una identitat, jo sóc de la Seu! Però després no et miris el mèlic, mira cap enfora...”.

L’enveja, defecte estrella dels espanyols

A més, en aquesta entrevista en motiu de la publicació del llibre “Entre dos guerres Civiles” (Ediciones B), també afirma que “l’espanyol porta l’enveja a la sang”. És el nostre defecte estrella, igual que els anglesos són hipòcrites, els francesos vanitosos i els alemanys disciplinats”, diu.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
15Veure i/o afegir comentaris
sóc jo:Que escrigui en el seu petit poblet de Cinc claus entre Viladama...
(15 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Racionero critica els nacionalismes per ser poc “cosmopolites”
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
sóc jo
18/04/2012 08:52
Que escrigui en el seu petit poblet de Cinc claus entre Viladamat i l'Escala, i que segur que te la sort de tenir una bonica casa plena de llibres que molts la voldríem tenir, i en quan als nacionalismes benvinguts siguin però dir que els nacionalistes no són cosmopolites, és una afirmació que no té cap credibilitat. Jo sóc nacionalista i molt cosmopolita, sovint vaig a Nova York, a Brussel·les, a Estocolm a Copenague, a Roma, Marsella, París i Oporto, i justament els nacionalistes catalans entenem perfectament i podem conviure molt bé amb els també nacionalismes d'aquests països que he nombrat. Ara continuï dient que no som cosmopolites i em faré un tip de riure.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
eduardg
17/04/2012 12:08
I que n'ha de dir ell un nacionalista espanyol?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
I a mi que...
17/04/2012 09:14
Oi que el seu vot val tant com el meu?... doncs vinga, que segueixi escrivint llibres que es lo seu. I si es sent tant cosmopolita, que s'envagi a viure a paisos menys nacionalises (que m'anomeni algun, que no en conec cap en el que el seu ideari no hi sigui la pervivència dels seus propis pobles)
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Almogaver
17/04/2012 02:08
El ridicul és ell, recordo "els barbars del nord" potser que n'aprenguem dels del nord, aquest home viu de dir "boutades" i anar en contra de la corrent imperant, per aquest cantó bona notícia que es posicioni així! per altra banda no compreu el seu llibre que segur que no val per res com el que avans esmentava, quan tothom s'enmirallava amb la socialdemocràcia del nord salta ell i s'hi posa en contra, en fi showbusiness en estat pur i res que valgui la pena a redera, una llàstima.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Mar
16/04/2012 21:00
No has de patir Racionero, pensa que quan siguem catalans, és a dir no espanyols, haurem deixat de ser nacionalistes, i ja serem molt "cosmopolites", com tu.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
16/04/2012 19:42
Òbviament, pel que fa a vós .. creu i ratlla! PD: aire, que vol dir vent! Nota: ara que hi penso, hi és al programa de la gallega - galleguísima ( abans se'n deia catalana àdhuc veïna de'n Serrat a Poble Sec) .. mitjà de Planeta ( La Razón, ..)? Anotació al marge: i encara hi ha gent que no sap què és un botifler .. per ' perras '?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
16/04/2012 19:01
Sembla mentida .. digui això!, quan pocs n'hi ha més cosmopolites, interracistes, pluriculturals i multilingüistes que Catalunya! PD: decebedor!, i això que al ' mundo deportivo ' hi plasma les veritats dels arbitratges que rep el mardid! Nota: Ja no se'n recorda temps ha del seu llibre, l'assaig ' Microcosmos català ' a Plaza & Janés ( em captivà), quan parlà deL Papa Silvestre II? Anotació al marge: col·legues comentaristes: recerqueu aquesta Editorial B .. Grup Z .. Unidad Editorial .. Prensa Ibérica .. El Mundo ( qui tingui orelles que hi senti!)!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ramon de Caldes
16/04/2012 16:33
Totalment d'acord amb en Jordi Romaguera. Som nacionalistes perquè ara no podem ser cap altra cosa. I sí: el d'Espanya és un nacionalisme agressiu i, el nostre, defensiu.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
kimet
16/04/2012 14:18
Aquest paio només vol vendre llibres encara que sigui a costa del benestar del poble de catalunya, que es foti ell i els seus llibres. Si es de la Seu perque es fa dir amb el nom CASTELLA de LUIS I NO PAS LLUIS? butifler.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
R
16/04/2012 13:55
es obligatori ara ser cosmopolita o es pot elegir el que volem ser. Coi d'home, i mira que ERC el va presentar primer de llista per Girona en unes eleccions.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Alexandre Pineda
16/04/2012 11:38
D'acord amb el senyor Jordi Romaguera.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan de Vilajuïga
16/04/2012 10:29
Guaita tu si és cosmopolita aquest Sr. que viu a Cinc Claus, un dels municipis més petits i perduts de Catalunya. Segur que ningú de vostés, estimats lectors, sap a on és Cinc Claus. Ah!..es diu Cinc Claus perque son les claus que c alen per obrir TOTES les cases del poble....CINC!.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
16/04/2012 10:07
L'error de partida és volar donar a entendre que ser cosmopolita és millor que no ser-ho. Gaudí no parlava mai en castellà i en prou feines va viatjar, i avui dia és el personatge que més està fent pel cosmopolitisme català.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
16/04/2012 09:47
Home, mes val treure un cantir que apunyalar un toro a peu i a cavall.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi Romaguera
16/04/2012 09:45
Estem d´acord Sr. Racionero. El nacionalisme espanyol és el primer perquè essent un país lliure encara el manté. No veieu quin ridícul?. No veieu com s´oposa amb totes les forces legals i il.legals al nacionalisme català, el qual va sorgir per defensar-se del nacionalisme agressiu espanyol?. Els meus mestres ja m´ho deien que tot nacionalisme d´una nació lliure és nefast. Perquè no té sentit. En canvi el d´una nació sotmesa com la que vostè viu, sí que en té fins que s´alliberi. L´endemà ja no en tindrà. Ara sí. De tota manera deixeu-me dir que, una persona que es presenta amb un partit que defensa na NACIÓ catalana, com ERC, i al cap del temps, ha anat fent manifestacions en contra d´allò que defensava, des dels capitells de la Seu d´Urgell, ho recordeu?, fins al dia d´avui, qui perd credibilitat és aquell que així ha anat canviant de camisa. Ho sento, per vós. Teniu el rellotge aturat. Catalunya se´n sortirà contra els nacionalistes espanyols i alguns botiflers de Catalunya. Jordi Romaguera i Cubedo L´Hospitalet de Llobregat. P.S.- Consti que a part de Cercamon, he llegit altres llibres d´en Racionero, sempre en català, és clar. Però si alguna aportació a la cultura catalana ha fet, ara l´ha desfet. JR.
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida