Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dilluns, 20 de Maig de 2013

Comentaris

01/05/2012
12:07  h.
CDC proposa regular “unilateralment” per llei una hisenda catalana
Rull: "Si no aconseguim la hisenda via pacte, l'haurem de construir per compte propi”
Rull
El secretari d'Organització de CDC, Josep Rull, ha apostat per impulsar una llei que reguli una eventual hisenda pròpia catalana en el cas que el govern denegui a Catalunya el pacte fiscal.

Tot i això, diu que esgotaran totes les alternatives de negociació perquè aquest arribi via acord amb l'Estat.
Rull ha recuperat la proposta que el president de la Generalitat, Artur Mas, va llançar fa un mes de construir una hisenda catalana si l'Estat rebutja el pacte fiscal, una situació que, segons el secretari d’Organització de CDC, provocaria "un xoc de legitimitats democràtiques".

En aquest supòsit, Rull ha explicat que llavors caldria gestionar un escenari de conflictivitat amb l'Estat i fer un "exercici unilateral de sobirania" per donar als catalans els instruments necessaris per contribuir que la hisenda catalana fos una realitat des de la seguretat jurídica, i reforçada i avalada amb la legitimitat democràtica del Parlament.

"Si no aconseguim la hisenda via pacte, l'haurem de construir per compte propi. I això significa que, en determinats casos, la legitimitat democràtica sobre la qual la sustentarem serà la que emani del poble de Catalunya via Parlament", ha explicat.

Després d'admetre així la possibilitat d'impulsar una llei que la sustenti, no tem que la recorrin al Tribunal Constitucional perquè, segons la seva opinió, serà el moment en què els catalans hauran de demostrar si estan disposats a donar un pas endavant o no.

Per donar-lo, i d'acord amb el dret a decidir que propugna CDC, Rull ha insistit en la importància que, a més de la majoria parlamentària, hi hagi una majoria social que doni suport a aquesta reivindicació, ja sigui a través d'una llei o d'altres accions que es puguin posar a sobre la taula, com una consulta sobiranista.

No a la resignació

"Però el que no podem fer davant de la negativa de l'Estat, la resignació. Perquè la resignació pot significar la desaparició del projecte de Catalunya com a nació i el model de benestar", ha alertat després de ser conscient del recel que li desperta al govern el pacte fiscal.

A Catalunya, ha celebrat la "bona sintonia" que estan forjant amb ERC en aquest i altres àmbits, partit que considera que actua amb més responsabilitat en els últims mesos i amb el qual augura un futur recorregut a la segona part de la legislatura.

"CDC s'aliarà amb els que pugui construir un projecte mínimament comú, i amb qui trobem una molt bona sintonia és amb ERC. Ho volem posar en valor", ha remarcat, cosa que desitja acreditar també amb el PSC i PP.
Mentre al PSC li reclama que toqui de peus a terra i se sumi al pacte fiscal, al PP li retreu que la seva proposta de finançament singular per a Catalunya és "insuficient" perquè CiU no renunciarà a tenir la 'clau de la caixa'.

També ha advertit als populars que, en funció de la seva receptivitat a les demandes catalanes, CDC pot optar per "tocar" l'entesa que fins ara mantenen en institucions com la Diputació de Barcelona, sense concretar si això equival a una ruptura.

Per aquesta raó, estaran a l'expectativa de com es desenvolupi un escenari que, segons Rull, està molt obert i que cal afrontar amb esquemes nous.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
12Veure i/o afegir comentaris
Trinxaire:100% d'acord amb 15:48. Molt bo
(12 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
CDC proposa regular “unilateralment” per llei una hisenda catalana
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Trinxaire
02/05/2012 18:11
100% d'acord amb 15:48. Molt bo
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
02/05/2012 15:48
UNILATERALMENT!, tot i que... en el ben entes... sense perjudici... sempre i quan... degudament... segons allo que estipula...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
J
02/05/2012 11:35
Una altra maniobra per guanyar temps i tenir els babaus votants de CiU distrets. Quan tardaran els votants de CiU en adonars'en de que CIU es el PP amb barretina? Que els pren el pel!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Araki
02/05/2012 04:13
Això el Rull ho diu ara. Espereu-vos que surti el Felip V Puig de la Caicsa i li foti una bona multa de 100 euros per no "respectar la llei" (això sí, amb tota la comprensió del món i sentint-s'hi "molt proper").
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
adéu, Espanya i CiU
01/05/2012 20:12
"unilateralment", l'unic que han regulat fins ara són els peatges, Banca Catalana, el PPciu i el PSOEciu... ah, i el sí bwana Ecscaña.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Jordi
01/05/2012 19:20
Mira, si obriu el compte a La Caixa encara i sortireu guanyant tots plegats...això si, jo vull un rebut eh!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
01/05/2012 18:34
CiU segueix parlant molt i actuant poc.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
caracal
01/05/2012 18:09
Amics de CiU. Just avui trieu davant el novullpagar un altre espectacle per a emborratxar-nos. No sabeu que la gent ja no s'empassa certes coses. Teniu els vots suficients amb ERC, SI per a fer tot el que diéu. Perquè més temps, perquè ens cobreixi la boira de l'oblit.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pepa
01/05/2012 15:41
"Unilateralment" ? Ha, ha, ha ! Segur que el PP ja deu tremolar...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
01/05/2012 14:13
Els #novullpagar us han agafar amb el cul a l'aire i heumostrat qui son els vostres amos. Ara suposo que cal fer una mica de teatre.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
andrea
01/05/2012 13:36
CDC unilateralment?... vols dir que els seus socis del PP hi estaran d'acord?.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
01/05/2012 12:38
Nois de CiU, feu alguna cosa positiva i valenta, però ja! Abertis, sou miops de mena, que fàcil era fer una renúncia avui per guanyar-vos el suport popular com a companyia multinacional catalana. Quan cobren els vostres assessors?
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida