Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dilluns, 20 de Maig de 2013

Comentaris

02/05/2012
00:00  h.
Amb cor i nervi
La multa de CiU
"CiU porta mesos escalfant el nacionalisme econòmic i ara que el fum pren flama resulta que són ells els primers que volen venir a apagar-lo"
Acostumem a criticar la falta d'unió política de l'independentisme, però la campanya "No vull pagar" demostra que de moment ja va bé que els independentistes estiguin políticament repartits. Igual que va passar amb les consultes, Esquerra i Solidaritat es fan la competència a veure qui dóna suport a la protesta amb més vehemència, qui penja més vídeos al youtube, qui aglutina i propaga millor el moviment, qui té millors idees per aconsellar i protegir els insubmisos i, el més important, qui sap deixar en evidència a CiU amb més incisió. Aquest joc a tres estimula ERC i SI, fa créixer el debat independentista i obliga a CiU a fer allò que menys li agrada: definir-se. Gràcies a aquesta pressió política i social, Artur Mas, que tenia dubtes, es va veure obligat a votar a la consulta de Barcelona. I Duran va haver de fer el ridícul dient que no hi participaria per "temes d'agenda".

Sembla que CiU cada cop té menys espai pel regat, que en el seu camí cada cop hi haurà més cruïlles i menys opcions de fer marrada. Per això quan tria malament es nota tant. És decebedor que el Govern hagi anunciat que es multarà amb cent euros les persones que no paguin els peatges. La legalitat del cas no és prou clara com perquè el Govern hagi de sortir a defensar una empresa a través de la qual l'Estat ens roba per donar als altres. No les volem, aquestes empreses. Com podríem voler-les? Segons Alfons López Tena, l'impagament del peatge no infringeix cap llei, i SI s'ha compromès a defensar gratis els possibles multats. La pròpia empresa avisava ahir als conductors que l'impagament "podria ser una infracció del Reglament General de Circulació." Podria ser, deia. Fins i tot Ciutadans creu que les multes serien il•legals! El cas és que hi ha dubtes, que la multa no és ni molt menys de llibre, i que CiU, si hagués volgut, s'hagués pogut fer el longuis. No demano que el Govern faci una crida a la insubmissió ni que el President Mas pengi un vídeo al youtube fent un sinpa, però si se senten, com han dit, "propers" a la protesta, haguessin hagut de deixar que Abertis sués la batalla. Abertis, una empresa que ens fa pagar les carreteres dels altres. No calia protegir-la, i menys encara amb una norma incerta que cohibeix la gent i que pot dinamitar la iniciativa. Tampoc calia que Duran i Lleida ens digués que, tot i estar-ne "tips", hem de pagar els peatges perquè aquestes són "les regles del joc". Això, bàsicament, és demanar-nos que ens deixem fer trampa.

El gran compromís electoral de CiU és un pacte fiscal tipus concert econòmic, s'han passat el que porten de legislatura ressaltant la discriminació econòmica que pateix Catalunya, insistint en la necessitat vital de poder gestionar els nostres impostos, atribuint les retallades al dèficit i queixant-se dels incompliments de l'Estat; porten mesos escalfant el nacionalisme econòmic i ara que el fum pren flama resulta que són ells els primers que volen venir a apagar-lo. En defensa de "les regles del joc", que això sí, reconeixen injustes. Tela. Desanima, perquè si pretenen aconseguir la justícia fiscal a la qual s'han compromès, s'hauran de saltar regles molt més grosses que el semàfor d'un peatge. Ai, Mare de Déu Senyor!
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
23Veure i/o afegir comentaris
el nom:Tània i els teus altres innumerables noms, que intentes INTOXICA...
(23 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
La multa de CiU
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
el nom
15/05/2012 18:55
Tània i els teus altres innumerables noms, que intentes INTOXICAR la gent. El tripartit es va trinxat tot solet, sense cap ajuda, de tant malament com ho va fer. Així estem ara. El PP amb la seva abstenció va permetre l'aprovació dels presupostos. Els altres no varen ser capaços ni de abstenir-se. TV3 i la CORPO, és una de les millors fites dels governs Pujol per normalitzar el català, i com pots suposar, no tenen cap gana de fer-li mal. ¿Recordes el Sr. que volia treure la CROSTA CATALANISTA de TV3? , aquest representant del tripartit, si que va fer tot el que va poder per enfonsar.la. !BRUTAL! és el que fas tu per enfonsar el singular digital perqué la gent es cansi de escriure-hi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Tània
03/05/2012 00:12
"CiU porten mesos escalfant el nacionalisme econòmic i ara que el fum pren flama resulta que són ells els primers que volen venir a apagar-lo". Impressionant! I ara te n'adones, Àstrid? Aquesta és l'anàlisi general del que és CiU, una gent que s'ha estat 7 anys excitant independentistes com tu amb l'únic objecte de trinxar ERC i trinxar el Tripartit, i posar-s'hi ells, això és tot. I ara veiem la realitat: multes de 100 euros per no pagar els peatges, pactes amb el PP a tort i dret, TV3 en mans de l'exdirector de RAC1 (objectiu: enfosar TV3, naturalment, en benefici del Grupo Godó y Sus Mariachis), i Catalunya Ràdio, dirigida per un tipus d'Unió, amic de Duran y Lérida, sense CAP experiència periodística ni radiofònica. Brutal! Gràcies, Àstrid, per tot el que heu fet els 'sobiranistes' de saló que voteu CiU!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
CiU-Abertis&Company
02/05/2012 23:21
La culpa la teniu vosaltres per votar pàmfiles com Duran i després continuar queixant-vos del mateix. Ja us està bé.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ramon
02/05/2012 23:00
Astrid, un article boníssim
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
02/05/2012 22:21
Tant CiU com PSC són els partits que representen els interessos de l'oligarquia que avui es reparteix Catalunya, ja sigui en la seva versió neoliberal o liberal "progressista". Són els partits de la màfia del 3%, de l'omertà i dels lobbies de la construcció que han destruït Catalunya i Barcelona i l'han convertit en un femer i en un bordell macroturístic i especulatiu, com ha quedat ben clar en la votació d'EuroVegas, a on ambdos partits competeixen per veure qui se'n du aquest femer i s'embutxaca la comissió corresponent. Avui Catalunya fa fàstic i la penosa classe política que tenim no és més que un signe de la nostra degeneració com a país i de l'esgotament d'aquest sistema partitocràtic corrupte falsament dit "democràcia", a on només pots triar si mana una merdeta de dretes o una altre merdeta "progressista" de diferent color però de contingut i olor característiques iguals.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
02/05/2012 21:03
Si totes les energies que consumiu posant el cul gratuïtament al servei de l'espanyolisme, les possessiu per denunciar l'espoli que pateix Catalunya, no tan sols pel policia dolent que és Abertis, sinó pels seus amos espanyols, seriem menys pobres.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
sibil·la
02/05/2012 20:29
waleranbigod, tota la raó, però continuen guanyant eleccions i hem de fer pressió perquè recullen la veu majoritària i és una veu que podem anar modulant i de moment és la que tenim. El catalanisme, ni de dretes ni d'esquerres, això ho ha d'entendre CIU i deixar les seves fidelitats passades però també ho hem d'entendre tots plegats i anar a una. NOCTAS, l'acampada era espanyola i això ho sap tothom, com sap tothom que sempre passa el mateix: ens oblidem que primer va la causa nacional (perquè mai no podrem construir una societat justa si no som reconeguts com a unitat nacional) i anem amb els espanyolitos que van de modernos (i no en són, pq espanya no té la maduresa política de catalunya) que en el fons són igual de fatxes i ens la claven per l'esquena. Tu mateix. FERRAN tens tota la raó, no ens deixem despistar i no ens enfrontem entre nosaltres!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cati
02/05/2012 19:49
L'article crec que fa un xic de demagògia. La sanció només es posarà si es denuncia per part de Abertis, i en aquest cas, suposo que el govern no hi podrà fer res. Esperem que no passi. Per altra part, els de Esquerra varen fer aquest mateixos numerets, junt amb la Sra. Tura del PSC-PSOE abans de tenir el poder amb els dos tripartits. Després varen aplicar els augments LEGALS corresponents, i no se'n parli més. Ara tornen reprendre el fil per poder fer-se la foto i si de passada erosionen el govern de Convergència, millor.. De Lopez Tena millor no parlar-ne. Crec que s'ha tornat un "actiu toxic" per l'independentisme.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Ernest
02/05/2012 19:38
Cada dia m'agrades més Àstrid!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Consol
02/05/2012 19:36
Força penosos alguns comentaris. Se suposa que tots els independentistes volem un País Lluire i independent, però sembla que alguns vulguin un país pobre, sense empreses ni empresaris que ens crein riquesa i que contractin els molts i bons estudiants i gent disposada a fer coses, però no a guanyar diners sino a cobrar un sou. No sé de què deuen viure alguns d'aquests que comenten... Suposo que a costa dels altres, doncs no volen treballar per no ser "esclaus" ni volen ser empresaris ni que sigui de una cosa petita !quina mandra!...Mireu, necessitem de tothom si volem ser independents, també de les moltes i bones empreses que van mantenint el funcionament del nostra País (llàstima que tinguin que pagar molta part dels seus impostos a Mdrid). Els diners dels governs, els proporcionem els contribuents, i si no tenim empreses ni professionals independents, etc. no tenim País.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Què t'empatolles?
02/05/2012 19:26
La cosa Narcís és tan ruc que no sap ni qui critica què.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
02/05/2012 19:25
N'atenció, son ull viu, no és en FERRAN !! ( 15:01) .. perquè critica CiU .. i son ferran mai criticaria uns peatges d'una Caixa d'un son partit verament nacionalista català com son Govern .. és el ' trollet ´ejpanyol/ ejpanyolero, cuca, patufet, rei meu, bordegàs, vailet, no et canses mai, ço és, trollejar et fa sentir ' realitzat ', no ser un no ningú? PD: comprens perquè Catalunya ha d'ésser lliure el més en aviat possible sinó volem embogir com tu? Nota: res home!, continua perdent en son temps així .. quin beneït estàs fet! Anotació al marge: tanmateix, et tinc estima car sinó hi hagués subjectes com en tu, no hi sabriem reconèixer els que tenim seny i son capacitat intel·lectual, així doncs, moltes gràcies .. ets un sol!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep Pedra
02/05/2012 19:02
Jo felicito a la noia perquè te moltissima raò. CIU nomès fa ambigüetats de la poliítica i porta massa temps especulant amb el concert o el pacte, o el que sigui.... Molt bé Astrid
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Comentaris més avall
02/05/2012 18:47
sí, CiU ens roba amb l'ajuda de llepaires com el ferran i su PPciu.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
02/05/2012 18:28
noctas, per curiositat femenina .. vols dir que fins que s'acabi el món s'hi haurà de pagar aquests peatges? s'hi haurà de pagar peatges àdhuc sense haver carretera convencional? ídem pel que fa a carreteres amb una manca de seguretat de por o/ i manteniment zero ( la mateixa N-II)? i de la resta de l'estat .. totes gairebé de franc i permetent-se el luxe de demanar-n'hi més? PD: contracte dius .. per ventura, veus enlloc l"acord ' de la ciutadania pel fet de passar-hi sense el 100% d'atenuants així eximit? Nota: sembla mentida diguis això .. i no en diguis res de ta espanya! Anotació al marge: procuro no ser gens ni mica maliciós, però .. quantes d'accions d'Abertis disposes?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
02/05/2012 15:01
Ha han alguns comentaris de més avall, que són d'allò més rucs quan senyalen unes suposades empreses controlades per CiU que roben als Catalans. Mira que s'ha de ser ruc per escriure aquestes xorrades..Abertis, és una empresa participada per la caixa en un 24% aproximadament, que te seu a Catalunya nomes per una raó: FER DE POLICIA DOLENT!!!...Us penseu que els espanyols hagessin permès que una companyia tan estratègica per ells, com és Abertis, fos sobre el paper, i nomes sobre el paper, una companyia Catalana amb seu a Barcelona???...Apa! Jaaa......Totes les companyies estratègiques tenen seu a madrid, absolutament totes. Abertis és l'única excepció, simplement perquè als espanyols ja els hi va bé que l'espoli sobre les autopistes sigui practicat per una companyia amb seu a Catalunya fent DE POLICIA DOLENT..Això esta muntat així, perquè després autèntics gilipolles puguin comentar que una empresa controlada per una gestoria política, anomenada CiU, ens roba...Mira que s'ha de ser ruc, Collons!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
noctas
02/05/2012 14:39
lamentable l'article, sobtretot perquè primer diem que l'ocupació de les places constitueix un acte de violència passiva i en canvi amb això dels petages no diem res de res. Espero que no tinguis la gosadia de pensar que l'estat no fa trampes amb els okupes i sí amb els catalans, perquè ja seria el súmum de l'estafa intel.lectual. Dit això, l'Alfons com a notari que és, sap i ho sap bé que no pagar el peatge és pura i simplement un incumpliment de contracte, i Avertis està legitimida a reclamar la quantitat impagada al jutjat civil. A l'hora de reclamar podria demanar la quantitat relativa a tot el tram de peatge més les costes del procés i interès legal. No és una infracció administrativa, és un incumpliment de contracte, com qui no paga el lloguer...saludus!!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Toni Arregui
02/05/2012 14:05
Àstrid, l'actitud de CyU no desanima, només informa de que efectivament, com cada cop més catalans veuen, hem de deixar de banda aquest partit perquè, tenint altres interessos com té, no vetlla pels interessos del poble català.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
02/05/2012 13:22
El comentari de les 9:48 l'acerta plenament. Sota la bandera del catalanisme que fa gala CiU s'hi amaguen els interessos de les grans empreses, del neoliberalisme i Foment del Treball. Això és de domini prou conegut, i qui no vulgui veure-ho ho és un babau o s'enganya a si mateix. Si CiU és "pal de paller" d'alguna cosa, si de cas serà del catalanisme de dretes i res més. Un treballador català amb consciència de classe no pot votar un partit com Convergència que coincideix en pràcticament tot amb el PP i la defensa dels interessos de Foment.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
waleranbigod
02/05/2012 09:48
Que ningu se n'adona que CiU és tant nacionalista com protectora de les grans empreses i fortunes del país? Qui no o vulgui veure és que no sap com funciona i com es mouen els partits, i com es mouen les coses a Barcelona. Entenc que hi hagi gent que tingui la il·lusio d'un front comú sense frenada, però ja us puc ben garantir que no és així.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Reagrupat
02/05/2012 08:32
Per què es critica tant la "divisió" de l'independentisme i entre els diferents partits instal·lats només és diversitat o arriba a diversificació i deoloògica ?. No serà un intent de desacreditar-los gratuitament negant la major ?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Oscar
02/05/2012 04:50
Bon article! Per un cop estic d'acord mb tu
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingulardigital.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Tonet
02/05/2012 02:25
Mentre tinguem CiU com a govern Catalunya i amb ella tota la ciutadania estem ben perduts, són la personificació del cinisme i del beautefleurisme més descarat. Amb ells mai aconseguirem el nostre estat propi. És un càncer que s'allarga fins a la cronicitat... L'article és prou clarificador.
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida