vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
86 %
14 %
59 vots
23/10/2009
23:57  h.
Tal dia farà un any
Avortament: reforma negligent i mentidera
La reforma de l’avortament és una altra de les grans ensarronades del govern ZP. És així. Justifica la desprotecció de la vida no nascuda, desestimula l’atenció i ajut a les embarassades en dificultats i nodreix una cultura on eliminar al que ha de néixer és l’única opció que l’Estat promou a l’embaràs no desitjat.
Antoni Maria Piqué
Tot plegat, una gran comèdia. Amunt i avall amb els terminis –¡14 setmanes!, ¡22 setmanes! …una cruel subhasta–, amunt i avall amb el permís patern/matern per a noies entre 16 i 18 anys… i el moll de l’os és aquest: transformar l'avortament de crim despenalitzat en tres supòsits en un dret de la dona.

Així ho explica L*, el relacions públiques que ha dissenyat el màrqueting de la cosa. Es tracta d’armar un cacau amb un aspecte menor (adolescents són només un 5% dels avortaments) per a passar la bèstia grossa de constituir l’avortament en un bé jurídicament exigible i legalment protegit.
El primer acte va ser aquella broma de la Comisión de Expertos. Tots nou eren i són veterans partidaris de la llei de terminis tal i com la volia el Gobierno. Culs llogats.

Abans d’ahir la gent de ICV i ERC van representar la seva part del sainet, condicionant el seu vot a que l’avortament a voluntat sigui legal fins a les 22 setmanes d’embaràs. Focs d’artifici.

El Grand Finale és aquest: deixaran caure de la llei el permís familiar (“Ho veieu, què moderats que som?”) i mantindran la lletra petita, que permet avortar a voluntat fins la setmana 22 (la lletra gran diu fins la 14).

És com Wag the Dog, aquella película on un president dels EUA organitza una falsa guerra per televisió a fi de distreure els ciutadans d’un seu escàndol sexual.

És repulsiu.

Adobi’s tot amb el cor de palmeros de l’avortament, com l’ex director d’aquell diari tan crític, a qui preguntí aquesta setmana si és millor que d’avortaments no n’hi hagi, que ni hagi pocs o que siguin 120.000 com l’any passat? Després de repreguntar quatre cops em diu: No, no es bueno abortar. No conozco a nadie que lo desee y hay que intentar prevenir embarazos no deseados. Com la ministra de Sanidad, que sempre qualifica l’avortament de drama.

Doncs si no és bo, si és un drama, si creix cada any un 10%… com és que no promouen i estimulen polítiques que el redueixin, que el desanimin, a l’estil de les que s’apliquen amb el fumar o amb els 80 km/h?

Quina hipocresia, quina barra.

Pitjor encara: quina mena de societat i cultura es construeix amb aquesta reforma? Quins valor promou entre la ciutadania? Aquí no s’enganya ningú: les decisions individuals ens transformen en un tipus de persona i les decisions col•lectives ens transformen en un tipus de societat.

Pregunto: la decisió de transformar en dret i facilitar una pràctica que no veiem bé, que és un drama per a la dona, que normalitza l’eliminació de la vida… promou una societat i uns ciutadans millors o pitjors?

No s’hi val a dir que l’avortament és una realitat social. També ho son el tabaquisme o el fracàs escolar i els governs fan l’esforç –poc o molt reeixit– per a erradicar-les, per a fer-les estranyes, rares, infreqüents, extraordinàries.

Un bon govern podria aplicar tantíssimes polítiques per a què l’avortament sigui també estrany, rar, infreqüent, extraordinari. Barack Obama, gens sospitós, apuntà en la bona direcció en agraïr el doctorat honoris causa per la catòlica Notre Dame University: “Potser no anem d’acord amb el tema de l’avortament, però podem coincidir en el fet que és una decisió que trenca el cor a qualsevol dona, tant per la seva dimensió moral com espiritual”. I invità tothom a “treballar plegats” per a disminuir el nombre d’avortaments, reduint els embarassos no desitjats, facilitant l’adopció i augmentant els ajuts a les embarassades en dificultats.

El govern ZP no ha volgut tenir ni aquesta mínima decència democràtica. De què tenen por?
I la resta de polítics i líders socials… no sé pas si encara n’hi ha algun amb prou valor i prudència per a sostenir i defensar la bandera de la vida com diu i rediu l’Antoni Puigverd. De moment, tenim un govern espanyol negligent amb les dones i hostil a la vida.

En seguirem parlant.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
21Veure i/o afegir comentaris
Almiral Mouchez:Gran artigo! Noraboa!
Comentaris (21 en total)
Almiral Mouchez
26/10/2009
Gran artigo! Noraboa!
Pol
26/10/2009
Es quelcom molt pobre decidir que un nen ha de morir perque tu puguis viure com ho desitjes. (Mare Teresa de Calcuta)
Pol
26/10/2009
Es quelcom molt pobre decidir que un nen ha de morir perque tu puguis viure com ho desitjes. (Mare Teresa de Calcuta)
Joan
25/10/2009
El Sr. Piqué sap posar sobre el tapet una realitat que sovint passa inadvertida: l'aprovació de la nova llei segueix una estratègia que distreu l'atenció sobre el fons de la qüestió, que és passar l'avortament d'un mal tolerat -delicte despenalitzat- a un bé promogut -dret de la dona-. Darrera d'aquestes dues perspectives hi ha dues visions diferents de l'ésser humà i de la Natura. Si apropem aquestes visions podrem aproximar postures que, d'altra menera, resulten irreconciliables.
pere de la cullera
25/10/2009
D'acord amb en Toni i en Puigverd. No entenc com des de l'"esquerra" es planteja l'avortament com un dret de la mare. Nosaltres hem perdut un embaràs a les 20 setmanes via part, i us puc assegurar que era una personeta. Personalment, em seria impossible posar la linia en algun lloc i quedar-me tan tranquil.
jordimolas.com
26/10/2009
Toni... aquest és el moll de l'os quan dius: "Espolvoréese todo con el coro de palmeros del aborto, como el ex director de ese diario tan crítico, a quien pregunté esta semana si es mejor que no se practiquen abortos o que se practiquen algunos o que sean 120.000 como el año pasado. Tras repreguntar cuatro veces, dice: No, no es bueno abortar. No conozco a nadie que lo desee y hay que intentar prevenir embarazos no deseados. Ya. Como la ministra de Sanidad, que siempre califica el aborto de drama. Pues si no es bueno, si es un drama, si crece cada año un 10%… ¿cómo no promueven y estimulan políticas que lo reduzcan, que lo desanimen, al estilo de las que se aplican al tabaquismo o la velocidad variable en los accesos a Barcelona?" Parlar de l'Església, de la "derechona", etc és defugir el que realment és un avortament: un fracàs personal i de tota la societat que no ha sigut capaç de trobar una sortida a un embaraç complicat. Per què, algú pot dir-me que un fetus amb síndrome de Down té menys dignitat que qualsevol de nosaltres? Fins un condemnat a mort als USA té més oportunitats de defendre's que un fetus en aquest país. No és irònic?
Berta A. (Badalona)
24/10/2009
100 x 100 d'acord.
fart de tot
25/10/2009
El tema de l'avortament ajuda a distreure l'atenció de la crisi que estem patint a moltes cases. És una manera de marejar la perdiu. La dona sense feina, els fills a l'atur... el ZP guarda aquesta carta sota la taula i l'ensenya de tant en tant. Però el populatxo el votarà, i tant si el votarà... i per a assegurar-se la menjadora posarà la Pajín i quatre merdosos més a bregar davant la televisió.
gregori
25/10/2009
Belxebub, nazional.soclialista de professió, jo pago impostos per matar nadons en nom del Zapatero; doncs que haig de fer, no pogar impostos que nomes serveixen per matar nadons indefensos? per cert fa molt més l'esglesia per la gent pobre que el corrupte i lladre Montilla
Belzebub
25/10/2009
Ha, ha, gregori. Si ja ho se que als capellans els agraden molt els nens, sobretot si son una mica grandets. I pel que fa als pobres nomes cal veure la cova on viu l'exbisbe de Barcelona. Es clar, com tot s'ho gasta ajudant pobres...
Ana Botieso
25/10/2009
A 3E8502. Lamentable comentari. Tractes aquest tema com qualsevol altre que tingui una llei per negociar. I és bastant més seriôs. Inclús l'Obama el reconeix el debat de la vida com quelcom més important que la majoria de les coses. A més, vas del rotllo progre que vol pactar per tancar el debat i això no s'ho creu ningú. Sou uns sectaris que només accepteu UN camí, el vostre. No ens enganyareeeeeu més amb el vostre pensament únic pseudo esquerroide. A cagar a la via, tonto polla!!!
Amaril.lis
25/10/2009
Quina hipocresia, quina barra! Això mateix et dic a tu, periodista. Pensa-hi.
Matar es PSOE
25/10/2009
No entenc que te de progresista matar un nadó que no es pot defensar; realment l'assassinar nados es propi de feixistes, de gent que no sap que les persones son dignes i que matar es propi d'assassins; paguem impostos per matar nadons, pero es normal amb el govern nazional.socialista del Zapatero-hitler; i haver d'abortar es un problema d'analfabetisme o imbecilitat, i jo, no tinc per que pagar impostos per alimentar analfabets o imbecils!
José María Sánchez G
25/10/2009
Saludos, Toni y abrazos a Joan. En http://blogs.lavozdegalicia.es/pacosanchez/2009/10/17/la-manifestacion/#comment-5752 he dejado mi comentario sobre a qué se debe esta "reforma" del aborto.
Belzebub
24/10/2009
Ei, que avortar no es cap obligacio!. Que no es com finançar l'Esglesia Catolica inclosos els seus pederastes, que aixo si que es una obscenitat obligatoria, siguis catolic o no.
3E8502
24/10/2009
La veritat és que amb raonaments com els del periodista per la Universitat del IESE de Navarra, Piqué, serà una mica difícil posar ordre en aquest tema. A mi em sembla que valdria la pena que Piqué revisés -o veiés si no l’ha vist encara- el programa 59 segons de TVE Catalunya (està penjat a la web), on dos metges seriosos i documentats van encarrilar molt seriosament aquest tema. Escolti el que diuen aquests metges i deixis de fonamentalismes! Vull creure que el periodista Piqué no s’ha llegit ni el avantprojecte d’aquesta llei, doncs altrament s’hauria adonat que hi ha un primer títol que parla de la prevenció. Allí també hi era el seu admirat Puigverd que, gairebé com sempre, va fer un discurs jesuític que ni tan solament ell va entendre. Què és el que vol Piqué? Tornar a la penalització de l’avortament? La Llei proposada té coses bones i dolentes, però cal desqualificar-ho tot com si fóssim uns hooligans. Gerard Palacin
Joaquim B
24/10/2009
Proximament s'estrenarà als EUA un documental realitzat per Hollywood sobre el negoci de l'abortament... aquí a Espanya, el "Gobierno" només pregunta als que es lucren amb el negoci de l'avortament (Comisión de Expertos) què en pensen de tot plegat... i és clar, 120.000 abortaments a l'any els sembla poc (la majoria son en centres privats)... en fan falta més, menys controls i menys justificacions... ja no fa falta cap raó per abortar... sencillament la decisió puntual, inclús d'una menor,... deixant en total indefensió la vida del embrió o del fetus. Sembla que hom es quedés embarassat per art de màgia... els actes humans tenen responsabilitats... però estem criant una societat irresponsable... no es preocupeu, que papá Estat ho solucionarà tot: educació del fills, embaràs no desitjat, subsidi per desocupació... i així anem... cada cop més infantilitzats. I per cert, ningú segueix explicant el "síndrome postavortament", que està destrosant la vida psicològica de milers de dones en el nostre país que passen per la tràgica experiència d'un avortament.
Chema VB
24/10/2009
Antoni, Clarament cada dia m'identifico mes amb els teus escrits. Sentit comú a raudals i valentia per dir alló que tothom pensa i resulta politicament incorrecte de dir. Felicitats!.
javier
24/10/2009
Siempre me ha asombrado el aborto como tema de debate. No concibo otra disyuntiva más neta ni un punto de partida más indiscutible: o el embrión tiene derechos -muchos o pocos, no importa- por sí mismo, o es parte de la mujer con todas sus consecuencias y hasta el final (sólo los adquiere en el alumbramiento, y no siempre enseguida, como en el caso -es sólo una analogía- de algunas legislaciones civiles sobre la herencia). Voy a ser positivo. Estamos avanzando mucho. Cada vez está peor visto el concepto del derecho al aborto (ya nadie se atreve a repetir lo de "es un grano, lo extirpo y ya está" de Cristina Almeida en un debate de La Clave hace 25 años). Pero me sigue asombrando -y esta es la parte negativa- nuestra capacidad de liarnos: ¿qué tienen que ver los plazos con el derecho y con la ciencia? ¿quién ha dicho que una ley de plazos evita los abortos? Hemos conseguido -entre todos- politizar hasta el embarazo, una realidad que tradicionalmente era recibida y percibida como algo positivo, individual y socialmente. El dramatismo de las primeras excepciones -aquellas a las que se refiere la sentencia del TC- se ha quedado corto ante ante las crecientes necesidades de la 'calidad de vida': ¿ser madre a los 18? ¿interrumpir los estudios? ¿dar un hijo a ese capullo? ¿no es un precio excesivo pagar con un hijo no deseado una noche de juerga? Entiendo el cabreo de Puqié: y para colmo, los partidos políticos mercadeando con este asunto, como si discutieran las ayudas a la pera de Lleida. Y es un tema de derchos humanos. Siempre lo he visto así.
Feixisme es ZParo
24/10/2009
Jo el que no entenc com hi poden haver metges, que maten criatures com qui mata un conill; o un conill potser no es mataria? realment el nazional.socialisme té aixó, que li repugna tot, excepte el dret propi a matar persones; es el que sempre han fet les Esquerres, del Hitler, al Stalin, del Carrillo al Rubalcaba del Gal!
Durruti
24/10/2009
En aquest pais si augmenten les ajudes a les embarassades en dificultats,es quedarán prenyades la majoría de les adolescents de determinats estrats socials!!! De tota manera cada dona es un món diferent.S´ha de respectar i punt.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida