vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Pagaràs els impostos a la Hisenda catalana, si Mas la crea?
Pagaràs els impostos a la Hisenda catalana, si Mas la crea?
96 %
4 %
0 %
24 vots
Dijous, 17 de Maig de 2012
22/10/2009
00:00  h.
Anem a pams - La frase

Nervis i més nervis al PSC

"Si cal, diran que Mas i Trias es menjaven nadons crus que els servia el lladre Millet"
Francesc-Marc Álvaro
“La veritat, per si sola, no et farà lliure”
George Lakoff, expert nord-americà en campanyes molt seguit pels socialistes espanyols i catalans

Un dels problemes de la política contemporània és que les enquestes, a més d’oferir pistes més o menys plausibles sobre com es mou la societat, té efectes no sempre benèfics per als partits i els seus empleats. Mentre corren els rumors sobre un eventual avançament de les eleccions al Parlament, que podrien celebrar-se el juny en comptes del novembre, la majoria de sondejos efectuats per uns i altres assenyalen una tendència clara: els actuals socis del tripartit podrien deixar de sumar. ERC patiria una davallada molt important, ICV també perdria suport i el PSC, tot i repuntar, no podria compensar el retrocés del seus aliats. D’altra banda, per primera vegada en tres dècades, els socialistes veuen realment amenaçada la conservació de l’alcaldia de Barcelona, un extrem que implicaria desmuntar el nucli de poder més ben greixat, més nombrós i més enquistat del qual gaudeixen, des dels temps immemorials de Narcís Serra, cèlebre pels seus reconeguts mèrits com a financer i filantrop de primer nivell.

La coincidència de les dues hipòtesis que les enquestes apunten en aquests moments – pèrdua del Govern de la Generalitat i de l’Ajuntament de Barcelona – ha encès totes les alarmes a la seu central del PSC, al carrer Nicaragua. I les ordres han estat taxatives: cal fer servir absolutament tot contra el rival. Empesos pel nerviosisme i pel pànic, els que dirigeixen les estratègies electorals de Montilla i Hereu s’han concentrat en un sol objectiu: intentar destruir amb míssils la credibilitat de Mas i de Trias, peti qui peti. Només se salvaran – pensen els socialistes – si aconsegueixen transformar la percepció pública de Convergència. Es tracta que CiU deixi de veure’s com una alternativa creïble que pot governar millor Catalunya i Barcelona. I, per portar a terme aquest pla, han trobat allò que consideren pot ser la gran arma de destrucció massiva: el cas Millet, que malden per convertir en el cas Convergència. L’alcalde mateix va deixar anar, durant una recent trobada amb càrrecs municipals i pensant que ningú no el sentia, com de beneficiós resulta aquest nou clima per a la cursa electoral socialista.

Atès que no han pogut provar res de caràcter il•legal ni delictiu, els socialistes han animat un debat delirant sobre el caràcter més o menys ètic dels convenis entre el Palau de la Música i la Fundació Trias Fargas. Llàstima que, en aquest debat sobre ètica, no hagin invocat la primera autoritat catalana en una matèria tant sensible: Josep Maria Sala, el dirigent del PSC que fou jutjat, condemnat i empresonat pel cas Filesa i que, a data d’avui, segueix treballant per la causa com si res.

Les coses estan així. Cada setmana, cada dia, cada minut, els socialistes i els mitjans afins faran tot el possible per projectar l’ombra de la sospita més tòxica sobre Convergència. Serà constant. Si cal, diran que Mas i Trias es menjaven nadons crus que els servia el lladre Millet en safata de plata. Tot s’hi val. És una cursa desesperada: cal remuntar en les enquestes per evitar la catàstrofe que fóra perdre els dos xiringuitos més estimats del clan. Cal salvar Montilla i Hereu, el temps passa i cada instant compta. La política realitzada per altres mètodes, com va dir-nos el clàssic, només té un nom: guerra. No us enganyeu: els atacants no volen fer presoners, encara que, a Madrid, el ministre Corbacho – últim somiador d’una sociovergència – pacti la nova llei d’Estrangeria amb el diputat Campuzano.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
35Veure i/o afegir comentaris
Xesca:Patètic que qualsevol crítica al pSc sigui interpretada per algun...
Comentaris (0 en total)
Xesca
23/10/2009
Patètic que qualsevol crítica al pSc sigui interpretada per alguns com a periodisme convergent.
Indigeta
23/10/2009
Josep, el "PSOE de Catalunya", és tant letal al govern com a la oposició. El que cal és que desaparegui i surti un altre partit diferent que el sustituexi. Del PSOE del NE ja no hi ha res aprofitable, tot está podrit.
Un entre tants
23/10/2009
Montserrat, més que periodisme independent és periodisme convergent
Josep
23/10/2009
Ja comença aser hora quel "psoe catalan" torni el seu habitat natural, l'opsició, on no li cal treballar que, per altra banda no saben el que es.
Fèlix Millet
23/10/2009
Gràcies per defensar-me, Francesc Marc!
Carles
22/10/2009
I dels Sindicats? Ningú en parla? Aquests sí que viuen subvencionats! I no pot ser que hi hagi alguna corretja de transmissió no només ideològica entre algun sindicat i algun partit (UGT-PSC_PSOE)?
Carles
22/10/2009
I dels Sindicats? Ningú en parla? Aquests sí que viuen subvencionats! I no pot ser que hi hagi alguna corretja de transmissió no només ideològica entre algun sindicat i algun partit (UGT-PSC_PSOE)?
xavi fatjó
22/10/2009
em trec el barret francesc marc, tot plegat es veu tant que no els hi surten els numeroa que han posat tota la guardia pretoriana a disparar merda a tort i a dret..això del fuentes ja és inaguantable, el cuní desesperat, el diariohablado de tele3 em porta al segle XX..gràcies per l'article (ets concient que ara aniran a per tu?),encara queden persones dignes que diguin les coses que passen en aquest disortat país..molta sort
dolos.
22/10/2009
mol bè Francesc , parla clar , tu que en saps,
Maria
22/10/2009
És d'admirar que en aquesta societat malalta hi hagi periodistes com en Marc. Ets diferent i val la pena llegir els teus articles. A diferencia d' altres que abans de llegir-los ja endevines el que diuen, per la qual cosa no perdo temps.
Francesc
22/10/2009
Totalment d'acord.
Albert.A.
22/10/2009
Endavant Francesc Marc, hi ha es hora que algun periodista de debó, com vostè, foti cul enlaire a aquesta colla de miserables socialistes. Jo els he patit en la propia carn i seu el grau de cinisme i corrupció en que es mouen.
Ramon
22/10/2009
Acabo de veure un altre Telenotícies del Vespre de TV3... dia rere dia es confirma i s'accentua el que ha escrit Francesc-Marc Àlvaro. Com a document de 'suport' i il·lustració, un dia més, han fet servir "El Periódico", que s'està convertint en una mena de diari oficial de TV3.
Pere reagrupat
23/10/2009
És patètic l'ús que fa TV3 al servei de l'estratègia electoral del PSC. I el diari del germà del conseller de Política Territorial, ultrasocialista de partit, cada dia publicant el que li passen per intoxicar. Quin fàstig el tripartit. Si treballessin tant per combatre l'atur, com serien les coses de diferents
Monserrat
23/10/2009
ET feliçito aixo es periodisme indepependent ¨que n´aprenguin¨TV3
DDT al Triparti
23/10/2009
a TV-3 FASCIO MONTILLA, no hi han periodistes, nomes camarades, mandonguilles, i feixistes.terribas, QUE PER CERT, AMAGUEN LA CRISI I L'ATUR SOCIALISTA COM CAL
Bernd
22/10/2009
Gràcies Francesc Marc Alvaro. Poca gent gosa dir aquest veritat. Però és tan gran la desesperació dels socialistes que li estan oferint en safata a Ciu la possibilitat de quedar com uns senyors mentre ells queden com uns necis. A quin nivell arriben els socialistes
Jones
22/10/2009
A l'Avui d'ahir parlaven de guerra entre CiU i PSC obviant que la guerra la fa el PSC amb tota la barra i el poder mediàtic que té contra CiU i aquests van rebent sense motiu de totes bandes. Alguna cosa ha d'acabar dient, no?. I aleshores diuen que és una guerra. Quina barra. l'Avui ja és el segon full parroquial del PSC . El 1r és el Periódoico: infumable!!
Pere
22/10/2009
Home, trobo una mica patètic l'article. Que a Can PSOE ho fan servir tot per a matxcar els rivals sempre ha passat. Però que el tema del Millet, la Trias i CiU fa pudor ho veu qualsevol persona que no es tapi als ulls. Un sagaç analista com l'Àlvaro no hi té res més a dir que dir que 'els sociates són dolents i fan por'?
No cola!
22/10/2009
Pere: La fundació Campalans no fa pudor? Vinga, passa a cobrar per Nicaragua!
L'Avia
22/10/2009
L'estil de CDC es anys llum de fer la política que fan tota aquesta colla de socialistes,no els podeu comparar,els convergents son gent que la majoria d'ells tenen estudis polítics i es dedicant amb cos i anima per la política a Catalunya,tots els socialistes son gent de partit,i per mes inri de partit espanyol.Convergència va treballant dia a dia sense fer soroll.Son els altres els que en fan de soroll,un soroll per els seus i que els volen escoltar.Com m'agradaria que en sortissin ben enmerdats aquests socialistes!
L'Avia
22/10/2009
L'estil de CDC es anys llum de fer la política que fan tota aquesta colla de socialistes,no els podeu comparar,els convergents son gent que la majoria d'ells tenen estudis polítics i es dedicant amb cos i anima per la política a Catalunya,tots els socialistes son gent de partit,i per mes inri de partit espanyol.Convergència va treballant dia a dia sense fer soroll.Son els altres els que en fan de soroll,un soroll per els seus i que els volen escoltar.Com m'agradaria que en sortissin ben enmerdats aquests socialistes!
Lluis Guardia
22/10/2009
EXPULSAR a Convergència i Socialistes de tot arreu de la nació. es AVUI una necesitat VITAL per la NACIO CATALANA. Entre tots podem fer.ho. Som.hi doncs.
Pere reagrupat
22/10/2009
Veure el Cuní fent de propagandista oficial del PSC realment fa molta gràcia. Jo ric molt. I com s'esforça el nano.
torracullons
22/10/2009
I tant. Quina cosa més delirant. Parlar d'ètica. Què s'han cregut aquests socialistes?. Ètica?. Per a què serveix l'ètica?. I tant. Política sense ètica. Tens raó, Marc. Qui s'han cregut aquests que són?
Masdeu
22/10/2009
Jo crec què en Catalonia hauria de parlar-se l'esperanto o potser l'espantall. Moltos garazias kerido senjoro. La bossa aquesta bona si la borsa sonas. .
pepet grill
22/10/2009
no sé on vaig llegir que el tal Fuentes cobra 20.000 euro cada mes...
Aiiii el Fuentes...
22/10/2009
Els que escolàvem Catradio de tota la vida, ja vam veure desde el primer día clarament la seva funció a l'emisora. Desde la tarima del Problemes Domèstics, no va parar mai deridiculitzar i imenysprear al seu "company" de feina Bassas, fins i tot quan aquest ja l'havíen fet fora. No va parar mai de vanagloriar-se de les seves amistats socialistes i 'alts nivells, a les que convidava constantment al programa. Vanidós i mal encaixador de la crítica, utilitzava el programa com a promoció dels seus negòcis a la televisió privada, de la que constantment feia gala de pertànyer. Ara, amb el poder absolut que li pertoca la direcció del Matí, ja ha fet desembarcar tota l'escòria mediàtica sota la forma del "seu amic" (paraules textuals) Sardà... encara m'enrecordo el día que va reprendre amb vehemència a una noia d'un col·lei, perquè s'havía atrevit a preguntar a Montilla, com es que sent socialista, porta les seves filles a un dels col·legis més cars de Barcelona. Desde aquell día ja vaig tenir clara la Jimenez Losantosització de l'antiga emisora "de tots". Requiem per Catalunya
Josep
22/10/2009
Doncs jo d'en Mas tampoc estaria tranquil, perquè en se d'un bon grapat dels seus que ja s'han fet de reagrupament.
Josep-Empordà
22/10/2009
És que tot resulta tant groller i evident que per força se'ls ha de girar en contra. De totes maneres, si del que es tracta és de fer la guerra, ja seria hora de que CiU en prengués nota, deixes de disparar comfetis i comences a disparar amb foc real.
blaucel
22/10/2009
El organ oficial del PSC-PSOE, el Periodico fa temps que ha entrat en campanya i els ùltims temps en Cuni i els telenoticies de TV3 i Catalunya Radio sense cap pudor a favor del socialistes, la por a perdre les eleciions els fa torna bojos,
Jordi
22/10/2009
Benvolgut Francesc-Marc. L'altre dia una carta al director publicada a La Vanguardia deia desmentir que l'alcalde havia dit que el cas Millet anava bé als socialistes, perquè així l'opinió publicada deixava de pensar en un elefant. En què quedem? Ho va dir o no? Gràcies
Claustre
22/10/2009
Totalment d’acord amb en Ton, avui a Catradio el senyor Fuentes ha assimilat el cas Banca Catalana amb el cas Millet. Ho he trobat tant miserable que l’he engegat a la merda i he canviat de dial. Ull a quins nivells de misèria han hagut d’arribar aquesta colla de manipuladors i comissaris polítics sociates. Però, com podem permetre tot això?
Ton
22/10/2009
Exacte Sr. Francerc-Marc Alvaro, i una de les eines que estan untilitzant desesperamament per escampar merda és la Catradio,la radio pública de... Catalunya?; on el comissari polític Fuentes i tota la colla de mercenaris sectaris sociates vomiten animalades de l'alçada d'un campanar. Sr. Francesc-Marc Alvaro, una persona intel·ligent i ponderada com vostè, què hi fa entre tanta púrria, sectari, manipulador, mentider i comissaris polítics a Catradio? Què no ho veu que l'utilitzent per justificar les seves proclames contra la intel·ligencia i les seves misèries?
Ramon
22/10/2009
Un article clar i català.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida