vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
40 %
30 %
30 %
10 vots
Dijous, 23 de Febrer de 2012
28/11/2009
00:44  h.
Pastilles de papiroflèxia
ARA TOCA QUE PUJOL DIGUI IN-DE-PEN-DÈN-CI-A
"Com podem estar perdent saliva sobre una andròmina espatllada i rància com l’Estatut?"
Francesc Canosa Farran
No sé, no sé. No sé si tot plegat està agafant un aire de Casablanca o de Casita blanca. No sé si som Humphrey Bogart endinyant-li a Ingrid Bergman el parisenc “El món s’enfonsa i nosaltres ens enamorem”. Oooo... gaudim d’orgasmes d’onanisme mut, de meublé atrapat pel franquisme. Som Hamlets de crema catalana més recremada, socarrada i escaldada que les motos de tots els hippies del món mundial ? Què hem de fer? Ser, o no ser. Mar? o Muntanya? Plastilina? o Fang?

“I ara què?” es pregunta el President Pujol al seu darrer editorial. Així, hem de parlar de “el fracàs de La pell de Brau”, o “el fracàs de Sepharad”, o potser “El fracàs de Catalunya”. “I ara què?”, diu Pujol. I rediu: ara toca resposta política. Molt bé. Compta’n dos i vaig de tresos. Jo també penso que la política és la nostra placenta. La nostra fecundació. El nen que bramarà vida. Política. Però quina? Vull dir que jo també em pregunto: i ara què? Sí? No?

Aclarim el meló nacional. Sento un senyoràs de la talla universal d’Antoni M. Badia i Margarit lletrejar: “in-de-pen-dèn-ci-a” i animant a desenes i desenes de persones a repetir amb ell la paraula màgica. Sí, “in-de-pen-dèn-ci-a”. I l’ex conseller Agustí Bassols i la llista és inacabable. I en els darrers temps apareixen per aquí, i per allà... Max Canher, Joan Vallvé, Jacint Ros Hombravella, Moisès Broggi. I Heribert Barrera... Si els nostres avis es declaren plenament, totalment, naturalment independentistes, què està passant? No vol dir res això? Per què Pujol no diu que la única resposta és política, sí, correcte, però és la independència? N’hi ha cap més?

No, no, no. No n’hi hagut, ni n’hi haurà mai cap més. L’estafa d’estofat tòxic és per començar a posar denúncies a Sanitat. Però com podem estar perdent un sol mil•lilitre de saliva sobre una andròmina espatllada, rància i encotillada com l’Estatut? L’Estatut és una rotonda que no té sortida. Mai l’ha tingut. Mai. Ho sabem. Ho oblidem? Ho volem oblidar?

El poeta Pere Quart (Joan Oliver) va cobrir com a periodista els debats de l’Estatut de 1932 a les Cors espanyoles. Allà estava. Veia, sentia, les manifestacions contra l’Estatut de la societat madrilenya. Ara poseu-li música de l’himne de Riego: “Cataluña es un trozo de España / aunque ingrata lo quiera negar / y por más que se empeñen algunos / ¡No se irá! ¡No sé irá! ¡No sé irá”. Això era la canción del verano de 1932. Sí, i dins de l’hemicle diputats-intel.lectuals de la ratlla de José Ortega y Gasset, “reduint el problema de Catalunya a les proporcions d’una anormalitat, esquerpa, d’un particularisme tancat inconciliable amb si mateix i amb els altres”. Intel•lectual, diuen. Com ara, com sempre. Tot igual. Si tot és sempre igual, què passa? Per què passa?
Si fins i tot hi ha socialistes com Ferran Mascarell, Josep Ramoneda i d’altres que ja comencen a menjar-se els pollastres assilvestrats de la pedagogia catalana. Com pots fer pedagogia amb uns paios que volen acabar amb tu? A veure. Si tens un lladre davant teu. Amb una navalla de pam i una xeringa punxada al nas. Què li diràs? “Miri, Sr. Lladre, això de voler agafar coses que no li pertanyen a vostè no és cívic, ni correcte”. Au, vés a pasturar. Prou de pedagogia de sopar de duro, prou d’ensenyances falses de: “El gat respecta i estima a la rata i a més li pagarà la jubilació i unes vacances a Cabo Ratón”. Mentida, mentida, mentida. Per què tanta mentida?

No a la pell de brau. No a Sepharad. No a una Catalunya tartamuda, confusa, estèril. Volem vida. Volem viure. Per què no ho fem? Ho sabem. Ho sabia bé Pere Quart (Joan Oliver) als any setanta, quan escrivia: “La Constitució / no em fa fred ni calor. / L’ha feta sense mi / un ardat grimpador / cobejós i mesquí / d’experts sense parió / en l’art de consentir....” Què escriuria avui el poeta?

Avui, el 2009. És clar. El sabadellenc, fa just ara quaranta anys, escriu el poema “Versos elementals als catalans de 1969”. Anem al final, resum de tot plegat: “Tot depèn, sapiguem-ho! / de la fe, de l’amor, / de les obres. / Tot depèn de nosaltres. / Tot depèn, sobretot, de vosaltres: els joves!” Ara els versos elementals pels catalans de 2009 continuen igual. Tot depèn de: els joves, com Antoni M. Badia i Margarit. Tot depèn de nosaltres. És la resposta, oi President?
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
52Veure i/o afegir comentaris
Papitu:Doncs que voleu que us digui, jo li veig una evolució a n'en Puj...
Comentaris (52 en total)
Papitu
30/11/2009
Doncs que voleu que us digui, jo li veig una evolució a n'en Pujol. S'ho està rumiant. Ja no perd saliva per un nou Estatut. L'Estatut es mort, s'aprovi o no. Es un avortament. Crec que ja es animicament lluny de l'Estatut i deu estar pensant en una altra solució.
Jordi
29/11/2009
La independència ja és imparable, per això els diaris estan acollonits defensant l'Estatut desesperadament. Se'ls acaba la bicoca espanyolista. I guerra? Ni cas, l'únic que queda als espanyols és ficar-nos la por al cos, exactament igual com fa un marit maltractador quan la dona aixeca el cap.
Laura
29/11/2009
No és cap profecia, sinó pura lògica observant la realitat. Tinc l'absolut convenciment que abans de deu anys Catalunya serà independent. Altrament serà la mort d'aquest país. Però no serà així perquè es demostra que hi ha país. Només cal que desperti. I per fi ho està fent.
La Segarra
28/11/2009
Francesc, as pixat fora del test.
Poma
28/11/2009
Pujol és un covard, mai dirà res de la independència. Ho ha estat sempre, com per exemple quan pactava amb el pp al parlament.
Colla de covards!
28/11/2009
Els bacteris que hi ha al terra que trepitja Pujol tenen més alçada moral que els valents de fireta que s'amaguen rere un teclat per atacar-lo. Valents de fireta que s'haguessin cagat a les calces si els haurien fet un consell de guerra com a Pujol. Colla de covards, ben pagats, això si.
Colla de covards!
28/11/2009
Els bacteris que hi ha al terra que trepitja López Raimundo tenen més alçada moral que els valents de fireta que s'amaguen rere un teclat per atacar-lo. Valents de fireta que s'haguessin cagat a les calces si els haurien fet un consell de guerra com a López Raimundo. Colla de covards, ben pagats, això si.
Mercè
28/11/2009
L'honorabile padrone pujol, i els seus bacteris, perdó vull dir succedanis, és tan covard que no demanarà la independència fins que no el fotin fora de madrit, a cops de peu, tips de sentir-lo plorar, intentant aconseguir pactes i negocis per a ell, e la sua famiglia calabresa, a esquenes dels altres partits nacionalistes de veritat, no com el seu cyu de fireta.
Ramon Pons
28/11/2009
a colla de covards: el senyor Pujol farià un gran servei al país si es proclames independentista. Per què per a tot nacionalista quin és el final que desitga pel seu país?. Per cert jo no m'amago darrera d'un teclat com tu, perquè poso el meu nom i cognom al comentari
Albert
29/11/2009
Bravo!
Jordi
29/11/2009
El Sr. Pujol no es independentista, ho ha afirmat i s'ha de respectar. Que cadascu es posicioni lliurement, peró no posem paraules en boca aliena. Els liders de la independencia vindrán del carrer i no del parlament actual. No es pot estar a totes les taules alhora, aixó es trampa.
Pere B.
29/11/2009
Magnífic article, Francesc. Tots ho sabem que la solució als nostres mals és la independència. En Pujol també. Si encara s'hi oposa és per simple covardia.
Marc
29/11/2009
Mervellós, tots estem esperant que ho digui. I sabem que ho dirà perquè ja no hi ha base electoral pels cagadubtes. S'ha de tenir seny, pensar en l'estabilitat i dir SÍ a la independència.
marisa
29/11/2009
Com enyoro els avis d'abans, eren molt valens, tan si eren de dretes com d'esquerres,fidels als seus valors, res de cagadubtes, i canvis de chaqueta.
pepet grill
29/11/2009
Amic Canosa, quan llegeixo els símils que fas en els teus articles penso que ets brillant i una ment preclara de l'anàlisi política del nostre petit però gran país. Et professo la meva admiració per l'estil pedagògic, lúdic i clar de les teves exposicions. No hi ha pas enrere, INDEPENDÈNCIA.
Duque de Montilla
29/11/2009
La mansió de 500 milions de Montilla : http://www.directe.cat/punt-de-mira/el-palauet-de-montilla
JACINT SASTRE
29/11/2009
COM A GRAN PERSONA I DESPRÉS DEL GRAN FRACÀS DEL PEIX AL COVA. ARA TOCA SENYOR PUJOL FER AUTOCRITICA I DIR EN VEU ALTA QUE NO SOM DE REGAL SINO QUE SOM INDEPENDENTISTES I NO PERDRE NI UN MINUT QUE ENS FOTEN MOLTS CALERS CADA MINUT SALUT
lladres-quinquis-ERC
29/11/2009
En Pujol encara no ha regalat Catalunya a un delinquent espanyol dit Joselito el MOntilla, de professió coneguda, LLADRE COM LA SEVA DONA!!! ERC, partit de delinquents i quinquis de la banda del Montiya!!!
la srta. kikirikí
29/11/2009
el pujòlic demanarà la independència?... i què va demanar durant 23 anys?.... vull dir, a banda de calés per a ell e la sua honorabile famiglia, tots col.locats, i tots becats per la caixa als estats units, aguanta collons de les llibretes de peatge de les meves agüeles... el pujòlic demanarà la independència, sí... quan pixin les gallines.
Núria
29/11/2009
Com sempre un plaer llegir-te. Jo també em pregunto per què ens hem de aconformar amb l'etern "podria ser peor" que ens diuen els nostres polítics per amagara la miseria que significa l'estat ESP. Quan començarem a demanar responsabilitats per als que tot i saben fins a quin punt l'estat ESP ens roba i ens és enemic ens continuen demanant temps i fe negant-nos el benestar i la dignitat. La rauxa avui significa l'estat ESP. Ho sabem ho saben ... Només una conclusió no estan a l'alçada del moment historic. Ens ho hem de fer nosaltres malgrat tots ells.
Núria
29/11/2009
Encara n'hi ha que parlen de guerra. I jo pregunto els cafres que la faran seran ells? Qui pensen que seran els cafres? Al més petit indicidi de "cafrerio" ESP i tenim la Independència assegurada i això ho tenen molt clar per això s'omplen la boca amb la "legalidad vigente" que tots sabem que és la seva "trampa permanente"
Pujolista
28/11/2009
Crec que està esperant el moment precís. I està a punt d'arribar. Paciència. Si no és així, no entrarà als llibres d'història (ni tan sols als espanyols com a premi de consolació)
carles
28/11/2009
Trist país, trista societat, on els vells són més valents, més lliures que els joves, a banda de més savis, que ja els toca...I es que tota aquesta casta provinent de les "juventuts" dels partits que ens malgovernen tenen una mentalitat de funcionari i gris gestor que tira enrera qualsevol trempera. Patada al cul, tots cap a casa, a treballar en coses útils, i gent valenta al capdavant!!
ERC2009//*//
28/11/2009
Si volem la independència, l´assolirem a través de la Unitat Nacional (de dretes i esquerres) i de la Unitat Popular ( les classes obreres,mitjanes i treballadores). . Potser no la tindrem, però si Dignitat.
Julià
28/11/2009
És penós comprovar com tots, absolutament tots els partits catalans coincideixen a defensar la menjadora de l'autonomisme espanyol amb l'excusa de la defensa de l'Estatut. Tots en definitiva, defensen l'unionisme, o sigui l'espanyolisme. Saben que si el poble no s'empassa l'Estatut només quedarà la independència, el que de fet des de sempre només ha quedat i fins ara han pogut amagar entabanant. Però això s'ha acabat, els fets els posen en evidència. Però tot i així continuen defensant desesperadamrent el seu xiringuito amb editorials miserables als diaris.
Sergi (Sabadell)
28/11/2009
Com diu el Salvador Cardús, no siguem ingenus, perquè a Catalunya ja no hi ha ningú, però absolutament ningú que no sàpiga que l'única solució nacional que té el país és la independència. Ara bé, mentre legítimament uns no la volen perquè se senten espanyols, uns altres sí que la volem perquè som catalans. Però hi ha un tercer grup, amb el president Pujol com a exemple paradigmàtic, que diuen que no volen la independència mentre es declaren nacionalistes catalans. A banda de ser una actitud de frenopàtic, aquesta gent, a més, no ens ofereix cap altra alternativa que mantenir el discurs victimista de com ens maltracta Espanya, però alhora vol mantenir la submissió de la seva nació. Diguem-li hipocresia, diguem-li covardia o diguem-li interessos ocults, el que està clar és que l'actitud d'una persona intel·lectualment tan potent com el president Pujol no és ni coherent, ni honesta, ni patriota, ni digna. Per sort, molta i molta gent que fins ara pensava com el sr Pujol, està sortint de l'armari i ja s'apunta desacomplexadament a la independència de Catalunya gràcies a la intolerància espanyola, a l'impuls de les consultes locals del 13-D i a l'estratègia de la legitimitat democràtica del doctor Carretero. Això sí, quan el procés d'alliberament esdevingui imparable, aquests "pujols" s'apuntaran al carro independentista amb vehemència i entre tots aconseguirem la llibertat de Catalunya. Cosa per a la qual cada dia en falta menys...
Sergi
28/11/2009
Amic Canosa, senzillament, brillant article. Cada dia, cada pas que fem, ens apropa a la nostra llibertat. Els joves no fallarem, ni a tots els lluitadors/es ni a la nostra pàtria. Salut i independència.
Joan
28/11/2009
Moltes mercès, Canosa, ho has dit TOT.
Ovidi
28/11/2009
Ja no ens alimenten molles, ja volem el pa sencer!
Lluis
28/11/2009
Quan he començat a llegirte, volia treue-li brillo, no he pogut, perque tu u as dit tot.
Isidru
28/11/2009
Jo tampoc entenc que, a aquestes altures de la seva vida física i política, aquest homenàs que va ser capaç de redreçar mínimament el país ara encara tingui tants dubtes i tantes pors. Pujol, explica'm-ho. Potser la teva intel.ligencia superior té un as a la màniga. No ho entenc.
Salvadó
28/11/2009
El President, no es d'aquets avis, que tu anomenes amb aquest article.
Linda
28/11/2009
Independència, sí. Erc, no. No més desastre!
toni
28/11/2009
Pujol te dos opcions, que l'embalsmin i l'exposin en un museu com un gran prohom de temps passats, o posar-se al dia. I el dia clama per la independencia.
Torsimany
28/11/2009
Pujol és independentista, però no vol una guerra fratricida.
Apel.lesl ganso ERC
28/11/2009
Amb el Montilla cap a la INDEPENDENCIA
pepet grill
28/11/2009
Una reflexió. Companys i amics, el que es va carregar l'estat de les autonomies va ser el psoe amb la LOAPA. Així de senzill. D'allà fins aquí ha estat un camí llarg i dur com un pedregar. Catalunya necessita, repetixo NECESSITA la INDEPENDÈNCIA. Estem en el punt de no retorn. Els líders polítics no se n'han adonat. Ho dubto. Suposo que fins i tot, en Mas, n'és conscient. I en Pujol també encara que calli. Saben per experiència que amb els espanyols no poden anar enlloc, ni a la cantonada, perque sempre és el mateix. Sabeu? Moltes vegades tinc la sensació que en Mas no és un líder, ni ho vol ser, no pot ser-ho o no el deixen. Cal plantar-se ja i dir les coses pel seu nom. Sense INDEPENDÈNCIA, Catalunya seguirà en el marasme espanyol sense pena ni glòria. Ara és el moment de decidir si volem ser una simple "región española" o una Nació jurídica. M'inclino per la segona. No hi ha res a fer amb els espanyols. No ens hi entenem. Parlem llenguatges diferents -amb i sense metàfores-. A les pròximes eleccions cal tenir SENY i aplicar-lo. Cal votar INDEPENDÈNCIA
la senyoreta pepis
28/11/2009
pujol dirà independència quan les cabres faran llana... vull dir que, com explica la meva honorable agüela, pujol és vedella manyaga, que de totes les vaques mama.
Isidre Falcó
28/11/2009
Pujol es catalanista independista. Ara, com home de seny vol que el pais no sufreixi un trauma fort. No cal ser massa llest per entendre el seu taranná independista.
Aina
28/11/2009
Canosa, tindrás credibilitat quant aixó li demanis al teu Montilla.
Josep-Empordà
28/11/2009
Crec que en Pujol está "enretirat", en canvi, en Montilla no.
la srta. afaitadora
28/11/2009
exacte... és com quan el falcó pujòlic li diu a la senyoreta colometa, goita, senyoreta colometa, com jo figura que sóc molt llest, i tinc mooolt de seny, en ser home, i sociovergent, i de ciutat honorable, i, per tant, quatre vegades ruc (polomenus)... i perquè he estat 23 anys popant (gratis) de totes les menjadores, hispàniques, hispanioles, catalanes, catalines, i europees... saps què, guapa, colometa, aquest cop ves-hi tu, a buscar llenya... que farem un foc per escalfar-nos... i per menjar ens fotarem... buenu, ja veurem el què ens fotarem quan la brasa estigui feta... no voldria pas que tinguessis un trauma massa fort, vull dir ara que encara estàs viva i dejuna, colometa.
Gràcies, senyoreta
28/11/2009
La senyoreta Alberteta mai sabrà quant ha fet per la independència fins que no s'ho trobi als diaris. De Madrid, és clar.
la srta. mestretites
28/11/2009
colometa, colometa, hem d'importar carn (argentina, ecs, de llauna; o, millor encara, com a tu t'agrada, sovièticosociovergenta), perquè els diaris de madrit ens han declarat la independència, mentre jo encara era distret, cagant vert, de tan xuclar de 23 mamelles...
Imprescindible boa
28/11/2009
Senyoreta Boadilleta, això que li venen per coca és sucre glaç amb una mica de Chinchón de la Alcoholera, que és el que li posa un puntet de caspa mesetària per fer-la adient al seu gust degenerat. La seva muller deu ser molt cristiana. Fer tanta penitència a la terra no pot ser sinó un guanyar-se el cel. Una màrtir, com vostè, però més.
Visca la senyoreta!
28/11/2009
No t'estiguis de fer propaganda dels teus admirats neofalangistes, Albert. Ets imprescindible, una veritable fàbrica d'independentistes. És una sort per Catalunya que t'estiguis podrint de fàstic a Madrid. No t'hauries de morir mai. Si més no, fins que no siguem un estat lliure. Aleshores, ja ets pots empolsar el nas més del que fas ara. Fins que reventis. Et penses que et faran un gran funeral, els que et creus que són els teus? No, babau, et menyspreen més que a un independentista. Per a ells sempre seràs dues coses: català i traïdor. Per nosaltres, només un espanyol. T'odien més que no nosaltres, ximple. Però encara els fas servei. Rupit està preciós aquesta tardor. I la coca, aquí la fem amb farina, te'n recordes? És clar que te'n recordes.
Francesc
28/11/2009
Tenen gracia defensant les garrofes perdudes, l'Enric Vila i el Salvador Sostres. Els treuen per la porta i ara intenten tornar-se a colar per la finestra. Tanta gana passeu?. Doncs poseu-vos a treballar, ganduls.
Pateixo Catalunya
28/11/2009
Amb el Montilla, tots els ERC, ja teniu l'independencia, de tots els Catalans que ens eu defraudat.
Jordi Pujol
28/11/2009
Sí.
capperavall
28/11/2009
Precís e ironic... In-de-pen-dèn-cia!! //*//
Àngel
28/11/2009
Ai Francesc! No notes com els cadirócrates han pactat l'Editorial? Sociovergència defensant el seu escenari! Els ignorants, tontos i venuts al darrere aplaudint! Unanimitat als mitjans. Dignitat=Estafatut? Dignitat és voler viure (o morir) com una persona adulta! Normalitat, sobirania. Madrid queda com un extrem, nosaltres com l'altre i la Caixa, la Vanguardia i en Joan Ferran&socis, són la centralitat digna de Catalunya. És indignant. Han passat (CiU i Esquerra), crec la ratlla. Davant el desastre nacional, lluny de fer el pas...fan la defensa dels "darrers trenta anys els més virtuosos de la Història d'Espanya". Visca Espanya! Senyors de CiU i Esquerra des d'avui sou traïdors, enemics al cap i a la fi. La ratlla és clara, davant el cul-de-sac, la tria és O Catalunya O Espanya. Vosaltres heu triat ser els meus enemics, no jo.
el nom
28/11/2009
Molt bò, cal dir com el Poeta Joan Maragall..adéu Espanya!! i no pèrdre el temps amb aquesta gent opressora,malaltissa,i gens formal.La resposta de joves i grans és.. ara Catalunya, ara llibertat, ara INDEPENDÊNCIA!!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida