vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
87 %
13 %
77 vots
04/11/2009
00:00  h.
Discos dedicats
Joan Herrera / Soeur Sourire
"El diputat creu que l'única cosa veritablement innegociable és el robatori legal anomenat 'impost de successions'"
Ferran Sáez
Abans d'escriure aquest article m'he passejat una estona pel blog de Joan Herrera i he ensopegat amb frases com aquesta: "Hi ha vegades que hi ha ministeris amb inèrcia pròpia, i lamentablement el Ministeri d'Economia té una inèrcia pròpia, fins i tot una política d'aliances pròpia". Joan, home, cal tenir més cura amb l'estil... En un polític l'estil no és una qüestió formal, sinó de fons. La manera de vestir o de pentinar-se pot, segons com, resultar accessòria. La construcció d'una frase no. Subjecte, verb, predicat: aquest ordre és o hauria de ser innegociable, fins i tot per a les mentalitats alternatives. El diputat Joan Herrera i Torres creu, en canvi, que l'única cosa veritablement innegociable és el robatori legal anomenat "impost de successions". L'altre dia, si més no, va alertar -Herrera sempre "alerta" d'alguna cosa- que ERC podria establir negociacions amb CiU per a reformar aquest atracament a famílies endolades. Adreçant-se implícitament als seus votants, deia que Artur Mas només vol "suprimir l'impost per afavorir els rics".

De quins votants d'IC-V parla, Joan Herrera? Són rics i pobres reals, o bé imaginaris? Això és relativament fàcil de comprovar amb un mapa dels barris de la ciutat de Barcelona i un resum dels resultats electorals de les passades eleccions al Parlament de Catalunya, l'any 2006. A veure, a veure... A Vallvidrera, el barri amb les millors vistes de Barcelona i patrimoni sentimental de l'esquerra caviar -hi vivia Vázquez Montalbán- IC-V va obtenir el 14,7% dels vots. No es pot dir precisament que Vallvidrera sigui un barri marginal. Ara, en canvi, podríem anar a un barri amb problemes de debò, i no precisament recents, com ara Trinitat Vella. A veure, a veure... Caram!. Resulta que aquí la formació de Joan Herrera va obtenir només el 9,6% dels vots. Al meu barri, Gràcia, on gràcies a Déu nostre Senyor no es passa gaire gana, IC-V va obtenir, en canvi, gairebé el 16% dels vots, exactament el 15,9%. A una de les zones més deprimides de Barcelona (i de tot Catalunya) com és el Barri Besòs, la formació va obtenir només el 9,2% dels vots. Al plàcid i opulent Sant Gervasi va treure un 7,6%, i al Nou Barris profund, a Roquetes-Verdum, un 10% rodó. Aquesta irrisòria diferència percentual de 2,4 justifica parlar realment de rics i pobres de la manera com ho fa Joan Herrera? És cert que la renda per càpita d'una i altra contrada de la ciutat de Barcelona resulten manifestament diferents, però és igualment cert que, en relació a IC-V, el percentatge de vots és ben semblant. Deu voler dir alguna cosa, això.

Amb números a la mà, el discurs d'Herrera sobre els possibles acords entre CiU i ERC amb la intenció de "suprimir l'impost per afavorir els rics" resulta gairebé ridícul. De quins rics i de quins pobres està parlant, exactament? És curiós que aquesta demagògia barata, aquesta vella farsa, sigui comuna a l'extrema dreta i a l'extrema esquerra. Potser és que ambdues viuen dels símbols, de l'estètica, de velles coloraines que ja només emocionen a alguns passerells. Són, per exemple, els qui encara parlen de "polítiques socials", com si hi hagués alguna política que no fos, per força, social. Són els qui troben que això de l'ortografia és un prejudici burgès, però que, en canvi, cal contractar dotzenes de funcionaris per a detectar expressions sexistes als documents oficials. És tota una mentalitat. Què hi farem.

A Joan Herrera li dediquem tot un hit parade de la dècada del 1960: Dominique-ique-ique, de la monja cantant Jeaninne Deckers, més coneguda amb el sobrenom de Soeur Sourire, és a dir, "Sor Rialla" (val a dir que, malgrat aquesta alegria perpètua, es va suicidar l'any 1985). Hem començat l'article parlant d'estil, i l'acabem recomanant aquesta cançó igualment per una qüestió d'estil -d'afinitat d'estils, més ben dit-. Si ho volen comprovar, busquin pel YouTube alguna actuació de la religiosa belga i després algun fragment d'una roda de premsa o d'un míting del Joan Herrera, i entendran de què va, tot això.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
22Veure i/o afegir comentaris
quinqui:Sáez, felicitats.
Comentaris (22 en total)
quinqui
06/11/2009
Sáez, felicitats.
Mercè
05/11/2009
Jordi Barbeta ha recordat "el que deia Ridao de fer un cop de destral a la sociovergència...". "Ridao i Herrera van fer un frau de llei públicament per poder fer un grup parlamentari al Congrés, passant-se la llei pel folre i apuntant a dos diputats del BNG que després no hi eren", ha denunciat. "Tot això per cobrar els diners de grup parlamentari. Aquests diners no són perquè els diputats facin la seva feina. Ells mateixos m'han comentat que aquests diners van cap el partit", ha assegurat el periodista.
PP,CIU,PSC=xoriços
05/11/2009
Catalans, no us preocupeu que amb CIU i PP no tornaran a passar aquestes coses, és a dir, amb CIU, PSC i PP la corrupció s'amagarà. O s'intentarà, com sempre ha estat
TRIPARTIT DE RUCS
05/11/2009
SUCCESSIONS impost marxista.montillista, de gent retrograda, marxista.leninista, autentiques antiqualles que es pensen que son Stalin-cercos, Castro.tilla, o Ceaucecu-herrera.pijin; Totes les esquerres espanyoles, molt més evolucionades han suprimit aquesta collonada que nomes serveix per forrar gestors, lladres i assessors; PROU PERDRE EL TEMPS AMB COM SALTAR.SE AQUEST IMPOST MONTILLISTA I D'ERC.MISERIA.ATUR I IMBECILITAT!
Jaume
05/11/2009
Pere, explíca'ns perquè aquí és just que paguem aquest impost revolucionari, mentre que a la "resta" d'Espanya és just tot el contrari. I, ja que hi som, perquè aquí hem de pagar autopistes (és just per a tu?) i allà construeixen autovies?.
Pere
05/11/2009
Joan, perdona, precisament ets tu el Sàez i tota la colla de gent que vesseu ràbia sobre els crítics amb la supressió de l'Impost de Successions els que heu de donar arguments contra una lògica implacable: hi ha hagut, cert, alguns casos d'abusos però en la seva immensa majoria l'Impost de Successions és molt més sensat i raonable que tots els altres. Què és millor? Gravar una herència o patrimoni que una persona no ha generat o gravar l'activitat econòmica que sí que genera riquesa? Vaja, és de calaix. // i per l'altre Joan, que escriu en castellà, és prou sabut per tothom que llegeix premsa, que en Joan Herrera no viu a cap barri 'alt'. Viu enmig del Poblenou.
Esteve
05/11/2009
És amgnífic aquest article. No entenc aquests que hi troben pegues (per sort, ben pocs). Felicitats.
Mercè
05/11/2009
En Joan Herrera té cara d'emprenyat tothora, però està justificat. Saber que li queda tan poc temps de glòria (sic), ha de ser molt dur. Sobretot, perquè la conjunció de planetes que permeté tal aberració com el trpartit només es dona dos cops per mil·lenni.
IAIA
04/11/2009
VULL UN ACLARIMENT, AQUEST SR. HERRERA ES EL QUE VA A VOTAR AMB BICI ?
l'agüela de la pepis
04/11/2009
no, iaia... els dos choans són el qui aparquen els audis blindats amb xofer al carril bici... cosa que és igual, però no élomimo... esteee, endevina-cartomància: els seu fills, què et sembla que heredaran, les bicis, o els cotxos de les quatre rotllanes?...
Pompeu
05/11/2009
amic Sáez deixa'm que et digui que el teu article també està ple d'errors i venint d'una persona que ensenya a escriure i a explicar encara em sembla més greu. Ben segur que tu, a les teves classes, has fet servir com exemple alguna vegada a Josep Pla (aquesta construcció, segons tu, incorrecte te la dedico), i tots sabem, fins i tot la portera, que Pla escrivia amb faltes sense cap mena de pudor. Doncs vinga, deixem la demagògia. Sobretot tu que ets tot un doctor.
Pere
04/11/2009
Lamentable article Sàez (critiques a IC i l'Herrer per la seva postura amb l'impost de successions i, parles de vots i de barris ¿?. Jo creia que igualment com la construcció de frases la construccío d'arguments també havia de tenir lògica: critico això perquè és equivocat en això i en allò. Tu fas molts judicis d'intencions de l'herrera però no combats els seus arguments sobre l'Impost) només superat pels 2 lamentables comentaris.
Joan
04/11/2009
L'impost de successions és corrupció institucional.
Lia Trebaglia
04/11/2009
Molt bo el paral·lelisme, molt bo el retrat. Molt ben trobat tot. Només una pega, sor Sourire si més no tenia una cara, una expressió, l'Herrera, no. L'Herrera és pla, no té cara, no té expressió, no té ànima, no té res. No inspira res. Aquesta buidor integral herreriana, aquest sometiment total al dogma, no és fàcil d'aconseguir. Necessita tota una vida de dedicació i entrega.
Joan
04/11/2009
Pere, ja que ets tan espavilat, il.lumina'ns en el tema de successions. L'únic "lamentable" de tot plegat és que tu no dius res. No aportes res, nii un sol argument. I t'atreveixes a criticar els que et precedeixen en el comentari i al senyor Sáez. On són els teus arguments? A la butxaca potser?
Joan
04/11/2009
Pere, ja que ets tan espavilat, il.lumina'ns en el tema de successions. L'únic "lamentable" de tot plegat és que tu no dius res. No aportes res, nii un sol argument. I t'atreveixes a criticar els que et precedeixen en el comentari i al senyor Sáez. On són els teus arguments? A la butxaca potser?
Dani
04/11/2009
Efectivament, Herrera és una monja, però una monja embogida. Magnífic article.
Pau Pol
04/11/2009
Les proclames de l'Herrera i el seu partit no són res més que allò que surt d'una reunió d'assemblea universitària:Manifestacions, pancartes i banderins tot cridant: "prou d'això", "aturem allò" i "no volem bla, bla, bla". Aquella buidor d'idees d'aquells que encara no han assumit responsabilitats per que no treballen.
joan
04/11/2009
Si és un impuesto que solo pagan los ricos,( según él se excluye) como que vive el Sr. Herrera en un exclusivo barrio de la parte alta de Barcelona??????
IL.LEGALITZACIO ICV
04/11/2009
Quan ICV rebà un sol vot d'obres, el pijo-pedralbes Herrera haura de dimitir; per que es legal un partit d'aristocrates que només serveix per estafar als obrers? un sol militant d'¡ICV ES OBRER? Ribo, reparteix el teu inmens patrimoni franquista acumulat, vergonya que nomes serveixes per tapar la INMENSA CORRUPCIÓ DEL PSC.LLADRES.CORRUPTES!!! tripartit d'aristocrates ricatxos estafadors, a la merda!!!
SMB
04/11/2009
Com sempre, genial, senyor Sáez. Com que parleu de la destroça lingüística d'aquest "cantamanyanes", heu de saber que ahir a Catràdio va dir que s'havien de buscar mecanismes que servissin de "CORTAFOCS". Em van caure els collons a terra i encara no m'he refet. Què hem fet els catalans per haver d'empassar-nos tanta mediocritat pseudopolítica?
LLADRES D'ICV
04/11/2009
SUCCESSIONS DE FILLS D'ICV; ICV es un partit de ricatxos, o més ben dit, fills de franquistes ricatxos; i tots aquests miserables, amb el Ribo-Portabella, al davant no paguen successions per que tenen societats i fundacions de lladres; Herrera, ricatxo, i corrupte, quantes societats patrimonials tens? per que el riquissim i aristocrata Maragall no va pagar ni un euro de l'Inmens patrimoni que va rebre? Herrera, fals, mentider i lladres de SUCCESSIONS, sou uns miserables icv.lladres!!!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida