vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
89 %
11 %
71 vots
30/11/2009
00:54  h.
Amb cor i nervi
L'editorial: dignitat?
"El moviment independentista ho està fent bé perquè està forçant els actors més centralistes de Catalunya a fer un discurs cada cop més sobiranista"
Àstrid Bierge
L'editorial conjunta dels dotze diaris catalans demanant al TC que respecti l'Estatut em fa pixar de riure d'una banda i em sembla magnífic de l'altra. Em fa pixar de riure que els directors de La Vanguardia i El Periódico -que es veu que són els autors de l'editorial- ens vulguin fer creure que vetllen per la dignitat de Catalunya, quan els seus diaris contribueixen cada dia a rebaixar-la. On és la voluntat de dignificar Catalunya en un diari barceloní escrit en una llengua que ens va ocupar i en un altre que en les traduccions destrossa el català? On era la voluntat de dignificar Catalunya quan tots dos diaris, a través d'editorials i notícies, van celebrar un acord de finançament que no només no arregla gairebé res sinó que resulta que no compleix l'Estatut? Perquè és clar, no et pot semblar bo un pacte que incompleix l'Estatut i després fer un editorial demanant que Espanya te'l respecti. O dit d'una altra manera, de què servirà l'Estatut que ens acabin donant si després el nostre govern no ha d'exigir que es compleixi?

En fi, que als dos diaris que van propulsar l'editorial els és igual la dignitat de Catalunya, els és igual si el nostre Estatut diu que som una nació, els és igual el finançament que tinguem i els és igual si la llei s'aplica o no. Ells el que volen és mantenir l'statu quo, que no hi hagi trencadissa. Per això ara preguen perquè el TC no faci una destrossa, perquè si això passa, els radicals separatistes armarem un sagramental i els dubtosos començaran a veure que amb Espanya no hi ha manera. L'editorial, més que un reclam és un consell de col·lega a col·lega. "Vigileu o ens fotran!". I aquí és on jo veig la part positiva del cas. La Vanguardia, El Periódico i les ideologies que representen, estan espantats. Espantats de veure que l'independentisme creix i espantats de veure com Espanya, lluny d'intentar apaivagar el foc, encara hi tira més llenya. El moviment independentista ho està fent bé perquè està forçant els actors més centralistes de Catalunya a fer un discurs cada cop més sobiranista. És igual que el facin només per evitar un mal major. La qüestió és que s'hi veuen obligats i que això va a favor nostre. L'única cosa que ens separa de la llibertat és que encara no hi ha prou catalans que la vulguin. Això és el que hem de solucionar, fent-los veure que les seves butxaques -i la seva dignitat- hi sortirien guanyant. Encara no som majoria, però aquest editorial demostra que som suficients com per anar posant les forces centralistes entre l'espasa i la paret. L'objectiu és anar movent l'independentisme cap al centre, que deixi de ser vist com una opció radical per passar a ser vist com una opció sensata; i que l'opció que es consideri esbojarrada i extremista, sigui la de voler col•laborar amb una Espanya que fa el que li dóna la gana.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
10Veure i/o afegir comentaris
Moragues:Totalment d'acord amb la teva exposició benvolguda i retrobada...
Comentaris (10 en total)
Moragues
05/12/2009
Totalment d'acord amb la teva exposició benvolguda i retrobada Ingrid.
Quim
30/11/2009
Igual com en un altre recent article, no estava d'acord amb tu, Àstrid, en aquest cas (el present teu escrit) penso que l'has encertat posant en cada paragraf i tema els punts sobre les is. Que vagi bé i ànims.
Sergi (Sabadell)
30/11/2009
Àstrid, dius: "L'única cosa que ens separa de la llibertat és que encara no hi ha prou catalans que la vulguin". Vols dir? Si no s'ha fet mai un referèndum sobre aquest tema, com ho saps, Àstrid? Ah, és clar... se m'oblidava que el partit més important, el majoritari a les urnes, el més nostrat, el més català, el més nacionalista de tots, el partit dels 23 anys al poder, el del patriota president Pujol, aquesta Convergència i Unió que té tants columnistes agraïts com tu que la defensen i justifiquen, és un partit que si ara es fes el referèndum demanaria a través de Pujol i Duran el NO a la independència de Catalunya. Llavors potser sí que tens raó, Àstrid, però no serien els espanyols socialistes i peperos els que ens guanyarien, sinó els catalans nacionalistes de CIU els que impedirien la llibertat del nostre país. Quanta hipocresia i quanta por al missatge valent i honest de Reagrupament!
Eduard
30/11/2009
Exacte Bierge, els diaris, que són la veu dels partits, només volen mantenir l'statu quo. Igual que tu, que votaràs CiU. Per això Mas acaba de dir que Catalunya vol ser espanyola i que això del referèndum més endavant ja veurem. No tens cap credibilitat, Bierge. Cap ni una. Com l'espanyolissima CiU.
Quim
30/11/2009
CiU, amb el seu habitual estil covard i mesquí, està passant de puntetes amb el tema de la retallada de l'estatut i de les consultes. I és així perquè de fet no es diferencia gens ni mica de la resta de partits, inclosa Esquerra. No volen que res canviï, tenen por de l'independentisme perquè ja els va molt bé continuar dins d'Espanya per conservar l'statu quo. Mentrestant, el poble català s'ensorra. Per sort, per fi ara als partits se'ls veu el llautó.
la srta ara t'entenc
30/11/2009
tu "radical separatista que armes sagramentals"?... ah, et refereixes a la safanòria editorial que et van escriure els teus amics de la fondazione, els dies que van emmanillar el parell que us omplien la menjadora de garrofes... per cert, que potser picoteu d'un altre lloc, ara?... ho dic perquè últimament ja no en parleu gaire.
Toni2009
30/11/2009
Bé l'article, només vull, però, aclarir un punt: fins que no fem el referendum oficial i vinculant no se sabrà si som majoria o minoria. Doncs deixem de dir-nos que encara no som majoria perquè no ho sabem. Encara hi ha molta por, por que fa que hi hagi molta gent que no es pronunciï, o bé que deixi l'afer en mans de "gent important", sense adonar-se que els més importants ara és, precisament, la gent "sense importància". Deixem de tirar-nos pedres i d'alimentar les tesis escanyolistes. Endavant i prou!
SEP
30/11/2009
ASTRID: CREC QUE NO ES POR LO QUE ALGUNS CATALANS TENIM SINO QUE LA MALA INFORMACIÓ QUE ENS FAN ARRIBAR ELS POLITICS EN GENERAL FA QUE (ALGUN@S) NO TOQUEM BE DE PEUS A TERRA EN EL TEMA DE LA INDEPENDENCIA. ASTRID, SEGUEIX ESCIBINT QUE CATALUNYA NECESITA GENT COM TU. VISCA CATALUNYA.
JCP
30/11/2009
Diaris que boicotegen les notícies sobre el referèndum i suspitosament treuen un escrit conjunt defensant la "integració" (no deixa de ser un plany perquè espanya ens deixi entrar i ens entengui!!!!) demostra una resposta no tant d'espanya, sí d'elements conservadors i pro espanyolistes (PSC ) davant la por de què ells perden, la gent ja no confia en ells i el referèndum es fa de base, prescindint de partits. La qüestió és que la informació sobre el referèndum està betada a molts mitjans i molts dels passos que fa la gent en pobles per organitzar el referèndum té entrebancs especialment d'elements socialistes (hi ha boicots): Per tant és important que la gent comuniquem què passa. El referèndum a més esdevé un referèndum per la democràcia i llibertat, ates que veig que les darreres jugades d'alguns són per quartar llibertats democràtiques de la gent que jo mateix pensava teníem,,, entre ells la informació i el dret a decidir
Pere
30/11/2009
Àstrid, per primera vegada en moltes setmanes i mesos, coincideixo plenament amb el teu article. Això s'ha de celebrar!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida