vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
CONGRÉS PSC
El congrés del PSOE afectarà el PSC?
85 %
3 %
13 %
40 vots
Pepe: No crec que l'afecti ja que, hom sap que el PSC no exist...
Dissabte, 04 de Febrer de 2012
23/11/2009
00:01  h.
Amb cor i nervi
L'independentisme sectari
"Ara sembla ser que per un sector de l'independentisme, els que formem part de la Fundació Catalunya Oberta som dels dolents"
Àstrid Bierge
Dissabte al migdia vaig rebre una trucada d'un número ocult:

-Sí?
-Ojo porque la Guardia Civil va a venir a por ti -va dir un home amb un to sec i contundent, militar.
-Qui ets? -vaig preguntar riolera, pensant que seria una broma d'algun amic.
-Vienen a por ti, van a venir a por ti.
-Va, qui ets?
-La Guardia Civil va a venir a por ti, vete con cuidado.
-Ah, doncs que vinguin, que vinguin -entenent, ja, que no es tractava de cap amic.
-Vienen a por tiiiiiiii -va tornar a dir, aquest cop com si expliqués un conte de por: "per menjar-te millooooor".

Llavors va penjar. Més que por, que no me'n va fer gens, vaig sentir curiositat. Per com hauria aquella persona aconseguit el meu mòbil i per quin tipus de persona seria. El que és segur és que era un imbècil. El que ja no tinc tan clar és quin tipus d'imbècil era. M'agradaria pensar que era un imbècil espanyol, però malauradament no descartaria que hagués estat un català, i tampoc que hagués estat un independentista. Ho dic perquè ara sembla ser que per un sector de l'independentisme, els que formem part de la Fundació Catalunya Oberta som dels dolents. Els comentaris més agressius que rebo aquí i al meu bloc són de "catalanistes" que carreguen contra la FCO. Els passa el mateix als altres periodistes que en formen part i sobretot als que hem defensat la idea que Prenafeta i Alavedra no haurien de ser a la presó. Que si som uns assalariats, que si som uns sectaris, que si tolerem la corrupció, que si la Fundació hauria d'enfonsar-se, i en fi, de tot i més. A mi m'han arribat a dir espanyolista i tot. El més probable és que cap d'aquests personatges s'hagi dignat a llegir mai el diari digital que està fent la Fundació. I si ho han fet i allà només hi veuen liberalisme, que s'ho facin mirar; i si allà hi veuen un pamflet convergent, que s'ho facin mirar, i si allà no hi veuen un dels pocs oasis nacionalistes que hi ha en aquests moments en el teixit comunicatiu del país, que s'ho facin mirar.

Aquest independentisme sectari és el mateix que s'alegra que hagin fet fora Salvador Sostres de l'Avui. Durant aquests dies, al meu bloc, he rebut uns quants comentaris celebrant aquest acomiadament. Eren tan patètics que no els he volgut publicar. Hi ha molts articles del Sostres que a mi no m'agraden gens ni mica, i a nivell personal ell i jo no hem tingut mai una bona relació, però no hi ha res pitjor que la mandra mental, la mandra que t'impedeix pensar per poder separar el gra de la palla. Tots aquests tan patriotes que se n'han alegrat, podrien intentar entendre per què l'han fet fora, podrien intentar entendre què està passant amb l'Avui. No han fet fora un escriptor d'excessos, no han fet fora un escriptor conflictiu, no han fet fora un escriptor de dretes i ni tan sols no han fet fora un escriptor convergent. Han fet fora un escriptor que defensava el país. La mostra és que a l'Avui també estan rebent periodistes que ni són d'excessos, ni són conflictius, ni són de dretes ni són convergents. Són catalanistes i amb això ja n'hi ha prou. I espera't que vingui l'ERO. Qui et penses que rebrà? Quan la direcció de l'Avui diu que anirà eliminant la gent que formi part de la FCO, no ho diu perquè li molesti el tarannà liberal d'aquestes persones sinó sobretot el seu tarannà nacionalista.

Pot no agradar-te la política de Convergència, pot no agradar-te com escriu el Sostres, pot no agradar-te la trajectòria d'Alavedra i Prenafeta, pot no agradar-te la ideologia liberal, pot no agradar-te el caràcter del Laporta, puc no agradar-te jo i pot no agradar-te un llarg etcètera; però anant incondicionalment en contra nostre, a favor de qui et penses que vas, patriota?
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
34Veure i/o afegir comentaris
Bernat:Àstrid, no sabia on dir-t'ho, així que t'ho dic per aquí: surts ...
Comentaris (34 en total)
Bernat
25/11/2009
Àstrid, no sabia on dir-t'ho, així que t'ho dic per aquí: surts increïblement guapíssima a la foto de catalunyaoberta.cat. Ja està, ja t'ho he dit
Papagalls
25/11/2009
És una llàstima que hi hagi tants catalans que no siguin capaços, com diu l'Astrid, de separar el gra de la palla, i sobretot que no siguin capaços de veure que la Independència de Catalunya l'hem d'aconseguir tots plegats. O som tots uns patriotes o pasarem a la història per uns imbècils. Ànims Astrid!
Cesc
24/11/2009
Quim, què malament que surts a la foto...!
Quim
24/11/2009
Poques vegades havia llegit una aberració tan gruixuda com que unes amenaces telefòniques en espanyol (com les que descriu l'afectada) podien ser fetes per algú "independentista"........ ¿Quina prova té l'autora de l'article per afirmar similar calúmnia??....... La conclusió que trec és que, aprofitant el fastigós acte d'un imbècil espanyol, l'autora de l'article ho aprofita per intentar desprestigiar l'independentisme..... Amb articles sense lògica com aquests, l'autonomista CiU perd credibilitat, mentres en guanya l'independentisme.
Narcis
24/11/2009
Bon dia Astrid. No et desanimis pels comentaris ngatius. Agunes vegades tenen criteri, però en la gran majoria hi ha molta ignorància. Segueix explicant i denunciant les injustícies i et seguirem llegint i ajudant en el que calgui.
ha ha ha!
23/11/2009
Ha ha ha! quin tip de riure veure el Prenafeta i l'Alavedra entre reixes i el Sostres acomiadat... ha ha ha! fora la FCO!!
Anti-sectaris
23/11/2009
ha ha ha: Riu pallaso
Xavier
23/11/2009
Àstrid tens tota la raó. Catalunya lliure, demcràtica i liberal!!
Antoni
23/11/2009
Coratge. Imbècils n'hi ha a tots els racons. Hem de treballar per la gent honesta, honrada i que ens mereixen respecte, pels demòcrates. Coratge !!
David
23/11/2009
Potser que ens centrem una mica. Estan a punt de tombar l'Estatut i, mentre a Catalunya no hi hagi una majoria independentista, és l'únic que tenim. Defensem l'Estatut plegats, com el que som, un sol poble.
un de Reagrupament
23/11/2009
Àstrid, jo sóc de Reagrupament. Faig aquesta declaració perquè no vull amagar-te com penso. És cert que la FCO és un mitjà digital del catalanisme i del liberalisme. És, per tant, proper a CDC. De la mateixa manera que el directe.cat! és d'esquerres i catalanista, i és proper a Esquerra. El mal ve quan el fet de pertànyer a una d'aquestes capelletes és motiu de crítica a la primera de canvi. A vegades no m'agradeu, no pel què dieu, sinó pel què fan els qui soleu defensar. Però hem de tenir clar que la sort de tots plegats és la mateixa.
g
23/11/2009
És hora de reflexionar i, si s'escau, donar un pas endavant. http://eldecaleg.page.tl/
Gerard
23/11/2009
No entabanis, Bierge. És veritat que hi ha sectarisme entre l'independentisme, que, com arreu, hi ha imbècils entre l'independentisme i que probablement el de la trucada (que m'he de creure) ho fos (o creu ser-ho), i em sembla molt bé que hi hagi la FCO i molt malament que hagin fet fora en Sostres de l'Avui, perquè el llegia cada dia. Ara bé, no tinguis la barra d'enredar el lector insistint a validar l'etiqueta marca de la casa de CiU, que és fer-se dir nacionalista. CiU és un partit no independentista, per tant unionista, per tant espanyolista, i la resta és tocar la flauta. D'altra banda, l'objectiu de fons del teu article és fer passar els teus per víctimes per caure bé a la capelleta que t'empara mentre siguis bona minyona, per més que facis veure al lector ingenu que mossegues. Dit altrament: primer tu, i després el país. Com la resta de bons minyons. Si no, no et deixarien escriure.
Petit
23/11/2009
Diu la Bíblia: " Perquè no ets ni fred ni calent, et vomito". Les coses tèbies no tenen substància, i no es decanten clarament. Molts articles del Sostre no m'agradaven, però molts altres sí. Té la virtud de no deixar indiferent. Serà substituît per altres persones menys compromeses, més avorrides. Més tèbies. Doncs és una pena.
joan
23/11/2009
Crec que és la primera vegada que no m'agrades, Àstrid. Perquè a en Sostres jo també l'hauria fet fora: per racista, per masclista i per mal educat. Dius que tenia altres virtuts (defensava Catalunya) i que per aquestes virtuts l'han fet fora. No ho sé. Però sí que sé que qui té determinades actituds socials impresentables no ens fa cap favor si defensa Catalunya. Oi que un demòcrata no hauria d'acceptar mai el vot o el suport d'un nazi, sinó que intentaria fer-lo fora del Parlament? Doncs això.
Pomes Agres
23/11/2009
O sigui Bierge, que si robes en nom de catalunya (encara que tot vagi a la teva butxaca) tot està justificat. Ah, i no t'inventits més troles per donar-te notorietat
anti-liberal
23/11/2009
Al Sostres l'han fotut fora per ser un fatxa i un maleducat, i per res més. En quan a la fundació Catalunya Oberta, simplement repugna a la gent que no volem saber res del (neo) liberalisme.
Sergi
23/11/2009
Àstrid, pot haver algun independentista sectari, però mai és sectari amb els autèntics independentistes, sinó amb els que es fan passar per independentistes o amb els teòrics independentistes. És a dir, CIU i els seus opinadors juguen a l'abigüitat del si però no del sobiranisme, mentre que el teòric independentisme d'ERC ja veiem que consisteix a espanyolitzar la Generalitat. En canvi hi ha molts catalans a Reagrupament o altres llocs que no fan victimisme, que no pretenen poder ni poltrones, ni busquen cap excusa per poder proclamar l'Estat Català en les properes eleccions. Aquests independentistes que només volen un país lliure no solen ser sectaris, sinó patriotes.
jg
23/11/2009
al nostre pais li falta inteligencia ,com els escrits del xavier roig, l´Astrid ,alguns Sostres, i li sobre l´estalinisme independentista d´alguns i la seudo esquerra envejosa i corrupte(veure informes inútils, i sous mil.lionaris a l´administració,sense fer res ni produir res i a sobre donar lliçons de integritat.Endevant Astrid, els teus escits sbre Ersmus, es mereixen una novela, ¿Per que no?
Pere Tàrrega
23/11/2009
Aquest que ha penjat un enllaç del decàleg ens vol fotre el pèl. Noi, jo no ewn vull llegir pamflets. No diu res de nou, no sabem qui l'ha penjat i a més te publicitat en castellà, és una pàgina plana que sembla feta per sustentatr el banner.
Pere II
23/11/2009
Carretero va fer una metafora dient que Catalunya li recordava la peli "la vida de Brian". Totes les faccions de jueus barallan-se entre si mentre els romans s´ho miran. Te tota la rao, mentres nosaltres ens barallem els espanyols dormiran tranquils.
pere
23/11/2009
Àstrid, no sé si t'adones de la increïble incoherència en la que estàs caient darrerament... Vejam, després de despotricar a tort i a dret d'ERC, del tripartit, de l'independentisme d'esquerres, etc. etc. i d'acusar-los de tot (tot i ser independentistes, no?) ara demanes suport total a CiU, a la FCO, al Sostres, només perquè són independentistes?? Dona, això d'escriure articles sovint té la pega que les teves reflexions queden publicades. Vaja: o escrius menys o vigiles la coherència dels teus arguments.
moderat
23/11/2009
Has rebut una trucada i ja parles que hi ha un "sector" de l'independentisme??? Quín sector?? Em sembla que d'un fet particular en vols fer bandera pels teus.
Miquel
23/11/2009
Àstrid: n'estic tip del PSOE i d'Esquerra, però et vull fer una pregunta: imagina't que CiU treu majoria absoluta, ¿quants MILÍMETRES avançarem cap a la independència? Em sembla que cap. Ja veig en Mas parlant de "seny", "la crisi"... fins i tot fent l'ullet al PP i al PSOE per donar-los suport a Madrid. Per això és tan necessari Reagrupament.
Constantí
23/11/2009
Estic d'acord amb tu Àstrid. Un patriota no hauria d'aixecar la veu contra un altre patriota. Hauria de donar exemple.
Llop Astut
23/11/2009
Doncs mira, és tan nefast el Sostres que no creguis que fas cap favor al Prenafeta i l'Alavedra en possar-los al mateix sac que ell, i que una defensa per part del Sostres és el pitjor que li pot passar a algú que ja te problemes. No sabia que l'hagin fet fora de l'avui. Potsert ha plegat ell per alló que treballar és de gent amb poca classe i ara és dedicarà en exclusiva a la dolce vita. En tot cas i sobretot no siguesis pas solidària amb ell, que la solidaritat per ell es cosa d'imbècils i les protestes per acomiadament coses de ganduls i passats de moda. Simplement la demanda ha prescindit de la seva oferta, segons la llei de mercat que a ell li agrada tant. En deu estar satisfet, ¿no?
Gema
23/11/2009
Molt ben dit. Ànims i endavant!
miquel
23/11/2009
Certament el nacionalisme és contrari a l'independentisme.En aquest article canvieu la referència mística al país,i imagineu-vos a polítics europeus defensant el mateix ideari.Hi trobareu a Le Pen o a Ynestrillas....
Putxinel·li
23/11/2009
Se me'n refot a qui beneficia criticar un enfant terrible que no creix, criticar la corrupció, criticar les doctrines que pregonen falses llibertats en pro de privilegis, criticar un egòlatra, criticar una todologa mediocre... cal ser talibà identitari. a vostè se li ha passat mai pel cap deixar de criticar l'erc per un exercici de patriotisme? esperem que no.
Joan
23/11/2009
Astrid, tens tot el meu suport i respecte. ENDEVANT!!!
Araki
23/11/2009
Estic parcialment d'acord amb tu, Àstrid. Només et vull plantejar una pregunta: quan CiU, que és cor i ànima de la FCO (de la web de la qual sóc lector assidu, com d'aquest diari que també vol fer d'altaveu de la coalició), es declara un cop i un altre antiindependentista, sigui a la brava tipus Duran o a la covarda tipus Mas ("el dret a decidir que un dia potser si tot fos com voldríem que fos però que no és, encara que si ho fos, seria que decidim que ens agradaria... però ara no toca, eh?", a favor de qui va? La diferència entre l'espanyolisme agressiu del PSC i el nacionalisme antiindependentista de CiU és la mateixa que entre una bala al cervell i la privació d'aliment i aigua. En allò fonamental, cap ni una.
Clarissa
23/11/2009
Doncs mira maca, jo en sóc una de les que s'ha alegrat del cesament d'en Sostres. No li feia cap favor al AVUI. És un fantasma masclista. Una verruga que feia molt lleig. I per si fos poc, defensor de lladres.
Qui,
23/11/2009
Jo no compartia pas tots els articles d'en Sostres. D'altres els trobava molt encertats, sobretot els que devien molestar més i que eren polítics. Però tancant la boca d'en Sostres a l'Avui, coarten la meva llibertat de suscriptor i no m'agrada gens. Molt menys que el que pugui dir en Sostre em molesta aquest tarannà que dius del Director que em recorda la crosta d'en Ferran. Em pensaré si renovo la suscripció de l'any que ve. Però em molesta que ens vagin aigualint Catalunya per convertir-la només en regió espanyola
Roger Mastrell
23/11/2009
Boníssim, com sempre. Ets imprescindible Àstrid
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida