vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Pagaràs els impostos a la Hisenda catalana, si Mas la crea?
Pagaràs els impostos a la Hisenda catalana, si Mas la crea?
96 %
4 %
0 %
24 vots
Dijous, 17 de Maig de 2012
03/11/2009
23:59  h.

Ull de peix

SE’LS VEU EL LLAUTÓ

"Em pregunto si aquesta operació té alguna cosa a veure amb els moviments independentistes"

Isabel-
Clara Simó

Ens va escandalitzar, amb raó, que Millet no fos empresonat; ens hem escandalitzat, probablement amb raó, de les imatges dels detinguts a l’operació Pretòria de Garzón, que han estat humiliats per televisió. De la mateixa manera que ens passen per la pantalla cossos esquarterats i sagnants de paquistanesos, però mai de nord-americans (o d’espanyols!), el tractament informatiu és diferent. Segons diuen, mitja Espanya s’ha fet, si era possible, més anticatalanista. Els ciutadans, innocents per definició legal, volem que tot el pes de la justícia recaigui sobre els bandarres que han robat, però abominem de l’escarni: penjar el cap tallat del general Moragues a la porta de Barcelona, exhibir els assots que rep una musulmana acusada d’adulteri, o fer un espectacle, a la plaça pública, de l’execució dels delinqüents no sols no ens sembla exemplar sinó salvatge. No exhibeixen la humiliació de Farruquito i sí la de Macià Alavedra! Per què?

Però no és això el que em fa arrufar el nas. Em sobta moltíssim veure la guàrdia civil ocupar l’ajuntament de Santa Coloma com si tot el poble fos una cova de lladres. La imatge és horrible, en una societat democràtica. L’Ajuntament és de tothom. Però és que no van informar ni a la màxima autoritat de l’Estat a Catalunya, el president de la Generalitat; a més, Catalunya té policia pròpia, els mossos d’esquadra. I això per ordre de l’Audiència Nacional, hereva del sinistre Tribunal d’Ordre Públic del franquisme. Espanya continua tenint tribunals espacials, com en el passat. La matusseria i l’exhibicionisme no em van agradar. El contrast amb el tracte versallesc que se li ha donat a Francisco Camps o, no diguem al president de la Diputació de Castelló, és espaterrant.

Em pregunto si aquesta operació té alguna cosa a veure amb els moviments independentistes. I no ho dic perquè sí. Quan a la inauguració de l’Estadi Olímpic, espontàniament, uns ciutadans van xiular al rei d’Espanya, la ira de Garzón va ser tan brutal que l’endemà feia una engalzada contra els independentistes i en torturava uns quants (arran de les denúncies l’Estat espanyol s’ha assegut a la baqueta dels acusats d’Estrasburg sense ni una càmera present).

Als culpables, tot el pes inclement de la llei. Al poble de Catalunya, tot el respecte. Entesos?
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
27Veure i/o afegir comentaris
Cèlia. Bcn.:Senyora Simó, té tota la raó. El que està passant es veia v...
Comentaris (0 en total)
Cèlia. Bcn.
05/11/2009
Senyora Simó, té tota la raó. El que està passant es veia venir des de que cert partit polític va prometre la independència de Catalunya per a l’any 2014. El govern espanyol es va posar les piles i es va començar a preparar per fer-hi front, amb ungles i dents. I ara només han faltat les consultes sobre la independència per acabar de posar-los com felins salvatges enrabiats. Ara els que ens hem de posar les piles i les armadures som nosaltres per a fer front a tot el que ens vindrà a sobre des del país veí, des d’ara fins a les eleccions autonòmiques. Pel que fa a la corrupció, s’havia de destapar, però no deixa de cridar l’atenció la manera fastigosa, antidemocràtica, oportunista i contrària a l’estat de dret en que ho estan fent.
Cèlia. Bcn.
05/11/2009
Eduard VF – Em sembla que la teva flaira et du pel camí equivocat. El que s’està tramant és PSOE/PSC+PP, que la Sánchez Camacho i Montilla ja s’han reunit diverses vegades. Si no tenim cura del que votem en les properes, tindrem el mateix que tenen al PB.
Núria
05/11/2009
Queda clar que encara queda molt masclisme. Quan escriu una dona i malgrat dir veritats de calibre gegant les recriminacions, matisacions estupides i veritable menyspreu és vergonyos i és comprovable. I a més sembla que els ESP apareixen de cop. Quin pais més cafre ! Sra. Simó compti amb el meu suport com dona i catalana.
Pau
05/11/2009
Argemí i Knossos: dos espanyols enemics de Catalunya
la srta. isabeleta
05/11/2009
efestivament, el bartolo és un gran independista, ja des dels temps del seu insigne pare franconazionalsocialista... el prena, buenuuu, el padrone pujol el va treure per por que li aixafés el pacte d'independència pactat amb el pp... i el maci, aquest sí, veus?. no hi havia manera que s'independitzés més enllà del seu iot (de llautó, no. de fibra. però pagat per tots nosaltres, oigue) de 69 peus.
Santi Vidal
05/11/2009
Aquesta operació té molt a veure amb els moviments independentistes, ens avisen ( gràcies) que no enviaran La Falange ni l'exèrcit, enviaran la Guardia Civil.
David
05/11/2009
Dani, t'equivoques d'enfocament. Naturalment que la gent encausada no són independentistes. El que Espanya pretén és crear desafecció entre el poble català respecte dels seus polítics, siguin del partit que siguin, per tal de fer-nos minvar l'autoestima en les nostres institucions, o sigui com a país. El que pretenen és que els catalans associem Catalunya amb corrupció, per tal que ens traguem del cap la idea de la independència. La idea és fer-nos empassar que no se'ns pot deixar sols perquè som un desastre. Miren, doncs, de crear-nos més autoodi del que ja tenim, gràcies a estratègies com aquesta que saben que tants catalans s'empassen històricament amb una facilitat sensacional. L'Estat no es mama el dit, Dani, treballa pels seus interessos. Cosa que no fem nosaltres, sempre caçant papallones.
Albert
05/11/2009
Perejoan, tu tampoc no rasques bola. En el teu cas per sectari convergent, i en el cas d'en Pere per ingenu. El cas d'en Pere és, però, més disculpable.
Argemí
04/11/2009
Durrut i04/11/2009: Devant el teu missatge, qu'en permeto reproduir a continuació: "La Guardia Civil es un cos militar...En Garzón,a sou del estat ens deixa un subtil missatge.Ells mateixos...Això está apunt de petar!!!" (sic), el dàgnòstic no pot ser altre qu'el de episodi de delirium tremens, provocat per l'ingesta de licors i altres begudes alcohòliques. Cuida't.
Martina
04/11/2009
Josep, dius que on estan els òrgans de control catalans, que no han detectat el frau o el robatori. En primer lloc dir-te que el "cas Millet" és una qüestió que la va dir "molt suament" la Sindicatura de Comptes, i tots, absolutament tots els Srs. Diputats de la Comissió, es van passar l'informe pel forro de la toga. (no en porten de toga, però m'encanta l'expressió). Es van passar aquest informe i d'altres. El mal de tot plegat es que a les institucions de control, ELS CAPS SON POLÍTICS DE PARTIT, la qual cosa vol dir que NO SON ELS MILLORS, professionalment parlant. O potser dir-te senzillament, que de l'ofici de fiscalitzar no en tenen ni idea, i a més els hi va el sou. Aquí si que TOTS, ABOSLUTAMENT TOTS ELS PARTITS ES TAPEN LES VERGONYES. Avui per tú, demà per mi es el lema. Si no fos així, perquè mai MAI EN TREINTA ANYS S'HA FISCALITZAT L'AJUNTAMENT DE BARCELONA. Per quina raó. Doncs perquè ni els alcaldes d'ara ni d'abans han volgut aixecar catifes. Qui treballa i fa la feina ben feta a la Sindicatura de Comptes, son els auditors professionals i sense carnet de cap partit, o sigui professionals independents. Aquí rau la mare dels ous. CAL SER UN BON PROFESSIONAL I ALHORA INDEPENDENT. Però noi, això no cotitza. Cal ser un brètol, amb el carnet que sigui, sempre "fent la pilolta al cap que sigui" i segur que tens futur. Això és Catalunya, i per aquest motiu o es canvia tot de dalt a baix, no o fer un maquillatge a l'estil lampedusa, o sigui canviar tot, perquè tot segueixi igual. CAL COM EL PA QUE MENJEM UNA NOVA LLEI ELECTORAL, que els diputats es deguin als electors, més que al partit, i afeblir l'estructura mastodòntica del partits perquè siguin els millors els que governin, no aquesta èlit arribista i poc decent. Ser un xorisso, es greu, però crec que manar sent un incompetent, es de cadena perpètua..... o sigui inhabilitació perpètua, per exercir qualsevol càrrec públic. Cal l'excel·lència, però al pas que anem, serem solament l'enveja de Zimbawe
Argemí
04/11/2009
Martina04/11/2009. Felicitats pel teu comentari. És el més assenyats del publicats fins ara (3 quarts de deu de la nit). Veig que l'inmensa majoria dels columnistes i comentaristes habituals de El Singular D. està molt excitada i té una gran torbació. Dels diners que afanaven els il.lustres (pressumptes) xoriços, arribaven suculentes engrunes a fundacions patriòtiques i a la xarxa d'entitats engreixades de l'anomenada societat civil. Hi ha tambè qui viu a un món irreal i ha arribat a creure's totes les historietes i a combregar amb els mites més reaccionaris i no pot acceptar la crua realitat qu'el mirall reflexa. Ningú considera que, (com diu el clàssic castellà) "arrojar la cara importa, que el espejo no hay por qué".
Almogaver
04/11/2009
Millor donar-nos pressa en treure'ns de Damunt la lladra castellana i mes ara que l'Opus Demoni (la Obra de Satanas) esta predicant una croada estil Milosevichs als fanàtics castellans contra Catalunya i els Catalans. El tardo i animal colonialisme castellà esta en descomposició i millor enviar-lo a Molokai. Per cert Sra. Simó Perquè un dia no mos parle del Crim d'Alcasser i la G. In-civil vostre que es tècnica en la matèria? Ara el pare de una de les filles horriblement torrentada, la G. Incivil l'esta cercant motiu...(Por no tener la boca cerrada)
Dani
04/11/2009
Alguna cosa no quadra en aquest raonament. Si es volen carregar als independentistes, perque agafen gent que d´independentistes no en tenen res? Tant el PSC com CiU (al menys el sector negocis) s´han passat els darrers 30 anys intentant que els catalans "ofereixin les majors glòries a Espanya". No em digueu que a l´Alavedra, al Prenafeta i al sector Santa Coloma del PSC els han fotut a la presó per voler la independència enlloc de per robar. És ridícul. En tot cas això afavoreix l´independentisme, perque ha resultat que els defensors del "seny", la "pedagogia" i l´autonomisme esteril (o sigui els enemics locals de l´independentisme) eren simplement servidors de la seva butxaca.
Perejoan
05/11/2009
Dani, es veu clar que no saps amb qui et jugues les garrofes. Fas el raonament que volen que facis. Us penseu que tenen por de Reagrupament? o d'Esquerra? De debó et penses que això va com dius? És de Convergència de qui tenen por. I això del PSC no és res més que la manera sociomesetaria de dir-li al Montilla que la central són ells i ell, un pobre director de sucursal de províncies. Quan desperteu del son dels infants, us adonareu que, si nosaltres no ho hem fet prou bé, si més no, avançàvem poc a poc perquè coneixíem l'enemic. Vosaltres ja heu ensopegat dos cops, i encara no heu sortit de l'ou. Una abraçada i sort a Reagrupament.
knossos
04/11/2009
Si seguim culpant els altres de tots els nostres mals anem directes a la decadència definitiva com a poble... és ben trist que no siguem capaços de fer auto-crítica! Ja toca madurar una mica
Hipàtia
04/11/2009
Una mica de raó si que en té knossos. Anem a fer autocrítica: Càrrecs de l'esposa del Sr. José Montilla, Sra. Anna Hernandez: Regidora d’Urbanisme de L’Ajuntament de Sant Just Desvern. 1ª Tinent d’Alcalde de L’Ajuntament de Sant Just Desvern. Presidenta de PROMUSA. Presidenta de PROECSA. Gerent del Consorci de la Colonia Güell. Consellera del Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat de la Diputació de Barcelona. Consellera Tunel del Cadí. Consellera Comissió Catalana Trànsit i Seguretat Viària. Consellera de Foment de Ciutat Vella de la Diputació de Barcelona. Consellera del Barri de la Mina. Delegada de L’Area d’Infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona. Consellera de La Caixa. Consellera del Consell Comarcal del Baix Llobregat. Vocal del Consorci Sanitari Integral. Vocal de la Fundació Caviga. Consellera de L’Area de Salut de L’Area Metropolitana de Barcelona.
Marc
04/11/2009
Knossos, ets un dels babaus plens d' autoodi que esmentava. Aquí ningú discuteix que no s'hagi de fer justícia amb els corruptes, tanoca. Del que es tracta és de veure-hi més enllà dels nassos i adonar-se de la intenció de fons d'Espanya, que no és altra que reprimir amb un cop d'autoritat tot allò que al veí li fa tuf de catalanisme, humiliant les temptacions independentistes arran de les consultes populars. O no et crida l'atenció que en poc temps hi hagi hagut assetjament a tort i a dret a Catalunya? Laporta, Millet, Colom, Alavedra, Prenafeta, gent que en molts casos fa molts anys que s'arrosseguen i mai fins ara curiosament no els han buscat les pessigolles. I espera't al que vindrà d'aquí a l'octubre de l'any que ve. Pensa una mica, collons, pensa una mica que no fa mal.
Reagrupat
04/11/2009
La manoibra és claríssima, Avui han fet un darrer moviment amb l'aproximaciió de Camacho a Montilla...Volen desafecció i que l'abstencióels permeti sumar vots i fer una aliança a la basca i esborrar del mapa el concepte de Catalunya independent. No cal una regeració política a fons ?. Tenim una democràcia de molt baixa qualitat.
joan
04/11/2009
Gràcies, Isabel, per expressar en paraules el que també penso. No respecten res aquests espanyols i menys els nostres paisos.
Durruti
04/11/2009
La Guardia Civil es un cos militar...En Garzón,a sou del estat ens deixa un subtil missatge.Ells mateixos...Això está apunt de petar!!!
toni
04/11/2009
Isabel, ja ven fer be de no avisar el Montilla, encara hi hauran sorpreses.
Eduard VF
04/11/2009
Admirada Isabel, a mi també se m'han disparat les alarmes. Et còpio el comentari que he penjat al Bloc Gran del Sobiranisme d'hair. Bargalló: En el teu excel•lent article planteges una sèrie d’oportunes preguntes. Veuràs, entre els meus amics tinc fama de ser desconfiat de mena. I els desconfiats de mena tenim una característica endimoniada que consisteix en que quan mirem el mar no ens quedem a la superfície i intentem veure si el fons es rocós o sorrós, entre d’altres raons per que això ens permet saber si hi ha tintoreres o peixos pacífics i si l’aigua es neta o bruta. Donem una ullada a les profunditats: 1. Feia uns mesos que les sospites de corrupcions varies estaven agafant cos. 2. El cas Millet/Orfeó Català ha estat una pedra de les grosses sobre les pútrides aigües del estanyol que se’ns presentava com a oasi d’aigües calmes. No sé si el pedrot s’ha llençat amb tota la intenció o si, per incompetència o indiscreció, a algú se li ha caigut inoportunament de la ma. El cas es que en remoure l’aigua podrida la ferum ha estat tant forta que ningú pot no donar-se per assabentat. 3. Les reaccions dels principals partits catalans a la pedrada a bassal pútrid va derivar ràpidament en amenaces creuades del tipus “si tu cantes jo també”. 4. La gota que va fer vessar el bassal va ser la frase d’en Pujol sènior al programa Àgora de TV-3 “…TOTS podríem prendre mal”. 5. A les 48 hores de la difusió pública de la frase d’en Pujol sènior el jutge Garzón va enviar a “los migueletes”. 6. A mida que van passant les hores la ferum comença a flairar-se provinent de diversos bassals que, ves per on, estaven molt mes intercomunicats del que semblava. 7. L’escenari del que en diuen desafecció (es pur emprenyament) i que es perfilava de fa anys amenaça agafar dimensions incontrolables. 8. Estem, a tot allargar, a un any de les eleccions al Parlament de Catalunya. 9. El trist partit sap que no pot tornar a sumar, sobre tot per la previsible castanya d’ESQUERDA . 10. CiU augmenta les seves expectatives de governar però no te res segur i, si es veu esquitxat (que s’hi veurà, amb raó o sense) podria no estar en condicions de formar govern en solitari. 11. Si no pot formar govern en solitari CiU podria recolzar-se en RI sempre i quan RI obtingui un resultat que tots els reagrupats donaríem per bo (tercera força decisiva al Parlament) però ara per ara els resultats de RI son una absoluta incògnita per tothom. 12. A CiU li queden dues opcions mes controlables i/o previsibles: Allitar-se una altra vegada amb el PPC (assumint el desgast polític que això comportaria) o, TACHAAAAAN! la SOCIOVERGÈNCIA. 13. Faig memòria que la SOCIOVERGÈNCIA es la situació que desitgen determinats ambients empresarials, econòmics i d’opinió, representats i aixoplugats sota el paraigües mediàtic del “Grupo Godó”. 14. A ZETA, editora de EL PERIÓDICO i en serioses dificultats econòmiques de fa anys, tampoc li aniria malament la SOCIOVERGÈNCIA per que això li asseguraria els suports necessaris per no esfondrar-se definitivament o, si mes no, facilitar d’una vegada la seva venda en bloc (com vol la propietat) o a trossos (com volen els taurons que infesten les aigües del negoci editorial). 15. Tant a CiU com al PSC la SOCIOVERGÈNCIA els facilitaria la labor de NO PRENDRE MAL. 16. Però la SOCIOVERGÈNCIA s’ha de justificar davant l’electorat amb un escenari de crisi. De manera que s’han dit “fem que aquest escenari es produeixi”!! 17. Precipiten els fets per que hi hagi escenari de crisi que justifiqui la SOCIOVERGÈNCIA tant convenient per l’aparell dels partits, encara que això suposi un veritable FRAU ELECTORAL. 18. Els amics messetaris del PSC estiren dels fils oportuns. 19. Garzón posa la pesada ma de la justícia (?) damunt d’unes quantes espatlles, procurant “tocar” els dos principals partits del Parlament de Catalunya. 20. Ara bé: De la mateixa manera que un arbre es poda per que del sacrifici d’unes quantes branques prescindibles permeti seguir vivint vigorosament a la resta del arbre, la exfoliació política afectarà a membres d’ambdós partits que tinguin suficient significació cosmètico-mediàtica, però de cap manera afectarà a les branques principals. 21. Un cop cremats els fusibles polítics, només cal presentar a la opinió pública la situació com de crisi del sistema que requereix una altruística i patriòtica unió dels dos principals partits catalans. Mas o Montilla? Encara pitjor: Mas+Montilla. Digueu-me malpensat. M’és ben igual. Aquesta es la flaira que em fa tot aquest assumpte. Salut!
Andreu
04/11/2009
Als que s'els veu el llautó, Sra. Simó, és als que s'alicaten fins al sostre amb la bandera cuatribarrada, (amb estrella o sense), i mentrestant delinquen. Als que s'els veu el llautó es als que, en comptes de la lluna miren el dit qu'assenyala la lluna. Mala peça al teler, Sra. Simó!
Josep
04/11/2009
No es que no estigui d'acord amb tu, Isabel; sovint ho estic. Però, qui ens ha faltat al respecte en realitat són els que ens han robat o han fet servir les nostres institucions per enriquir-se. Ells són els primers traïdors i són els primers que van contra el meu país. Per altre banda, on estan els òrgans catalans que han detectat i perseguit el robatori? Lo trist no es que des de fora hagin intervingut, lo mes trist es que des de fora hagin tingut d'intervenir.
Constantí
04/11/2009
Tens molta raó Isabel. Com pot ser aquesta diferència de tracte a un acusat segons el color del partit? Com és que s'alcen tantes veus a Espanya, clamant contra el catalanisme corrupte? Han oblidat que F. Millet és membre de la FAES? Com és que la detenció la va fer la G. Civil?... El més sorprenent i trist de tot és que hi hagi catalans, que no vegin que és tot això és un atac al prestigi i l'autoestima del nostre país. No ens tapem les vergonyes amb una senyera, si són culpables que els condemnin, però aquí tenim una policia que són els mossos d'esquadra que poden fer el mateix que la benemèrita, tenim unes institucions respectables que són els ajuntaments i que ningú té dret a assetjar com un cau de delinqüents i per últim i no menys important, els ACUSATS siguin o no catalans, siguin o no nacionalistes, tenen dret a la intimitat i a la presumpció d'innocència. I mentre discutim això, qui se'n recorda del robatori anual que Espanya fa a Catalunya? Quan poden haver estafat aquest senyors? És superior a la brutal xifra de 22.000 milions d'€ que Espanya ens va robar l'any passat a tots els catalans? Reflexione'm-hi.
ULL VIU
04/11/2009
Josep, Andreu, se'ls veu el llautó. Calia córrer a tapar el que ha escrit EDUARD VF, oi? Mentre vosaltres feu veure la vostra falsa indignació, d'altres ja ens hem ensumat de què va el tema. Feu una ullada per aquí: http://cimeraextra.blogspot.com/2009/11/on-et-fa-mal-ara-manuela.html Així us podreu indignar de debó. Desprès torneu per aquí i ho comentem.
Marc
04/11/2009
Bon article. Qui no vegi que la sobtada allau darrerament d'acusacions i detencions a personatges catalans per part d'Espanya no és gratuïta, que s'ho faci mirar. La qüestió no té res a veure amb la corrupcio catalana, que a Espanya l'importa un rave, sinó amb aturar el creixent independentisme com sigui fent-nos baixar l'autoestima com a poble. Les consultes independentistes han disparat l'alarma espanyola i ara prenen mesures. Mentrestant, aquí anem caçant papallones, ben distrets, escandalitzant-nos amb la corrupcció dels catalans, alimentant el nostre autoodi, o sigui caient en el parany espanyol. Hi ha molta ignorància i beneiteria en aquest poble nostre. Una pena.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida