vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Divendres, 03 de Setembre de 2010
nivell c universitat
S'ha d'exigir el nivell C de català als professors universitaris?
88 %
13 %
88 vots
Actualitat

Política

07/02/2010
10:46  h.
Santi Vila: “El PP podria ser un excel•lent soci si no fos pel recurs”
El cap de llista de CiU per Girona creu que “una Espanya plurinacional encara és possible”
Santi Vila 475
El cap de llista de CiU per Girona a les properes eleccions i actual alcalde de Figueres, Santi Vila, ha assegurat avui en una entrevista a l’ACN que “el PP seria un excel•lent soci” per CiU, com ho poden ser altres formacions com ERC, ICV o el PSC, si no fos pel recurs contra l'Estatut davant del Tribunal Constitucional (TC), un escull que fa “molt difícil” l’entesa entre nacionalistes i populars.

L'alcalde de la capital de l'Alt Empordà es classifica com aquells que “encara pensen que una Espanya plurinacional és possible amb un canvi de cultura en la política espanyola radical, ja que el seu atreviment, els seus desaires, la seva insolència, són continus”.

Ara bé reconeix que una sentència del TC adversa el podria deixar “sense arguments”. “El dia que l’estat espanyol no sigui un instrument per garantir el benestar de la nostra comunitat i sapiguem positivament que amb altres fórmules l'esperança pels catalans seria millor, aquell dia l'alcalde de Figueres es tornarà independentista sense complexos”, afirma.

I afegeix: “Sincerament crec que, al segle XXI, Europa ha de jugar la carta de les ciutats, de les megaregions capaces d'atreure talent i inversions. I tot això de les nacions i de les nacionalitats gairebé serà com la confessió religiosa, una qüestió de l'esfera privada”.

Consulta a Figueres


Malgrat aquesta clara declaració de principis, Santi Vila assegura que si la plataforma que organitza la consulta a Figueres sobre la independència de Catalunya “ens ho demanen cedirem locals” perquè “no ens hauria d'espantar que els seus conciutadans es pronunciïn sobre aquest tema”.

En aquest sentit recorda que “al Govern i al Parlament hi ha molts diputats que es confessen independentistes” i, per tant, creu que aquest tipus d'iniciatives s’haurien de fer des de la democràcia representativa, en comptes de mirar “nou als ajuntaments”.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
37Veure i/o afegir comentaris
said enguema:Sóc un nou catala. Estimo Catalunya perquè m'ha donat el q...
Comentaris (37 en total)
said enguema
03/05/2010
Sóc un nou catala. Estimo Catalunya perquè m'ha donat el que en el mau pais no e tingut. Volia botar CIU pero si fan socis a PP no vull votar. Han fet mal als imigrants i no voto CIU.
indepe
07/02/2010
CiU=PP
ERC ES MONTILLA-GAL
07/02/2010
ERC=PSOE=PSC=GAL=FILESA= LELO ZAPATERO = ATUR I CORRUPCIÓ GENERALITAT; aquest marxistes nomes saben crear atur, miseria i corrupció, per que serà? esquerres per robar, robar i robar, oi monitilla del paro?
TINC GANA, SOC ERC
07/02/2010
ERC ES ESPANYA, ES MONTILLA, ES GAL, ES FILESA
Catalunya pateix
07/02/2010
CiU i ERC, poltroneros, molt parlar de sobirania però a l'hora de la veritat, uns amb el PP, els altres amb el PSOE, totes les facilitats per als colonitzadors espanyols.
CAÇAFANTASMES
07/02/2010
No hi ha manera que aprenguin, després de tots aquest anys i surt aquest PASARELL. Amb individuos així el MAS te l´enemic a casa i més anys d´oposició
ramon pons
07/02/2010
Votan a CiU aconseguirem la independència l'any 3000 D.C.
Marc
07/02/2010
Després d'això ja no voto CIU. De què serveix el vot útil si aquest pacta amb els nacionalistes espanyols? Voto Reagrupament que és l'opció seriosa tal i com es pot veure pels atacs que està rebent.
David
07/02/2010
Sí, seriosa és la paraula per definir Reagrupament hahahaaha Les paraules d'en Santi Vila són raonables, el titular és el tendenciós. Poc després aclareix que "igual d'excel·lents socis que els altres partits, però el PP no perquè ha presentat el recurs". És una manera molt elegant de declinar el pacte amb el PP, perquè el recurs no el retiraran, oi? Si us plau, que algú es llegeixi les notícies abans d'opinar, més enllà del titular. I sobre l'Espanya plurinacional, a Catalunya hi ha una bossa important de federalistes, etc. Aquests vots o van a CiU, o si no al PSC-PSOE-ICV-EUIAAEIUOUYTD. CiU no ha de renunciar a cap vot catalanista. Si a alguns els molesta, que s'hi posin fulles. CiU ha d'aplegar tota la massa crítica catalanista per tenir més força davant Madrid i Brussel·les. Visca Catalunya!
Ferran
07/02/2010
Si podem fer l'espanya plurinacional i la república bananera. L'única cosa positiva que tindria que aquest tiu entri al govern és que fotrà el camp de Figueres, que ja n'estem fins a allò que no sona.
pepet grill
08/02/2010
VAja... Si amb en Mas nanem de decepció en decepció, aquest Vila ha rebentat el coci!!! Quin tio!!! Com es pot dir que el pp seria un bon sosi!!??? Al sosi no se li pot enganyar!!! Però que encara no veieu que amb aquests de CiU -desgraciadament- no anirem enlloc? Que CiU i psc són el mateix -desgraciadament (bis)- per a la nació catalana. Si es que no n'aprenem!!! Ara aquest es posarà Catalunya a la boca i segur que quan ha fet aquestes declaracions portava els calçotets amb la Senyera!!! per pixar-s'hi o vés a saber si alguna cosa pitjor... Quina colla!!! Millor semblar botifler que obrir la boca i demostrar-ho. Aquesta és la deriva del "dret a decidir" d'en Mas? Decidir més escanya? Doncs anem malament CiU. Anem molt malament. Amb aquests, acabarem sent com Cuenca o Palencia... INDEPENDÈNCIA
David
08/02/2010
Sí, seriosa és la paraula per definir Reagrupament hahahaaha Les paraules d'en Santi Vila són raonables, el titular és el tendenciós. Poc després aclareix que "igual d'excel·lents socis que els altres partits, però el PP no perquè ha presentat el recurs". És una manera molt elegant de declinar el pacte amb el PP, perquè el recurs no el retiraran, oi? Si us plau, que algú es llegeixi les notícies abans d'opinar, més enllà del titular. I sobre l'Espanya plurinacional, a Catalunya hi ha una bossa important de federalistes, etc. Aquests vots o van a CiU, o si no al PSC-PSOE-ICV-EUIAAEIUOUYTD. CiU no ha de renunciar a cap vot catalanista. Si a alguns els molesta, que s'hi posin fulles. CiU ha d'aplegar tota la massa crítica catalanista per tenir més força davant Madrid i Brussel·les. Visca Catalunya!
rcat es montilla
08/02/2010
En Carretero i la seva pandilla d'er-ercistes per la croqueta nomes tenen un principi: odi visceral al Sr. Mas, son com el Montilla, esquerrans que nomes saben crear miseria, atur i corrupció; Carretero, conseller del govern més desastros que mai ha tingut Catalunya i ara vol la independencia que vol dir que continui el seu montilla, el xoriço, com ell, el gasolinero!
pepet grill
08/02/2010
David = David Madí?
knossos
08/02/2010
catalunya solament pot prosperar amb un govern de CIU aliat amb el PP... us dol pq sou uns somiatruites, però la realitat és la que és. Visca Catalunya i Arriba España!!!
pepet grill
08/02/2010
sí sí knossos. i que el planeta Terra deixi de girar sobre el seu eix... exabruptes com el teu haurien d'estar prohibits però prefereixo saber contra qui i quants hem de lluitar. INDEPENDÈNCIA
Ex-CiU/Ex-ERC
08/02/2010
Entenc que els de CiU vulguin creure en l´increïble, en una espanya plurinacional, plural, federal o el que sigui. Perque l´alternativa de no creure-hi és la independència, i ells tenen la cèl·lèbre tremolera de cames. A vegades quan un té por de prendre una decissió perque no té valor per dur-la terme prefereix enganyar-se a si mateix amb un miratge de la realitat. Espanya no serà mai plural. I CiU mai ens portarà a la independència.
No us votaré pas
08/02/2010
CiU encara no ha arribat a la Generalitat i ja planeja traïr-nos. Encara no ho veieu: CiU, PSC, Esquerra, ICV, PP....tots són la mateixa merda. Un grup de mafiosos de la política que sols busquen mantenir l´status quo actual per a fer diners, i al país que el fotin. Ni un vot als partits del parlament.
Pere
08/02/2010
No pensava que un polític de CIU pogués dir bestieses com aquesta. Volem la independència senyors, la independència! Ho han entès o no? No podem permetre'ns fer el radical tot el dia intentant això d'ESpanya. No funciona, ja s'ha vist. No cal perdre-hi més temps i calés. Prou, seny, estat propi, negoci i calés.
Oriol
07/02/2010
Sr. Vila, perdoni, on són els diputats del Parlament que diu que es confessen independentistes? Potser són al bar amb els del PP, excel.lents socis?. Grans declaracions, sí senyor.
Isidre
07/02/2010
Becàris de Nicaragua!...becàris de Calabria!...ja esteu trigant massa!
Moragues
10/02/2010
Soc un somiatruites i per això NO votarè CyiUPP ni PPPSOE(c)ERCICVEUA. Prefereixo votar INDEPENDENCIA . Us sona???
Pere (Lausanne)
07/02/2010
Potser caldria que els ingenus votants de CiU reflexionin davant una nova botiflerada d'aquesta coalició que s'assembla més al règim de Vichy col.laboracionista amb l'ocupant que a un simple partit regionalista. Allò que més m'ha fet riure és la collonada "L'Espanya plurinacional és encara possible". Sr. Vila: mai no ha estat possible ni ho serà pas mai. Només en la ment d'un sotmès i esclavitzat o amb purs interessos personals pot crear-se una esperança com aquesta. L'únic que pot fer Espanya com a Estat és desaparèixer i deixar-nos viure sense haver d'aprendre, parlar i escriure llur llengua; sense haver d'obeïr llurs lleis; patir les humiliacions diàries de llur administració, justícia, ràdios, tvs, policies i guàrdies civils. Però el Sr. Vila és com el que deia el falangista de Reus Josep Fontana: "a Madrid som els Moros Amics". Sí, això ho va dir un adicte al Règim feixista i nascut català i membre de Falange. Sr. Vila: vós sou el Moro Amic de l'Amo Espanyol. O com diuen arreu del món: un traïdor a la pròpia Pàtria.
Pere (Lausanne)
07/02/2010
Potser caldria que els ingenus votants de CiU reflexionin davant una nova botiflerada d'aquesta coalició que s'assembla més al règim de Vichy col.laboracionista amb l'ocupant que a un simple partit regionalista. Allò que més m'ha fet riure és la collonada "L'Espanya plurinacional és encara possible". Sr. Vila: mai no ha estat possible ni ho serà pas mai. Només en la ment d'un sotmès i esclavitzat o amb purs interessos personals pot crear-se una esperança com aquesta. L'únic que pot fer Espanya com a Estat és desaparèixer i deixar-nos viure sense haver d'aprendre, parlar i escriure llur llengua; sense haver d'obeïr llurs lleis; patir les humiliacions diàries de llur administració, justícia, ràdios, tvs, policies i guàrdies civils. Però el Sr. Vila és com el que deia el falangista de Reus Josep Fontana: "a Madrid som els Moros Amics". Sí, això ho va dir un adicte al Règim feixista i nascut català i membre de Falange. Sr. Vila: vós sou el Moro Amic de l'Amo Espanyol. O com diuen arreu del món: un traïdor a la pròpia Pàtria.
Joan
07/02/2010
En Santi Vila és dels que es confessa catalanista, tot i que se sent còmode amb Espanya. Com pot no sentir-se còmode amb la situació econòmica i social en què es troba? Com podria rebre la imminència d'un canvi tan gran com seria el de la independència? Espanya plurinacional? Això sí que és una utopia!
Albert Puigneró
07/02/2010
No cal barrejar-se amb els del PP. CiU té seny i sabrá escollir , si cal, per el bé de Catalunya. Un bon govern a la Generalitat es avui quelcom de urgencia i CiU pot reunir el millor equip amb taranná catalanista. El derrotisme perdedor sobra i fá mal amb desunió entre catalans.
MayaI
07/02/2010
De debó encara hi ha algú que creu possible l'Espanya plurinacional? No tenim prou exemples que demostren absolutament el contrari? Em decep un senyor de CIU que encara s'ho cregui! Desperti's, home!
el nom
07/02/2010
Ahhhh,això es la new version of 'dret a decidir' del Mas? anar amb el PP? apaga y vámonos (vota RCAT)
joan
07/02/2010
Mas president, Catalunya independent! Hahahah!
prou enganys
07/02/2010
molt trist tot plegat. En tres dies, dues declaracions molt desencoratjadores per part de dirigents de CiU. pacte d'estat? reformar Espanya? Plurinacional? Ja no ens ho empassem. No cola.
Tomàs
07/02/2010
Sembla mentida que això ho digui un polític del "dret a decidir". Més aviat s'escau a un socialista federalista, un Ciutadà pel Canvi, o d'Unió. L'Espanya plural, les ciutats i megaregions, ... Quina cantarella més tronada, i quin mal que ha fet, i el que farà encara, pel que es veu. Amb aquest missatge els de CiU no estan engrescant pas la gent. No m'estranya que les enquestes no els garanteixin formar govern.
josep barceló
07/02/2010
Els de CiU (o els de ERC) podeu ser socis del PP o del PSOE sense cap remordiment, sou uns perfectes activistes del "regionalismo español bien entendido", solament enganyeu al qui es deixa...
Vicenç Ramoneda
07/02/2010
Santi Vila: “El PP podria ser un excel•lent soci si no fos pel recurs” (El cap de llista de CiU per Girona creu que “una Espanya plurinacional encara és possible”). Si votes Ciu votaràs PP. Ara ningú podrà dubtar que CiU no vol la llibertat del nostre poble ni vol que siguem Estat. Cada dia es van aclarint més les coses. Els catalans ja saben qui no em de votar si volem tenir Estat. No podem votar (CiU-PP-PSOE-psc-ICV-C's). Visca la llibertat! Visca Catalunya Estat!
Boi
07/02/2010
Patriotes, catalans, aixó és el que volen i han fet sempre els de CiU, vosaltres decidiu aquest any, o continuem com a Colonia d'Espanya o Independència. Amb España res a fer, via morta, només com a Estat gaudirem de benestar i progrés, amb España miseria, ruina i cutritut. Hores d'ara tothom sap on és cada escú, ja no hi han excuses, Europa ens faria costat, per tant l'Independència és possible cal que la volguem. Un reagrupat.
un senyor antic
07/02/2010
VOTA A C I U, sucursal del PP a Catalunya, no et defraudarem, amb nosaltres viuras emocions fortes, la espanyolització de Catalunya a ritme accelerat, noves sensacions, serem espanyolsplurals( ?)una nova mutació del gen español en directe. Estatutet de plastic, de franc, si ens votes.
jan
07/02/2010
Reagrupament no es nomes necessari. Es imprescindible.
gg
07/02/2010
el que sia per tornar a la poltrona, fins i tot pactar amb falange. No són gaire diferents dels d'ERC, l'únic que passa és que són de dretes.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida