vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
sentencia garzon
Considera la sentència del jutge Garzón pel cas Gürtel...
13 %
6 %
81 %
16 vots
Divendres, 10 de Febrer de 2012
11/03/2010
00:01  h.
Seda salvatge
“CiU, caca!”
"Al PSC han captat que la fórmula ja cansa. O és que no veuen que aquests dies post-nevada José Zaragoza no ha sortit a comparèixer. Per què s’hi hauria d’haver posat? Per quedar retratat?"
10 de desembre de l’any 2042. Compareix en roda de premsa el conseller Joan Saura Júnior. Ja veuen, la dinastia segueix al més pur estil nord-coreà. El destacat membre del Govern Tripartit XII ha de retre comptes davant la ciutadania per les excepcionals nevades del dia anterior. Resumeix amb una frase: “La culpa és de CiU, i per cert, que fa trenta anys ells van gestionar pitjor unes nevades. I ara disculpin, marxo a encendre un arbre de Nadal elèctric amb una bici, com feia la mama (amb trampa)”. Es tracta d’una hipòtesi de futur, però no la descartessin del tot. De guanyar aquesta tardor, tindrem tripartit per a dècades. D’altra banda, l’autisme d’alguns els acompanyarà a la tomba.

En destacats membres tripartits s’ha enquistat un estil grotesc que els empeny a deixar anar com a papagais un “CiU, caca! Pupa! Dolent! Ecs!” que repeteixen mecànicament cada vegada que algú gosa reclamar-los explicacions. No s’espolsen això del damunt, cosa que al meu entendre genera cada dia que passa un major rebuig entre capes ben transversals de la ciutadania.

Perquè CiU no és el PP, senyors Saura, Boada, Herrera i Ridao. Algú els ho podria dir? Ah! Que ja ho han fet alguns del PSC amb els d’Iniciativa i els vells d’Esquerra amb el seu actual secretari general? Ja. I de què els ha servit? Del mateix que Joan Boada a la ciutadania durant les nevades, oi? Au, doncs ja està tot dit.

L’obsessió neuròtica que emanen diferents prohoms tripartits és preocupant, molt especialment perquè demostra que no entenen res. I més encara, perquè palesa que n’hi ha que no tenen la més mínima intenció d’entendre res que no els càpiga en la seva quadriculada ment, ben predeterminada i programada sense canvis a introduir d’aquí a l’infinit.

Al PSC han captat que la fórmula ja cansa. O és que no veuen que aquests dies post-nevada José Zaragoza no ha sortit a comparèixer. Per què s’hi hauria d’haver posat? Per quedar retratat? Per això ja hi són els Herrera i Ridao, no? De Saura i de Boada, els socialistes ja ni te’n parlen. Els donen per amortitzats. Dels altres dos, en canvi, se’n planyen. Pinta que són el futur de vagin vostès a saber què.

Però és interessant veure com aquests dies José Montilla i Joan Puigcercós no han etzibat contra CiU. No, com a mínim, en la línia d’un Herrera cada dia amb un posat més antipàtic, per sobreactuat a l’hora de buscar (sense trobar) brega amb CiU, o com l’autosuficientíssim Ridao, que en el seu dia, abans que quallés en el món real, ja havia teoritzat via llibre (Baixant la persiana: crònica d’un final de règim -2003-) una fórmula tripartida d’inspiració bàsicament anti-CiU. Ell creu molt en aquest model. I en això és coherent. Deu pensar, “si la nostra essència és bàsicament l’anti-CiU, a cada batzegada, a cada nova xarlotada, a cada nou fracàs en la nostra gestió, només ens cal girar-nos cap als del Mas, escopir-los a la cara, i au, qui dia passa any empeny. Assumpció de responsabilitats...? Nosaltres...? Mani...?”.

Fa molt que tiren d’això. És el seu relat. I així seguirien en el cas hipotètic que d’aquí a trenta anys, amb ells al govern, ens toqués per estadística una nova nevada com la d’aquests dies. “Responsabilitats? Les de CiU. Ells van fer-ho pitjor! Nens, ciutadanets, no estimeu CiU, eh? Caca! No toqueu! Pupa, fa pupa! Dolent! Són el lloooop, com el PP!!”. I a viure.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
35Veure i/o afegir comentaris
Toni2010:cati, el teu criteri autonomista ja te'l regalo. Jo vull una C...
Comentaris (35 en total)
Toni2010
12/03/2010
cati, el teu criteri autonomista ja te'l regalo. Jo vull una Catalunya pròspera i catalana. Segueix votant autonomisme i no serà ni pròspera ni catalana. Tú mateixa!
el fantasma ramon
12/03/2010
catilina, no et farà pooor votar cyu tu tota sola?...
Ni un de bo
12/03/2010
Estic d´acord amb els comentaris que diuen que tant el tripartit com CiU sols saben parlar malament del rival sense oferir cap alternativa viable pel país. Uns diuen "CiU caca" i els altres "tripartit caca", però el tripartit no té cap altre objectiu que tornar a repetir i no tenen programa ni projecte de país, i CiU sospito que sols té ganes de tornar a una cosa molt semblant a la dels darrers anys del Pujol (donar suport a qui mani a Madrid a canvi de que aquí els deixin manegar al seu gust). El panorama que es presenta als catalans és descoratjador. Polítics de fireta a un costat i a l´altre, autonomia de paper, i un país que es va desmontant poc a poc a les mans d´Espanya. Ho tenim fotut. Jo a les properes eleccions votaré Reagrupament, que dels que hi ha al parlament no me´n refio de cap.
cati
12/03/2010
Pena de moltes respostes a un article tant encertat. ¿No us fa vergonya sentir sempre la mateixa cançó contra CIU quan son ells els responsables absoluts? Els que fa temps que llegim articles de tota mena, però que sobre tot hem viscut i valorem els "fets" reals dels uns i dels altres, sabem com es comportaven el tripartit quan estaven a la oposició i el que fan ara que tenen tot el poder, aquí i a Espanya, que encara és molt més gruixut que temps enrere... Suposo que molts dels que ara voleu fer propaganda per reagrupament, cosa que trobo natural, abans malparlàveu també de CIU a favor d’Esquerra. Tal com diu Aira, només us uneix l’anticiu, res més. I això vol dir que no mireu per Catalunya, sinó per la malaltissa idea que us han inculcat, perquè demostreu no tenir arguments ni tant sols criteri.
pipi i cul
12/03/2010
té raó, especialment en el títol.
Pau
12/03/2010
Mira, Toni2010, passi que defensis a Reagrupament, però no diguis que Estamos Regionalizando Cataluña (ERC) fa el que pot (vaja, en el sentit que jo dic, sí. I ha estat molt).
Pep de Lleida
12/03/2010
Molt bon article. Però que tothom tingui clara una cosa: SI SUMEN TORNARAN A OCUPAR EL PODER. Ja han perdut la vergonya. Perdran les eleccions, però SI SUMEN TORNARAN A OCUPAR EL PODER. I serà culpa nostra ...
Joan - d'Urgell
11/03/2010
Toni 2010: Ets lamentable i un incult, politìcament parlant. L'Ave i la T4, per exemple: Es van començar amb CiU. També moltes altres coses.
El del pot d pintura
11/03/2010
Negaré que ho he dit, però l'has clavat: autosuficientíssim Ridao. Està tant pagat d'ell mateix que, amb el seu posat fatxenda, a Calàbria (vaja, al partit de portes endins) és conegut com el Ridi-cool. Sobre tot, guarda'm el secret, que m'hi jugo la feina. Ep, per Catalunya!
Catalanista
11/03/2010
CIU i ERC caca:http://orain.blogia.com/2010/031102-la-frase-del-dia-y-su-respuesta.federico-jimenez-losantos-el-catalan-es-un-ser-q.php
albert
11/03/2010
Trobo aquest article infantil. Molt infantil. Segurament hi ha una obseció del tripartit a mirar enrere I mirar a CIu. 28 anys donen x recordar molt. En fa molta pena com un partit tant conservador com ciu I que sempre ha fet autobombo dels seus governs moderats (des del punt de vista ideológic I nacional) ara sigui un partit refotudament critic I ainstitucional.
Carme
11/03/2010
Toni, tens raó però també sembla que els de CiU només saben dir "tripartit, caca". Em sorpren que t'hagis tornat tant convergent. Cada vegada t'assembles a en Cardus quan en Cardus era petit.
Mireia
11/03/2010
Toni, quan dius que CiU no és el PP, vols dir PP caca? quin nivell de raonament...
Miquel
11/03/2010
És una sort que hi hagi una nova generació de periodistes, bons comunicadors, patriotes i gent llegida que sàpiga explicar de forma tan entendeora i llegible una realitat tan fastigosa. Gràcies Dr. Aira
Toni2010
11/03/2010
Joan - d'Urgell, no pateixis que sóc dur d'ofendre... I les han acabades quants anys després? I per molt que la T4 i l'AVE es comencessin amb CiU el tarannà del partit és el mateix: Escanya. CiU no vol la independència. CiU vol seguir sent una comunitat autònoma escanyola. Si l'Artur Mas ho volgués ja seríem independents. O no votaries independència si en Mas reconegués públicament que la via autonòmica està esgotada? No els interessa la independència. Volen més autonomisme. I autonomisme vol dir manca de recursos, invasió silenciosa, incapacitat de regular la immigració, desaparició de Catalunya, esdevenir Escanya, una i plena... Obre els ulls Joan - d'Urgell, no votis autonomisme. A la tardor vota català, vota Independència.
Pep
11/03/2010
mireia: quin nivell de recargolament i de tonteria, els teus. Dir que ciu no és el pp és el mateix que dir que "pp = caca?". nana, fes-t'ho mirar que el teu nivellàs és de joan boada en avall.....
Indigeta
11/03/2010
Toni2010, jo votaré a CiU, i ho faré a conciencia, amb molt de gust. Alguna cosa a dir?. Ah!...i ara encara més, perqué els indigetes som a l'Empordà, i ja t'asseguro que n'hem quedat ben servits aquesta setmana. Catalunya ara mateix necessita de CiU més que mai.
independencia
11/03/2010
No éntenc el per què teniu que discotir amb els vostrès comentaris ,que si el tripartit,que si ciu,el pp ect.ect.ect.tots i totes,vivim a catalunya.tots i totes em viscut i em patit la "CACA" sobretot la caca,de saber i tenir molt i molt clar,que uns partits es volem menjar els "vots i el fetxe" dels altrès.sempre a costa del pais i dels que i vivim.la unica solució es .REGENERACIÓ POLITICA I INDEPENDENCIA!!!
mini
11/03/2010
El descontrol que hi ha a hores d'ara amb quatre floquets que van caure a Barcelona (Capital) es de un país del tercer mon. A la província de Girona, ja no cal ni tocar el tema. Som un país de inútils i per tant estem governats per inútils. Tan que parlem , les forces s'han escapen per la boca i tornem a caure amb els mateixos paranys. EL QUE SEMPRE DIC, NECESSITEM SABIA NOVA, AMB EMPENTA, IL.LUSSIÓ. Felicitats, Dr.Aira per el seu article!
Ramon
11/03/2010
toni2010: més que dur d'ofendre ets dur de closca. o curtet. la frase aquesta de "Si l'Artur Mas ho volgués ja seríem independents" és per llogar-hi cadires. ara resulta que la culpa que no siguem independents serà de l'artur mas!!! vinga va! embolica que fa fort! ciu, caca!! ja té raó l'aira ja......
Catalunya o Montilla
11/03/2010
A les eleccions nomes hi ha dos opcions: Mas o tripartit per la miseria; havent votat independencia, vaig ajuda a que un tara hispanica fos president de Catalunya, i jo, no faig mai més una bestiesa votant a ERC-ESPAÑA-PURA-DURA!! Votar Mas es votar per Catalunya! I LA INDEPENDENCIA ES NECESSARIA, pero el Carretero no era aquell conseller del tripartito espanyol? de galtes ja hi ha el Puig-galtós!
ramon
11/03/2010
No m'agrada ni CiU ni el Tripartit. Espero en candeletes una opció independentista de debò.
Gemma
11/03/2010
Efectivament, ja cansa veure'ls el llautó una vegada i una altra i una altra.
Jordi
11/03/2010
Gemma i ramon, sou el mateix? O sou la Carandell i el Carretero directament?
Toni2010
12/03/2010
Perdona Ramon que em dius dur de closca o curtet: CiU és el partit "del seny català". Si l'Artur Mas s'aixeca demà en roda de premsa i diu que constatat com s'ha constatat la impossibilitat de mantenir relacions civilitzades amb el govern escanyol (tractes justos i complerts) l'única via que ens queda per aconseguir la modernització de Catalunya i el benestar dels catalans és la consecució d'un estat propi, la majoria social necessària per assolir la independència es materialitza l'endemà mateix. Conclusió: en Mas, o no té caràcter per a fer un tal pronunciament, o no li interessa. Conclusió: si voleu seguir sent una comunitat autònoma escanyolida, voteu com l'Indigeta CiU, que no ens treurà pas d'Escanya, no... Ara, jo us proposo la independència, i la construcció d'una xarxa ferroviària de primer ordre, per així poder viure a Girona i poder anar a treballar a Lleida si cal o la feina sigui prou interessant... Per exemple. CiU, en canvi, vol seguir pagant el funcionariat escanyol i finançant la Gran Capital del Reino... Vosaltres mateixos....
Toni2010
12/03/2010
I tu Catalunya o Montilla, respecte en Carretero, si t'informes una miqueta, sabràs que Reagrupament neix de l'oposició a l'estratègia de la cúpula d'Esquerra, o sigui contra el tristpartit... Nois, la cosa no està entre Mas o Montilla, hi ha la tercera via. El que cal és que es visualitzi quants catalans estan per la independència del país. Les consultes per la independència està molt bé que es facin, i són un símbol i un revulsiu, però no deixen de ser fireta: tanta gent que no hi vota perquè no serveixen per gaire! Els catalans hem de dir prou, i l'única manera de dir prou és votar independència. Repeteixo: CiU vol perpetuar el maltracte que rebem d'Escanya. Girona està a les fosques degut a la manca d'inversió, diners que fan servir per fer-se a la Gran Capital del Reino unes rodalies fantàstiques, un aeroport de quinze estels, no sé quantes rondes, i no sé quants funcionaris... I els de Madrit presumeixen que surten tant, que la seva oferta cultural és tan àmplia, no sé quantes orquestres, no sé quant teatres, el Prado, i desconec quantes coses més, pagades amb els sous dels funcionaris... L'art se'n va a cal ric, que el pot pagar!!! Voteu CiU, voteu, voteu un partit que vol mantenir aquest estat de les coses en detriment dels catalans i de la resta de territoris de l'estat... Em diuen que per anar de Madrit a Sòria, menys de 200km, tenen 2 trens al dia... Passa que a nosaltres, amb el sentiment àmpliament majoritari que tenim de nació (vegeu el preàmbul de l'estatutet, pactat pel senyor Mas) ens molesta sobiranament. Doncs el senyor Mas (i ja no us parlo de'n Duran) volen seguir col·laborant amb aquestes polítiques que duen a terme els govenrs escanyols... Voteu CiU, voteu...
ERc ES MONTILLA
12/03/2010
Esperar 6 mesos per enterrar el govern més nefast que mai ha sofert Catalunya es molt esperar; Monitlla, al novembre que faras? i erc, tants parasits a l'atur, que faran? gana i gana, POBRES NOIS, tan tips que van!
Miquel Quintana
12/03/2010
Un article perfecte i carregat de raó. Comprenc que alguns, d'aquesta esquerra moderna decimononònica que corren per aquí es sentin ofesos. Tant sols viuen per atacar a CiU i els problemes se'ls esmunyeixen entre els dits de les mans. La seva obsesió quasi malatissa no els deixa veura les realitats i quan els problemes els sobrepasen, com ara, fam uns granns cortines de fum i es converteixen en ventiladors d'escampar merdas a qui sigui. La part principal és no assumir les responsabilitats. Pena, em donen molta pena.
Rick Astley
11/03/2010
i de la dinastia Pujol no en parles?
Toni2010
11/03/2010
Perdona Toni, estic d'acord amb tu en que el tripartit fa més aviat pena, però CiU... què ens ofereix CiU? Autonomisme: exactament el mateix que el PSC. I Esquerra, fa el que pot en un tal govern. Millor Esquerra al govern que no a la oposició on segur que no podrà fer res. De res. Què ens ofereix CiU? "Dret a decidir sobre el concert econòmic i les infraestructures"? Espera hahahahahahahahaha hahahahahahahahaha hahahahahahahaha hahahahahahaha hahahahahaha... Gràcies, és que si no plorava, tu! CiU és lamentable. Ni tripartit ni CiU: Independència, gràcies.
YuriBCN
11/03/2010
Aquest futur Saura junior és hipotètic - Hi ha avui un Pujol Jr real. Per altra banda, si tornem a llegir l'article substituint Tripartit o PSC, per exemple, per Federació (CiU) o CDC, encaixaria perfectament. I aquí rau el problema. És que tots plegats es dediquen a "Caca [inserir partit enemic aquí]", en lloc de fer de govern o oposició, segons correspongui. I em decep que entris en aquest joc.
Hernàn
11/03/2010
No se qui faria pitjo, però el vergonyós es que per la nevada, avui quatre dies després encara tenim els serveis deficitaris a Barcelona o sens sa a moltes par de Catalunya.
Pol
11/03/2010
Ostres, quin goig d'articles, companys! De veritat que la ironia i el bon humor amb fonament que gasteu articulistes d'aquest diari ajuda molt a suportar tanta mediocritat i grisor que ens esclavitza a nivell de país. Avui m'has fet arrencar el dia amb un somriure, Aira!
Hector Salarich
11/03/2010
Aquesta politica absurda de tirar per terre tot lo de CiU resulta negativa per el mateix tripartit. No es pot despreciar i sempre desprestigiar al partit més important de Catalunya, sense arguments valids. Mes valdria una certa unitat catalanista, per bé de tots. A on estar el seny catalá ?
Jordi
11/03/2010
El tripartit no té cap altre projecte que seure en unes cadires per a què no hi seguin uns altres. No hi ha aboslutament res més.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida