vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
46 %
11 %
43 %
70 vots
antidretà: Aquesta revista digital deu ser consultada per molt...
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
07/03/2010
11:23  h.
Benach: “Una sentència del TC abans de la campanya seria d'una irresponsabilitat tremenda”
Replica que els catalans tenen “fatiga de la política”, però no del tripartit
Benach entrevista ACN 3 475
El president del Parlament, Ernest Benach, creu que si el Tribunal Constitucional (TC) emetés la sentència sobre l’Estatut “abans de la campanya electoral”, seria “d’una irresponsabilitat tremenda”. A parer seu, la resolució del dictamen sobre la Carta Catalana sempre ha estat un “factor desestabilitzador” de la política catalana, però ha avisat que si “peta enmig de la campanya electoral pot ser esperpèntic”.

També reflexiona sobre les llistes d’Esquerra per a les pròximes eleccions al Parlament–té possibilitats de ser el número per Barcelona- i diu que abans d’obrir aquest meló, el partit ha d’acabar de “ferides”. En una entrevista a l’ACN, també replica al conseller d'Educació, Ernest Maragall, que els catalans tenen “fatiga de la política” i no del tripartit.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
35Veure i/o afegir comentaris
Maria Pujols:Benach, el jaimito ridicul del tripartit per la Catalunya ...
Comentaris (35 en total)
Maria Pujols
09/03/2010
Benach, el jaimito ridicul del tripartit per la Catalunya Africana i dels quinquis; Benach, esmola les tisores de podar, mediocre jardiner incult!
Montse
08/03/2010
Gat de Tres Potes Ramón, no m'estranya que avui ja no ataquis tant els catalans de les Terres de l'Ebre. Ni defensis amb tanta palanganeria les vergonyes de la Unió Per A La Conveniència. Veig que ahir vas haver d'abandonar el fòrum força escaldufat... pel davant i pel darrera.
isard de 8 banyes
07/03/2010
tu sí que desbarrraràs, i fort, xucla-aixetes, de 650.000 vots, polomenus, a les properes eleccions, jajjs. au, corre. ves, si et crida la mama a sopar... o és que vas a veure si t'en surts millor en una altre piscina, xulo del pisuerga... punt i final, xarlot.
independencia
07/03/2010
Els catalans estem cansats dels politics,"de tots",estem cansats de madrid,d´espanya,de l´estatut del foc de horta,dels toros i de la solaridat.volem i podem ser LLIURES i INDEPENDENTS,volem lleis de transparencia,volem erradicar la corrupció els municipis i a la administració.tot comença per cambiar un sisteme i uns parlamentaris que nomès pensan i treballen pels seus interesos particulars. DEMOCRACIA I REGENERACIÓ!!!
pelpetit
07/03/2010
perquè seria irresponsable ??? o es que teniu por ??? , la sentencia que sigui quan sigui i si us surt malament, com diuen ajo i agua.
Gemma
07/03/2010
Pobre home, està cagat de por. Ja els passa això als perdedors que tenen la poltrona per haver fet trampa al País.
V. Alcover
08/03/2010
Un politic oportunista com el Benach no aporta res al pais i només disfruta del carrec ( Barça, vivenda, etc...) amb cara dura gracies al seu amic Carod. Sense formació no li correspont tanta atenció mediatica . Deplorable individu, ara fins i tot promocionant un llibre seu.
Ernest Bonaplata
08/03/2010
El Benach es un viuet de la politica com president del Parlament. Anem bé a Catalunya amb aquest tipus de politics. Autodidactas al poder : NO.
Ramon
07/03/2010
L'intent d'integració -dels espanyols, dels espanyols- va fracassar, però lògicament en deu tenir més culpa qui va posar-hi bastons lerrouxistes a les rodes que no pas qui va intentar-la per maldestrament que ho fes (encara que fàcil és dir-ho quan generacions senceres de catalans que hi haurien d'haver ajudat estaven massa ocupats boicotejant les loteries catalanes -només les catalanes- i solidaritzant-se amb el Sendero Farabundo Guacamole de Chiapas). Res, excuses de mal pagador. El resultat de l'intent de redreçament nacional va ser un desastre però els objectius estratègics eren els que havien de ser i els que tornaran a ser ara quan la Generalitat recuperi la intenció nacional. Va d'això. Es tracta d'això. I malament pot discutir-se el com quan no hi ha acord en el què.
cyu, 012, dígameee
07/03/2010
i perquè "l'intent d'integració dels espanyols va fracassar", el teu mestretites antiantipujol i tu vàreu obrir ambaixades a l'àfrica, i a sudcalàndia, i als països de l'est?... per "intentar integrar" els marroquís i la droga?... o els sudaques que reventen pisos i masos, i altres clans de peruans que assalten tothom, impunement, des de fa 25 anys, a les autopistes catalanes?... o les bandes paramilitaritzades d'albano-kosovars, i altres grups, que han destruït la petita i mitjana industria catalana?... no tens vergonya, inflabous.
Ramon
07/03/2010
No, no. Estableixes unes relacions causa-efecte que semblen tretes de Hellzapoppin'. Mira, t'ho explico. L'intent d'integració en la catalanitat, acollidors de mena que som, era un objectiu fonamental, essencial, compartit per tot el mapa polític català. Aquell intent li va tocar a Convergència dirigir-lo però per puta xamba, va ser perquè Can Zam inicialment no votava a les eleccions nacionals. Però és igual. El que es va intentar llavors és el que s'havia d'intentar. I l'intent va fracassar per moltes, moltes raons, algunes ja les he apuntades. El cas és que l'intent va fracassar i ara quan la Generalitat torni a tenir intenció nacional lògicament ho tindrem tot molt més difícil que llavors per raons demogràfiques, mediàtiques, etc. Ja veurem si ens en sortim i com ens en sortim. Però al tema. El tema és que l'intent d'integració, l'intent de redreçament nacional, no va sortir bé. I això, al meu modest entendre, no té res a veure amb el fet que una banda de peruans robi a les autopistes. Considero que això és un altre tema. Com el rubgi neozelandès. O la cacera de cries de foques a cops de bastó. Tot això, al meu entendre, són d'altres temes.
a tu no t'atraquen
07/03/2010
exacte. tu rai, que vas amb audi blindat, amb mossos a la porta. i a dins. i cobres per no fer res. i per dir la quantitat ingent de rucades que dius. per escrit, aguanta collons... però ELS FETS són que tu i el teu antiantipujol (sic) protestàveu dels espanyols, i ens heu omplert la casa amb milions d'il.legals encara més estrangers que els espanyols, si això era possible... entren més il.legals a catalunya en un any que a TOT els estats units, ignorant, que no vals ni per fer sumes... i tu, i el teu antiantipujol, vàreu prometre que solucionaríeu una cosa tan fàcil com era descentralitzar barsaalona, i 23 anys més la única cosa que havíeu fet era despoblar brutalment el territori i concentrar les 2/3 parts de la població a l'àrea metropolitana... sou un FRACÀS CONTINUAT I PROVAT al llarg de 23 anys... i per això molts catalans, la majoria, no us votem i NO volem que hi torneu.. ho has entès, esbaldregat d'encèfal, despreciador del què no coneixes, que és tot, més enllà de sarrià?... doncs ja ho veuràs, a les properes eleccions. tu, el teu madí, i el teu pujol.
Ramon
07/03/2010
Rectifico. Helzapoppin', al teu costat tenia un guió cartesià. Això teu ja ni Helzapoppin'. Tens un desordre argumental de nivell germans Maragall. Demà tornem-hi però sisplau intenta desbarrar tema per tema. Desbarrant de tantes coses a l'ensems és impossible. Apa, vinga, nighty nighty i sobretot no repassis cap enquesta de vot o tindràs malsons.
la bíblia de la torà
07/03/2010
1.- la integració de quants mlions de forasters, dius?... tots il.legals?... un bon percentatge d'ells delinqüents?... te'ls fots a casa. però teva, si pot ser, no la de tots... 2.-la conveniència de diversificar els mercats exportadors?... sí, tens raó, sobretot els únics que el teu mestre va promocionar, al llarg dels 23 anys, el mercat del totxo auctòcton, fins empedrar tota la costa. i ara amem per la muntanya... i el turístic, reservat al vostre aliat udc, per finançar-se., també i omplir catatònia de mils de milions de (turistes?) britànics borratxos, després de subvencionar convenientment, amb els nostres diners, ryanconya... 3.- la necessitat de l'excel.lencia, via l'espanyolisme-comunista-internacionalista (cutre, a més a més, això tens raó, sí senyor) de la te-ven3 i altres cataculs, i icata-gos i comràdios (per no parlar de periòdicus, vanguardies, contes godofredos i jaimitos roures de la teva subvenció. pública. vull dir que la distribueixes tu però me la cobren a mi. i a tots. 4.- i la vocació europeista occidental, que consisteix en, per ordre a l'original, sionisme, americanisme i catalanisme... i 5 .- sí senyora, demà m'afaitaràs les barbes dels jueus de brian, el gorrito del rabí madí, i l'eterna admiració de l'excels pujol pels kibutz matadegollapalestins... ni que els qui els haguessin pelat a la segona guerra mundial, als jueus, fossin alemanys i no àrabs.
Ramon
07/03/2010
Per cert, torni a llegir-me però amb més calma, senyor de noms estranys: s'adonarà que el que he dit és que un servidor és antiantipujolista. Ho pesca ara? Ai, aquestes presses...
Ramon
07/03/2010
Esteu, sou, com els jueus de Vida de Brian. Quin punt en concret dels quatre o cinc diguem-ne que fonamentals de l'ideari pujolià, objectes? La integració del foraster, acollidors de mena que som, dins les formes de la vida catalana, tal vegada? La conveniència de diversificar els mercats exportadors per dependre menys de xantatges espanyols? La necessitat imperiosa de l'excel·lència, perquè no ens podem permetre ser cutres? La formació d'un imaginari nacional propi, via espai mediàtic, via rituals de poder -democràtic, clar-? La vocació europeïsta, occidental? Ho dic perquè tots aquests objectius, llevat potser del darrer -hi havia qui s'emmirallava en Cuba o en l'autogestió iugoslava-, en realitat no és que fossin específicament pujolistes. Eren objectius compartits pel mapa polític català pràcticament sencer. Només ens semblen pujolistes arran que les esquerres progres van canviar de bàndol nacional per raons que tenen més a veure amb Freud, que amb Pujol.
el vot dels gats
07/03/2010
cert. franco, 40 anys. pujol, 23. aiiiiiiiiiiiiiii...... ets tan antipujolista que no tens ni memòria històrica. menja cues de pansa. i com deia l'agüela d'un cyuta amic meu, que llavors tenia 63 anys, "he coneguts dos cabdills a la meva vida, franco, 40 anys, i pujol, 23. i no m'agradaria morir-me sense veure el desempat."... vota, ramon, però com dius tu, si pot ser, i no és molt demanar, que sigui un vot antipujolero, of course.
Ramon
07/03/2010
Fals. Estic segur, ho evidencien fets i paraules, que Jordi Pujol també pensa i ha pensat sempre que la culpa de com estem no és en absolut només d'Espanya sinó també nostra. Per cert, de "meu", poquet. No vaig donar el Sí a l'Estatut -vaig votar en blanc-, la major part de les vegades he donat (inútil) suport a independentismes explícits i ni tan sols sóc pujolista sinó antiantipujolista. Tot i tot, celebraré que la Generalitat torni a un partit d'intenció i obediència nacionals amb la mateixa immensa alegria de quan la mare paralítica de mig cos supera un càncer que d'entrada et temies mortal de necessitat. Comentari final, trobar i repetir com lloros la mandanga sociata que 23 anys de Generalitat no sucursalista són molts anys no fa per algú que estimi Catalunya. Catalunya, en mans sucursalistes, no hauria de ser-hi absolutament mai. Alternança, evidentment que sí. Una alternança senzilla, sense traumes, sense necessitat de fer volar trens pels aires, sense hiperlegitimacions. Alternança democràtica. Democràcia. Però sempre entre opcions nacionals. I és que també resulta sospitós que 23 anys semblin tant en uns casos, mentre que d'aquí a no res la sucursal del PSOE pretendrà perllongar fins 36 anys el control anticatalà -recorda la pinça- i antidemocràtic -mira BTV- de Barcelona i diPutació. 36 anys. Com el franquisme.
Ramon
07/03/2010
Raonen i tot en clau PSOE. Abans de ficar-se dins la Generalitat, els la màfia sociata va ficar-se dins seu. Aquests quatre pòtols estan d'exorcisme.
Olga
07/03/2010
Sembla que s'en-fotin, clar que arribarà en el pitjor moment per Catalunya i vosaltres ERC en sereu responsables de resultat, prou tripartit, convocar eleccions ja.
E??
07/03/2010
No li diguis E, digues-li PSOE
Ramon
07/03/2010
Una sentència del TC abans de la campanya seria d'una irresponsabilitat tremenda per part del PSOE. Clar. Evident. És de recontratraca, que aquest desbrossador de marges amb pinganillo assumeixi la perspectiva i tot de la màfia sociata.
la srta. trementina
07/03/2010
el més tremendu és ser tan ruc, benach, i que t'haguem de pagar (tant) per ser-ho.
Ramon
07/03/2010
O sigui que millor després, millor que es carreguin l'Estatut passades les eleccions no fos cas que la sucursal del PSOE rebés càstig electoral per aquest motiu. De debò, eh? Això d'Esquerra ja és d'exorcisme.
o sortilegi vudúcyu
07/03/2010
en canvi als cyus, ramon, la sentència ens va millor abans. perquè llavors podrem dir aquelles coses tan pujòlicament estrambòtiques de "la culpa la té madrit", entenent "madrit" per tot allò que no és pujol, of course.
Jaumetria
07/03/2010
[secció] VIST DES D'ESCANDINÀVIA [apart] [títol] Escandinaus o portuguesos [apart] [text] Quan érem canalla no es veien gaires cotxes i, en canvi, eren freqüents pels nostres carrers i carreteres les parelles de nòvios o casats que circulaven amb moto --les dones amb faldilles, amb totes dues cames a la mateixa banda--. En dues estades a Portugal l'any 1987, ens va cridar l'atenció tornar a veure, després de tants anys, aquestes parelles motociclistes. Ens va semblar que el nivell de vida portuguès no arribava al que hi havia en aquell moment a Andalusia: begudes, restaurants i hotels eren sensiblement més barats. [apart] Aquest divendres passat, al Fòrum Ibèric de Barcelona, els parlaments del president Montilla i del cap d'Estat portuguès van ser el negatiu i el positiu d'una mateixa fotografia. Mentre que el president de la Generalitat, bàsicament, convidava a afrontar la crisi amb esperit positiu i considerava políticament interessades les veus que assenyalen tota la negror d'aquest col·lapse econòmic que vivim, el president de Portugal es felicitava que el seu país no hagués invertit en la ruleta de la immigració i el totxo --o que almenys ho hagués fet en una proporció molt menor en vist el que s'ha esdevingut a l'Estat espanyol-- i reconeixia obertament la gravetat de l'escenari afirmant que són moltes les persones que han perdut els seus estalvis per culpa de l'ambició i l'egoisme d'uns pocs, i que de resultes de les males pràctiques d'aquests pocs ara els Estats han d'afrontar un notable increment de la despesa pública en forma de prestacions i subsidis que hauran de passar molts anys abans no puguem recuperar. [apart] No cal que s'amoïni, doncs, l'Alfred Bosch per un més que improbable acostament a les fredors nòrdiques d'una eventual Catalunya 'amb independència'. La nostra situació és avui tan incerta que el primer objectiu socioeconòmic d'una hipotètica Catalunya independent seria estrènyer cinturons al màxim per mirar d'arribar, com a mínim, al nivell de Portugal. [Jaumetria]
des de laplanadevic
07/03/2010
ep, apaga i marxem, que ha arribat el jaimito... (igual és el roures, fent proves d'un nou digita capitalista socialdemòcrata escandianau de bandera roja).
Ramon
07/03/2010
Demanar la sentència per després de les eleccions per no perjudicar el Tripartit ja és la cirereta final de la ignomínia en què bracegen per no ofegar-se aquests bandarres. I ja fa mandra i tot, d'haver de tornar a recordar que els molt grapalluts acceptaven qualsevol merda d'Estatut que hagués deixat Convergència fora de joc mentre que després es van fer les ofeses perquè Artur Mas negociés davant els espanyols el text que ell i només ell havia aconseguit. Aquests immensos sapastres troben que allò va ser una traïció i paral·lelament van i fan president de Catalunya el primer dirigent del PSOE que va anunciar retalls i que era a l'altre costat d'aquella taula, ribot en mà. Esquerra està en situació més insostenible que el gat Silvestre quan apila mobles, s'hi enfila i llavors el Tweety frena de cop el vagó del tren. Mandra i tot, d'haver de tornar a aquesta mandanga tantes vegades. O sigui que canviem de tema. "La culpa la té Madrit". Fantàstic. Això que "la culpa és de Madrit" és una ridiculització tòpica que fa l'enemic, és a dir, la màfia sociata i palanganeries annexes. Nosaltres, els nacionalistes catalans, tenim un contenciós amb Espanya, no amb Madrid (a banda que emfasitzar el so de "te" només ho fa el castellanoparlant que ho percep desagradable). I després dins els nacionalistes catalans n'hi ha que, com jo, no cenyim totes les culpabilitats en Espanya: no em cansaré de repetir que tenim dos grans enemics, ells, i nosaltres de tan burros. I per acabar, no, en absolut, una sentència prèvia a les eleccions no beneficiaria pas Convergència. Beneficiaria Catalunya perquè faria veure que Espanya és impossible i perquè castigaria sobretot el vot sucursalista, el vot espanyolista. En termes de partit, no crec pas que Convergència en fóra la més beneficiada. Potser també perdria vot en sentit radical. A mi em fa l'efecte que el més beneficiat seria aquest nou independentisme explícit que ocuparà l'espai deixat pels palanganers del partit que ha fet mes mal a Catalunya. Té collons, que un partit pretesament independentista tingui por que una decisió judicial espanyola faci obrir ulls nacionals catalans.
Ganxo Primer
07/03/2010
Un jardiner com president del Parlament...... renoi, quina catagoria o cobdicia a Catalunya. Així ens representan gent sense escrupols .
John
07/03/2010
Aquest individu, en un país normal, si tingués pebrots de dir i de fer el que fa, tindria molts de números d'acabar la vida a la garjola o bé afusellat.
Ex votant d'ERC
07/03/2010
ERC, gràcies a aquests grapalluts que ara la diritgeixen ja ha perdut tota dignitat. No el hi en resta ni rastre!, i la veritat és que fins i tot ja cansen.
toni
07/03/2010
Quina barra te aquet home, el unic que busca es ocupa el lloc cuatre anys mes.
tapdebassa
07/03/2010
Com desitjo que aquests pocavergonyes es fotin la gran petacada com pronostiquen totes les enquestes.Seria el preu que CATalunya fa pagar als traïdors.
el lloro i la gata
07/03/2010
sí, ramon. no raones malament, gramaticalment parlant. el problema és que "la culpa la té madrit", amb "t" i "té" no s'ho han inventant els sociates, ni la morsa de carod, ni el budell d'en benach... és textual... la va anar repetint, i repetint, i repetint, el teu lloro pujol durant 23 llarguíssims anys... i tu pots tenir tota la raó que vulguis criticant sociates, comunistes i republicans... però mentre "la culpa la tenia madrit", la banca catalana, la de pujol, i de millet, i els seus aliats de la caixa, i els peatges, "el primer grupo empresarial de españa" anaven arrossegant el nostre país cap a la fallida... la fallida escolar, i de infraestructures, i de transports, i de sanitat, i d'immigració, delinqüència, droga, atur, hipoteques, empreses, etc... i tu tens raó en moltes coses. no ens podem permetre més tripartit, és evident. entre moltes altres raons perque són uns inútils i han agreujat encara més la crisi que ja teníem... però també és enganyar el personal intentar vendre'ns 23 anys més d'un lloro, que encara ara, mort i enterrat, continua cobrant, del seu maleït "madrit", el 100% del sou, més dietes, despeses, quilometratge, pensió, mossos, funcionaris, audi blindat i pis al passeig de gràcia... al mateix temps que va repetint com una gata maula asilvestrada, als beneits que encara se l'escolten, que "la culpa la té madrit"... i tot naturalment, "madrit", que no té un pèl de ruc, li paga a ell.... i ens ho cobra a nosaltres.
Politics venuts
07/03/2010
El que demostra que Esquerra no es independentista. Perque tothom sap que la sentencia sera adversa, i que es fes publica abans de les eleccions seria el millor que li podria passar a l' independentisme (Vull dir independentistes de veritat, com RCat, i no pas xitxarel.los com els d' Esquerra o els de CiU).
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida