vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
48 %
19 %
33 %
27 vots
josep barceló: Al que bé diu JOAN, hi afegiria modificar els p...
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
17/03/2010
00:01  h.

Moments singulars

El rumor de la conversió de Joan Herrera
"Quan es discutia sobre l’impost de successions, ICV també protegí els rics en deixar fora del debat el fet que “les grans fortunes” tenen societats patrimonials i martingales com les SICAV"
És cert, doctor, el rumor que diu que els d’Iniciativa s’han fet d’esquerres de veritat?, preguntà la meva millor clienta de la clínica de rumors, Cuca de Llobatera.

Per què ho pregunta, senyora? Una amiga del club de bridge m’assegura, doctor, que ha sentit que Joan Herrera va declarar a la tele que calia eliminar les SICAV, que només paguen l’1 % a Hisenda. El jove Herrera s’ha fet d’esquerres, doctor?

Anem per pams, Cuca. És obvi que Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) no ha propugnat mai que les autèntiques “grans fortunes”, com diuen ells, tinguin un tracte fiscal tan dur com tenim els assalariats.

Cal dir que en aquesta posició coincideixen amb els sindicats UGT i CCOO, corretges de transmissió del govern de Madrid, que els subvenciona per compensar la baixa afiliació que tenen.

Uns i altres demanaren en els inicis de la crisi que s’incrementessin les aportacions a l’IRPF que fa la gent que treballa. Proposaren que augmentés la confiscació de la part dels salaris que es queda Hisenda a l’Estat espanyol.

Quan es discutia sobre l’impost de successions, ICV també protegí els rics en deixar fora del debat el fet que “les grans fortunes” tenen societats patrimonials i martingales com les SICAV.
Són fórmules legals que eviten pagar els impostos que ha de pagar la majoria de gent, la que viu de la feina que fa o de les pensions que cobra després d’haver treballat i estalviat allò que ha pogut durant tota una vida.

Les declaracions que va fer el senyor Herrera el divendres 5 de març era una reacció tàctica a la vista que el govern de Madrid havia anunciat que el dimarts següent faria públiques diverses mesures contra el frau fiscal.

No tinguin pas por, senyora de Llobatera i companyes màrtirs del club de bridge. Tot seguirà igual. L’esquerra que mana no tocarà ni les SICAV ni les patrimonials, ni el diner que fuig cap a paradisos fiscals.

Tot i que tenim governs d’esquerra a Barcelona i a Madrid, vostès podran seguir donant almoina als captaires que troben a la porta de les esglésies, o fent donacions a Càrites per ajudar la gent no atesa per la Seguretat Social. Ningú els hi tocarà les SICAV ni les patrimonials.
L’única conversió de l’esquerra carca fou la del conseller Baltasar en caure del cavall oficial quan anava a Montserrat a pregar perquè plogués.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
14Veure i/o afegir comentaris
Jaume:Tens tota la raó, articulista. No calia que demanessis perdó per ...
Comentaris (14 en total)
Jaume
24/03/2010
Tens tota la raó, articulista. No calia que demanessis perdó per dir tota la veritat. Aixó t'honora, però, en un país que hi ha càrrecs que poden insultar de manera infame a la Directora de la televisió nacional, i el seu partit es queda tan ample.
Bernat
22/03/2010
Però, què dieu !! L'articulista té tota la raó. Qui menteix és aquest Jordi Palau. Iniciativa mai ha defensat a la classe mitjana, a la qual inclou sempre en l'apartat "grans fortunes" (a les quals ningú vol tocar els seus trucos de frau fiscal). Palau és un sectari o un pilota d'Herrera. Ep: un avís a "ex alumne": segur que no volies dir "coartar" i no "quartar". No et van susprendre a la Facultat per faltes d'ortografia
jordi palau a.
18/03/2010
Senyor articulista (i per extensió, els que han postejat), li demano un xic de professionalitat, abans d'escriure sobre coses que desconeix únicament hauria de repassar l'hemeroteca. L'Herrera ja va denunciar el sr. Botin fa tres anys per un suposat delicte fiscal, i el tema de les SICAVS, en fa més de tres que el denuncià al congrès dels diputats. Foter-se contra els petits és fàcil, mentin interessadament, com fa vostè, és patètic. No em mereix cap crédit.
xoan
17/03/2010
A Galizia, la nosa terra, temos la misma gente de izquierda ficticia: al Consello y a Deputacion. Defienden mas os hacendados que a los traballadores. Leo catalan. Me gusta El Singular. Fui alumno del profesor Casasus cuando yo era bolseiro a Universidade de Vigo. Me enseño a amar a Catalunya y a la libertad de pensamiento.
Maria
17/03/2010
Enhorabona, Casasus: és una delicia llegir cada setmana els teus articles. No són de "pim, pam, pum" sobre la petita política. Van al fons de les qüestions, de les ideologies. Expressen allò que pensem o que diem molta gent en les nostres converses sinceres de cada dia.
carles
18/03/2010
Fa temps es deia, ser obrer (ara es diria assalariat) i votar les dretes és d'imbècils. Jo crec que viure del treball, a compte propi o d'altri, i votar aquestes esquerres és suïcida. Diuen voler una societat més justa, però hi ha res més injust que castigar qui treballa i premiar qui vagareja? Doncs aquest és resultat final dels seus (pobres) esquemes mentals, des de l'educació fins les empreses, alèrgia al benefici, a l'esforç i a l'exigència, i devots de l'igualitarisme per baix, el comformisme i, si els deixen, dels plans quinquenals. I tot amanit amb l'ecologisme de cap de setmana!! nauseós!!
petit
18/03/2010
Està molt bé criticar els rics i les SICAV. Però de rics sempre n'hi haurà, i està bé que sigui així ja que són aquests els que poden invertir en la creació d'empreses: per poder repartir la riquesa abans s'ha de crear. I si puteges els rics et puteges a tu mateix: inverteixen en un altre lloc, i ja està. Ah! i sempre he pensat que el que determina la riquesa d'un país no és el número de rics i de pobres, sino el tamany de la classe mitjana. I és aquesta la que s'ha de potenciar.
Josep M. Casasús
18/03/2010
Sr. Jordi Palau A., prego que em disculpi. També prego que em disculpin el Sr. Herrrera i totes les lectores i lectors. No disposo de les dades tan precises que vostè esmenta. Encara que no el conec em mereix tot el meu crèdit. Li asseguro que no tornarà a passar. Espero recuperar la seva confiança, si més no si aprecia el meu gest de reconeixer l'error propi, gest gens freqüent en el món social, professional i polític. Gràcies per la seva aportació
J. Serra
18/03/2010
No calia, Casassus, que et tiressis cendra al cap. Jordi Palau es qui cal que es disculpi. Convido a tothom a entrar en El Bloc de Joan Herrera de data 1 de desembre de 2009. Veureu que Herrera ens fa creure que les grans fortunes paguen impost de successions. No diu que ho eviten mitjantçant sicavs i patrimonials. Casassus es massa bona persona. Ha fet el que ningu fa: demanar perdo per un error. Un error que Casasus no ha comes. Es Palau que cal que es disculpi. No ho fara. Segur que no es tan digne com el periodista al qual ha insultat dient que era un mentider.
j.rives
18/03/2010
Teniu raó, Serra. No la té Palau. He entrat al blog d'Herrera. Hi ha comentaris de militants d?Iniciativa que el posen a parir per amagar que els rics-rics s'escapoleixen de pagar per les herències. Palau és més papista que el Papa...o potser és el mateix "Papa"-Herrera?
j. rives
17/03/2010
Has donat en el clau. No entenc com ERC i la gent sensata del PSC poden compartir govern amb aquesta esquerra hipocrita de ICV.
Ex alumne amb seny
18/03/2010
Aquests son els articles que molts voldriem veure mes a El Singular. Un simptoma: he vist que es avui el mes llegit. No te en canvi molts comentaris perque tots els lectors assenyats estem d acord amb el que diu, com ho diu. Qualitat literaria, correccio de llengua, i adaptacio al Digital: frases clares i directes, paragrafs breus, sintaxi planera.
Joan
17/03/2010
Herrera va dir això (que no li agradaven les Sicav) però ho va fer amb la boca petita. Sempre parla amb la boca pertita quan parla d'aquestes temes. Ell, Saura i Cía. S.A. sempre defensen als autèntics i rics. Només volen expoliar a assalariats i pensionistes.
ex alumne
19/03/2010
Professor Casasus: no es deixi quartar la llibertat dopinio. Els fets son sagrats pero lopinio es lliure. Gent com aquest Palau el que volen es silenciar les opinions lliures que no convenen al seu partit.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida