vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
44 %
33 %
22 %
9 vots
Dijous, 23 de Febrer de 2012
25/03/2010
00:00  h.
Seda salvatge
LA NOSTRA PARTICULAR FOGUERA
"Així ho ha vist clar un lúcid Alfons Godall que ha captat claríssimament que l’important per al Barça del present és mirar de blindar l’actual model"
Tom Wolfe va escriure La foguera de les vanitats l’any 1987. Vint-i-tres anys després, aquí a casa nostra algú n’hauria de recollir el testimoni i fer una obra semblant inspirada en el Barça. Perquè no en tinguin cap dubte: com la foguera de les vanitats del FC Barcelona n’hi ha poques. I els ho diu un servidor, que des del 2003 hi estic vinculat per dins, treballant en la primera campanya de Joan Laporta, després refent la revista del club, fent feina també en la segona campanya... i fins a avui, que encara estic vinculat al club d’on mon pare va fer-me soci poc després de néixer. En deixo constància per als despistats que encara puguin quedar d’entre vostès, pacients lectors.

D’uns jugadors erigits en semidéus, al massatgista. Del director general a la noia de recepció. Ningú no se’n salva. És un no-sé-què contagiós. Prendre’n distància no és fàcil, en part perquè ni els de dins ni els de fora no ho posen fàcil. Per això mereix especial menció algú que hi està ficat al més màxim nivell i aixeca el peu de l’accelerador, s’atura a pensar un moment i recondueix la direcció. És el que ha fet el vice-president Alfons Godall. Chapeau.

Godall s’ha anat creant per la via de la pràctica una certa fama de frivolitat. Però és molt intel•ligent. Joan Laporta, en canvi, no té la fama de frívol però és igualment molt viu. Haurien d’arribar, per tant, a una similar conclusió respecte del que li cal i no li cal al projecte que ha fet del Barça dels últims anys el més triomfant de la història. I podria estar passant, tot i que per vies i amb estils molt diferents.

Però tots dos haurien de tenir-ho clar: al final, les properes eleccions del Barça seran una aposta per l’actual projecte reimpulsat o un refer de nou que no se sap exactament què canviarà, per a fer què, i sobretot, amb quina necessitat. Les properes eleccions seran, per tant, decidir entre una candidatura que encarni el millor i que conjuri el pitjor de l’era Laporta, o l’aposta per un nou hiperlideratge.

Així ho ha vist clar un lúcid Alfons Godall que ha captat claríssimament que l’important per al Barça del present és mirar de blindar l’actual model, que com bé va dir fa dos dies Xavier Sala i Martin s’estudiarà a les facultats com a referència. I a Joan Laporta això no li ho traurà ningú. Les copes tampoc. Ara caldrà que interioritzi que en Godall no és Brutus sinó el seu amic de sempre i l’alter ego que, precisament per això, ha vist clar que no podia recollir-ne el testimoni.

És com aquell nen que, assenyalant-lo, deia que el rei anava despullat. És el que Godall ha fet amb aquells qui no saben d’altra que cremar a la foguera de les vanitats blaugranes.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
27Veure i/o afegir comentaris
Narcís:Diari plural? no ho diràs pel qui escriu sa columneta amb el nom...
Comentaris (27 en total)
Narcís
26/03/2010
Diari plural? no ho diràs pel qui escriu sa columneta amb el nom de Francesc-Marc Álvaro (i no s´hi val dir ser la redacció o la editorial o el director)..en l´apartat ´comentaristes´? PD: potser tampoc hi posen aquest..ja veus quina importància en té!
Clara R.
26/03/2010
Vigileu el que hi poseu, a la menjadora dels becaris, Unió per a la Conveniència. Perquè part de la nostra particular foguera és haver d'aguantar en un diari plural alguna gent pocasolta, amb gònades masclistes, que intenten insultar la intel.ligència amb noms com Núria o Montserrat.
Montserrat
26/03/2010
Mireia, ¿...?
mireia
26/03/2010
efectivament, el tripas ha empitjorat encara més, (si això fora possible) el desastre que va deixar jordi pujol després 23 anys governant catatònia, antigament catalunya: entre d'altres, passar a la cua de tots els indicadors econòmics i socials, concentrar 2/3 de la població total a l'àrea de barsaalona, i omplir barsaalona i catatònia de milions d'il.legals, a més dels espanyols que ja hi teníem abans. tens raó, felicita jordi pujol, i conveniència i unió, de les meves parts. i, siguis qui siguis, celebro que ara raonis, ni que sigui poc, enlloc de dir "collonades" com explicava la cosa que abans firmava "montserrat".
Montserrat
26/03/2010
Mireia, 23 anys de CiU, sortíem d’una dictadura molt bèstia i estàvem immersos en un contexte social complicadíssim. Tot estava per fer, per exemple la mateixa reconstrucció de la Generalitat fins i tot TV3, Catradio, Mossos, Bombers, immersió lingüística... i l’ultima, el famós sincrotró, i una multitud d’infraestructures de les que avui encara en viuen els del tripartit. Sis anys de tripartit, i què tenim? una Generalitat sobre dimensionada de personal, la majoria familiars de primer grau dels polítics, germanesns, cònjuges, filless, amics, etc. Han augmentar, amb sis anys, un deute de 20.000 milions d’euros, on són aquests diners?. Avui ningú parla del fantàstic finançament, el recordes? No cobria el deute generat els 2009 (4850 milions d’euros), la tant idolatrada Llei de la Dependència, un fracàs que ha envaït competències de la Generalitat. Em passat a ser l’autonomia que generava més empreses a ser la que en destrueix més i la quina suporta la taxa d’atur més elevat, etc, i, per acabar-ho d’adobar, aquesta colla del tristpartit ens regalen uns espectacles entre ells que enriute’n de les repúbliques bananeres. Catalunya, avui dia, és una lamentable caricatura del que havia estat i anem de cap un pou sense sortida.
mireia
26/03/2010
"collonades"?, quina "montserrat" més estranya... jordi pujol va arribar a la generalitat quan catalunya era al lloc nº 1 de les autonomies de l'estat... i va deixar catatònia, 23 anys més tard, al lloc número 7, per darrera Madrid, el País Basc, Navarra, la Rioja, Balears i el País Valencià... et sembla poc "collonada", cosa estranya "montserrat"?...
Montserrat
26/03/2010
Mireia, explica’t, quins són aquests insults que comentes? De fet si fas un repàs objectiu dels set anys de tripartit, ploraràs del desastre d’aquesta gent. En fi, el teu comentari no té cap sentit i més quan mancats d’arguments es recorren als 23 anys de govern de CiU en els quals es va reconstruir Catalunya i el President Pujol la va catapultar a un reconegut i envejós prestigi Europeu. Aquesta colla que defenses amb 7 anys l’han enfonsat dins el pou de les seves misèries, i el dèficit que han generat a la Generalitat és tant bèstia que ja veurem com ens en sortim. Mireia, llegeix, informat, reflexiona i deixa’t de collonades que avui dia ningú se les empassa.
mireia
26/03/2010
sí, ciu està molt nerviosa i insulta tot i tothom, des d'erc fins rcat... tot i tothom que siguin catalans... no fos cas que hagués de tornar a abaixar-se els pantalons amb el pp i el psoe, com va fer jordi pujol durant 23 anys.
Marc
26/03/2010
Perquè serà que a mesura que s' apropen les eleccions tot són retrets i acusacions al Laporta?
tomasa wolfa
26/03/2010
el barça respira?... ah, els crits i els insults a l'àrbitre... això sóm malalties cardio-respiratòries. escup i treu-ho tot fora.
culer
25/03/2010
quin luxe de crònica per dins del que es respira al barça. moltes gràcies. una perla escrita.
maniminipepis
25/03/2010
on diu aquest que el tenen, l'ull?... òstilimes, tus, maniminipepis, quina malaltia més rara, rara, rara... això deu ser a conseqüència de lo cuio i de les moltes vaques siameses, i autonomistes, que pasturen al nou camp, polomenus.
mini
25/03/2010
Pep i Mani! teniu un ull de collons! Esteu acertant amb tot! jajajajajajajaj
mini
25/03/2010
Pep i Mani! teniu un ull de collons! Esteu acertant amb tot! jajajajajajajaj
Pep
25/03/2010
Mani: quin ull, eh? Igual ets Miss Marple que segueix viva! jajaja! Quina colla de petards que corren pels fòrums. Van de llestos i no tenen ni punyetera idea. Aquesta mini (que es nota que és dona) és obvi que va ser educada en espanyol (cosa que no va passar amb l'Aira). I l'Aira sap escriure mentre que la mini no gaire tot i que hi posa intenció. Au, Mani llesta, a donar classes a ca teu! D'altra banda, estic molt d'acord amb l'article tot i que difereixo en un punt: en Laporta és intel·ligent però no recapacitarà perquè ha perdut el nord.
Ramon
25/03/2010
Gran article, enhorabona, per valent, per desacomplexat i per honest. Com vostè li ha dit al Godall: chapeau
l'herba blau i grana
25/03/2010
eins?... i això que s'adressen a rucs del futbol... imagina't si mai arriben a la política... hi fotaran herba a la menjadora, enlloc de pinso.
Carme
25/03/2010
En Tomàs té raó. L'Aira és críptic com en Salvador Cardus. Tot son giragonses per acabar votant Mas, com sempre, i seguir esperant que algú els declari la independència. Quin pais més absurd!
Mani
25/03/2010
Mini, vull dir Aira, fas més llargs els comentaris justificant-te que els articles
Kary
25/03/2010
Pues está claro, quiere decir que Godall es una buena apuesta, a pesar de lo que ahora diga Laporta, que se ha visto "traicionado" y adopta la postura del pataleo, quizás debería dejar su orgullo a un lado y ser más coherente, que es eso de ir de un candidato a otro como una veleta, por mi parte a última hora vá a dejar un mal sabor de boca de su paso por el club, aunque aquí el Sr. Aira diga que siempre quedará como el presidente que ganó las 6 copas, BUENO los jugadores eh??. Habrá que escuchar a todos los candidatos y ver cual es mejor para el BARÇA.
RC
25/03/2010
Me l´he llegit 2 vegades i tampoc he lluscat res del que vols dir.
Marcel Sanromà
25/03/2010
Dubto molt que en Toni estigui criticant al Laporta, sincerament... a mi em sona més a un condescendent acte de reconeixement ara que ja ha plegat veles. Com, quan un mafiós amenaça algú, aquest algú plega, i li dona dos copets a l'esquena mentre exclama ''beeene, beeene... sei bravissimo''.
lucrecia
25/03/2010
La meva mare sempre em deia,quan marxis d'una feina, no tanquis la porta amb el cul! En Laporta, es el que està fent.
Jordi Sindreu
25/03/2010
Tomàs, i ens calen comentaristes de debò. no "valents" com tu que van donant lliçons anònimament i sense aportar res. Aira, noi, jo t'he entès perfectament. Està clar que se li ha anat la pinça al laporta però per a dir això així un periodista va a la noria, que el que diuen allà el tomàs segur que ho entèn tot.
Hernàn
25/03/2010
Toni el Laporta, el que es un gran encantador de serps amb sort, ja que el de les sis copes si no es amb sort no es pot aconseguí. Per altre banda segon els periodistes del GOL setmanari gratuït del dilluns el pastis sera quant marxi. El Godall farà be de no segui
mini
25/03/2010
Tomàs, crec que hauràs de llegir més, comprat diaris, llibres. Sento molt que no sàpigues interpretar el que es diu entre-linea. Potser quan aprenguis, no jutjaràs al Sr.Aira com si fos un mal periodista. Parlant del que toca, l'article d'avui del Sr. Aira, estic congratulada per demostra-nos que no es un periodista partidista (es el meu criteri). En Laporta, ha perdut l'oremus, te això que ens diuen "l'eròtica del poder". S'ha cregut que el Barça es seu, o be creu que és un monarca que ha de passar el regne a qui ell consideri. S'ha està cobrint de glòria, que diferent és a la persona dels seus començaments. Llàstima! hauria sigut el president més estimat, i ara no més serà recordat per la seva prepotència. Amb un amic con en Godall, mai hauria de haver fet el que li està fent. Cada candidat te el dret de fer el que ell cregui convenient per el club. El Sr. Laporta amb això no pot pretendre "ficar cullerada". Adéu, Sr.Laporta i barca nova!.
Tomàs
25/03/2010
Noi, massa críptic. No he entès res. És aquesta maleïda costum que teniu els periodistes catalans d'insinuar (i així queda clar que esteu entre els escollits) i no dir res, car les veritats importants no es popden devaluar fent-les públiques--altrament els escollits deixarien de ser-ho. Ens calen periodistes de debó!!!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida