vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
10 %
30 %
60 %
10 vots
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
15/03/2010
00:02  h.
Vesper
Paradigma de mal govern
"El govern hauria de ser responsable. Hauria d’explicar a l’opinió pública l’estat del servei elèctric en aquelles comarques i quin paper realment tindria la construcció de connexió francesa"
La gran nevada que ha caigut sobre Catalunya i, sobretot, les conseqüències que se n’han derivat poden servir de paradigma perfecte per constatar el mal govern que pateix el país. És obvi que l’apagada que encara afecta les comarques del nord no es pot justificar només per l’“excepcionalitat” meteorològica, com es van afanyar a declarar els portaveus del tripartit en plena tempesta. La fallida elèctrica en aquesta part del territori no és un efecte de la neu, sinó una conseqüència directa d’una gestió nefasta: la del sistema elèctric català. Una gestió que constata errors i impotències propis. El servei elèctric a Catalunya funciona en règim de quasi monopoli, amb un agreujant afegit: qui el regula, qui el controla i qui el tarifa és l’Estat. Qui pren les grans decisions, en definitiva, és el govern espanyol. Un domini que encara es complica més quan la Generalitat no exerceix el paper que li atorga la llei; és a dir, quan és incapaç d’inspeccionar amb solvència la qualitat i el manteniment de la xarxa. I quan és víctima de les contradiccions i les febleses internes.

Des que Barcelona va patir la gran apagada de l’agost se sap públicament que la part més dèbil de l’estructura elèctrica del país són les comarques del nord. Els grups generadors que van arribar tan ràpidament a la capital ho van poder fer perquè estaven preparats per actuar a Girona, on cada estiu s’insinua el col•lapse. La xarxa del nord pateix encara més deficiències que les de la resta del país. Per això construir la MAT, més que una opció, és una necessitat. O potser no. Sempre que els que no la volen es resignen a la precarietat elèctrica. Però, com s’ha vist aquests dies de protestes, no és el cas. El govern, doncs, hauria de ser responsable. Hauria d’explicar a l’opinió pública l’estat del servei elèctric en aquelles comarques i quin paper realment tindria la construcció de connexió francesa. No ho fa, per convicció en el cas d’Iniciativa i d’Esquerra, o per la por al desgast conseqüència de la reacció contrària a la instal•lació, en el cas del PSC.

El paper del govern de la Generalitat és el de comparsa tristíssima i insolvent. No té les competències per regular el sistema elèctric, que queda en mans de l’Estat. No pot, per exemple, decidir si cal reforçar les energies renovables o obrir el debat nuclear. És incapaç d’exercir la pressió que li correspon collant Endesa i Red Eléctrica Española –una empresa pública–perquè facin les inversions que exigeix la xarxa. I ha ajornat tant com ha pogut la instal•lació de la MAT –que també ha decidit l’Estat– per evitar que afloressin una vegada més les contradiccions entre els tres partits. A tot això cal afegir, encara, la incompetència que va demostrar, una vegada més, aquesta setmana en el moment més àlgid de la crisi. I també, tot cal dir-ho, la impertinència d’una part de l’opinió pública que massa sovint és incapaç d’actuar amb responsabilitat i acaba atribuint a les administracions tots els mals. O a una societat que sempre riu les gràcies d’aquells que rebutgen qualsevol nova infraestructura sense saber exactament quines conseqüències se’n derivaran.

Resultat final: el caos. Que és el que patim.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
27Veure i/o afegir comentaris
Ramon:Sí. Pots estar ben tranquil, Narcís. Dissortadament, per a la lle...
Comentaris (27 en total)
Ramon
16/03/2010
Sí. Pots estar ben tranquil, Narcís. Dissortadament, per a la llengua, i per el país, és impossible sabotejar-te. Tu ets inimitable.
anti-liberal
16/03/2010
volia dir "escriure" i no "escriu-re", que no és correcte. Gràcies.
Narcís
16/03/2010
Ramon,gràcies per explicació tan diàfana,i excusa confondre´m (el lèxic em va sonar a impostor conegut)! PD:tens tota la raó..lladren,així doncs ensumen sa misèria!
anti-liberal
16/03/2010
Tomàs, ets tant ridícul que ni tant sols saps escriu-re. En quina societat "no és legal" nacionalitzar empreses perque passin a oferir serveis públics, en una dictadura liberal potser? El que hauria d'estar prohibit és privatitzar tots els serveis que abans eren en mans de l'Estat, com ha fet el neo-liberalisme de merda, amb uns resultats que avui estan a la vista de tothom (Endesa, i tants altres).
Ramon
16/03/2010
Narcís, veig que tu mateix t'has confós. Com pots pensar-te que jo et respondria així? Efectivament, la intenció desesperada d'aquests grapalluts sucursalistes que ens malgovernen és aquesta: a falta de poder guanyar mai ni un sol debat, introduir el caos, confondre. Jo també crec que en un fòrum controlat com aquest, es podria evitar el que per altra banda és un mètode clàssic de boicot troll. Signar com tu. Signar mil vegades com tu amb voluntat de caos. Però, escolta, agafem-nos-ho pel bon costat: que, tenint el país com el tenen, es prenguin la molèstia d'intentar neutralitzar-nos, és bon, boníssim senyal. I segona, hi ha una fórmula de tornar-los la pilota que no falla: a més troll, més activitat; i sobretot més activitat en la direcció que veus que més els irrita. Jo el que faig, si mai em fan pestanyejar de tan pesats, és començar a parlar del cop d'estat de l'11-M o de Pasqual Maragall. Per ells fan. Agafat-ho així. Agafa-t'ho bé. Un troll és un aval. Un certificat d'haver fet diana. I un indicatiu del camí a seguir.
Tomas
16/03/2010
Aquestes esqeurres demencials i africanes no saben que a Europa no es legal nacionalitzar; aixó el Franco, l'Hugo Chaves i el Putin d'ICV-erc; cal esser imbecil o tercermundista com l'anti.liberal del paleoltic d'icv- saura, el brillant mental
Narcís
16/03/2010
Així mateix,el que diu ´anti-liberal´ sobre els sectors estratègics..en té tota la raó/no té retop! PD:independencia ja!
Narcís
16/03/2010
Ramon no ho deia pas per tu..justament n´era per saber/evitar que un d´altre s´hi pogués fer passar per qui no és,això és,no hi hagi algú fent la punyeta!PD:contra tu no en tinc pas res..de segur, tot el contrari/em semblas de força bonhomia!
anti-liberal
16/03/2010
Sr liberal, jo li dóno la meva solució: NACIONALITZAR TOTES LES EMPRESES PRIVATITZADES pels governs liberals, tant de dreta com de suposada "esquerra", i donar una bona patada al cul als seus directius i als papanates liberals que han justificat les privatitzacions. Els SECTORS ESTRATEGICS DE L'ECONOMIA han d'estar en mans del SECTOR PUBLIC, SEMPRE.
Ramon
16/03/2010
No. Pot estar ben tranquil, Narcís. Dissortadament, per a la llengua, i per el país, és impossible sabotejar-te. Tu ets inimitable.
Narcís
16/03/2010
Redacció: no hauríeu de permetre que un pobre infeliç sabotegi/usurpi noms d´apuntadors que desenvolupen,donen a conèixer son pensament o/i sentiment! No teniu l´IP de comentari rebut?,o verament noms repetits de comentaris contradictoris en surten del mateix? PD:ens feu un favor d´informa´ns.. per estalvia´ns de llegir a un pobre ´penjat´!Agrait!
Ramon
15/03/2010
No entens res, bestiola al servei del tio que ara està fent un ridícul còsmic, històric i definitiu per TV3. Jo et dic burro a tu però no per insultar-te sinó per definir-te amb precisió quirúrgica. Al nostre benvolgut Èinstein la cosa és més subtil. Es tracta de fer-li repetir les mandangues progres però de la més estupidíssima de les maneres, per ridiculitzar-les. No es tracta de dir-li burro. Es tracta que tothom se n'adoni que s'ha de ser ben burro, per pensar coses així. L'Èinstein no me'l toquis, que és una de les creacions que n'estic més satisfet. Encara que admeto que la idea no deixa de ser un manlleu del vostre Marc Sabatés.
Jaume Rigalt
15/03/2010
Encar falta alguna situció limit més per donar-nos compta que tenim un govern de incompatents ?. Eleccions ja i una mica de dignitat per part de Montilla.
Jordi
15/03/2010
Recordem que Joan Clos i José Montilla han estat recentment ministres d'Indústria. El delicte dels socialistes no es pot definir amb paraules.
anti-liberal
15/03/2010
No volieu privatitzacions? doncs US FOTEU (firmat:els d'Endesa)
Pere II
15/03/2010
Jaume, com vols demanar dignitat a algú que perdent les eleccions s´ha atreveix a governar i que fent bandera de l´escola publica porta els seus fills a la més cara de las privades?. Aquesta paraula ni la coneixen.
serpsa
15/03/2010
L'efecte ha estat la caiguda de linies electriques, telefoniques, etc, i el que es deriva cap els ciutadans, el mitja la nevada, peró la CAUSA, LA INEFICACIA DE UN GOVERN TRIPARTIT (montilla...) mentres haurien d'haver fet complir les tasques de manteniment a les companyies, de forma continuada al llarg del temps. ¿interesos?
Ramon
15/03/2010
Escolta, Èinstein, prou de passar-te de frenada, para ja d'atacar el PSOE? Ja ho sabem, que els socialistes han estat artífexs de la gran majoria de les privatitzacions, a banda del reconeixement d'Israel, la precarització del mercat laboral, la introducció de la cultura del "pelotazo", el Sí a la OTAN, el copagament de la recepta mèdica i tantes, tantes altres mesures que segur que et repugnen. I és clar, que ho veig, que tot plegat és per acabar governant com el cul, sectàriament i deixant sempre tot déu a l'atur: ens acostem als percentatges felipistes. Tanmateix, hem de fer-los costat perquè un parent del Bush va dir "Ansar" i allò sí que va ser gravíssim. Que no veus que, "si tu no bas, buelben eyos"?
mariona
15/03/2010
escolta, ramon, tu quin dels dos ramons ets?. perquè quan més garles, bocamoll, menys se t'entén.
anti-liberal
15/03/2010
Ramon, una esquerra que privatitza i fomenta les politiques liberals no és una esquerra, és una merda venuda al liberalisme. Potser et penses que jo defenso a tots aquests "progres" socio-liberals de merda que tu cites? Per mi se'n poden tots anar a l'infern amb els liberals. No es mereixen rebre ni un sol vot de l'esquerra. Cal una alternativa urgent a la porqueria liberal des de l'esquerra.
Ramon
15/03/2010
Guaita l'einstèin d'extrema esquerra. Ja tenim un vot més al pot de CiU. Els direm els burros últils, com feien ells amb la seva xusma.
Ramon
15/03/2010
Molt bé, Èinstein. Quan aparegui a algun lloc del món mundial això alternatiu a l'economia de mercat que dius i no sigui com sempre la més absoluta de les catàstrofes tant en el terreny de la generació de benestar com en el terreny de la llibertat i els drets humans en general, tu m'avises, eh? M'avises i, escolta, igual m'hi apunto. Però mentrestant perdona però és que aquí tenim una pàtria per salvar, saps?
anti-liberal
15/03/2010
Ramon, a diferència d'un papanates com tu, jo fa temps que he perdut la capacitat d'il-lusionar-me per cap dels partits que conformen l'arc parlamentari català. La gent de dretes en això sou diferents, perque no aspireu a canviar res, simplement a mantindre intacte aquesta merda de sistema liberal que tenim. En canvi l'electorat d'esquerres és molt més sensible i sovint se sent traït, perque les actuals esquerres deceben, i molt, i es tendeix a exigir coses als polítics que no fa l'electorat de la dreta, per difinició conservador. Però no et preocupis, tant si mana Mas com si ho fa el sr Montilla la política catalana i el sistema continuaran sent exactament la mateixa gran merda que fins ara. Continueu votant "el centre" perque no canvï res!
Ramon
15/03/2010
Papanates! Ui que m'ha dit! Perquè... oi que m'ha dit papanates! Això és com si Carmen de Mairena li digués a algú "ordinari".
Ramon
15/03/2010
Que no, burro, que no , que no has entès res. Si guanya Montilla, guanyen ells. Però si guanya Mas, guanyem nosaltres.Nosaltres, els de La Caixa, la MAT, les Elèctriques, Catalana de Gas, els Peatges, les comissions sobre tota quanta obres pública, i privada. Entens, Èinstein, burro, la diferència?
Ramon
15/03/2010
Éinstein, suposo que no cal que et digui que això de burro t'ho ha dit la bestiola desnortada amb la que Nicaraga ara pretén fer-me marcatge a l'home mentre tenen el país enfonsant-se. Tu saps bé que ets una creació meva per deixar els progres a l'alçada intel·lectual del betum, però el joc consisteix a fer-te semblar burro. No a dir-t'ho directament. Jo t'envio al Diario de Patricia, això sí. Bon chopped?
Ramon
15/03/2010
És més, jo només dic burro si és estrictament necessari, burro. No, una cosa així, burro, això jo no ho dic. Gairabé mai, Èinstein.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida