vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
10 %
30 %
60 %
10 vots
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
23/03/2010
00:00  h.
Amb criteri
Terribas contra Montilla
"No trobo bé que el director d’una emissora es dediqui a fer entrevistes. I encara menys les entrevistes “importants”"
Les crítiques del Partit Socialista a Mònica Terribas per la seva entrevista a José Montilla tenen un altíssim valor informatiu. Informatiu en el sentit que retrata molt bé els principis absolutistes d’aquesta formació i la urgent necessitat, per higiene democràtica, de foragitar-la del govern de Catalunya. Val a dir, abans d’entrar en matèria, que les esmentades crítiques no tenen un únic objectiu. En tenen dos. Un, evitar que es parli de la buidor que va transmetre José Montilla quan Terribas el va despullar davant de tot el país. I l’altre, molt més sibil•lí, fer-nos creure que TV3 no està controlada pel Partit Socialista. És a dir, que caiguem en el parany de pensar que, si de debò la controlés, aquestes coses no passarien. Doncs, per sort, sí que passen. Si més no, quan el controlador va tan sobrat que no preveu la més mínima gosadia per part de ningú. Ni tan sols de Mònica Terribas, la periodista que precisament va ser rellevada i ascendida a directora de l’emissora per poder suprimir l’incòmode programa que conduïa sota el títol de La nit al dia. Al capdavall, qui es podia imaginar –després del gir submís i descaradament espanyolitzador que han pres els telenotícies i de les seves declaracions a Perpinyà: “Els temes de país, no ens interessen. Els temes de llengua, no ens interessen”– que seria precisament ella qui posaria contra les cordes l’home que, indirectament, l’havia nomenada? S’ha de reconèixer, tanmateix, que el PSOE de Catalunya és especialista a fer del defecte virtut i ha estat molt ràpid de reflexos desplegant un joc a dues bandes –presentar-se com a víctima i atacar Terribas– amb l’esperança que l’enlluernament generat per la polèmica emmascari l’autèntica veritat; una veritat que ens diu que l’únic projecte de país que té aquest partit es diu “Espanya”.

Amb relació a l’entrevista en si mateixa, he de dir que no trobo bé que el director d’una emissora es dediqui a fer entrevistes. I encara menys les entrevistes “importants”. Em sembla un menyspreu descarat vers la resta de professionals de la casa. És com dir-los –i dir als teleespectadors– que davant la impossibilitat de trobar un periodista a l’alçada no ha quedat més remei que recórrer al director. Un director ha de dirigir no pas entrevistar. I si el que de debò li agrada és entrevistar, aleshores no ha d’acceptar la responsabilitat de dirigir. En altres paraules: no hi havia ningú més a TV3 capaç de fer una entrevista punyent a José Montilla? Si la resposta és sí, per què no la va fer aquest professional? I si la resposta és no, què dimonis és TV3?

Feta aquesta consideració, cal reconèixer que l’entrevista en qüestió va ser modèlica. Modèlica en el contingut i modèlica en la forma. En el primer cas, perquè les preguntes van ser infinitament més enriquidores que les respostes; no és el que s’espera d’una entrevista, ja ho sabem, però no pot ser de cap altra manera quan l’entrevistat és algú com José Montilla. I en el segon, perquè l’obligació d’un periodista és posar el poder contra les cordes. Les entrevistes vaselíniques són pròpies de règims totalitaris o amb un dèficit de cultura democràtica. Convé tenir present que els polítics són gestors al servei de la ciutadania i que cap periodista no ha de ser mai complaent amb ells. El periodisme complaent no és periodisme.

Pel que fa a les acusacions que ha rebut Terribas, d’interrompre contínuament Montilla, només dir que no estan fonamentades. Terribas només va interrompre Montilla quatre vegades. I de les quatre, només una –cap al minut 15– va ser una interrupció manifesta. Les altres tres –minuts 16, 17 i 18–, van ser interrupcions menors motivades per la buidor i el to letàrgic de la resposta. En el minut 28 és Montilla qui interromp Terribas. Pel que fa als retrets de Joan Ferran, portaveu socialista, dient que “a un president de Catalunya no se’l pot interrompre constantment, ni intentar fer-lo caure en paranys o contradiccions” –justament és això últim el deure principal d’un periodista–, són una demostració pública de tot allò que Joan Ferran ignora sobre la professió periodística i de fins a quin punt el Partit Socialista concep TV3 com un altaveu dels seus interessos electorals. I encara més tenint en compte que la “idea” d’entrevistar José Montilla va partir de presidència, no pas de TV3. Tanmateix, estem parlant de coses que ja són irrellevants. Allò que és veritablement prodigiós i que pot esdevenir un valuós material d’estudi a les facultats de periodisme és la capacitat de Mònica Terribas per mantenir viu l’interès del teleespectador entrevistant durant 54 minuts una persona que no va dir absolutament res.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
35Veure i/o afegir comentaris
Toni:D'acord, Lluís Naval i Nadal. A partir d'ara tots escriurem sota l...
Comentaris (35 en total)
Toni
23/03/2010
D'acord, Lluís Naval i Nadal. A partir d'ara tots escriurem sota les teves ordres. Tu ens dictes i nosaltres escrivim. Ja pots començar.
margas7
25/03/2010
Estàs una mica socarrimat, Rosi? No crec que sigui penós veure altres colors apart del negre! I la Sra Terribas és una gran periodista i va estar formidable!
Rosi
25/03/2010
Margas7, i qui diu el contrari? Em sembla que pateixes d'incomprensió lectora. Pots llegir una hora sense assimilar res de res. negatiu, molt negatiu.
Narcís
23/03/2010
En Ramon té raó! On són les esbombades lleis,reglaments,disposicions; així com de comissions mixtes..,obsevatoris.., instituts..; i , no diguem-ne d´associacions/organitzacions..;per no parlar-ne de tot el que fa esment a la discriminació negativa via..? Sense comentaris! Això posa de manifest la quantitat de gent que hi són/viuen..de càrrecs sense cap utilitat, i força d´altra de subvencions,´ajut´ econòmic..Cal especificar-hi més? PD:Semblen ésser ´rondalles´ per a fer calaix!, verament ho constaten,ho verifiquen..atesten la creença d´ésser així,de no admetre cap mena de dubte (gens ni mica!)!
Ramon
23/03/2010
Que on són les feministes? Doncs a la nevera i en estat catatònic a l'espera de revifar tan bon punt la màfia sociata passi a l'oposició, són costat per costat dels pacifistes -que ja pot haver-hi guerres, ara-, els ecologistes -els vas sentir gaire, quan les estaques?-, els sindicalistes -quins barruts!-, i els més antics de tots: els moviments veïnals, que aquests porten més de 30 anys congelats.
margas7
25/03/2010
No has trigat gaire, ets ràpid, Sort que tenim gent com tu d’espavilats pel mon!
llonsí
23/03/2010
Victor, la Mònica és periodista i té el càrrec de Directora, no per ser Directora ha de deixar de ser periodista. Pel demés estic molt d'acord amb els teus raonaments, ademés es facil afirmar coses però raonar-les és molt dificil i tú ho has aconseguit amb l'article. felicitats.
Gerard
25/03/2010
Aquesta Margas7 ens diu que de tant en tant hem de parlar bé dels botiflers. Pobrics, amb tantes coses blanques com fan, només parlem de les negres... És que no hi ha dret, eh?
Ramon
25/03/2010
Margas7, tens més èxit tu que en Victor, em sembla molt que estan sols com mussols! ha ha ha... fa tota la pinta de ser el mateix!
Martina
23/03/2010
Llonsí, sembla que no ho has entès. No es tracta que la Mònica sigui periodista. És clar que ho és. I què? Que no hi ha més periodistes a TV3? Ella ha acceptat ser directora i quan s'és director s'ha de fer de director, no pas d'entrevistador. No es pot repicar i anar a la processó. També en Guardiola és futbolista. Però o fa d'entrenador o fa de jugador. Quan la Terribas deixi el càrrec podrà tornar a fer el que feia. Cadascú al seu lloc. No s'ha de tenir tant afany de protagonisme i voler fer-ho tot. Posats a fer, també podria dirigir el "30 minuts" o presentar el "Banda Ampla". Més rigor!
Oriol
23/03/2010
La Llonsí s'ha fet un embolic. Periodista és una professió, director és un càrrec. Ho entens Llonsí? La Terribas segueix sent periodista tingui el càrrec que tingui. Encara que faci de conserge. Però el que no pot ser és directora i entrevistadora alhora. A la gent de TV3 no ens ha agradat gens això.
Narcís
23/03/2010
Ramon avui lliure el ´trollet´? El tens esgotat! No en pot pas de seguir ton ritme..n´és com el Zaragoza que en pensava estar-s´hi visquent del rèdit ejpanyol/espanyolero! Sembla ser que ERC els ha fet pencar una mica,però n´és obvi no prou..i nostres independentistes (?) ho pagaran! PD:Catalunya en necessita ésser sobirana!
Ramon
23/03/2010
Saps que tinc mono d'Èinstein?
Ramon
23/03/2010
Si aparegués per aquí, l'Èinstein, li diria que tenim un tret en comú. A mi també em repugna una cosa. A ell la democràcia, això ja ho sabem. Doncs a mi em repugna Buscant la nova Trinca. No és que em desagradi, no. Em repugna. No sentia repugnància similar per res, des que Marujita Díaz va vendre l'exclusiva de la liposucció (se la veia fent la V de victòria amb dos dits de la mà i interpreto que a mitja operació amb anestèsia parcial perquè la panxota s'havia convertit en un estès de suquillus de color groc).
Narcís
24/03/2010
Em fas riure (n´ha estat bé aquesta!)..no m´estranya! PD:salut..i som-hi!
Gerard
25/03/2010
Ostres, el Ramon. Ha sentit parlat de botiflers i de seguida s'ha sentit al·ludit. Ha, ha, ha! Fas tota la pinta de ser Margas7.
Esteve
24/03/2010
Ramon, l'Èinstein adopta diferents noms a la xarxa: Anti-dretà, Tomàs Gimpera, Albert Navarro... És d'aquests covards que quan et veuen pel carrer s'amaguen darrera un arbre amb les cames tremolant de por. Són com un llumí: els bufes i s'apaguen.
Jordi Freixas
24/03/2010
Estic bastant d'acord amb tu, Víctor. Però penso que has pixat fora de test en la qüestió de que sigui la directora de TV3 qui faci l'entrevista. Per començar, perquè ella és abans que res, periodista. I després, perquè seguint aquest mateix criteri hauriem d'entendre que una persona que és Cap d'Informatius, no hauria de poder sortir a fer les noticies... o que en Josep Cuni no podria sortir a presentar "Els Matins"... o que el mateix Toni Soler no podria aparèixer al Polònia. I en aquest sentit... jo penso que Terribas continua sent basant superior a molts dels seus companys i companyes pel que fa a certs aspectes "intimidatoris", i me n'legro de continuar-la tenint en segons quines entrevistes, encara que sigui directora de TV3. Amb tot plegat, d'acord que Mònica Terribas com a directora no s'ha de posar en el lloc dels altres, però tampoc confonguem segons quins termes...
Margas7
24/03/2010
Hi han cops que em sembla que no hi veus res de positiu en lloc, m’agrada llegir el que escrius i el que penses, però en acabar em dona que la teva vida cada cop es més gris.
Rosi
24/03/2010
Margas7, em sembla que has de córrer a visitar un especialista. Paleses una forta contradicció de pensament, fes-t'ho mirar amb urgència. És preocupant. L'intent de desqualificació personal t'ha sortit malament. Se t'ha vist el llautó.
Oriol
24/03/2010
Amic Jordi Freixas, et dic el mateix que a la Llonsí. Has d'utilitzar més el raonament en comptes de disparar sense saber de què parles. Tens una empanada mental molt forta i confons la professió amb el càrrec, i, a més, t'embales dient coses que ningú ha dit. Per cert, ets periodista? I si ho ets, quina nota vas treure? Una cosa és ser director d'una cadena pública nacional i una altra ser director-presentador d'un programa. No té res a veure. És lògic que en Cuní presenti Els Matins, perquè és el seu programa o que Toni Soler condueixi el Polònia. Però és inadmissible que el cap d'informatius o el director de l'emissora (que és un organigrama intern) vulguin sortir a la tele i remenar-ne les cireres des de dins. I també és una ofensa per a la resta de periodistes de la casa. Ho captes o vols que t'ho expliquem durant uns quants anys a la facultat de periodisme?
Rosa
23/03/2010
El Sr. Alexandre veu socialistes a tot arreu. Als diaris catalans, a la ràdio i a Tv3. L'entrevista de la Sra. Terribas va ser formidable. Tant se val que fos la directora o la periodista qui la feia.
Narcís
23/03/2010
Alexander,aquest cop no hi estic gens ni mica d´acord amb vós!El periodista ha d´ésser el portaveu dels dubtes/pors i d´altres de la societat!,així doncs, l´anònim/qui projecta la pel·lícula ón s´hi troba el protagonisme..i gaudir-hi/informar-se´n el públic,l´oient! PD:ja n´està bé de classisme absurd!,o potser roman millor dir-ne ridícul! Nota: ho dic per això de material d´estudi..allò i el de més enllà!
Joan Miquel
23/03/2010
Espanya no pot oblidar en absolut les seues arrels franquistes. Com a català de Perpinyà us puc ben dir que cada dia la radio estatal Françe- Inter és carrega Nicolas Sarkozy sense miraments. Una entrevista com la de Terribas a Montilla seria titllada de massa compleent. Els Espanyols de Catalunya per a continuar a existir politicament tenen de conservar tant com poden les arrels franquistes d'Espanya.
Laura
23/03/2010
Aquest és un bon article, fonamentat, que posa les coses al seu lloc. Ja era hora que algú aclarís conceptes. Totalment d'acord, el Montilla buit com sempre, la Terribes excel·lent periodisme, TV3 espanyolitzada i els socialistes, ja sabem el peu que calcen, res de nou per a ells.
m. carme. girona
23/03/2010
No vaig veure/sentir, aquesta entrevista, però sí la d'en Zapatero. Encara va ser massa complaent, sabent com ens tracta, sempre, d'imbècils. El problema es que ho pot fer perquè els catalans li permetem. Als polítics ja els hi està bé conservar la poltrona un cop s'hi aseuent!!
Roger Valveny
23/03/2010
La Sra. Terribas es una bona periodista, sense cap dubte . Com directora de TV3 es algo dificil de jutjar per el control que deu rebre del PSC i el tripartit. La idea del Sr. Alexandre , com denuncia politica , pot ser válida i tenir-la en compta.
Pep
23/03/2010
Narcís, tens un embolic al cap que fa fredar. Ja t'entén la gent, quan parles amb ella?
Maite
23/03/2010
Segons la Rosa, els socialistes no estan enlloc, no controlen res i són uns angelets i uns grans catalanistes. Ha, ha, ha! Molt bo, l'acudit, Rosa, Molt bo!
Enric
23/03/2010
La Rosa del comentari no veu socialistes enlloc, i no sé si és perquè ha d'anar a l'oculista o perquè simplement no sap llegir. Deu ser això últim, tenint en compte que, després dels impecables arguments de l'article, encara ens diu que "tant se val que fos la directora o la periodista qui feia l'entrevista".
Una altra Rosa.
23/03/2010
Víctor, molt d'acord amb tu, molt! Crec que no hi ha cap periodista a TV3 capaç de fer una entrevista no complaent, i encara menys al president (gràcies a Esquerra)Montilla. La Mònica Terribas és prou intel.ligent com per, ara que veu que al PSOE català ( i comparses), que l'ha col.locada on és ara, li poden anar mal dades, és prou intel.ligent i calculadora per anar-se preparant el futur per si Mas és president. És molta casualitat que ella es despulli també, ara, oi?
Nina
23/03/2010
Per cert... els socialistes són aquells que omplen d'avis els autocars dient-los que van a dinar gratis i després el duen a mítings i els els fan escoltar sencers?¿?¿?¿ Acaba de denunciar-ho el fill d'una àvia "damnificada" pel sectarisme inexistent d'aquesta formació política.
Pere (Lausanne)
23/03/2010
Us posaré 4 exemples de periodisme tv europeus com cal: Tim Sebastian (BBC), Yves Calvi (France 2, France 5), Darius Rochebin (TSR) i més que em deixo. Aquesta gent tenen el costum d'interrompre els entrevistats amb la frase: "vostè no ha contestat la meua pregunta". I el periodista li torna a posar la pregunta. Fins i tot a les públiques franceses, els periodistes hi van i fort amb els polítics. El més bèstia era en Tim Sebastian a la BBC. Semblava que feia interrogatoris policials però tot amb una gran educació. El millor periodista francès de tv fou en Jean Marie Cavada (diputat europeu ara). Aquest home dirigia durant anys "La marche du siècle" i era un plaer veure com posava contra les cordes polítics i sindicalistes que practicaven la "langue de bois". El seu successor - menys coriaç - és l'Yves Calvi. Res a veure amb el nivell de pa sucat amb oli de TVC i Cat Ràdio, vergonyes nacionals.
Ramon
23/03/2010
A on són les dones d´esquerra (i dretes) davant de les declaracions del Sr. Miguel Angel Martin, repeteixo a són les nostres dones!!!!!
Lluís Naval i Nadal
23/03/2010
Quan comentaràs l'entrevista a en Zapatero... a on la Monica va dir "Presidente" una infinitat de vegades i jo no vaig veure que el poses contra cap corda... salut
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida