vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
46 %
18 %
36 %
28 vots
josep barceló: Al que bé diu JOAN, hi afegiria modificar els p...
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
13/04/2010
00:05  h.
Amb criteri
El traçat diabòlic contra la Sagrada Família
"Si un poble no pot confiar en els seus gestors polítics ni en la seva premsa per tal de salvar-ne el patrimoni, què li queda?"
No fa gaire, El Singular Digital oferia als seus lectors una interessantíssima entrevista feta per Maria Coll al senyor Jordi Bonet, arquitecte de la Sagrada Família i director, des de fa vint-i-cinc anys, de les obres del temple, que hauria d’haver sacsejat el Parlament de Catalunya. Vegem-ne alguns fragments:

“Per sota de l’edifici que pesa més de la ciutat arribaran a passar tres túnels. [...] El túnel del TGV es construeix a més profunditat, per sota del nivell del mar, a l’anomenat Terciari, i allà hi ha aigua.”

“La pantalla [per protegir de les vibracions] és una pila de forats, d’1,5 metres de diàmetre, col•locats cada 50 centímetres. Es tracta d’una barrera. Si privem el pas de l’aigua que baixa anirem generant una presa. I si l’aigua s’obtura corre més de pressa i aleshores arrossega sorres fines. Això podria provocar una baixada dels nostres fonaments. Una gran temeritat!”

“Ens podem protegir de les vibracions però no corregir les longituds d’ona. En aquest sentit seria catastròfic que la vibració d’una longitud d’ona d’aquí entrés en consonància amb una longitud d’ona de les columnes del temple. Així s’enfonsen els ponts i els túnels! Aquest ha estat el cas de l’enfonsament del pont de Minnesota, del metro d’Amsterdam i del metro de Colònia.”

“No els ha donat la gana de buscar un altre camí, no han estudiat res, cap alternativa. Són un mentiders perquè diuen que això és molt segur, però només cal veure com ha de passar la gent. Ja hi ha hagut accidents.”

“Ja han passat moltes desgràcies a Barcelona en relació amb l’arribada del TGV però s’han volgut amagar. Per exemple, després del desviament del Llobregat, el mar s’ha emportat uns 600 metres l’escullera que s’estava fent al Port de Barcelona.”

“Aquest traçat, tant aquí com a la Pedrera, incompleix la Llei de Patrimoni Històric Català. Aquesta diu que està prohibit fer moviments de terres que puguin afectar greument la geomorfologia i la topografia del subsòl. Fa anys que havien d’haver fet els sondatges de la Pedrera. Els dol haver de dir que s’han equivocat!”

Són paraules que haurien d’inquietar el sentit comú, certament, però no hi ha hagut cap reacció. Tampoc el govern català no ha fet cas del SOS que, en forma d’Espelmada Popular, la Sagrada Família va llançar al món el passat 20 de març des del davant de la façana del Naixement. La resposta ha estat només silenci i indiferència. Un silenci i una indiferència que conviden a pensar que mereixem que el temple s’esfondri. Jo, com moltíssims catalans, no ho desitjo, perquè estimo la Sagrada Família –sóc fill del barri– i estimo l’obra d’Antoni Gaudí, però crec que un poble que és incapaç de respectar aquest patrimoni de la humanitat no mereix ser-ne dipositari. És molt greu que sigui la mateixa Catalunya, en connivència amb el govern espanyol, qui es converteix en destructora d’allò que tenia el deure de protegir. Sembla inversemblant, oi? Doncs no ho és. Tenim coses bones, quan volem, però volem poc. Per això, tot sovint, acaben surant els aspectes més negatius de la nostra personalitat, com ara la mesquinesa, el materialisme, la covardia, la pusil•lanimitat i, en definitiva, la mediocritat.

Què es pot dir d’un poble que es queda assegut al sofà de casa mentre la dèria infernal d’un partit polític, el Partit Socialista, per interessos inconfessables i menyspreant els advertiments contundents arribats d’arreu del món, pretén fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família? On és la classe política de Catalunya, que calla i dissimula davant d’aquest atemptat? Fan declaracions, sí. D’això en saben molt. Però no els paguem el sou perquè facin declaracions televisives, sinó perquè facin accions executives. On és la força de Convergència i Unió per frenar aquest disbarat? On és Esquerra, que sembla estimar més el Partit Socialista que el patrimoni del país? On són tots aquests diaris que es vanten de fer capçaleres conjuntes en favor d’un Estatut humiliant i que no baden boca en un tema d’aquesta magnitud? Si un poble no pot confiar en els seus gestors polítics ni en la seva premsa per tal de salvar-ne el patrimoni, què li queda? Francament, no sé que és més escandalós: que s’hagi prohibit fotografiar el forat que es va produir recentment al paviment del carrer Mallorca o que la premsa, amb la seva obediència, n’esdevingui còmplice.

Dissortadament, encara hi ha una cosa més escandalosa que aquesta i és que, com denuncia l’arquitecte Jordi Bonet, el president de la Generalitat, José Montilla, no ha posat mai els peus a la Sagrada Família. Això sol ja ens diu en quines mans es troba Catalunya. I és que els qui imposen el traçat diabòlic –José Montilla, Joaquim Nadal, Jordi Hereu i José Luis Rodríguez Zapatero– se senten més còmodes movent els fils a l’ombra i lluny d’unes imatges que un dia es podrien tornar en contra seva que no pas donant la cara. Les cares, ja se sap, queden fotografiades per sempre. Però la resta de partits hauria de saber que el dia esmentat no hi haurà eximents perquè el país tindrà ben present que, quan encara érem a temps de substituir el traçat diabòlic per un traçat racional –el litoral o el corredor del Vallès–, cap partit polític no va fer res, absolutament res, per salvar la l’obra més universal de Catalunya. L’obra que la identifica arreu del món. Tots, per tant, del primer a l’últim, en seran culpables.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
48Veure i/o afegir comentaris
Armand Sariols:Glòria, si no voleu pressió mediàtica no poseu en risc u...
Comentaris (48 en total)
Armand Sariols
15/04/2010
Glòria, si no voleu pressió mediàtica no poseu en risc un patrimoni de la humanitat com la Sagrada Família. Si tinguéssiu dignitat hauríeu dimitit abans d'acceptar un atemptat com aquest que bona part especialitzada del món us critica. És vergonyós que amagueu els forats i les esquerdes que apareixen. Identifica't amb nom, cognom i DNI si ets valenta i no tens res a amagar per tal que quan passi una desgràcia et puguem venir a buscar com a culpable, jutjar-te i, si així ho preveu la sentència, ficar-te a la presó.
glòria
15/04/2010
Sr Alexandre, sempre m'han agradat els seus articles, sóc catalanista, creient i admiradora de l'obra de Gaudí. Però també sóc una dels molts enginyers que estem treballant dia i nit per que aquesta obra surti bé. Cada día hem de sentir milers de comentaris en contra d'una feina que estem intentant fer el millor possible, sota una pressió mediàtica que crec que no mereixem.
glòria
15/04/2010
Sr Alexandre, sempre m'han agradat els seus articles, sóc catalanista, creient i admiradora de l'obra de Gaudí. Però també sóc una dels molts enginyers que estem treballant dia i nit per que aquesta obra surti bé. Cada día hem de sentir milers de comentaris en contra d'una feina que estem intentant fer el millor possible, sota una pressió mediàtica que crec que no mereixem.
desconfio de vos
15/04/2010
No si val dir només les opinions tècniques d'alguns i fer-ne astelles polítiques. La majoria d'informes tècnics són favorables. Podem estar d'acord o amb desacord amb CIU, PSC, ERC I.C és igual però ningú vol possar en risc la Sagrada familia. Llegeixo molts comentaris de persones que semba que estiguin per sobre del be i del mal i que tenen molt coneixement tècnics.
cartanya
14/04/2010
Catalunya cada dia mes sola. Ja ni els mateixos catalans, la defensem. Nesesitem una organitzada manifestacio civil, en que hi pogem ser, 1 milio de persones, quan ETA, mata a aquell pobre noi que es deia Blanco, 1milio o mes de persones varan sorti al carre a protestar, pero ell ja era mort, farem ara el mateix sortirem, tots els milions de Catalans a protestar quan la Sagrada Familia estigui a terra?.
pepet grill
14/04/2010
Amic Alexandre, FANTÀSTIC article. Com sempre. Incisiu i clar i català. Tot i que posats a enfonsar no cal que el túnel passi per dessota mateix del Temple de l'eixample dret. Jo, si fos sociata, que no ho sóc ni de conya, hagués fet un pas elevat per tot el carrer Mallorca i en trobar-se amb el temple, tirar-ne a terra la meitat per a que el ditxós tren passés justament pel mig del temple.... Això sí que seria una obra pública sociata com déu mana. Encara no entenc com el tarat i llardós de l'hereu no ho va proposar... Quina colla de lladres... Quant siguem independents haurem de rascar-nos la butxaca i omplir aquest ditxós túnnel de formigó i construir-ne un altre pel litoral. Quina colla de cabrons!!! INDEPENDÈNCIA
edmunda
14/04/2010
el temple ja no és la figura de Barcelona, desde que hi ha el tripartit la figura és la torre del aigua. a la nostre tv (bé ara ja no és de tots) quand surt la ciutat, sempre està enfocada a aquella torre. es per tant la nova icona de la ciutat, ès la imatge dels socialistes.i això de que callen i es mantenen en silenci( el govern ) em recorda la gent que mentres per sota de la fot.
roser amador del Pra
14/04/2010
Soc una andaluça que m`estimo molt Catalunya i sento vergonya dels politics que tenim sense treure ningú perque no mes conten quand arriven les el-leccions peró un cop pas-sen ningú s`en recorda de res
Trist , indignat
14/04/2010
Sr. Alexandre : Perfecte el seu article . Per dissort tot lo que vosté ha escrit no te desperdici . L´ambició, l´amiguisme, els interessos d´uns quans polítics, enfonsaran un dels emblemes més estimats i valorats de Catalunya .Qui els hi pararà els peus, a tots aquests ignorants ?La societat cívil, ens hem de moure, reaccionar davant de tanta prepotència .
Narcís
13/04/2010
Com veig que potser se n´ha traspaperat meu ´apunt´..grosso modo repeteixo: ni per remei pot passar-hi res sinó ´cadena perpètua amb treballs forçats tornant-la fer com manobres,així intervinguts,expropiats,embargats,llançats..fins l´indigència fora mida tots els responsables per acció àdhuc omissió ( a més de tota mena de familiar dipositari de patrimoni d´aquells)´! PD:com a mínim per respondre a tant de dany i perjudici/indemnització de incommensurable dimensió!
InCultura i vergonya
13/04/2010
Cultura de la Generalitat ERC(PSOE): també tindrà la medalla que durant el seu mandat (Tresserras) s'hagi foradat el terra i el futur de la Sagrada Família. Construir Catalunya!
Maria
13/04/2010
Gràcies, Victor Alexandre. Ja toca que algú digui les coses pel seu nom. Interessantíssim!!!!
Brauli
14/04/2010
Soc antic veí del barri de la Sagrada Família i vull compartir les meves paraules: Fa un temps em ronda pel cap la idea que fer passar el TGV pel costat de la Sagrada Família pot obeir al desig d'establir, algun dia, no ara però sí més endavant, una estació del TGV al costat mateix del temple. De tal forma que els turistes que vinguessin de París anirien a raure directament a l'obra d'en Gaudí. Només en aquest cas podria trobar una justificació a l'actual traçat, però fent una estació on tots els trens i metros s'aturarien, estació sobre la qual ara ningú en parla. Què en penseu?
Brauli
14/04/2010
Soc antic veí del barri de la Sagrada Família i vull compartir les meves paraules: Fa un temps em ronda pel cap la idea que fer passar el TGV pel costat de la Sagrada Família pot obeir al desig d'establir, algun dia, no ara però sí més endavant, una estació del TGV al costat mateix del temple. De tal forma que els turistes que vinguessin de París anirien a raure directament a l'obra d'en Gaudí. Només en aquest cas podria trobar una justificació a l'actual traçat, però fent una estació on tots els trens i metros s'aturarien, estació sobre la qual ara ningú en parla. Què en penseu?
FRANKDUBE
14/04/2010
POBRE CATALUNYA!! Darreres paraules d´en Francesc Macià (Frank Dubé)
erc es villarejo!
14/04/2010
Morera, analfabetisme visceral de la colla d'erc-montilla, el que siempre pilla; apa nen, els mocs penjats!
carmen
14/04/2010
Els espanyols els encantaria que caigues la Sagrada Familia , una cosa menys a envejar, i sembla que ho aconseguiran.
Arnau
14/04/2010
Aquest ajuntament socialista és de por, podien haver fet passar el TGV per el carrer Aragó, on ja hi ha un túnel i per la seva amplada en cap un altre sent un carrer força ample i ells van i es compliquen la vida i el cost per sota edificis d'alt valor cultural, és per processar-los.
ciuuuuuuuuu
13/04/2010
tinc una idea. una, eh, no me'n demaneu tantes. a tant la idea, fan... esteee, i si emprestem un terratrèmol als nostres sudacas (només als empadronats. potser amb els de vic, ja n'hi hauria prou) i després diem que ha estat la madre naturalesa?... aixines, la sacra família cau sola i naltros li construïm al damunt al 3% (buenu, més, però això si ho dic, els ramons me la tallen, la ploma). i venguen, aquí pau i després sociovergència, que tot ho tapa. gairabé millor que les mantes del pujol, oigue.
Joanet
13/04/2010
Jordi, de què parles? Quin monument defenses tu? Què té a veure una cosa amb l'altra? Segons tu no es pot defensar la Sagrada Família? És pecat socialista, potser? Quan no es tenen arguments no et queda més remei que intentar desacreditar aquells que et posen el dit a la nafra, oi? Ai, com se't veu el llautó...
Guti
13/04/2010
Joan, t'equivoques. la Sagrada Família està declarada patrimoni de la humanitat i és de tots. Per cert, és amb les aportacions de la gent, no pas de l'Església, que es fa.
Maite
13/04/2010
No, Ricard. No hauries de dir tantes mentides per defensar el Partit Socialista i el seu atemptat a Catalunya. El tren no passa a 2 metres, passa a 75 centímetres. La mentida és molt lletja. A 75 centímetres!!! Hi ha piles de especialistes internacionals que han dit que això que s'està fent és una barbaritat escandalosa. Informa-te'n més, així no se't veurà tant el color polític espanyolista que gastes, home.
Brotons
13/04/2010
Jaume Morera, la mala bava ja la treus tu falsejant la veritat. EL TGV es fa per ordre del Partit Socialista (a Espanya i a Catalunya) (o no és aquest partit qui mana?) i pel silenci d'Esquerra, CiU i ICV. Tots ben calladets. La teva Esquerra també és culpable. Per cert, no la sento dir res sobre el tema, no fos cas que fes empipar Montilla.
Joana
13/04/2010
Per moltes porcades que facin els polítics i els que mouen les cireres, la resta no mereixem que el temple s´esfonsi.
regeneració
13/04/2010
Un pais que no pot confiar, ni en els politics ni en la premsa (catalunya,els ultims 30 anys) nomès l´hi queda:SORTIR AL CARRER,ENDAVANT LES ATXAS!!!
ai
13/04/2010
Nunez y Navarro i altres volen fer caure la Sagrada Familia, recalificar terrenys i construïr a aquesta zona.
ciuuuuuuuuu
13/04/2010
sí. núnyes i navarro. i prenafeta i alavedra. i millet i pujol... però enfonseu-la ja, la sagrada família, coions, que el mercat immobiliari no para d'abaixar-se els pantalons. (ai, no, que m'entiquivocatitzat de post, que avui no toca). vull dir que el mercat immobiliari no para de baixar de preu. cada minut que passa perdem, polomenus, buf, un 3%. i això per ciu és moooolt, que la pela és la pela. i l'euro, buenu, jajjs.
joan IV
13/04/2010
Sí sr. pere sí, i continuaran amb llurs corrupcions, incompetències, etc, per secula, seculorum, Lo p$c/p$oe i er$, no els furterem mai fore, son com els androides. Ah i de definisions públiques per part de la clase politique; rien de rien, s.v.p. ultimament aixo dels comportaments se encomana (?)
Jaume Morera
13/04/2010
Com sempre pixant fora del test. El traçat del AVE actual es un mes dels pactes de CiU i PP. O es que no recordes la presentació del projecte que va fer l'Alvarez Cascos?. De totes maneras gracies per no haver tret la mala baba habitual i haver culpat a Esquerra.
ai
13/04/2010
Què no sabeu que Nunez y Navarro te interessos immobiliaris a aquesta zona? Estem parlant de més de tres illes senceres al centre de Barcelona que representen mil-lions d'euros. El plat és molt suculent.
la senyoreta pepis
13/04/2010
tuuu, aparteu els japos, que la família és a punt de caure. i només faltaria que matés els únics estrangers que no atraquen a tot barsaalona... (els de la tuneladora de ciuuuuuuuu no cal que el aviseu, en canvi. diu que hi "treballen" mitjançant una societat pantalla domiciliada a andorra i convenientment intermediada al 3%).
ciuuuuuuuuu
13/04/2010
és una tuneladora amb forma de diable. que tunela amb les banyes. una de c i una de u.
el talp venjador
13/04/2010
potser el millor fora que passés alguna desgràcia, potser llavors ens despertariem i reaccionariem d'una vegada. Fora com una catàrsi
senglar
13/04/2010
La Sagrada Famillia no els importa, el que volen es enfonsar mig eixample amb les vibracions, i provocar una operació urbanistica gegantina, enderrocan i construin nous edificis. Es cuestió de peles no de ideologia.
Amat Boferull
13/04/2010
El sentit comú queda demostrat que no existeix al Ajuntament de Barcelona ( Hereu ) i a la Generalitat ( Montilla ). No es pot arriscar uns monuments extreordinaris per interés politic dels socialistas. Cal tenir memoria, prudencia i seny.
linus
13/04/2010
Si la Sagrada Família cau, D. no ho vulgui, aquí no passarà res. Seguirem callant i votant ineptes, i a sobre encara ens sentirem els reis del mambo, els ecosostenibles morals, els bons, els que sortim a cridar per la guerra d'Iraq... Realment, som la púrria d'Occident, covards i ganduls.
Josep M. Martí
13/04/2010
I l'Església i autoritats eclesiàstiques Què diuen, si diuen alguna cosa?
Arquitecte
13/04/2010
L'Oriol Bohiques, cacic del'Ateneu dels iaios peluts, porta tota la vida, infectant Catatunya d'edificis lletjos, i volen tombar la Sagrada Familia i la Pedrera; per aixó el PSC ha fet passar el tunnel pel carrer Provença! Bohigas, no et moris, espara 3 anys i veuras el teu somni fet una realitat socialista!
Jordi
13/04/2010
un poble que és incapaç de respectar aquest patrimoni de la humanitat no mereix ser-ne dipositari. És molt greu que sigui la mateixa Catalunya, en connivència amb el govern espanyol, qui es converteix en destructora d’allò que tenia el deure de protegir. Sembla inversemblant, oi? Doncs no ho és. Tenim coses bones, quan volem, però volem poc. Per això, tot sovint, acaben surant els aspectes més negatius de la nostra personalitat, com ara la mesquinesa, el materialisme, la covardia, la pusil•lanimitat i, en definitiva, la mediocritat. Si, té raó, però hiha d'altres monuments monuments catalans que s'estan adulterant, i alguns destruint.... Les persones que els defensen soles són objecte de boicotejament. I, a aquestes, Sr Víctor Alexandre, no les defense ningú, ni vostè.
Ricard
13/04/2010
El senyor Bonet dirà el que diu, però hi ha molts altres arquitectes i enginyers que diuen coses molt diferents. Aquest article és una manifestació de por medieval i populista, es basa en posar el pànic al cos als ciutadans ignorants que no en tenen ni idea del tema i que recelen del que no comprenen. Però, és clar, el tema de fons és carregar contra el PSC i ERC, com sempre. Ah, i el TGV no està previst que passi PER SOTA de la Sagrada Família, sinó PEL COSTAT, a 2 metres dels fonaments!!! Al menys no falsegem les notícies!!!
Ricardo
13/04/2010
Aquest article basat en dates empíriques d'arquitectes i geòlegs experts en l'estudi del subsol barceloní es un document rigorós que desvela com l'optimisme ingenu dels socialistes es una temeritat contra els catalans, per no dir que es una voluntat de fer-nos mal. El periode medieval no es caractaritza per la por, és el predomini del homo ludens. Quanta ignorància socialista ¡
el nom
13/04/2010
NO CULPEU AL SOCIALISME, QUE BAN SER ELS DE CONVERGENSIA, ALS QUE BAN VOLGUE AL AVE PEL MIG DE BARCELONA, AGIS NO ES MOLLARIEN LES SABATETES, FEU MEMORIA. NO EL INTERESABE ANAR ASAN CUGAT APUGA AL AVE, NI FEL PASSA PEL LITORAL, ES ENS QUEDE MOL LLUN, AXIS PEL MIG DE BARCELONA QUEDE MES BE, ARA TOD SON LAMENTACIONS, QUE SI QEU NO.TOD SON CULPA DELS ALTRES. IA NIA PROU ELS CULPABLES SON TODS ELS PERTIDS POLITICS DE BARCELONA. NO ES QUEXEU TENIU LO BOLIAU.
Anna
13/04/2010
Ricard, i que el túnel passi a dos (2) metres dels fonaments et sembla una seguretat suficient? Dos metres! jo ja veig les torres tremolar.
Be negre
13/04/2010
Si en lloc de la Sagrada Família es tractés d'un monument a Lenin o algun d'aquests segur que no passava el tunel a mig metre de distància dels fonaments. Pitjor impossible
Joan
13/04/2010
víctor, la sagrada família té un propietari com tot i no és la humanitat ni els catalans és de la església catòlica. Això de apropiar-se de coses que no són d'un té un nom que és robar.
Agustí Casals i Guiu
13/04/2010
En Víctor fica ben bé el dit a la llaga, sí senyor, i això demostra la seva valentia de cap a peus! Llàstima que aquest seu magnífic article no pugui sortir publicat en un "plural" més que en un "singular", i "corporal" complet més que només "digital"… Si em permet, doncs, un suggeriment, proposo de traduir-lo a una bona colla d'idiomes moderns (alemany, anglès, castellà, francès, italià, japonès, portuguès, rus, urdu i xinès, per exemple…), i fer-lo córrer arreu del món. Comencem? Ajudeu-m'hi, perquè jo no en sé pas prou. Gràcies.
Pere (Lausanne)
13/04/2010
L'enfonsament sigui parcial o total de la Sagrada Família serà l'esdeveniment culminant l'etapa vergonyosa de la nostra Nació que ja dura més de 300 anys comptant amb els pobres compatriotes del Nord que han d'aguantar la TV3 en espanyol i en catanyol. Si malhauradement la Sagrada Família té enfonsaments, tots els límits hauran estats ultrapassats per la repugnant i corrupta èlit politico-botiflera que infecta la nostra Nació. Potser cal un esdeveniment com aquest per poder fotre una puntada de peu al cul i enviar-los tots plegats ben lluny al país de llurs amos espanyols. Allà podran continuar - és la normalitat - amb llurs corrupcions, incompetències i barbaritats. Per barbaritats només cal anar a Castellfollit de la Roca des de Figueres i veure el repugnant paisatge del viaducte que la "xorrada" de la Generalitat va parir allà fa uns anys. Cap país civilitzat d'Europa ho hauria permès. No hem estat pas mai Espanyols, però des de fa anys JA tenim llurs mateixos comportaments. La dita diu que només el pitjor s'encomana. A bon entendeur, Salut !
català i barceloní
13/04/2010
Els líders dels partits polítics catalans, tots sense cap excusa, han de definirse públicament i ràpida, sobre el fons de l'article que ens ocupa, ja que de no fer-ho, tots seran responsables del que pugui passar, especialment el President i els Consellers de l'actual governs de la Generalitat. Senyor Montilla, vostè al capdavant.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida