vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Pagaràs els impostos a la Hisenda catalana, si Mas la crea?
Pagaràs els impostos a la Hisenda catalana, si Mas la crea?
98 %
2 %
0 %
50 vots
Elvira Centelles: El primer pas del camí cap al sobiranisme, p...
Dijous, 17 de Maig de 2012
28/04/2010
00:01  h.
Ull de peix
JA SOM MIG MILIÓ
"La propera vegada que digueu amb un gest de menyspreu que som quatre gats, tingueu la humilitat de sumar bé"
Davant de les consultes pel dret a decidir, en comptes de qüestionar-se un sistema que impedeix la civilitzada resposta dels ciutadans, alguns espanyolistes obten per l’insult: “Pero si no sirve pa na”, diuen els més castissos. Però estan de mal humor, perquè per més equilibris que s’hi facin, les consultes han estat un èxit. Èxit de participació i èxit aclaparador del “sí.

Ultrapassar el vint per cent de la població, és a dir, estar a prop de la quarta part dels votants i aplegar quasi mig milió d’independentistes, sense una engruna de propaganda, de suport mediàtic i lluitant contra les objeccions dels “demòcrates” que encara avui “desprecian cuanto ignoran”, havent d’usar de la iniciativa de la gent i fer-ho amb claredat i valentia és un esforç el resultat del qual, en condicions normals, coma mínim seria el doble.

Voldria destacar els tres trets que trobo fonamentals en aquesta consulta: en primer lloc que són fetes de baix a dalt, per iniciativa de la gent, i no de dalt a baix, des del poder.

En segon lloc que, gràcies a les consultes, hem aconseguit desdemonitzar el mot i el concepte d’independència.

I en tercer lloc que els resultats serien impensables en la majoria dels partits polítics, que tants diners gasten i tantes campanyes endeguen, amb tot el dret, però també amb tota la cobertura oficial.

Que rumien per exemple els espanyolistes enemics de la llengua catalana, que, al llarg d’aquesta llarga, contradictòria i amb ferum de feixisme de la transició espanyola, què van aconseguir els col•lectius repressors de la llengua. Recordo un col•lectiu que es deia una cosa així com Amigos de Cervantes o qualsevol altre lirisme per l’estil, que van rebre substancioses quantitats per fer una campanya per tot Catalunya. Van muntar una flota d’autocars i, tot xirois, anaren de poble en poble regalant adhesius i pìns i van aplegar, arreu de Catalunya i amb un enorme desplegament unes tres mil adhesions. Més o menys com els aguerrits signants del “Manifesto” -per cert: què se na fet?-, que tot i la influència social de què disposaven i la cobertura periodística de què gaudiren van morir d’inanició.

La propera vegada que digueu amb un gest de menyspreu que som quatre gats, tingueu la humilitat de sumar bé. I sisplau, deixeu de parlar de “media Catalunya”. De Catalunya, només n’hi ha una, sí senyor. I tots hi cabem.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
14Veure i/o afegir comentaris
MayaI:D'acord amb en Moisès - sí,sí,sí, som mig milió que han votat, pe...
Comentaris (0 en total)
MayaI
29/04/2010
D'acord amb en Moisès - sí,sí,sí, som mig milió que han votat, però molts ens delim per poder-ho fer! I ara podem parlar d'independència sense por - això ja és molt. visca Catalunya lliure! Ep, aviat eh, que ho vull veure i sóc molt gran!
cati
29/04/2010
Núria: estic força d'acord amb tu. Soc votant de CDC i de moment ho penso continuar sent, vistes les alternatives. En Ramón no ha calibrat be els resultats. Jo he fet de voluntària i he treballat molt al meu poble, i hem tret un 26'9% del cens. La equivocació crec que és de bon principi incloure la franja de 16 a 18 anys i els estrangers. Això baixa molt el tant per cent respecte a les votacions ordinàries, i puc dir que en la mesa que jo estava, de 1200 possibles votants, només 3 joves i dos estrangers varen votar, doncs quedava reflectit en l'ordinador. Per tant si agafem el cens de votants a les autonòmiques normals, els tant per cent, pujaria força. Però el més important és la il•lusió de les persones que votaven i dels que varem ajudar a organitzar-ho. El diumenge va ser una festa, sense complexos. Molta gent va perdre la por que ens manté paralitzats. !això és important! Endavant i optimisme. Encara falten molts votants per afegir a aquest 500.000. Som molts.
un senyor antic
29/04/2010
Per primera vegada a la meva vida, i en tniic un quants d'anys, hi pogut votar a favor de l'independencia de Catalunya, i aixo per a mi, no es una merda, es un principi i la gent que hi ha treballat cada dia em mereix tot el respecte, digui lo que digui el sr. Ramon, el cami es el de les urnes , poc anar mes lent o mes rapid , aixo dependra de situacions que ni tan sols sabem ara, crisi economica, redefinicio d'Europa, aposta ferma de CDC per l'independencia, feblessa d'Espanya... sigui el que sigui sera a les urnes, perque som democrates.
Ramon
28/04/2010
No, no estan sent un èxit. Evidentment, que ateses les circumstàncies polítiques, demogràfiques, econòmiques i sobretot mediàtiques, probablement no podia ser d'altra manera. Però el cas és que les participacions estan sent una puta merda. Una puta merda que l'enemic, és a dir, Montilla, és a dir, Espanya, només deixa fer perquè, total, aconseguides unes participacions així de patètiques la victòria política en el curt termini és seva. I si Convergència se suma, engega ell la carraca de la deriva radical perquè l'escoltin godós i fainés. I si Convergència no se suma, ja té fidelitzats els immensos grapalluts d'Esquerra en el servei de palanganeria una temporadeta més.
Xavi
28/04/2010
Bon article Isabel. Que no ens enganyin!
1640
28/04/2010
Ramon, dispensa, no hem de menystenir ni els 450.000 votants que hi ha hagut fins ara, ni els que potencialment encara no han votat, ni tots els que han fet esforços de tota mena col·laborant en les consultes. Cal, però, una articulació política d'aquest vot sobiranista, això sí que és cert, tanmateix no hem de ser destructius, que ja ho són els del bandol unionista, federalista, regionalista, autonomista.
Ramon
28/04/2010
Primera, jo he votat i he votat Sí perquè a separatista només em guanya el Domènech. Segona, valoro el fet de la consulta pel que té de precedent. Però la participació és patètica. Ja ho sé, que l'enemic, Montilla, Espanya, ha buscat amb desfici i ha aconseguit que sigui així de patètica. Però un vint per cent a poblacions proclius és un fracàs. Et diré una cosa: abans de les consultes, hauríem considerat -i de fet consideràvem- que no arribar al quaranta per cent era un mal resultat. Les consultes tal com han anat acabaran afavorint el Tripartit.
1640
28/04/2010
Ramon, cal una articulació política que tingui com a proposta electoral la consecució de l'estat propi, per tal que els votants de les consultes visualitzin la seva força. El problema no és que voten "pocs" ciutadans i que les consultes són un "fracàs". El problema és l'articulació política d'aquests votants. Jo ho veig així, per això no crec que hagin votat pocs electors i que les consultes hagin estat un fracàs.
Laura
28/04/2010
Isabel et felicito per l'article. crec que si el poble no hagués començat per aquí, és a dir, a convocar consultes populars encara que no siguin vinculants, és un pas de gegant en un país on Catalunya sempre s'ha vist petita i sense força. Ara comencem a tenir-ne perquè els ciutadans no estan còmodes en una Espanya que ens menteix i ens tracta com a tontos. Som persones amb uns drets, una cultura, una llengua i unes tradicions que hem de lluitar! el recolzament polític ja arribarà! em de ser optimistes i no pessimistes que d'això ja ho hem estat sempre! endavant!
Ramon
28/04/2010
La independència no ens la regalaran pas sinó que ens l'hem de guanyar, sol dir-se. Jo hi discrepo. Considero que, tal com va tot, l'única possibilitat d'aconseguir la independència és que ens la regalin. Cosa que, per cert, no descarto en absolut que passi. Tanmateix, tot i definir-me separatista -que és la paraula que els catalans havíem fet servir tota la vida, amb més motiu ara que la paraula "independència" pot associar-se a aquesta miserable Esquerra palanganera de la sucursal del PSOE-, tot i definir-me separatista, dic, al meu parer el primer és la nació. Nació sense estat és malviure, cert. Però estat sense nació és estar mort i enterrat. Potser en un nínxol de propietat, sí. Però mort i enterrat. L'estat és important però contingent. La nació, vital. Una Catalunya amb estat propi però castellanitzada, una Catalunya independent però amb restaurants tancats la nit del 24 de desembre i sense quioscs l'endemà al matí, una Catalunya on al Camp Nou es cridi el que per desgràcia es cridarà aquesta nit, per mi ja se la poden ben fotre al cul.
JCP
28/04/2010
Ramon a mi també m'hauria agradat una participació més alta. Però de fet no recordo cp estadística sobre l'independentisme que dongués xifres tant altes i de fet els que hi hem anat a votar som els que estem disposats a fer alkguna cosa pel país, és a dir actius. Els passius aquests que "no és vinculant" "fa massa Sol" no hi han anat per tant si es pogués vehicular els 500.000 amb accions concretes (i com he dit estem disposats a fer-ho) potser a algú li tremolarien les cames. Aquest 20% hem de lluitar contra l'ostracisme mediàtic, ara que seria hora fer debats (caram és lo que ha demostrat demanar un 20%) ocupen més espai els rumanesos de Badalona...Molta gent no vota (l'únic que els preocupa és la feina i la cervesa havent treballat sense donar-se comte que va lligat) d'altres sí són pro-estat espanyol i els immigrants se'ls en fot Catalunya (unicament treure calers i aixugar lo que calgui),, això vol dir que amb aquestes xifres o ens espavilem o pot anar a pitjor....un 20% pot ser merda si quedem desanimats o molt si es vehiculen altres accions cosa que en sóc partidari
Moisès
28/04/2010
L'autonomisme és ben mort, per molt que digui el President Montilla, que ni ell mateix no s'ho creu. Els resultats de les consultes són escandalosos, amb una participació alta (ja veurem les properes participacions en d'altres votacions...) i el percentatge, acostant-se perillosament al 100%, és increible! Qualsevol estadístic us dirà que en un cas hipotètic de vot obligatori mai de la vida el resultat variaria més d'un 20%!!! Penso que això ja no té aturador i que de la gent que no ha anat a votar més de la meitat són votants del SÍ. No sé pas quan, però estem aprop de viure en un País Lliure.
Sergi (Sant Cugat)
28/04/2010
Ho comparteixo plenament, Isabel. Amunt i força. Com digué V.A. Estellés, "No et limitis a contemplar aquestes hores que ara venen, baixa al carrer i participa. No podràn res davant d'un poble unit, alegre i combatiu". Salut!!
Núria
28/04/2010
Ramon aquesta és la teva manera de demanar el vot per CiU? Maleïda sigui CiU!. Farts és dir poc a aqeusta mena d'argumentació. Si la gent de CiU pensa i actua com tu demostren una manca total de coherencia, molta miseria i molta traició. Una cosa és ser critic un altra és ser un manipulador irrespectuos. ÉS nota massa on vols arribar. Ens estas demanant un altra cop un vot d'indignitat ?!!! Com sempre. Vergonya de CiU. Em sembla que t'has perdut entre la teva propia merda !!! Per cert cal més organització en alguns llocss però toto i així han sigut un exit absolut. Només que coneguesis Lleida ho entendries i diuen que ha estat un fracas! Segur que ets de CiU? No seràs del PP-PSOE doncs el teu llenguatge i actituds s'asemblen molt.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida