vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
CONGRÉS PSC
El congrés del PSOE afectarà el PSC?
85 %
3 %
13 %
40 vots
Pepe: No crec que l'afecti ja que, hom sap que el PSC no exist...
Dissabte, 04 de Febrer de 2012
Actualitat

Política

07/04/2010
22:03  h.
La cultura i la política defensen l’Estat català davant l’ONU
La plataforma “Deu mil en xarxa per l'Autodeterminació” presenta una iniciativa que pretén entregar un manifest d’independència a la seu de les Nacions Unides a Ginebra
Sin título
En un acte ple de cares populars del teatre, la música i l’espectacle i del món de la política del nostre país, i amb un ambient festiu ha estat presentat aquest vespre a Barcelona el manifest “Cap a l’ONU per l’Estat propi”. Aquesta iniciativa pretén entregar un document d’independència a Ginebra, on hi ha la seu de l’ONU a Europa, el proper 8 de maig i signat per diverses plataformes i entitats del moviment sobiranista de Catalunya. A més, la concentració a Ginebra portarà simbòlicament el recompte de vots realitzats a les consultes per tal d'internacionalitzar encara més la independència del poble català.

Durant l’acte d'aquest vespre i després d’una aplaudida intervenció de l’actor Quim Masferrer (Teatre de guerrilla) i d’una actuació del jove cantant Cesc Freixes, les diverses entitats que donen suport a la iniciativa hi han dit la seva. Ha estat el cas de Miquel Strubell de “Sobirania i Progrés”, qui ha manifestat que “s’ha d’internacionalitzar” la causa de l’independència de Catalunya i que s’ha de fer “millor que al passat” perquè la lluita “encara continua vigent”. Tot seguit també ha estat el torn d’“Acte de sobirania” i Víctor Cucurull els quals han defensat que el dia 8 de maig a Ginebra es farà un acte “lògic i natural d’un poble que és nació”, com és el cas de Catalunya.

Aquesta iniciativa que es vol portar a terme a Ginebra d’aquí just un mes no és nova. El 7 de març de 2009 a Brussel·les ja es va reivindicar la independència de Catalunya sota el crit: “Volem l’Estat propi”, una demanda nascuda de la societat civil i fonamentada en la participació activa de totes les persones coordinades a nivell local i comarcal i a través del poder de convocatòria de les xarxes socials.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
17Veure i/o afegir comentaris
Quim de Gràcia:No està de més aquest acte a Ginebra, però crec que s'ha...
Comentaris (17 en total)
Quim de Gràcia
08/04/2010
No està de més aquest acte a Ginebra, però crec que s'hauríen d'evitar actes que poguessin semblar folklòrics. A més, atesa l'escassa repercussió mediàtica, m'imagino poca assistència i això pot perjudicar els objectius que s'han fixat. La "democràcia" a Espanya la varem guanyar sortint 1 milió de persones al carrer. A Barcelona i a altres ciutats. Caldria fer el mateix, un cop finalitzada la ronda de consultes, per reclamar un referèndum de sobirania legal. Aleshores el moviment guanyaria en repercussió mediàtica i no caldria anar a pidolar a institucions internacionals. Per altra banda, cal veure quins aliats internacionals té realment Catalunya en aquesta causa. Internacionalitzar la causa vol dir trobar aliats que estiguin interessats en la independència de Catalunya. No crec que calgui comptar amb Espanya ni França. La nostra independència, per guanyar-la, haurà de ser atractiva pels Estats Units, Alemània o el Japó.
Fina blazquez
08/04/2010
Crec que a Espanya no ens hi podem ni volem inquivir, però que no ens en podem sortir. Però està perfecte moure´s perquè només fent-ho es trenquen la inèrcia trista i el desànim matador. Si no és CONFEDERANT o FEDERANT ho veig impossible. Tot i que en el bloc de les UTOPIES hi firmo immediatament, perquè sense elles la vida no tindria cap sentit.
Joanot
08/04/2010
A Barcelona es celebra la trobada de ministres de Cultura de la UE i del Govern Català no hi assisteix cap representant. AIXÒ ES EL CAMÍ CAP A LA ONU?QUE ES EL QUE ESTÀ PASSANT?
Marga
08/04/2010
Tot el que es comenta a nivell polític sobre Catalunya i els catalans, a Espanya és racisme pur i dur, no son comentaris polítics, son comentaris que, sí algú s'atrevís a fer a qualsevol país d'Europa, sobre un col·lectiu, serien portats directament als jutjats. No és just que certs tertulians, comentaristes, periodistes i polítics,, confonguin llibertat d'opinió amb vexació humiliació i anorreament de tota una comunitat. Voldrien fer desaparèixer als catalans perquè tenen una llengua que no és dominadora. voldrien fer desaparèixer els catalans per què no es deixen dominar. Tots els que de bona voluntat puguin anar a Suïssa endavant! Jo també us acompanyaré!
Jan
08/04/2010
en canela es fluixet foprça fluixet d edebo us dic que al sortida es ERC
Jordi
08/04/2010
Per molt que ens entossudim i escrivim mil vegades que volem l'estat propi ara, si no seguim treballant per convencer els nostres no aconseguirem res. Noto que som una immensa minoria que volem al independència no fem mes que dir-ho i redir-ho però aixi no ens caurà del cel
onurcís de sí mateix
08/04/2010
"que i qui som! PD: o perirem". ha enterrat, viu, pompeu fabra. i ara, si no el para ningú, és capaç de carregar-se l'onu.
Narcís
08/04/2010
Gràcies,per fer/moure´ns que Catalunya pugui ésser simplement això ..catalana!,això és, tot el que implica que i qui som! PD: o perirem del tot ben segur!
Lluís (Gironella)
08/04/2010
Estat Català, ara o mai. Actualment estem en uns moments òptims amb el desprestigi a nivell internacional del govern espanyol.
Jaume Terribas
08/04/2010
M'agradaria saber si tenim lligat que algún càrrec de l'ONU rebrà la Comissió i els documents, no fos cas que alguns personatges polítics entrebanquin la recepció de forma oculta. De la meva familia hi anirem com a mínim 9 persones grans i joves. Espero trobar-nos com a Brusel.les.
jan
08/04/2010
Em sembla una rucada reclamar coses a la UE a la ONU i als USA, quan no ens atrevim a fer el pas aqui.
Josep M. Carreres
08/04/2010
Totalment d'acord amb l'acte, però no amb la data. No s'ha tingut en compte que es fa només 15 dies després que 250 poblacions de Catalunya facin la Consulta sobre la independència. Els "motors" són sempre els mateixos i la vaca no dóna per a tant. Ara cal treballar de ferm en les Consultes i perquè la participació a l'anada a lONU sigui un èxit, no hi ha temps de fer campanya. A més, dues campanyes tan seguides poden cansar. Amb tot, ànims i endavant
1640
08/04/2010
Matilde, Sols, Carles i Miquel d'acord amb els vostres comentaris complementaris. És cert, per damunt de tot, allò que has dit de les majories absolutes al Parlament. No cal dir res més. Només sé que cal l'estat propi ara.
Miquel d'Amsterdam
08/04/2010
És veritat que els polítics dels darrers 30 anys han estat sempre intentant encaixar Catalunya dins Espanya. El resultat és que no hi ha manera. A aquests polítics que ja fa anys i panys que estan allà els costa molt canviar el xip. No hi ha manera. Però la Matilde té raó. I la truita donarà la volta de cop i volta quan vegin que la cosa ja no es pot tirar enrere. El Status quo d'ara s'ha acabat. Encara que el vulguin mantenir els del PSC-PSOE, CIU i ERC.
Carles (Bigues i R.)
08/04/2010
Desitjo que en aquest acte siguin representats ttos els catalans i catalanes, encara que no puguin anar-hi de cos present. Tots estarem amb ells! Salut i força, que el camí ara és més curt que mai!
Sols de boqueta
07/04/2010
La política de veritat no defensa cap estat català. Si els nostres suposats representants de CiU i Esquerra, que sumats tenen majoria absoluta al parlament de Catalunya des de la mort del Franco, volguessin un estat català aleshores proclamarien la independència al parlament i demanarien l´ampara de l´ONU. Naturalment en tots aquests anys no ho han fet, perque tant a CiU com a Esquerra ja els va bé administrar l´escassa autonomia que ens dona Madrid i així ells no han d´arriscar el cul.
Matilde (Alemanya)
08/04/2010
Els partits polítics s'adapten al moment i a la voluntat de la societat. Si no es demana la independència amb insistència i sense pausa, anirant fent com fins ara. Nosaltres, el poble, hem de mostrar-los el camí.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida