vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
11 %
33 %
56 %
9 vots
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
29/06/2010
00:00  h.
Amb criteri
La tragèdia evitable
"Nadal és el conseller que ha perpetrat l’atemptat contra la Sagrada Família fent passar el TGV a tocar dels seus fonaments i és el màxim responsable de l’immens esvoranc que es va produir al Carmel"
“La meva dona va cridar que venia el tren, però no la vaig sentir. Sort que el meu fill em va agafar per l’esquena i em va tirar enrere. El tren va passar just davant meu”. Aquestes són paraules de Raúl Castro, assessor del consolat de l’Equador, descrivint la seva experiència en l’atropellament de la revetlla de Sant Joan a l’estació de Castelldefels. Són paraules que em continuen colpint, perquè, per més que les llegeixo, no puc deixar d’imaginar-me el terror en els ulls impotents de les dotze persones que van morir amb la imatge del tren avançant vertiginosament cap a elles. És una tragèdia, és clar, però això no treu que sigui una manera estúpida de morir. Estúpida en el sentit que no va ser fruit de la fatalitat sinó de la irracionalitat. Cal ser capsigrany per passar d’una andana a una altra per la via del tren. Això fa, per tant, que la culpabilitat recaigui en les víctimes i que, a dreta llei, més enllà del que pugui dir la caixa negra del tren, no hi hagi lloc per a disquisicions.

Tanmateix, una cosa és la culpabilitat i una altra la responsabilitat. Vull dir que, entenent que la insensatesa de travessar la via del tren és una decisió lliure de l’insensat, l’administració té l’obligació de preveure-la i de prevenir-la. I la insensatesa de les persones que la nit de Sant Joan van saltar a la via, a Castelldefels, no va ser prevista ni previnguda per la direcció de Renfe ni pel govern de Catalunya. Cosa que també converteix l’empresa i el govern en insensats, ja que una de les seves tasques principals consisteix precisament en la previsió de contingències. O no és això el que fan el Servei Català de Trànsit en dates conflictives o la Guàrdia Urbana quan juga el Barça? Com és, aleshores, que la Generalitat –que amb relació als trens de rodalies es vanta de gestionar alguna cosa més que el servei de neteja– no va elaborar un pla especial per a una diada conflictiva com la de Sant Joan en una estació a tocar de la qual s’hi celebra anualment una festa llatina que aplega milers de persones? Per què, si la festa comença a quarts de deu de la nit i a les 23.23 hi passa un Euromed a 140 km/h, els 12 vigilants encarregats de vetllar per la seguretat van arribar-hi més tard? No és vergonyós que entre les deu de la nit –l’hora que va plegar l’últim treballador de Renfe– i dos quarts de dotze –l’hora d’arribada dels vigilants– una estació clau com la de Castelldefels restés entenebrida i sense cap mena de vigilància? Com s’entén que l’única sortida fos un estretíssim i col•lapsat pas inferior quan, com sabem, la normativa per a espais públics de més de 50 persones exigeix que n’hi hagi dues, de sortides, i quan, en el cas d’una revetlla amb més de 150 assistents, la Generalitat obliga a tenir un vigilant de seguretat com a mínim?

Són moltes preguntes, certament. Però encara n’hi ha més, sobretot si tenim en compte la resposta que va rebre l’alcalde de Castelldefels, Joan Sau, quan va traslladar a la Generalitat i a les autoritats espanyoles l’advertiment fet per la regidora del seu Ajuntament, Àngels Coté, en el sentit que el pas subterrani podia esdevenir “una ratera” en la revetlla de Sant Joan i en les vacances d’estiu. “L’estació és segura”, van respondre els governs català i espanyol. Però també és especialment greu que estigués tancada la porta de la passarel•la que permet el pas elevat, una porta que, ves per on, 24 hores després les autoritats van obrir misteriosament. Ara només hi queda una petita cadena en virtut de la qual el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, amb cinisme manifest, vol eludir la seva responsabilitat dient que a l’estació “també hi ha un pas superior amb un accés interromput per una cadena amb un grau de dificultat física per salvar-lo equivalent al que hi havia per traspassar les vies”. És a dir, que, amagant que la porta estava tancada, Nadal resta valor dissuasiu a la cadena i, indirectament, gosa titllar de beneites les persones que la van respectar. En la mateixa línia, Nadal omet també allò que han denunciat els testimonis de la tragèdia: que les andanes estaven totalment a les fosques i que ningú no va fer cap advertiment per la senzilla raó que l’estació feia 90 minuts que havia estat abandonada pels seus responsables. En altres paraules, si Renfe i el govern hi haguessin enviat els vigilants a les deu de la nit, com era la seva obligació, la tragèdia s’hauria evitat.

Joaquim Nadal és el conseller que, en connivència amb el govern espanyol, ha perpetrat l’atemptat contra la Sagrada Família fent passar el TGV a tocar dels seus fonaments i és el màxim responsable de l’immens esvoranc que es va produir al Carmel l’any 2005. Recordem, en aquest sentit, que, com va dictaminar l’informe pericial, la causa no va ser pas la perforació del túnel sinó l’incompliment de les funcions inspectores de Joaquim Nadal –responsable màxim al 100%– en no revisar la qualitat de les obres ni llegir els mesuratges fets prèviament, la qual cosa va impedir la detecció de la fallada que va provocar la catàstrofe. Malgrat això, Joaquim Nadal va ocultar la seva gravíssima irresponsabilitat i es va negar a dimitir. I ara, com és habitual en ell, torna a refugiar-se en l’arrogància. Però si els culpables de la tragèdia de Castelldefels ho han pagat amb la pròpia vida, és de justícia que els responsables de vetllar per la seguretat col•lectiva reconeguin la seva inadmissible negligència i ho paguin amb la immediata destitució.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
20Veure i/o afegir comentaris
dolors:Davant la manca de formes i maneres, no sé qui fa més el ridícul...
Comentaris (20 en total)
dolors
06/07/2010
Davant la manca de formes i maneres, no sé qui fa més el ridícul o potser fàstic. Però anem a ser objectius. No sóc socialista i això no vol dir ser antisocialista, es compara la tragèdia de Castelldefels amb la del Carmel i es titlla el senyor Nadal de responsable. Si no recordo malament, en el cas del Carmel només feia dos mesos que el senyor Nadal ocupava el càrrec, càrrec anteriorment ocupat pel dirigent de CIU que va ser qui va aprovar les cales geogràfiques que desgraciadaments no van ser ni suficients ni de la precisió necessària, cosa per altra banda, previsible per altres persones. L'estació de Castelldefels té un passadis subterrani de les mateixes dimensions que els de la resta de la línia de rodalies. Això no vol dir que els usuaris els trobem bé, senzillament que tots són iguals. Aquella nit molts centenars de persones van passar per allà. Lamentablement, tretze persones han perdut la vida i una altra, que ha estat la gran oblidada: el conductor de tren, la tranquilitat. He tingut ocasió de parlar amb algun dels familiars i davant una infinita tristor, recorden haver-los dit moltíssimes vegades que no travesessin les vies i molt menys, de nit. I aquí dono per morta aquesta notícia i les meves visites. M'agrada el diàleg, acompanyat de bones formes i maneres, hi ha una gran diferència entre qui parla, i vomita paraules.
Narcís
29/06/2010
Tan tururé / tururí /tururú..l'estatutet..ja ho veus/ aquí ho tens! Els ejpanyols /colonitzadors/invasors/conqueridors de la nostra "Pàtria"..PD:i sort que no ens han pres els símbols més nostrats,vull dir..que np ha vingut la Guardia Civil/Benemerita!
Narcís
29/06/2010
Camaleó..´circular´ ( de segur ppet/psoet/falanget..´ejpanyol´o ´espanyolero´, això és, guerraciviler..assassins) ..no teniu perdó de Déu, això és, no sou més que simples malaurats/indigents de tota moral ..PD:deixa d´ésser una simple plantofa ..a hores d´ara tothom et veu venir de lluny beneït del cabàs!
Ricard
03/07/2010
Dolors, si abans d'escriure amb l'estómac aprenguessis a pair el que has llegit, i sobretot a comprendre-ho, no faries el ridícul. Llegeix 100 vegades l'article a veure si captes alguna cosa, pobreta.
la realitat
29/06/2010
Alezxandre, si coneixessis els interessos immobiliaris que Núñez i Navarro te als terrenys que avui ocupa la Sagrada Família parlaries amb més coneixement de causa. Estem parlant d' illes senceres per edificar que representen mil-lions i mil-lions d'euros pel sector.
Per Nadal fora Nadal
29/06/2010
En Nadal per callar a la justicia va pagar a preu d'or els afectats del Carmel; la irresponsabilitat d'aquest Nadal es de jutjat de guardia, pero la Generalitat actual nomes serveix per pagar la irresponsabilitat de consellers nefastos, ineptes i corruptes com aquest pobre frare nadal, requalfiicador oficial de totes les barbaritats urbanistiques des de la Torre de la Ladrona de Madre, a la Porta Barcelona de la Hernandez 15 sueldos socialistes; vergonya, indignitat i irrresponsabiltat, per aixó es conseller del pitjor govern que mai ha tingut la Generalitat; Nadal, corrupció i barbarie, i tots a pagar les seves imbecilitats!
Ramon
30/06/2010
Molt bé tot el que es diu en el post, però jo afegiria preguntant el perquè no hi ha una tanca entre les vies dels dos trens ? Així s'evitaria el pas de vianants per entre les vies i el perill corresponent.
Ramon
30/06/2010
Molt bé tot el que es diu en el post, però jo afegiria preguntant el perquè no hi ha una tanca entre les vies dels dos trens ? Així s'evitaria el pas de vianants per entre les vies i el perill corresponent.
Ramon
30/06/2010
Molt bé tot el que es diu en el post, però jo afegiria preguntant el perquè no hi ha una tanca entre les vies dels dos trens ? Així s'evitaria el pas de vianants per entre les vies i el perill corresponent.
pere
29/06/2010
Discrepo. Travessar la via no és insensat. Ho és només el fet de fer-ho sense mirar pensant que els demés ja miraven per ell. Però si tu mires acuradament a banda i banda saps perfectament si pots passar sense perill. Heu atravessat mai alguna carretera? si? Insensats!!! Estic en contra que l'administració en consideri inútils i ens guiï pel recte camí constantment. Al final ens faran anar dins de bombolles.
seny
29/06/2010
La majoria d'estacions de Rodalies de Renfe, tenen passadissos subterranis de les mateixes mesures que el de Castelldefels. Cada dia un bon munt de passatgers els travessen, pacientment, això sí perquè és hora punta; un altre munt creuen les vies mentre la megafonia continuament recorda que està prohibit. Molts d'aquests passos, estan descurats, plens de orins, bruts com contenidors...és molt trist que l'incivisme i la desidia humana tinguin conseqüències tan lamentables. No som capaços de tenir cura de res, però sí d'exigir. Estic segura que som moltes les persones que no ens cal sentir les coses més de dues vegades, jo no vull viure en una ciutat assetjada per guàrdies de tota mena que em tractin com un nen petit, a mi no em cal i estic segura que a ningú no caldria. És la diferència que tenim amb els animals. El que vull és caminar sobre net, amb mobiliari urbà en condicions, trobar seients als transports públics sense els peus de ningú al damunt. Això no es soluciona demanant el cap de ningú, potser ja va sent hora de concienciar-nos i entre tots fer el possible perque les coses funcionen. I si s'ha de demanar o exigir instal·lacions millors haurem de ser capaços de pensar en un objectiu comú per a tothom. No pensant en un per si de cas.
Dolors
30/06/2010
L'amant del paradís li demana al senyor Ricard si també són culpables els polítics de: l'excés de velocitat, que els nens posin els dits als endolls, que es condueixi begut, que et robin, del consum de drogues..., l'amant del paradís que no califica a ningú per les seves opinions, pensa que a Catalunya molta la gent la veu com el país de les meravelles, demanant que es tallin caps a dojo. Els ciutadans no paguem polítics per poder passar una nit de festa i que ens facin unamuralla de seguretat per poder passar-nos tot el que volguem, que ens expliquin un conte i que ens enllitin. Els ciutadans tenim altres prioritats a exigir. Això de demanar seguretat quan convé, i quan no convé resulta que estem sota una dictadura perquè es marquin unes normes doncs vajam que fem. Crec que hi ha molta gent amb la pell molt fina. Si realment visquéssim al paradís que en Ricard m'atribueix, no caldrien prohibicions. Per això no puc ser mai l'amant del paradís, però ell pot ser és la Reina de Piques
Pere (Lausanne)
29/06/2010
Si algun dia haguera de tornar a Catalunya per viure-hi, tindria el sentiment de baixar al Tercer Món. Tots els països tenen defectes i problemes però la situació catalana a tots els nivells és vergonyosa. Un català amb qui vaig fer un curs l'any passat em digué que els seus pares havien tornat a Catalunya a la jubilació i que quan els anava a veure els veia emprenyadíssims. ****************************** Quan hom viu entre la merda i el desgavell, amb el pas del temps hom s'hi acostuma i hom considera que és la "normalitat". Us puc assegurar que hi ha un munt de països europeus on tot el que s'esdevé a Catalunya fóra impossible. ****************************** Espanya Mata. Espanya Infecta. Tot contacte amb Espanya té conseqüències nefastes. Com em deia a principis del 2000 un Espanyol de Suïssa instal.lat al Vallès: "El problema de Catalunya és que hi ha Espanya" i "Els Catalans sou uns aigualits". ***************************** Potser caldria eixir de la Merda Espanyola que fa una pudor que arriba fins a Suïssa i fins a South Africa. Cal despertar-se i veure com funcionen els països civilitzats per tal d'adonar-se de la Cafreria Espanyol, veritable Cul d'Europa.
Pere (Lausanne)
29/06/2010
Si algun dia haguera de tornar a Catalunya per viure-hi, tindria el sentiment de baixar al Tercer Món. Tots els països tenen defectes i problemes però la situació catalana a tots els nivells és vergonyosa. Un català amb qui vaig fer un curs l'any passat em digué que els seus pares havien tornat a Catalunya a la jubilació i que quan els anava a veure els veia emprenyadíssims. ****************************** Quan hom viu entre la merda i el desgavell, amb el pas del temps hom s'hi acostuma i hom considera que és la "normalitat". Us puc assegurar que hi ha un munt de països europeus on tot el que s'esdevé a Catalunya fóra impossible. ****************************** Espanya Mata. Espanya Infecta. Tot contacte amb Espanya té conseqüències nefastes. Com em deia a principis del 2000 un Espanyol de Suïssa instal.lat al Vallès: "El problema de Catalunya és que hi ha Espanya" i "Els Catalans sou uns aigualits". ***************************** Potser caldria eixir de la Merda Espanyola que fa una pudor que arriba fins a Suïssa i fins a South Africa. Cal despertar-se i veure com funcionen els països civilitzats per tal d'adonar-se de la Cafreria Espanyol, veritable Cul d'Europa.
Ester
29/06/2010
Aquest que es diu "La Realitat" oblida que la realitat ens diu que l'única manera que té un depredador com Núñez y Navarro de fer negoci destruint és comptant amb la complicitat d'un polític nefast com Joaquim Nadal.
Bernat
29/06/2010
Pere: de què vas? Què és això de "mirar" a banda i banda i "passar"? Qui t'has cregut que ets? Tu deus ser dels que avancen en ratlla contínua i passen en vermell amb el cotxe perquè a tu l'administració no t'ha de dir per on has d'anar, oi? Mentre hi hagi gent set-ciències com tu, passaran desgràcies com la de Castelldefels.
Ricard
29/06/2010
Una cosa que oblida aquest amant del paradís que signa "Seny" és que tenim 12 cadàvers sobre la taula perquè una autoritat política no va fer la seva feina, que és vetllar per la seguretat de les persones en concentracions multitudinàries. 12 cadàvers sobre la taula.
Ferran Catarineu
29/06/2010
Estic d'acord amb la senyora que signa "seny". Jo tampoc vull un guàrdia al costat i ser controlat tot el dia. Jo vull ser -i crec que sóc- responsable dels meus actes. Cal més civisme, més seny. La nit de la revetlla totes les estacions al llarg de la costa, als pobles i ciutats on hi ha macrodiscoteques, espais públics, tots estaven saturats. S'haurien de crear 500.000 places de mossos per vigilar? Siguem seriosos. I responsables dels nostres actes.
Ricard
29/06/2010
Ferran Catarineu, no diguis bajanades! Qui parla d'un policia tot el dia al teu costat? estem parlant d'un dia especial a l'any en què molta gent beu més del compte i fa coses irracionals. Si es posen trens especials per a una nit com aquesta també s'han de posar mesures especials. Ho captes o t'ho expliquem lletra per lletra?
anti-dretà
29/06/2010
Cert Pere, jo també he viscut molts anys a França, concretament a París, i cada cop que torno a Catalunya em fa l'efecte de tornar al tercer món d'Europa. La distància és sideral. Aqui hi ha un munt de coses que es consideren normals i que a Europa no ho són en absolut. Només cal creuar la frontera i fixar-se en la destrucció barroera de pobles i paisatges per tal de fer uns calerons fàcils amb l'especulació. No m'estranyaria que fins i tot hi hagués gent interessada en fer caure la Sagrada Família per tal de fer negoci tal i com es diu per aqui. Falta cultura, educació i sobretot sobra tanta mesquinesa, avarícia i cobdícia desmesurada. En molts aspectes som un poble ben penós.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida