vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
11 %
33 %
56 %
9 vots
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
24/07/2010
11:00  h.
Pastilles de papiroflèxia
Der untergang PSC
"De tots els partits que hi ha ara mateix a Catalunya quin és el que no té ni cares, ni militants, ni votants joves?"
La veritat és que un dia vaig ser petit. I per aquestos dies de juliol -ni dona, ni caragol- anava amb samarreteta, pantaloneta curta i espardenyes. Era moníssim. Després m’he espatllat molt i molt. I espera. Però no sóc l’únic, ja veuran (parauleta de Santa Llúcia). Ara que m’he fotut un cop contra el cantó de la taula he recordat això.

Era una tarda de vacances infantils. Ens rostíem com pollastrets. Anar girant i girant... i tot el suquet regalimant. La solana era un ou ferrat infinit escatxigant com un aspersor. Potser va ser aquell ruixament d’oli bullent. I un (dels quatre que érem) va saltar. I va dir: “A casa vostra a qui voten?”. Aquesta pregunta als 9-10 anys és una marcianada de primera divisió planetoide. Tots ens vam quedar muts. Fins que el preguntador va espetegar: “A casa votem per sota del Pujol”. Vam continuar amb el bec tancat, fins que els altres dos, com una escopeta mandrosa, van acabar disparant la mateixa frase. Jo aleshores només m’interessava per pilotes de futbol, grills espasmòdics, pujar als arbres per menjar fulles i espiar nenes, per això vaig contestar que no sabe/no contesta.

He recordat molts cops aquella frase infantil: “Per sota del Pujol”. No és cap jeroglífic d’alguna secta excursionista que idolatra xiruques. “Per sota el Pujol” era votar el PSC que, en aquell moment, liderava Raimon Obiols. Bé, han passat uns 25 anys i els tres xavalets de biberó familiar socialista ara s’amorren als licors de l’independentisme (així, a granel). I el PSC continua per sota. Bé, de fet està cada cop més per sota. Que ningú se m’avanci i em digui que governa la Generalitat, sí, sí, però.... Si coneixen algun talp preguntin-li. No se n’estiguin, facin-ho. Ja està? Què els hi ha dit?

Doncs que el PSC ara està Der untergang. El sol que es pon. L’enfonsament de l’astre. Tot resistint en una política de búnquer, de sota terra. No és així? Sí que ho és i cada dia ho serà més. Però per una raó. La raó del Der untergang arrenca fa molt i molt de temps. Arrenca d’aquells dies d’espardenyes i genolls pelats. El PSC no té futur només per una raó: perquè ha xutat el seu passat. Si féssim avui una enquesta al PSC m’agradaria saber qui sap qui va ser, per exemple, Jaume Lorés. Tic, tac, tic, tac....

Lorés: Un dels gran analistes polítics de la transició (perdó, de la pansició) i militant del PSC (cunyat de Maragall i amic de Pujol). I, clar... clarivident, honest, realista, per això va ser molt i molt crític amb el seu partit i, especialment, per la subordinació del PSC al PSOE. Els seus articles, els seus llibres són una llaminadura. Guaitin, les eleccions de 1980, que va guanyar CIU: “El PSC, ofès per la derrota, es negà a entrar en el Govern de Convergència malgrat els requeriments que va rebre. No va saber comprendre que una gran part dels vots que havia perdut en mans de Convergència i sobretot d’Esquerra Republicana eren uns vots de càstig per la seva manca de credibilitat, en tant que partit sobirà , respecte el PSOE”. Com no passa el temps!

Ai, el pinotxisme del PSC!!! Quin conte més clàssic! Ja veuen aquesta setmana l’hem tornat a sentir a: Catalunya votem una cosa, a Espanya una altra. Aquí està el Der untergang del PSC. Aquí estarà sempre. Que no el busquin a un altre lloc: negant i anul•lant Catalunya aniran morint. Això al PSC sempre li ha semblat un monòleg humorístic i per ells Lorés no ha comptat, fins i tot potser no ha existit. Però el 1985 Lorés ja deia que la transició no estava acabada, perquè “la meva idea de la llibertat de Catalunya i una unitat lliure i no uniformitzada dels pobles d’Espanya no em deixa acontentar amb la realitat actual i em fa pensar que estem, malgrat tantes dificultats que semblen insuperables, en transició encara vers una Catalunya lliure dins una Espanya filla del pacte i no de la imposició. La transició per mi continua, car no he perdut totes les esperances”. El 2010 en Llorés ja les hauria vetllat i enterrat totes les esperances i, a més, s’hauria tirat al salfumant.

Això? On estaria avui en Lorés? Tots aquells Lorés del PSC? A banda de purgats, arraconats, escombrats... El PSC s’ha carregat la C, s’ha carregat Catalunya, però el que han dinamitat, mentint i negant el passat, és el futur. Fem-nos una pregunta. De tots els partits que hi ha ara mateix a Catalunya quin és el que no té ni cares, ni militants, ni votants joves? En quin partit no hi ha esperit jove? Qui ho endevini li regalo un grill espasmòdic. I, amics, un consell. Sobretot, si tenen fills, que els hi toqui molt el sol.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
17Veure i/o afegir comentaris
La Noguera:Gràcies ets el meu primer cafè dels dissaptes.
Comentaris (17 en total)
La Noguera
25/07/2010
Gràcies ets el meu primer cafè dels dissaptes.
Anna
25/07/2010
Narcís, el teu català és cada dia més infecte i vergonyós. Penses i escrius com un espanyol analfabet. Prou. Ecs.
No tenim memòria?
25/07/2010
Al PSC només li queda el "Pacto a la vasca" amb el PP, com ha fet Patxi López. Això si és que Esquerra no engalipa per tercer cop la canalla. Aneu badant i encara tindrem Tripartit III. Li desitjo tota la sort del món a Laporta perquè colli en Mas, però recordeu si us plau com n'eren d'atractives les proclames de'n Carod de fa set anys i mireu quin estaquirot ens va encolomar de president. Que no tenim memòria, els catalans?
pere
25/07/2010
Totalment d'acord amb el que dius, Roger. Hi ha molt mandrós per a posar-se al dia amb el que fan i desfan els nostres polítics. Uns, perquè diuen que els deprimeix el tema, d'altres, s'excusen amb que tots son el mateix i fan el que els convé tan sols a ells, d'altres que no n'entenen res, i així, fins a tot un regitzell de motius. Més ben dit, excuses barates o... potser no?. Potser es que a aquests políticastres ja els convé que existeixin tots aquests mandrosos i anestèsia a la seva plebs per a això. Què en seria d'ells si tothom en fos assabentat de les seves juguesques i entrés a la grenya participant-hi amb entusiasme i amb coneixement de causa en l'hora de les eleccions?.
Jordi Pascual
25/07/2010
El gran problema del Psc és, com bé dius, la pèrdua de la C. A principis dels 80, els sociates van començar amb aquell missatge ambigu i políticament correcte de "tant és la llengua que parlis", en lloc d'animar tothom a aprendre i utilitzar el català. I tot això per què? Per diferenciar-se de CIU, ja que en realitat CIU i PSC són el mateix partit, el primer en versió Pi de les 3 Branques i el segon en versió Can Zam. Tots dos són els partits de la subordinació a Espanya amb programes folklòrics diferents perquè en alguna cosa s'havien de diferenciar. El Psc ha fet molt mal a Catalunya no apostant clarament per la llengua i relativitzant-ne la importància. Si el PSc s'hagués compromès amb la llengua i la cultura catalanes deixant de banda cosmopolitismes de província i universalismes apàtrides, ara molta més gent parlaria català i s'estimaria la llengua. Però clar, havien de deixar en ridícul els convergents, i l'única manera era relativitzant el tema de la llengua i convertint-la en la llengua del parvulari amb allò de la immersió: al capdavall, no és important, tant se val el que parlem , todos somos catalanes... ¿Què ha fet el PSC des de l'ajuntament de Barcelona per fomentar la cultura catalana en 33 anys? Es respon amb 3 lletres: RES. Perquè la cultura catalana, segons ells, només té valor si està immersa en un gran magma multicultural i mestís, amb rastas, mojitos i falafels, rumba (catalana, of course), Carlinhos Brown i fòrum de les cultures. I us escric des de Nova York, on el multiculturalisme és 100% anglosaxó (si deixem de banda Chinatown). També els sossiates volen un multiculturalisme 100% espanyol. I aquí està la diferència amb els independentistes: el nostre multiculturalisme s'expressa en català. Greetings from New York i visca Catalunya Independent.
Pere
25/07/2010
PSC,poc treballar i si mes no molt xerrar.
Pateixo Catalunya
25/07/2010
Nomes tenim que mirar una cosa, com mes enquestes surten als diaris a favor de CIU, els del PSC, els hi treuen bruticia,de paraules i no fets, no tenen cap mes discurs, que el sindrome CIU.
som-hi
25/07/2010
El PSC hauria de canviar de nom. Penso que el que més escaient seria DELEGACIÓN DEL PSOE A CATALUNYA.
lacasadelabomba
24/07/2010
Al etno-socialista-mesetari: tens molta raó i bla i bla i bla. Ara et faré un croquis; Americans i espanyols s'ho varen jugar als daus. Varen guanyar els americans i varen triar als negres. Forçosament els catalans varen passar a ser esclaus dels espanyols (socialistes o peperos, tant l'hi fot). Els americans no han hagut d'anar mai al Àfrica per poder menjar, però els espanyols si que heu hagut d'emigrar en massa a Catalunya per poder omplir-vos la panxa i prosperar. Africa, no depén politicament de Washinton (ja m'entens), però Catalunya és provincia castellana... Quina enveja em foten els negres!!!!
Narcís
24/07/2010
Això de posar ´der untergang ´ àdhuc vom katalanische sozialistische partei.. és per tractar-s´hi de la imatge del president o pel modus actuandi al partit o per la necessitat de joven així joventut format/conformat? ..no n´oblidem pas que amb tanta immigració curta de gambals (doncs, volen que n´acabem tots plegats com d´on van sortir?) desitjosa d´extendre ses origens/sa terra arreu se´ns farà prou dificil fe´ls entendre que ésser ´sobirans´ no n´és pas posa´ns d´esquena i fúme´lsr pets a la resta del ara estat sinó responsabilitzar-se de la pervivència de Catalunya així d´ésser/de fer/d´actuar dels catalans tots plegats ..sinó on? PD: la posta de sol no n´assegura res ..doncs la llum de l´alba o claror del dia acostuma a torna-hir! Nota:si són catalans/són ací no poden ser còmplices de ´crim a la Humanitat´ devaluant-se´ns/ fent-nos-en desaparèixer fins perir-ne del tot!
Salvadó
24/07/2010
Em repeteixo com l'allioli, el PSC, sense ERC+ ICV, no serien ni seraàn res.
Guerau
24/07/2010
KOSOVA, KOSOVA, I KOSOVA I MENYS DISPUTES DE CAMPANAR.
freeCATALONIA
24/07/2010
SOLIDARITA CATALANA PER LA INDEPENDÈNCIA, amb Reagrupament (que ja s'hi ha sumat) i altres partits que se sumin, serà el futur....
Bernd
24/07/2010
La base original del PSC-PSOE no és només "social" (espanyola), també n'hi ha de "social-nacional" (catalana). El PSC és la suma de PSC congrés (Raventós), una part del PSC Reagrupament (Verde Aldea) i la federació del PSOE a Catalunya. Aquesta darrera és la que ha guanyat dins el partit des de fa molts anys i ara en reben les conseqüències. És així de senzill. Per tant el projecte PSC-PSOE ha arribat a la seva fi i hauran de fer un reset intern. Tampoc passa res. La vida és així i ara els toca a ells (ells que es pensaven que CiU es trencaria i que ells eren intocables i impunes, oi? Doncs fixa't, es veu que no!)
Roger
24/07/2010
Si la CiU dels Prenafeta, Alavedra,duran Lleida, Millet i cia no s'ha desfet ni el PSC de las Filesas, PSG, el Luigi i d'altres tampoc. Vol dir que la majoria de catalans son optimistes totalment desinformats. Si ni hagués una majoria de catalans informats, CiU i PSC serien mes testimonials que ciudadanus.
joan
24/07/2010
SOCIALISTA, la base electoral del PSC no son nomes inmigrants, tambe reben molts vots catalans (els que voten PSOE a les espanyoles) als quals ha renunciat. El PSC ara son una banda mafiosa. Son els gitanos que vigilen les obres pq ells mateixos no les robin. El PSC diuen que eviten el lerrouixisme, el mateix lerrouxisme que ells atien.
SOCIALISTA
24/07/2010
Hola Francesc. Partes de la premisa de que el PSC es un partido de base nacionalista por la sencilla razón de que lo eran y lo son sus dirigentes. De sobra sabes que la base electoral está formada por charnegos acomplejados, encantados de odiarse a sí mismos. El PSC no traiciona a la cataluña nacionalista. El PSC a quien traiciona de la manera más miserable que vieron los siglos es a su base electoral. Que por otra parte se lo merecen, por sumisos y mentecatos. Me recuerdan a los negros que en USA están orgullosos de sus antepasados que lucharon por la Confederación. Patético.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida