vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
10 %
30 %
60 %
10 vots
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
06/07/2010
00:00  h.
Amb criteri
Els Estatuts són per a les empreses
"Catalunya no és una empresa, Catalunya és una nació"
L’Estatut de Catalunya és mort. Seguirà regulant la vida dels catalans un cert temps, però és mort. L’Estatut que va aprovar el nostre Parlament el 30 de setembre de 2005 amb el 89% dels vots no era, evidentment, cap declaració d’independència ni s’hi acostava remotament, però significava un salt qualitatiu amb relació a l’anterior. L’Estatut que José Montilla i el seu partit van retallar en 62 punts 48 hores després ja era, en si mateix, una ofensa per a Catalunya. Però el ribot va continuar fent la seva feina i el que n’ha quedat només pot ser qualificat de burla. Espanya es burla de Catalunya i li diu que no és ningú. Ningú per gestionar els seus propis recursos, ningú per decidir sobre les coses importants que l’afecten, ningú per tenir un Parlament sobirà que no estigui sotmès a la voluntat d’un altre Parlament. I, ves per on, amb aquesta actitud, sense adonar-se’n, Espanya ha obert els ulls a milers i milers de catalans que, amarats de bona fe, encara creien en una cosa impossible anomenada “plurinacionalitat de l’Estat”. L’Estat espanyol no pot ser mai plurinacional perquè no admet cap altra nació que no sigui la de matriu castellana. Els Països Catalans no són res més que velles conquestes regides per uns Estatuts la finalitat dels quals és que es mantinguin en estat de subordinació permanent al poder hegemònic de Castella. Una Castella que necessita el nom d’Espanya com a tapadora per perpetuar-se.

Els unionistes, els autonomistes, els federalistes, els progressistes, els universalistes, els no-nacionalistes –quin repertori eufemístic més cromàtic que té l’espanyolisme– s’abracen a l’Estatut perquè, segons ells, no hi ha vida més enllà del seu articulat. La Constitució espanyola, per tant, amb l’amenaça explícita de l’ús de les armes en el seu article 8è, esdevé el mur de contenció de les legítimes aspiracions d’emancipació nacional de Catalunya. Per dir-ho gràficament, la Constitució espanyola és la nova Ciutadella que, com la construïda per Felip V el 1716, no té cap altra finalitat que tenir Catalunya sota control. La Constitució espanyola, en definitiva, és la presó moderna que Espanya, amb la col•laboració d’alguns catalans, ha construït per maquillar les condicions de vida dels interns. Ve a ser com el canvi que els reclusos de la presó Model de Barcelona experimentaran quan els traslladin al Centre Penitenciari de Preventius que s’ha de fer a la Zona Franca. Les cel•les seran més àmplies, algunes estaran adaptades per a persones amb mobilitat reduïda i s’hi incorporaran mesures per tal d’optimitzar el consum energètic, com ara l’aprofitament de la producció d’aigües grises del mateix Centre, però els presos continuaran essent presos i els murs de la presó continuaran marcant els límits de la seva llibertat.

Deixem, doncs, d’autoenganyar-nos. Els Estatuts són per a les empreses. Catalunya no és una empresa, Catalunya és una nació. I les nacions no tenen Estatut, les nacions tenen Constitució.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
33Veure i/o afegir comentaris
ramon - T. Ebre:Un 10. Més clar i català impossible. Cal treure's la po...
Comentaris (33 en total)
ramon - T. Ebre
06/07/2010
Un 10. Més clar i català impossible. Cal treure's la por de sobre i apostar per la independència i proposar-mos com a límit 5 anys per aconseguir-la.
Santi
06/07/2010
Deixa de dir foteses sortides del carrer Calàbria, on ja no saben què dir i què fer per justificar la seva traïdió, Carles. Si vols posar un president d'origen espanyol, hi ha milers de catalans amb aquest origen que, a diferència de Montilla, no són nacionalistes espanyols. Quins arguments més ridículs els vostres: calia posar un llop a vigilar les gallines per convèncer els llops que les gallines són bones noies i esperar que els llops deixin de ser llops i es converteixin en gallines. Sou patètics.
Nil
06/07/2010
L'argument d'en Carles és pervers. A part de ser fals. És fals perquè l'objectiu d'Esquerra amb el tripartit, tant l'un com l'altre, és aïllar CiU a l'oposició amb l'esperança que, en tractar-se d'un "moviment" que està "cimenat" amb el poder, un cop perdut aquest, "despareixerà". En qualsevol cas, de ser certa la hipòtesi, vindria a dir que si als socilistes els dones el poder, canvien d'ideologia. Quin fàstic no? Però és així. Montilla no ha après català fins que ha vist engreixar-se la seva nòmina. I per acabar amb aquestes teories venudes pels socialistes i comprades per Esquerra per tal que els primers puguin seure a la poltrona: Montilla va treure menys vots a Cornellà que Maragall. Per tant, d'arrossegament, res de res. No sé per què seguiu despreciant la vinculació sentimental a Espanya de tota aquesta gent. Trampes al solitari?
salva
06/07/2010
Vull la constitucio catalana, ni mes ni menys
Noemí
06/07/2010
Víctor, no creus que et deixes un protagonista de la retallada? N'Artur Mas va anar a Madrid per enxiquir-lo; després va dir el que sabem, que li van prendre el pèl... En general, un article sucós..
Maite
06/07/2010
Noemí, l'article parla dels ribots que va passar l'Estatut després del de Montilla. Ho has llegit o vols un memoràndum?
Carles
06/07/2010
En resposta a Santi i Nil. Primer, no és la meva teoria: és la teoria reconeguda per part dels dirigents d'Esquerra. Segon, mai diré que vosaltres sou patètics o pervers! Però sí us diré que gràcies a opinions com les vostres l'indpendentisme restarà sempre dividit.
Marga de l'Empordà
07/07/2010
Em fa molta gracia aquets que no tenen ni nom “jo no soc ningú, ffff, bla bla bla” que són el mateix i van de savis però d’amagat, no fos cas que algú els identifiqui...
Narcís
06/07/2010
Més clar..impossible! PD:així doncs prou de musiques ..´Independència unilateral´ ( perquè som les úniques víctimes!)! Nota: a més,si ens tenen una malvolença de por .. què nassos hi fumem al seu costat?
Santi
06/07/2010
Carles, ja ho havíem notat que ets incapaç de pensar per tu mateix i que necessites repetir les consignes d'Esquerra. Ves per on, es tracta del partit que ha dividit l'independentisme donant el país a un partit espanyolista (la baralla pel lema de la mani ja ho diu tot). Teníeu l'independentisme enamorat i ara us fa fàstics. Ja ningú vol saber res de vosaltres, perquè dels vividors ningú en vol saber res mai a cap país amb un mínim de dignitat. Deu ser perquè teniu tanta raó que us enfonseu cada dia que passa i que ara les enquestes ja us deixen a la cua del Parlament darrera del PP. Sou la vergonya nacional.
Carles
06/07/2010
Santi, a Madrid s'ho deuen pasar d'allò més sentint-nos! Com ens han de respectar ells si nosaltres no ho fem?!
Santi
06/07/2010
No, Carles. A Madrid fa temps que es freguen les mans amb un partit tan patètic com Esquerra que ha dividit l'independentisme. Jo, si fos espanyol, us estaria molt agraït. Sou el submarí més preuat del PSOE.
Carles
06/07/2010
Santi, i amb això acabo: si pensaves que ERC aconseguiria la independència amb 21 escons és que ets un ingenu, políticament parlant. Han fet el que han pogut amb les quotes de govern que han tingut (i no menystinguem la guerra espanyolista que han sofert!), han comés errors i però també encerts. I amb això penso que ens hauríem de quedar, en comptes de titllar-los de traïdors, crec que no és demanar massa... O potser no hi ha hagut un important creixement de l'ind. d'ença del 2003? Crec què és de rigor atribuir-lis si més no un xic de tot plegat... I a partir d'ara, doncs a continuar sumant amb les noves forces que estan per venir. Junts ho aconseguirem, per separat no en tinguis cap dubte que ens quedarem com estem.
Santi
06/07/2010
Carles, acabes perquè estàs contra les cordes i no et queda més remei que la fugida. Esquerra, amb 21 diputats, podria no lliurar Catalunya a les mans d'un partit nacionalista espanyol. Això és el primer que hauria d'haver fet si de debò hagués estat un partit independentista. Però els independentistes d'aquest partit ja fa temps que es van donar de baixa fastiguejats de tanta misèria i botifleria a canvi de sous i càrrecs. per això ja només quedeu quatre. Sempre us quedarà el partit de Montilla, però.
Jo no soc ningú
06/07/2010
I tu qui ets Santi? Per anar tant sobrat per la vida com si haguessis alliberat 23 països pel camí. Jo no soc ningú, però m'abstinc de donar consells a tort i a dret
Santi
06/07/2010
Dir-se "Jo no sóc ningú" és la millor definició de la impotència. Es veu que et coneixes molt bé, xicot. Les manis d'un país que diu "jo no sóc ningú" fan riure a Espanya i a qualsevol poble que tingui dignitat. Au, córrer, a manifestar-te contra l'opressió, mentre acceptes calladet la mediocritat del teu Parlament que la fa possible.
Josep Albert Sigfrid
06/07/2010
Fins que esquerres i dretes d'obediència catalana no aprenguin la lliçó i pactin per a governar Catalunya i a Madrid votin igual qualsevol tema que afecti els interessos cATALANS, no av ançarem pas. Hi ha un problema considerable de manca d'autoestima. No pot ser que una concepció abstracta d'una pràctica de falsa esquerra -com es el pactedERC i IC amb elPSC que per imposició del PSOE va contra els interessos de Catalunya i de les classes populars catalanes - faci que hi hagi una feblesa a Catalunya per manca d'unitat entre els representants de totes les seves classes socials. Passa el temps i a cada bugada es perd un llençol. eM FA POR QUE QUAN ENS EN ADONEM NO SIGUI TARD... Vull dir què es faci com es faci la manifestació, finalment allò que comptarà es la unitat entre dretes i esquerres catalanes. Com es que no es teoritza més sobre això? Com es que es que ERC prefereix una esquerra de pràctica espanyolista per molt que es digui catalanista , abans que a CiU?. Com es que CiU mira sempre amb menyspreu o displicència a ERC?. Es què ens hem begut l'enteniment en aquest país?. Es que el meu partit ERC ,necessita esser legitimat pel PSC per a esser considerat d'esquerres...per sobre del bé i del mal?. Sembla que estiguem fent plantejaments marxista- leninistes com als anys seixanta...o encara abans!! ( Fora de la realitat) Tenia raó Unamuno quan deia allò de que als catalans ens perdia l'estètica?. Despertem!!
Joan
06/07/2010
Al "Resposta a Jordi B06/07/2010". Xaiver Vendrell? Qui és aquest?
Oriol C.
06/07/2010
Carles, hi tant que vas errat. Molt errat. Enfoca les teves ires als Roig, Puig, Blanch, Bosch que voten Espanya en lloc de culpar els Pérez, Gómez, Gutiérrez, Fernández. Per cert, hi ha milers d'independentistes amb cognoms com aquests últims.
Vicenç Ramoneda
06/07/2010
CATALUNYA va camí de ser el quart estat d'Europa! Adéu Espanya! Visca la Democràcia! Visca la Constitució Catalana! Visca la Llibertat! Visca Catalunya Estat!
ffff
06/07/2010
Mentrimentres els boitflers, enfront de la puixança de l'independentisme, malden per revifar eixe argimbori anomenat federalisme, en Madrid ja s'ouen veus oficioses que clamen per l'abolició de les autonomies: la botifleria viu en el seu món particular.
Carles
06/07/2010
Discrepo de les crítiques a Esquerra. No dic que ho hagin fet tot bé (que hi ha algú perfecte, que no s'equivoqui mai?) Però, com diu el Xavier Vendrell a l'entrevista, crec que l'aposta de tenir un president que fos andalùs, era una picada d'ullet per catalanitzar una mica més aquells immigrants encara reaccionaris (espanyolistes) front l'independentisme. Potser és cer que Esquerra no ha sumat partidaris, però si ha "eliminat" detractors. D'això se'n diu estratègia a mig llarg termini, preparar el terreny. No penso que els haguem de titllar de traidors per això...
bla bla bla...
06/07/2010
Bla bla bla...La mateixa xerrameca de sempre. Quan us adonareu els independentistes que a la majoria de catalans la independència els importa un rave?
Jordi B
06/07/2010
Tot això està molt bé, i ho subscric al 100%. Ara bé, Víctor, a aquestes alçades ja no es tracta de declarar-te per enèssima vegada superindependentista a un web superindependentista com aquest, sinó d'explicar com ho hem de fer perquè l'independentisme sigui majoritari a Catalunya, com fer-ho perquè sedueixi la majoria dels habitants de Barcelona, L'Hospitalet, Santa Coloma, Cornellà, Badalona, Terrassa... Totes les idees que vagin més enllà d'agitar l'estelada i apel·lar al coratge, la dignitat, etc, seran benvingudes. Idees útils, vull dir. Gràcies.
Alfons
06/07/2010
"Castilla !, miserable. Ayer dominadora. Envuelta en tus andrajos Desprecias cuanto ignoras" Copla a orillas del Duero A. Machado
Carles
06/07/2010
Bravo, Víctor! Com sempre posant fil a l'agulla. Del teu article hem quedo amb una idea: "tot el que no sigui independentista, és espanyolista", prou d'eufemismes, anomenem-los com cal!
Albert Puig
06/07/2010
Les empreses neixen juridícament a través de la formalització d'una escriptura de cosntitució, a la qual acompanyen els estatuts que regulen el seu funcionament. De la mateixa forma, els Estats Units d'Amèrica van parir una constitució en el moment en que van néixer. El que no té cap mena de sentit és el nom de constitució a l'Estat espanyol, perque Espanya fa molts segles que es va constituir; el que es va parir l'any 1978 fou un canvi d'estatuts. Sí, en canvi, podrem parlar de Constitució catalana el dia que comencem a anar sols, que espero que no sigui molt llunyà
Resposta a Jordi B
06/07/2010
Estic molt d'acord amb el que diu en Jordi B respecte de com aconseguir que el "cinturó vermell" sigui més ampliament favorable a la independència. Si més no, que no sigui contrari. En aquest sentit, t'acosello que llegeixis la següent entrevista a Xavir Vendrell: http://www.tribuna.cat/seccions/lentrevista/26/92567-lestatut-esta-mort-i-enterrat-lunica-solucio-es-treballar-per-la-independencia
Resposta a Jordi B
06/07/2010
Estic molt d'acord amb el que diu en Jordi B respecte de com aconseguir que el "cinturó vermell" sigui més ampliament favorable a la independència. Si més no, que no sigui contrari. En aquest sentit, t'acosello que llegeixis la següent entrevista a Xavir Vendrell: http://www.tribuna.cat/seccions/lentrevista/26/92567-lestatut-esta-mort-i-enterrat-lunica-solucio-es-treballar-per-la-independencia
Oriol
06/07/2010
Sr. bla bla bla, Si la independència els importa un rave, vol dir que també els importa un rave la dependència.
Oriol
06/07/2010
Jordi B, de què vas? De savi? Aleshores, per què no ens il·lustres tu amb la teva ciència, set-ciències. Se't veu el llautó, xicot. Se't veu el llautó. Si llegissis amb el cervell, en lloc de fer-ho amb l'estómac hauries captat el que t'està dient l'article: el problema no és Santa Coloma o Cornellà, el problema són els catalans de soca-rel i espanyolets. Hi ha en tu, com en molta gent, un racisme implícit menyspreant els anomenats "immigrants". Si treballessis en la meva feina t'adonaries que són milers els "immigrants" que no parlen català i que estan a favor de la independència de Catalunya. Els catalans de dretes (disfressats d'esquerres) i classistes com tu sobren a Catalunya. Sou un càncer.
Estat propi
06/07/2010
Qui és en Xavier Vendrell? Aquell personatge que ha enfonsat Esquerra, que ha fet bona CiU i que ha fet que les enquestes situïn els republicans com la última força del Parlament? Quin riure! Quin gran estratega! L'estratègia del suïcidi. Després de les eleccions, a Esquerra amb prou feines hi quedaran ell, en Putxi i en Ridao. I en Carod entrarà al PSC.
Carles
06/07/2010
Oriol, celebro el teu optimisme. Jo conec bé també el món immigrant i francament, no és aquesta la percepció que tinc... Potser vaig errat!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida