vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
reforma laboral
Què li sembla la reforma laboral del govern de Rajoy?
11 %
33 %
56 %
9 vots
Dissabte, 11 de Febrer de 2012
23/07/2010
00:00  h.
El millor dels núvols
Puresa independentista
"Ho sento: l’independentisme no és una religió"
Melcior Comes
Pot ser no hi hagi res de més clar en tot Catalunya que el posicionament ideològic de Convergència pel que fa a la independència del país. Ho han explicat una i mil vegades; han pintat el seu pla amb tots els colors; han dit la seva de totes les formes diferents, per activa i per passiva, han descrit el que en pensen, però, tot i així, se’ls demana una definició més clara.

Sembla, però, que el pla o posicionament d’Artur Mas —ple de meandres i supòsits, de matisos i de prudències— no està del tot clar, no és un ‘blanc o negre’ ximplet; i per això, com que no és un SÍ o NO radical sinó amb pauses, amb olfacte possibilista, guiat per una brúixola independentista però atent a tots els interessos del país, se li retreu la seva manca de claredat o d’ortodòxia.

Perquè l’independentisme no és una religió: no és un dogma tancat i absolut sinó una manera de pensar dins un horitzó que apunta a l’autogovern sobirà, sense que les fases per arribar a aquest estiguin de tot clares —depenen d’una realitat canviant, una realitat social, política, econòmica, que fluctua—, perquè això no és ni un parenostre ni el Manifest Comunista, sinó política real.

Tots els que han viscut l’independentisme com un bell somni utòpic ple de maximalismes i d’absoluts emborratxats de poesia llibertària ens ha fet mal, han minat la nostra confiança.

Mireu la vergonya de la prohibició —promoguda per ERC— de veure la final del partit del mundial de futbol a les cases de colònies on els nostres nens passaven aquells dies calorosos. S’ha de ser molt barroer, molt mesquí, molt poruc; s’ha de tenir la roïnesa dels polítics soviètics dels anys més foscos d’URSS; sense considerar que, segons s’explica a la premsa internacional, a Somàlia Al-Qaida fa el mateix amb el conjunt de la població, tot perquè el futbol pot destorbar la puresa islamista d’una conjunt social que, atent al futbol, podria acabar simpatitzant amb Occident.

Al-Qaida ha fet morts, ha assassinat homes i dones només perquè els sorprenia mirant el campionat de futbol. ¿Volem semblar-nos a aquests radicals infantiloides? ¿Volem ser governats per aquest plegat de pocavergonyes que s’han de refugiar en la censura per a seguir donant corda al país? ¿Com l’Espanya més casernària no ha d’acabar odiant Catalunya —i dient penjament de tots els colors— si se’ls donen motius com aquests? Per favor! Una mica d’elegància! Això és un país, i un país sòlid no ha de témer ni sentències ni pilotes! (“Trabajadores de Albergues que han accedido a hablar desde el anonimato por temor a las represalias anunciadas por los responsables políticos”: represàlies! Vaja país democràtic que tenen en ment aquesta gent!) Quin fàstic! Quins cretins, sobretot perquè van imaginar la maniobra mai no se sabria! Per l’amor de Catalunya se’ls ha d’enviar a la banqueta! Hi ha amors que ofeguen, desprestigien, maten.

Volen portar —diuen— Catalunya a la independència, però temen La Roja. ¿Què serà el següent? ¿Treure els llibres en castellà de les biblioteques públiques? ¿Censurar tota opinió discordant? ¿Començo a fer les maletes, doncs? ¿Quina mena de república bananera seria una Catalunya independent governada per aquests impresentables? ¿Amb quina autoritat moral pots anar després a Madrid a demanar que no es retalli l’Estatut si tu a casa retalles la realitat als nens, només perquè tems que La Roja mini les bases d’una suposada puresa identitària?

Ara resulta que —per aquesta catèrvola de puritans, de milhomes que perden la força davant una samarreta vermella— Convergència s’ha convertit en una mena de cas misteriós o perillós, i tothom es trenca el cap en esbrinar —sempre amb estratègies poc elegants— si estem davant o no d’una força política independentista. És bastant sorprenent aquest èmfasi, aquesta demanda de claredat, aquest esperit inquisidor que només pretén expedir certificats de puresa, com si aquests fiscals fossin els únics en posseir la veritat idònia pel país.

¿Serà o no serà independentista Convergència? I vinga trencar-se el cap en aclarir un enigma pueril, bastant resolt per la història i per les definicions que segueixen donant els cappares del partit. Quin misteri, que es resol simplement llegint la premsa del dia!

És bastant vergonyós tot aquest sidral, aquesta demanda —una mal orquestrada maniobra de desgast— que els partits d’esquerra, principalment ERC i PSC, volen enflocar al partit que presumiblement agafi les regnes del país abans de final d’any.

Si ara ens poséssim, però, a analitzar què ha fet ERC amb la seva puresa independentista podríem entristir-nos bastant, ¿quina farsa han perpetuat amb l’excusa de la defensa incondicional de la bandera, deixant de banda l’assumpte del futbol? Han fet moltes coses malament: han volgut servir a dos amos i han malmès la seva credibilitat, la qual volen tornar a guanyar-se ara amb el fuet independentista contra l’esquena cada dia més ampla de CiU.

No se’ns pot exigir que combreguem amb rodes de molí simplement perquè es porta tatuat al pit un SÍ enorme a la independència.

Arriba el temps d’una responsabilitat majúscula. El canvi està arribant a marxes forçades, un nou panorama apunta en l’horitzó. Pot ser trigarem encara uns quants anys a veure un pas decisiu, però és imparable el procés que ens durà a un canvi de relacions amb Espanya. I això activat no per un independentisme de panfonteta sinó per un catalanisme sobiranista prudent i enraonat, meditat, obert, atent a la realitat —sigui la que sigui!— més que no pas a les belles consignes. Per això CiU posa com a primer punt a la seva agenda el concert econòmic.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
65Veure i/o afegir comentaris
soc33:Es penos i trist que gent com tu faci una demagogia tan grullera....
Comentaris (65 en total)
soc33
30/07/2010
Es penos i trist que gent com tu faci una demagogia tan grullera. He votat a CiU sempre, pero mai mes ho fare i coses com el teu article em diuen que estic fent be de no ser fidel. Soc independentista, vull que la meva nacio tingui estat i esta clar que no sera a mans de CiU que ho lograrem, aquests senyors estan molt ocupats en mantenir la poltrona i no els importa jugar tant com calgui a la puta i la ramoneta amb qui sigui. Ens cal una "tramontana" d'aire fresc, que faci moure els culs dels seients i que potser gracies a l'inexperiencia politica (que molts consideren un problema, jo no) tinguin la força per lograr allo que el poble clama. CiU no es independentiste i no fa mes que marejar la perdiu amb falses promeses, absurdes i carents de dignitat i viabilitat. CiU agrupa a persones amb por de donar el pas encara que tinguin tot el dessig de donar-lo. En quant a ERC han demostrat que no son capaços, que els hi encanta fer espectacle, que no tenen seriositat ni programa ni capacitat. Del PSC millor no parlar, no val la pena. Aixi que ens queda Solidaritat Catalana, son una nova opcio, i qui sap si despres ens haurem d'mpenedir, es clar que hi ha la possibilitat, pero amb la resta de partits no es una possibilitat es un fet, ens empenadirem i españa ens trapitjara encara mes per ser capaços de mostrar el que volem. Ara mes que mai hem de lluitar, amb els espanyols i l'espanyolisme, amb els que estan afora i els que malhauradament tenim adins, sense por i amb la mra en quina mena de futur volem pels nostres. Noi, t'has lluit, espero que et donim prou calerons com per anar.te de vacances. Pero no creguis que logras portar gent al grup de qui et paga, ans enrere insultes l'intelecte i la moral catalana, fes-t'ho mirar.
Puresa?
23/07/2010
Ja us l´aclareixo jo l´enigma, que no és tant difícil. Convergència (ja no dic Unió) NO és independentista. Per això no cal que us molesteu a demanar que es defineixi, perque no ho farà mai. I m´atreviria a dir que Esquerra tampoc és independentista. Segur que a les bases dels dos partits hi ha majoria d´independentistes, però a les seves direccions la independència no els interessa. Si voleu la independència, no l´aconseguireu votant CiU o Esquerra. Aneu amb el Laporta, el Lopez Tena, l´Uriel o el Carretero. Aquests al menys no enganyen.
Au, va.
23/07/2010
CiU independentista? No ho és. Concert econòmic? Una simple excusa per no haver d´ enfrontar-se a la realitat: la gent vol la independència, no un concert que no obtindrem mai de l´estat espanyol. Esquerra? No és independentista.
Lluc
23/07/2010
Per sort, a aquests repartidors de carnets de puresa independentista que ens han portat fins al desastre en que ens trobem ara des de les files d'ERC avants i que ens hi volen mantenir ara des de mil xiringuitos se'ls acaba el recorregut. S'acosta el temps del sobiranisme seriós que ens treurà del forat en el que ens han fotut aquests pancartistes de l' "independentisme" retòric.
Indigeta
23/07/2010
Mentres hi hagi rucs catalans dispossats a seguir la primera pastanaga que li possin al devant, hi haurà espabilats amb un pal i una pastanaga.
Marta
23/07/2010
A casa ja hem decidit, preferim en Mas a aixó: http://www.youtube.com/watch?v=19_v90vmP80&feature=related
R3PO
23/07/2010
La Nació catalana necessita partits politics seriosos i d'obediència estrictament catalana, no sectes repetidores d'un ùnic mantra per possat-nos en estat d'èxtassi i aprofitar-se de nosaltres .
capsigrany
23/07/2010
quina manca de talla aquest article. en Miquel li dona el contrapunt. Utilitzar una suposada i demagògica noticia de la Vanguardia espanyola per criticar ERc em sembla impresentable. Saps que son unes colonies ? saps que es l'escola? sap pq es parla de fracas escolar, saps pq es parla de falta d'aurotitat del professorat? pq constantment hi ha gent com tu que fa demagogia pq cobra d'un partit per fer apologia. Treballes per ciutadans?
Félix
23/07/2010
Pere de Lausana, muy bien escrito. Somos unos cagaos de mierda y estamos metidos de pleno en el síndrome de Estocolmo. Un abrazo a tí y tu señora.
REAGRUPAT DE GIRONA
24/07/2010
AQUEST ARTICLE TAMBÉ ES PODRIA TITULAR: LA PURESA MERIDIANA DEL DEPENDENTISME
Xesca
23/07/2010
Completament d'acord. Algú ho havia d'escriure així de bé.
Albert
23/07/2010
Melcior: jo flip. Comparteixo l'opinió d'en Miquel i en Capsigrany. Des de quan a les colònies es mira la tele? A cap de les que he organitzat hem posat els partits del Barça (ni cap altre programa de la tv). I ara et fas teves les paraules de LV i els ciudadanos sobre "represàlies". Quins collons!
Gaspar Punts
23/07/2010
Noi. Prova d´escriure més novel·la de ficció que ho fas prou bé. Et proposo un guió: 68 + 1 (perqué tingui un puntet "catxondo") diputats proclamen la independència al Parlament. Després fem un referendum que guanyem rascats (els catalans) i dues eleccions; una per a formar nou parlament (i govern provisional) que redacti no pas un estatut sinó la consti catalana (de fet... quasi ja està feta) i unes altres de "presidencials" (de la República de Catalunya, que nosaltres rei no en tenim, només príncep de Girona i encara...). Aquí surts tú. Tú, Melcior, ens expliques per què cal votar CiU, (si veus que fa riure reivindicar el concert econòmic com a Navarra, busques un altre argument; ja hem dit que és ficció) i el Mas per a President. Els serbis, ai espanyols, del PSOE.cat (el PSC ja no tindrà sentit que mantingui el nom i l´esquizofrènia de si és o no grup parlamentari diferent del PSOE i tot això) i el PP que es presentin fent un front comú i es fusionin en coalició espanyola a les eleccions. Esquerra potser es fara l´haraquiri polític i s´autodisoldrà i Iniciativa continuarà dient que cal anar en bicicleta per a contaminar menys. Cap problema. Europa ens defensarà com ha fet amb KOSOVO Tot i la ficció no m´imagino la Chacón desmelenada embolicada amb la bandera espanyola (la constitucional) dalt del primer tanc de la Brunete entrant per la Diagonal mentre els mossos del Saura posen els altaveus dissuassoris a la Rambla). Ah! el final! La novel·la acaba que en Jan Laporta, com a Conseller en cap que no President de la Generalitat, inaugura el nou tram de tren que ja arriva a la T1; si home, aquell que va suspendre el Blanco per "la crisi" l´any 2010. Au, ja pots fer la novel·la, Melcior. No te´n demanaré drets d´autor
Helena
23/07/2010
Ja va siguent hora de que es diguin les coses pel seu nom i desenmascarar a aquests pocs repsrtidors de carnets que tant de mal fan al sobiranisme català.
Aleix
23/07/2010
Persones que com vostés només es dediquen a tirar merda als altres és el que em dona més fàstic de la política. Política i premsa es passen el dia fent una guerra inútil pel país que lúnic que aconsegueix és la divisió i l'odi entre nosaltres. Per mi només votaré als polítics honestos que diguin les coses com les veuen sense necessitat de criticar per interés electoralista. Només respectaré una nova política de propostes i negociacions, i no la que fa vosté. L'única alternativa que queda és votar solidaritat catalana que almenys ja ha dit les coses com les veu: triar entre l'autonomisme i seguir amb la guerra de la merda, o bé proclamar l'independència unilateralment amb tots aquells que hi estiguin a favor. Un cop aconseguit, farem les nostres lleis de transparència, democràcia directa, i almenys de rebuig a aquest panorama que tanta vergonya em fa de llegir.
xavi
23/07/2010
Quina defensa mes absurda que fas del (no)independetisme de Ciu. Simplement ridicul. Els que volem la independencia, la volem ja! La volem per nosaltres, no pels nostres néts.
Fedor
23/07/2010
CiU fa riure. Ara el Mas s'ha tret de la màniga que vol autodeterminar-se per ???EL CONCERT ECONÒMIC¿¿¿.Quins collons! Que no veu que el concert econòmic depèn d'ecspanya i mai no el concediran, pel compte que els té. El mateix Montilla, dies enrera, reconeixia que ecspanya no era viable si Catalunya tenia el concert econòmic. En canvi la Independència només depèn de nosaltres, i sobretot ara després de la sentència sobre la independència de Kosova.
Narcís
23/07/2010
Intentaré n´ésser ras i curt ( jo no cobro ..!)! A) n´has estat injust fora mida: els catalans som oberts d´allò més ..encara que només fos-hi per catalans nascuts/crescuts a la resta així amputats/anihilats de part de sa cultura en tot ordre ..B) Digues: a quines llibreries o mateixes biblioteques s´hi pot trobar llibres o simple diccionaris?, quan aquestes darreres ni els enceten àdhuc són posats a cistelles per a endur- se´ls de franc! C) nosaltres mai per mai ens n´assemblarem a nostres botxins ..però un xic de discriminació positiva amb un fet com veure partit que representa el que representa no és per dir/fer un escrit tan espantós! D) la Independència és l´única eixida que ens hi deixen ..no podem perdre la memòria/record de nostres desapareguts fins i tot espanyolistes per bona fe o/i ignorància. E) Ara n´és el moment , el temps de posar-s´hi /de fúmer´s de cap sinó quan? doncs defora casa nostra ens hi tenen una aversió, malvolença de por la gran majoria ( sa perversitat n´arriba a rebutjar ses mateixos paisans que són ací!) i no diguem-ne res de qui té potestat/facultad en lo polític! PD:verament t´hi has passat de la ratlla ..tu en sabràs la raó/el perquè! Nota: què senzill xerrar així des de on som ..!
Joan de l'Os
23/07/2010
quin ensurt! per un moment pensava que estava llegint un article de "El Mundo" o que estava en una esquizofrènica versió catalana de "Libertad digital", enlloc del Singular digital.Després he pensat que era part de la precampanya electoral de ciutadans (de Catalunya?)Amb aquest arguments el sr Comes podria anar perfectament a fer de tertulià a "Intereconomia" o a altres mitjans de la Caverna mediàtica, on rebrien grans apaludiments. Si l' independentisme és una religió, està clar que no és la del sr Comes. Per cert potser seria covenient recordar-li que el liberalisme tampoc és una religió, cosa difícil d'apreciar per un neo-convers com ell.
Dani
23/07/2010
L´article en sí és ridícul. I no crec que pugui tenir cap raó de ser que no sigui defensar el partit que li paga les garrofes. Anem a pams: 1) L´independentisme no és una religió: és clar que no, és una opció política i pots creure-hi o no, i CiU no hi creu 2) No hi ha posició més clara que la de CiU: té raó, la posició de CiU és la de no definir-se per arrambar vots de tot arreu 3) La prohibició d´Esquerra: si és veritat té raó, queda per veure que no sigui una desinformació 4) El concert econòmic: és impossible obtenir el concert econòmic, i això CiU ho sap molt bé, però en canvi és possible obtenir la independència (i CiU no la vol).
Cortina de fum
23/07/2010
No cal cap puresa. Sols parlar clar: es defensa la independència o no se la defensa. No se la pot defensar a mitges, com no existeixen els embaraços a mitges. L´article és una cortina de fum per tapar que CiU és incapaç de defensar l´independentisme, perque NO és independentista.
Reagrupat Castellar
24/07/2010
El nano te ganes d'agafar poltrona a CIU... Embolica que fa fort i jugar a la puta i la ramoneta és la doctrina per escalar dintre d'aquest partit, bona feina noi, que t'aprofiti el càrrec, que et durarà poc, t'ho asseguro. Un independentista.
exesquerraneta
23/07/2010
a mi m'has convençut, l'única sortida és Solidaritat malgrat ho hagis fet amb tants prejudicis. Treute'ls de sobre i aprèn a argumentar que no vol dir criminalitzar a ningú
Repartint carnets?
23/07/2010
Curiós. Els socialistes es queixaven de que CiU repartia carnets de nacionalista. Naturalment era perque no eren nacionalistes i no podien dir que eren el que no eren. Ara CiU es queixa d´altres que reparteixen carnets d´independentista. L´única raó que se m´acut és perque no ho és.
mallorquí
23/07/2010
Bé, cal tenir en compte que en Melcior Comes és mallorquí, i que la visió illenca de l'independentisme és a anys llum de la que tenim al Principat. Malgrat tot crec que en alguns aspectes, el que diu de CiU envers l'independentisme més esquerranós, no és del tot desencertat, més tenint en compte que les preferències polítiques de l'autor (seguiu-lo a Diari de Balears) són més aviat de tendències dretanes, que en clau mallorquina es podria situar entre el PP més aliniat amb el mallorquinisme, i UM (salvant la pudor de podrit dels darrers anys), en el que podria ser ben bé un espai intermig. Heus áquí doncs, la causa i provinença d'algunes de les seves conclusions en aquests paràgrafs. Tot són punts de vista, i tots respectables, que no vol dir útils.
Arseni
23/07/2010
Com couen les veritat!!
Gelabert de Cruïlles
23/07/2010
Ara Sr. Melcios Comes, aquesta mitja dotzena de repartidors de carnets d'independentisme que pululen per Internet i que SEMPRE son els mateixos amb diversos noms, se li tirarán a la iugular i el qualificaran de "sobiranista defectuos" perqué no s'ajusta als seus cànons. Son quatre, i els que pensem com vosté diu, som la inmensa majoria dels catalans. El felicito pel seu article.
Titella
23/07/2010
Quin càrrec t'han promès després de les eleccions?
GUERAU
23/07/2010
COM ES QUE NO DESTAQUEU EN PRIMERA LINIA EL RECOLZAMENT INTERNACIONA DE LA INDEPENDÈNCIA UNILATERAL DE KOSOVA, ES QUE SOU ESPANYOLISTES... SI EM PENSE QUE SI... COM EN LA SEGONA GUERRA MUNDIAL NO HI HA NINGÚ NEUTRAL..NI SUÏSSA... O ESTÀS A FAVOR DE CATALUNYA COM A ESTAT O ESTÀS EN CONTRA.. I PER TANT A FAVOR D'ESPANYA...
Ara o mai
25/07/2010
Qualsevol partit català amb un mínim de dignitat i sentit democràtic hauria de reclamar el dret d'autodeterminació com a punt de partida de bàsica. És l'única manera de que et reconeguin com a interlocutor, com a subjecte polític bàsic, ja sigui reconegut via Constitució o via europea. Si fes falta el poble tornaria a soretir al carrer, faria vaga, insubmissió fiscal, etc. Si no et reconeixen això, com es pot diir que vas a parlar a MAdrid de tu a tu? És autoenganyar-se i enganyar a la gent. Aaquest dret és invulnerable i inalienable. A partir d'aquí cadascú que demani el que vulgui (independència_la meva aposta_, federació, confederació, etc). Però el primer és el primer, ja fa massa temps que fem el prèssec amb bones intencions, si us p'laus, pedagogies i mandangues. Estan nervioso, diuen que la senteència sobre Kosovo no té res a veure però es neguen a reconèixer-la. L'altre dia a CNNPLus es van passar 45 min negant la evidència. Home, molt d'esforç per a quelcom que no té relació, ono crieu? S'ha d'aprofitar aquesta cojntura per conseguir el marc que Cat decideixi (no MAdrid) durant els propers 5-15 anys. O és que ara ens toca fe pedagògia als nostres empresaris que presionen a CIU? Que es posin les piles, el poble (en qui recau la sobirania, ho rtecordo) avança.
Ara o mai
25/07/2010
Casanelles: EL que tenim en aquest país són massa "llestos" que es creuen preparats per dir-li a la gent el que ha de fer. I que d'això n'han fet un negoci, perquè ells no fan res més que l'article, el càrrec,, la fundació, etc. Saps com se suma? Se suma convencent de que la independència és el camí, no venent-los una cosa que no se sap benm bé que és i enganyant a la gent. D?aquesta manera només es crea desencís i rencor. Fa massa anys que a Catalunya parlem a mitges, i això no és ua avantatja, és un problema. La gent està molt més preparada dl que creieu per escoltar les coses tal com són.
Ara o mai
25/07/2010
PD: A les colònies no es prohibeix "veure la ROja", sinó que es prioritza l'activitat preparada per damunt de la tv (facin el que facin). Quan llegeixes segons quines i notícies a segons quins diaris, i te les creus sense fer-ne cap lectura crítica, passa el que passa. I el que passa tampoc és de país seriós, senyor Sintes.
miquel
23/07/2010
Sembla que sóc l'únic que he respòs al fatxenda aquest sobre el seu article.Pels que ni l'heu llegit,us recordo que critica el fet que a unes colònies infantils no s'aturi la programació educativa i de lleure per un partit de futbol a la televisió. L'articulista ens proposa un país on l'educació dels infants estigui sotmesa als dictats de la televisió.Segons l'articulista,a més,els cinc milions i mig de catalans que no vam veure un partit de futbol a una cadena privada,som catalans indignes d'aquest nom. Els fatxes,acostumen a ser així.
Ara o mai
25/07/2010
Pd2: Senyor Comes, perdó. Faig massa coses alhora...
Salva
23/07/2010
Podies haver posat l'última frase, la del concert econòmic, al principi. M'hauria estalviat llegir tota aquesta diarrea mental.
Pere (Lausanne)
23/07/2010
Un article que haurien pogut signar tots els pétainistes que van estar d'acord amb la rendició als Alemanys i la repugnant i criminal col.laboració amb ells. Aquest article enfonsa encara més el malalt català de la Síndrome d'Stockholm i reflecteix el pànic primal i exagerat a l'enfrontament amb Espanya que simplement vol dir l'enfrontament amb els Espanyols que tenim a casa nostra. I això és una evidència des de fa molts anys. Malhauradament, nosaltres també tenim els Serbis de Mitrovica com els kosovars a Kosovo. Però aquests serbis són molt més nombrosos que els del Kosovo. L'article és d'allò més "défaitiste" i fa palès en cada paràgraf la covardia, el mesellisme i la manca d'honestedat dels líders i de les èlits que tenen tribunes mediàtiques per anestesiar la població i mantenir-la endormiscada amb la canterella de sempre. Fa anys que la meua dona - no catalana - em diu que som un poble de rucs i ingenus. I que esteu escagassats de por. Però jo li dic que a més a més de por hi ha interessos i ambicions de fer-se amb la "Menjadora" de la "Xorrada" (Generalitat) i de viure'n sense arriscar res. És evident que tota aquesta gent - inclòs l'autor de l'article - no seran al llistat del Monument als Patriotes que erigirem l'endemà de la Independència. Els tebis, covards, porucs i per què no dir-ho: els Botiflers i "collabos" seran oblidats i apareixeran en les llistes negres de la nostra història. Potser els darrers mesos abans de la Independència quan aquesta apareix ja com inevitable - com feren molts francesos el 1944 - eixiran sobtadament com a independentistes radicals. L'ésser humà és així.
Torsimany
25/07/2010
Vaig llegir aquest article quan encara no hi tenia cap cpmentari i vaig voler començar-ne un i de seguit em vaig desdir per entrar dies després i veure les reaccions que va suscitar. N'estic molt pagat dels comentaristes, només afegir que si els nostres articulistes estan més pendents dels guerracivilistes espanyols no farem aigua neta.
Fedor
23/07/2010
No captem pel dret de viure Dret que no es compra ni es ven Poble que mereix ser lliure Si no li donen, ...s'ho pren.
Fedor
23/07/2010
No captem pel dret de viure Dret que no es compra ni es ven Poble que mereix ser lliure Si no li donen, ...s'ho pren.
Fedor
23/07/2010
No captem pel dret de viure Dret que no es compra ni es ven Poble que mereix ser lliure Si no li donen, ...s'ho pren.
Fedor
23/07/2010
No captem pel dret de viure Dret que no es compra ni es ven Poble que mereix ser lliure Si no li donen, ...s'ho pren.
Casanelles
23/07/2010
En Comes fa pensar. Adverteix que un país governat per sectaris i per idiotes no val la pena de ser viscut. No és copiant el pitjor de les maneres espanyoles autoritàries com anirem endavant. Els que titllen Comes de feixista haurien de comprar-se un diccionari o fer el batxillerat. Una mica més d'intel.ligència aniria bé a l'independentisme català. Qui demana a Mas que sigui més clar és que no ha entès com se suma en aquest país. Sumar per guanyar la llibertat, no per fer el ximplet. Comes, segueix pensant amb llibertat.
Narcís
25/07/2010
Comes.. ocupa´t/ preocupa´t de fills-es de catalans-es que per raons que no fan al cas són a la resta d´aquest estat ..aquests compatriotes de sang catalana creixeran ´amputats´del tot de cultura catalana car no n´arriba cap mass media ni classes ni òbviament ses relacions socials!..i tu li dónes valor a un partit de simple ´apologia´d´allò més de sa ( o ta ) espanya? PD: així doncs si els fatxes diuen que nostra terra també és d´aquest estat ..per què a terres d´ètnia castellana qualsevol-vulla català-na és anihilat de cultura paterna o materna de ´soca-rel´/ del tot? Nota: i tu venint-nos amb camàndules!
Carles Viñals Casado
23/07/2010
Un "article" absolutament vomitiu. Un llarguíssim enfilall de mixtificacions i despropòsits que Federico Jiménez Losantos signaría complagut. M'he equivocat amb tu, Melcior Comes, però estigues segur que no em tornarà a succeir. Equiparar els assassins d'Al-Qaida que maten els qui gosen veure un partit televisat amb una acció destinada a protegir les ments infantils dels nens catalans de la permanent i insidiosa propaganda espanyolista que pretén anihilar la seva ànima a través del futbol, com ho fa de mil i una maneres, és quelcom tan baix i miserable que no mereix cap mena de resposta. ERC, a qui durant molt de temps vaig votar, ha comés certament molts errors, i pagarà per ells, però no pas per això, que no és un error sinó un encert. I tota aquesta verborrea per fer al capdavall propaganda de CiU? Doncs apunta bé el que et dic, tú i tots els de la teva corda: CiU no s'ha declarat independentista PERQUÈ NO HO ÉS, i el temps ho confirmarà. Massa lletra, Melcior per a tan poc missatge. Aquest escrit meu és gratuït. Vés ara a cobrar pel teu.
GUERAU
23/07/2010
LA MEVA PREGUNTA ÉS A QUE ES DEDIQUEN ELS BURGESETS DE BARCELONA? PERQUÈ PEL SEU PAÍS NO FAN RES...
Roca
25/07/2010
Sí, si, però com que el concert basc no ens el poden donar (ni volen, ni poden), perquè és econòmicament insostenible, ja posats, demaneu la independència; encara que només sigui per posar nerviós al Duran.
Jaume
23/07/2010
L'autoodi i el messellisme et pot, Melcior. Jo també pensava com tu fins que un dia vaig dir prou;
solidària
23/07/2010
Aquests convergents com es nota que no s'han llegit la sentència del tc o és que en Mas ja ha pactat - vull dir s'ha venut Catalunya - Llegiu siusplau llegiu i no us burleu de la gent dient que pidolareu el concert econòmic. A qualsevol preu voleu les poltrones, apa
Cèlia Torrent. Bcn.
24/07/2010
Gràcies Melcior, és un plaer llegir els teus articles tan assenyats i realistes. Llegint els comentaris dels fòrums d’aquests darrers dies, s’arriba a la conclusió de que una gran part de les persones, o no saben llegir, o no entenen res de res o és que no veuen més enllà dels seus nassos. (Ho dic sense ànims d’ofendre ningú). Soc independentista fins el moll del ossos i res no em faria més feliç que viure en una Catalunya independent. Sempre he votat a CDC (CIU) i ho continuaré fent, perquè són els únics amb prou força i sentit comú que ens poden conduir a la independència seguint els camins que calen: treballant molt, planificant, cercant complicitats arreu, sobretot a Europa perquè els necessitarem. Els haurem de convèncer i no serà fàcil. De bell antuvi, ni Europa ni la resta del món ens ajudarà (no hi incloc Espanya per motius obvis). Ens ho haurem de fer nosaltres sols, i no serà fàcil. El fer les coses amb precipitació i malament provocarà que l’assoliment de la independència es retardi molts anys. Deixem-ho en mans dels que en saben més: CIU.
GUERAU
24/07/2010
AL DARRERE DE LA PERSECUCIÓ NACIONAL DE CATALUNYA-OCCITÀNIA ES TROBEN JUNTES I AMB COALICIÓ FRANÇA (ÉS A DIR EL PETIT COMTAT DE PARÍS) I CASTELLA (ES A DIR EL PETIT COMTAT DE CASTELLA A BURGOS). EX: BLANCA DE CASTELLA REINA REGENT DE FRANÇA I SANTO DOMINGO DE GUZMAN ES VAN ENCARREGAR DES DEE L'ESTAT FRANCEÉS D'EXTERMINAR ELS CÀTARS I LA NACIÓ CATALANO-OCCITANA NAIXENT AL SEGLE XIII
Agusti
24/07/2010
Aquest noi ja s'assembla al Salvador Sostres en la seva capacitat demagògica, o sia, utilitzar veritats per dir mentides. Com que Convergència ja s'ha explicat prou bé en relacio a l'independentisme (jo no ho crec pas), tot aquella persona que gosi demanar més claredat a aquesta ambigüetat forma par de l'independentisme purità que té por de la Roja. Cal ser bastant burro i curtet per prendre aquestes dreceres. Com diuen a la meva terra, "ves que et moqui la iaia".
miquel
24/07/2010
Sí Casanelles: no val la pena viure en un país on es vol obligar a les criatures a veure la tele a les colònies. Vols dir que no seria millior que posats a fer tanquéssim també les escoles? Aixi pels matins els nens podrien mirar els matinals de Telecinco. Aquest és el país que ens proposa CiU. Sectaris? Què va! Els fatxes catalans,almenys,estan units amb una cosa: contra ERC. I això sí que és un mèrit!
alba
25/07/2010
Digues-li al rei artur que el concert s'ha acabat, amb el Millet i ens hem d'obrir al món, econòmicament. Digues-li súbdit del rei artur que no paga la pena encaixar amb Espanya, que el món ens espera, ah però si és clar el rei artur no té la preparació per ser un bon presi d'un nou estat, és clar és clar. Deixeu córrer, no t'amoïnis conforma-t'hi.
Adam
25/07/2010
Collons una altra vegada una pastanaga ! Que no ! Que el concert economic no té cabuda dins aquesta Constitució Espanyola, feu el favor de llegir-la d'una punyetera vegada
Albert
23/07/2010
CiU no són independentistes, et remeto a declaracions d'aquesta setmana. En quan a ERC, tampoc no ho són, han tingut 7 anys per a demostrar-ho ja veus on hem arribat. En quant a la prohibició de la final, em sembla molt malament i a més em sembla ridícul, qui collons perdrà temps en veure un rotllo de partit així? prohibir-ho només li dóna publicitat.
xavier
23/07/2010
Sap greu veure com es malgasta tanta intel·ligència només per posar més lubrificant (por favor) per tal que els lobbys españols puguin seguir sucant dels catalufos. I tal dia farà un any.
Sergi (Sabadell)
23/07/2010
Melcior, completament d'acord amb tu en la crítica que fas a ERC, però la presa de pèl de "demanar" un concert econòmic impossible que vol perpetrar CIU amb l'ajut dels mitjans de comunicació oficials (sí, sí, els de l'editorial conjunt en favor de l'Estatut), aquesta broma pesada que ara ens proposa el senyor Mas únicament per guanyar les eleccions, només té parió amb la perpètua enganyifa federalista dels socialistes. En fi, confiem que es concreti la candidatura unitària de Carretero, Laporta, López Tena, etc... per poder votar SÍ a la independència i proclamar-la unilateralment des del nostre Parlament, perquè després del reconeixement internacional de la legitimitat de Kosovo, els catalans ja no tenim excuses. Aviat votarem per decidir si mantenim la submissió a Espanya que ens proposen els nostres politics professionals de sempre (PSC, CIU, ICV, ERC) o votem amb dignitat per la nostra llibertat nacional. Només calen 68 diputats nacionalment honestos i coratjosos. Ja tenim el dret de decidir i si volem, podem!
pragmatic
23/07/2010
Home, Melcior!,...puc està d'acord amb tu amb tot això de la puresa que expliques. Tanmateix, com bé saps, per cada cas de puresa independentista, ni ha trenta de puresa espanyolista. Posats a descarregar aquesta ràbia reiterativa en l'article cap als independentistes de "pura raça",...perquè no descarregar-la amb aquells que no marcarien un precedent en aquesta península sí organitzessin una dictadura? ...cosa que els catalans no han fet mai en mil anys d'història. I que consti que no estic content ni amb ERC ni amb el Tripartit, però això de l'ambigüitat de CiU, el concert econòmic i el peix al cove,....ja cansa. Els politics han de liderar i ser valents. El fet de la negociació és bona, però en igualtat de condicions.
miquel
23/07/2010
Cap persona mitjanament informada i cap persona simplement decent,pot criticar que a les colònies infantils els nens visquin al marge de la televisó. Pots criticar a ERC com et dóni la gana,però criticar-la per un gest que no s'havia ni de produir per la lògica educativa, et posa al nivell de la caverna. Una Catalunya independent dirigida per gent com el tal Melcior Comes que cancel.li les activitats pedagògiques i de lleure de la mainada a les colònies per un partit de futbol,em sembla una Catalunya per a fugir corrents i portar als fills a que s'eduquin en països civilitzats. Puresa? La puresa que tu parles és la que ténen els fatxes que critiquen a ERC que hagi donat la presidència a "un espanyol" (paraula textual de Mas).Fatxes,i racistes.
Pere (Lausanne)
23/07/2010
Un article que haurien pogut signar tots els pétainistes que van estar d'acord amb la rendició als Alemanys i la repugnant i criminal col.laboració amb ells. Aquest article enfonsa encara més el malalt català de la Síndrome d'Stockholm i reflecteix el pànic primal i exagerat a l'enfrontament amb Espanya que simplement vol dir l'enfrontament amb els Espanyols que tenim a casa nostra. I això és una evidència des de fa molts anys. Malhauradament, nosaltres també tenim els Serbis de Mitrovica com els kosovars a Kosovo. Però aquests serbis són molt més nombrosos que els del Kosovo. L'article és d'allò més "défaitiste" i fa palès en cada paràgraf la covardia, el mesellisme i la manca d'honestedat dels líders i de les èlits que tenen tribunes mediàtiques per anestesiar la població i mantenir-la endormiscada amb la canterella de sempre. Fa anys que la meua dona - no catalana - em diu que som un poble de rucs i ingenus. I que esteu escagassats de por. Però jo li dic que a més a més de por hi ha interessos i ambicions de fer-se amb la "Menjadora" de la "Xorrada" (Generalitat) i de viure'n sense arriscar res. És evident que tota aquesta gent - inclòs l'autor de l'article - no seran al llistat del Monument als Patriotes que erigirem l'endemà de la Independència. Els tebis, covards, porucs i per què no dir-ho: els Botiflers i "collabos" seran oblidats i apareixeran en les llistes negres de la nostra història. Potser els darrers mesos abans de la Independència quan aquesta apareix ja com inevitable - com feren molts francesos el 1944 - eixiran sobtadament com a independentistes radicals. L'ésser humà és així.
PEP
23/07/2010
Com independentista "exiliat" temporalment fora de la península, em fa VERGONYA assabentar-me d'aquestes noticies. Si us plau, es pot tenir menys vergonya que aquesta gent de ERC, A LA BANQUETA, JA!
Carles
23/07/2010
Quin fàstic que fots comparant ERC amb Al'Qaida. Ets pitjor que els españols.
Pere Plex
23/07/2010
Exacte: CiU és del tot clara quant a la independència. No la vol pas. És tan independentista com el PSC. Pel que fa a tot el que dius sobre ERC, no es pot desbarrar més. Que t'has botit de mam abans d'escriure l'article?
David
24/07/2010
Melcior, de veritat t'has cregut la mentida aquesta de la prohibició de veure el partit de futbol de l'Almorrana Roja?
Carles C
23/07/2010
Gràcies per aquest excel.lent article. Friquis: sou quatre gats i no heu servit mai de res. El país va endavant malgrat vosaltres.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida