vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
CONGRÉS PSC
El congrés del PSOE afectarà el PSC?
85 %
3 %
13 %
40 vots
Pepe: No crec que l'afecti ja que, hom sap que el PSC no exist...
Dissabte, 04 de Febrer de 2012
Actualitat

Política

01/08/2010
08:31  h.
Carretero convoca ERC i Laporta a fer una "una gran coalició independentista"
L’exconseller considera que a mitjans de setembre Solidaritat Catalana “ja estarà més constituïda”
Laporta Carretero Assem
El president de Reagrupament, Joan Carretero, ha anunciat que mitjans de setembre es posarà en contacte amb ERC i Solidaritat Catalana, el partit de Joan Laporta, per formar “una gran coalició independentista” de cara les eleccions catalanes.

En declaracions a Catalunya Informació, Carretero ha assegurat que sobre el 15 de setembre posarà Reagrupament “a disposició de Joan Puigcercós i Joan Laporta” per arribar a fer una unitat.

L’exconseller vol esperar aquesta data perquè aleshores el partit de l’expresident del Barça “ja estarà més constituït”. Carretero ha fet aquest anunci a l’acte de presentació del primer Aplec per la Independència, una festivitat cívica que tindrà lloc a Arenys de Munt el 12 de setembre.

Més crides a la unitat

Abans d'aquestes declaracions, a l'acte de presentació que també ha tingut lloc en aquesta localitat maresmenca, el líder de Reagrupament, ha assegurat que no té intenció de fer cap "opa hostil ni violenta a ningú". "Saludem els partits que tenen 78 anys d'història i als que tenen 15 dies", ha dit en clara referència a ERC i a Laporta.

"Com no pot ser d'altra manera, em brindo a Joan Puigcercós d'ERC i a Joan Laporta, del nou partit, i a tots aquelles partits i candidatures que tinguin voluntat, a trobar-nos si volen a Arenys de Munt a partit de l'11 de setembre". I ha conclòs: "L'enemic no és cap independentista, sinó l'estat espanyol".
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
30Veure i/o afegir comentaris
lluga:quina bestiesa, massa galls per un sol galliner, qui serà el cap ...
Comentaris (30 en total)
lluga
02/08/2010
quina bestiesa, massa galls per un sol galliner, qui serà el cap de llista?, perquè només n'hi pot haver un?. Si us plau a tots plegats, no jugueu amb el sentiment de la gent, per molt que vulgueu fer d'independentistes, primer n'heu d'aprendre i això requereix temps, esforç valor, humilitat i perseverància, molta perseverància, i encara no teniu prou anys de vida per demostrar tot això, ningú de vosalres ho pot garantir, els que volem la independència és perquè estimem Catalunya, coneixem el país, gairebé es pot dir que les pedres dels camins són les nostres amigues, hem vist la gent dels pobles, hem parlat amb les seves dones i els seus homes i ara, tret de la jovenalla que no sap res de res però que es pensa que ho sap tot, la majoria de persones volen un millor benestar, volen feina, volen poder arribar a final de mes, volen poder tenir un lloc digne per viure, volen bona educació per als seus filla i filles, la independència també, ésclar i tant que sí, però quan tot estigui pagat, quan no deguem res a ningú i quen ningú es degui res a nosaltres. LA INDEPENDÈNCIA SERÀ BONA JUST EN EL MOMENT QUE NO SIGUEM DEPENDENT I ARA HO SOM, I MOLT.
Joan Fenoll
02/08/2010
El comentari del Jordi B és bèstia. Mostra el clàssic sectarisme de sempre. Els que treballen per la unitat de l'independentisme no volen cadires, volen aìxò, independentisme.
Laura Martí
02/08/2010
Molt injust el que un tal "Jordi B" diu de l'Strubell, tant si es refereix al Miquel com si es refereix al Toni. Tots dos són uns patriotes de pedra picada. Cadires? Quines? Només han fet que pencar per la independència tota la seva vida sense demanar absolutament res a canvi. OK? Vale.
Toni Strubell
02/08/2010
Algú que s'anomena Jordi aquí ha posat que un tal Strubell Té "agafades tres cadires" . Si aquest comentarista es refereix a mi, Toni Strubell, us puc ben assegurar que l'única que vull és la de casa meva al País Basc, on visc, i on treballo des de fa anys per la independència del meu país -basicament amb la ploma, però també en l'intent de recuperar els documents de Salamanca- que és Catalunya. La meva única aspiració és veure independent el meu país. No viull ni cap cadira ni figurar en cap llista enlloc. Treballo única i exclusivament per la unitat de tots els independentistes i participo en actes de qualsevol partit independentista que que m'ho demana. Per favor, informeu-vos una mica abans de dir qualsevol imbecibilitat.
Yes we Cat
02/08/2010
Molt bona notícia. Cal impedir majoria aboluta de CiU, que bloquejaria país 25 anys més. Visca Carretero, visca Uriel, visca Puigcercós, visca Mora i visca la Rut. Tots junts please. YES WE CAN
Josep
01/08/2010
No hi ha temps d'esperar a una data simbòlica del setembre. S'ha de fer abans la Conferencia Independentista si no volem que el Montilla ens agafi a mig conformar la coalició.No facin vacances aquest agost. Els partits o coalicions que encara no han arribat al punt de maduració de Reagrupament, ho han de fer a marxes forçades o adherirse al seu programa. Després un cop sobirans ja es vestirà cada un com més li plagui. I els partits, més recents (DC-SI, els de la CNS,..) s'hi han d'adherir amb tota humilitat i poca ambició personal. I ERC ha d'amotllar gran part del seu programa (limitació de mandats, llistes obertes, etc..) Catalunya per sobre de tot i de tots. Unió total i ferma!.
Juli Trempat
01/08/2010
Totalment d'acord amb Carretero, amb Laporta, amb López Tena, etc. Tots volen el mateix, no hi ha raó per a la divisió. També suscric el comentari de l'Abate Marchena (quin nom tan literari i evocador!)
Albert Serra
01/08/2010
No es tracte de llistes, Jordi. Es tracte de sumar malgrat les diferències. Les llistes, mentre hi hagi gent coneguda i/o preparada, s'ens en refot. El que conta ara, si es vol entrar al Parlament per poder lluitar per la independència, es la UNITAT.
miquel
01/08/2010
Al final recordarem al PARTIT REPUBLICA CATALA. Anava bàsicament contra ERC i als fòrums d'Internet semblava que havia de tenir la majoria abosluta. 6.000 vots va treure....
Narcís
01/08/2010
Catalunya tornarà ser ´lliure i plena´..som-hi! On anem?, al cim!; a quin cim?, al més alt! PD:unitat..unitat..unitat, això és, senyera..senyera..senyera: vida ..existi´m..som lliures per fi! Nota: primer i sempre Catalunya..tan senzill com això!
Faust
01/08/2010
Estem parlant de la coalició d'una vintena de grupuscles, la força de cap dels quals ha passat mai per les urnes i de set o vuit personatges amb un ego sobredimensionat ... ja es veu com acabarà tot això. A mi el que em sap greu és el desengany de tanta gent de bona fe que escriu il·il·lusionada aquí.
Teresa
01/08/2010
Totalment d'acord amb CELBLAU. UNITAT UNITAT i UNITAT. La única manera d'entrar al Parlament.
Teresa
01/08/2010
Ara ho veig més clar. Nomès si ens unim tots els INDEPENDENTISTES, de dretes, de centre i d'esquerres podrem entrar al Parlament. Aniria bé també que s'hi integressin persones com Antoni Castells, Montserrat Tura, Joaquim Nadal i independentistes de CIU.
Abate Marchena
01/08/2010
Hasta que falten pocos días para la elecciones al Parlament, la lluvia de noticias relacionadas con el independentismo serán cada vez más deformantes. Están todos lo servicios de inteligencia del Estado espanyol haciendo lo imposible por crear una confusión MONUMEMTAL. Personalmente no tengo el más mínimo interés en unos u otros. Somanente tengo claro que, o se hace una gran coalición independentista o el fracaso está servido. Tendremos todo el tiempo del mundo después de ser libres, para construir una Catalunya para el siglo XXI, las izquierdas, las derechas y el centro. Con los independentistas hasta la INDEPENDENCIA, pero ni un paso más por mi parte. Luego ya decidiremos cada ciudadano qué modelo de sociedad desea.
Cornellanenc
01/08/2010
Dr. Carretero, es deu haver equivocat. 12 d'agost, no 12 de setembre. Si Montilla convoca eleccions el 30 d'agost, perquè se celebrin el 24 d'oct., les coalicions s'han de presentar com a molt tard el 10 de setembre. No ho retardem tant, si us plau.
J. Tomàs
01/08/2010
Crec que SC per la Independència neix amb voluntat ferma d'assolir la independència (no solament de dir-ho i posar de president a qui convingui) i de regenerar la classe política. Això segon -en paruales de López Tena- sembla molt important. Amb aquestes premises la proposta del Sr. Carretero, que no dubto està feta amb la millor intenció i patriotisme, lluny de l'afany personal, té una difícil articulació. El moment històric d'ERC va passar.
Un santfeliuenc
01/08/2010
Independència, si, passa-ho Si de veritat volem ser independents deixem-nos de collonades, Carretero (ex-ERC), Lopez Tena (ex-CiU), Uriel Bertran (ex-ERC), tots ells sortits d’una trencadissa, amb actitud de salvadors del nostre país .... si us plau, feu el que pregoneu, no poseu pel davant els interessos personals, i si els de país. Sr. Laporta, si us plau, deixi de manipular, en el futbol tot si val, i fina ara també en la política....si el que pregona (regeneració política) es el que vol, deixi de manipular i acosti posicions amb tots els que proclamen el independentisme. Tothom te una mica de ego personal, després de tant de temps treballant per la independència, un se sent manipulat, atropellat, desplaçat ..... per una candidatura (SIC), presentada a corre-cuita, amb dos “espases”, que en els seus partits anteriors no els han deixat remenar las cireres, i ara no se’ls acudeix res més que fer servir tota la maquinaria de les Consultes per la independència de Catalunya. Pensi Sr. Laporta que tant el Sr. Lopez Tena (d’ ell deien que era un submarí de CiU) com el Sr. Uriel Bertran ( ja va veure l’espectacle de l’endemà de la Consulta d’Arenys), agafant aquest camí l’efecte bumerang pot ser irreversible, perjudicant a tots. No hi ha d’haver ni vencedors ni vençuts, apart de el Sr. Carretero i el Sr. Bertran, els demés, la majoria, no han estat en aquest mon de la política, així doncs, fem primer la gran coalició, demostrem a Espanya que NOSALTRES PODEM, i preparem unes llistes potents per portar a Catalunya cap a Europa.
Esteve
01/08/2010
Em sembla bé i desitjable una crida als partits independentistes. Però, ERC és independentista? Ells dirant "sí, i tant!". Doncs que m'expliquen què han fet per la independència durant els últims 7 anys. Només vull que m'expliquin un sol pas que hagin fet. Només un.
Bernat
01/08/2010
La música i la lletra d'en Carretero sona bé, però tots esperem que a la pràctica si arribi sense estridències i el més aviat possible tot hi demostrant el caràcter d'un poble que espera tot d'ells.
celblau
01/08/2010
Unitat, Unitat, Unitat, tot el pensament independentista units fen força, si es aixi tindrem molta força al Parlament.
Joan
01/08/2010
És la proposta mes sensara per l'independentisme que he sentit en molt de temps. A veura si impera el sentit comú i la generositat. Que ja seria hora
Albert Serra
01/08/2010
Fets, no apraules: Reagrupament + Conferencia Nacional (SI) + Solidaritat Cat TANQUEU-VOS EN UNA HABITACIÓ I NO EN SORTIU SENSE UN ACORD Junts aconseguireu un suport incondicional pq haureu demostrat que poseu el pais per sobre de les consideracions personals. Separats, ni un escò. No ens feu patir vergonya. Ens en refot les diferències personals que tingueu, les ganes de liderar i les llistes. Humilment demano que mireu què us uneix, i oblideu diferènces. La gent de carrer, aquests que ens hem associat o donat suport a uns i altres, ESTEM FINS ELS COLLONS de veure batalletes entre nosaltres. UNITAT .... o derrota. Potser els Laportes, Carreteros, Tenas, i cia el que necesiten es veure que la gran majoría volem unitat? (reenvieu a tothom que participi o hagi estat de RCat, SI, CNS, Solidaritat Cat, ...)
marxistes no
01/08/2010
Cal un relleu a la cupula d'ERC avans de convidar-los a cap coalicio. Jo em sentire enganyat si el meu vot arriva a mans de Putxi, Ridau, o qualsevol d'aquestos.
Carles
01/08/2010
juas, juas, juas... Aquest home, definitivament, està masa gran per la política...
ferran
01/08/2010
Absolutament d'acord amb Carretero. No podem dispersar-nos amb collonades, em d'anar amb totes les sensibilitats independentistes unides, la ideologia de esquerres o dretes, personalismes i partidismes s'han de deixar per quan tinguem estat. Penseu que en el cas que totes les forces independentistes incloent-hi esquerra, anéssim tots units amb una sola candidatura, podem donar la campanada, sense cap dubte. També heu de fer lo possible per no entrar en contradiccions moltes vegades imbecils, perquè això ho aprofitaran sempre els lacais al servei dels serveis secrets Espanyols que son els mitjans de informació tan de les cavernes feixistes d'allà com dels llepaculs d'aquí. També heu d'aprofitar a fons els pocs mitjans amics que tinguem, sobre tot del mon digital com Vila-web i d'altres on pengen interessants reportatges del mon polític i social Català, que naturalment son censurats per la nostra DESGRACIADA TV3 i per la resta de lacais del mon de la informació. I sobre tot, per la gent d'esquerra que es repensin la seva estratègia de parlamentarisme estèril per entrar dins d'una gran coalició independentista.
TS
01/08/2010
Ha de ser abans del 10 de setembre això, pel calendari electoral
Joan Serra
01/08/2010
A veure si prenen exemple de la Conferencia Nacional Sobiranisme (CNS), l'únic que fins ara ha aconseguit coalició entre mov tan diversos com Acte de Sobirania, Bloc Sobiranista Català, CADCI, Cercle Sobiranista Terres de Ponent, Cercle Català de Negocis, Col·lectiu 1714, CUP Arenys de Munt, Crida per la Terra, Deu mil.cat, Els Verds-Alternati va Verda, Estat Català, Força Catalunya, Gent de la Terra, Institut IPEC, Partit Republicà de Catalunya, Plataforma pel Dret a Decidir, Suma Independència... llàstima que no sigui gent tan mediàtica com els laportas i carreteros.
Saviesa catalana
01/08/2010
Els valors configuren el teixit ètic i moral d'un país i contribueixen a donar força i personalitat als pobles. Els valors tan rellevants com el de la veritat, el respecte, l’excel.lència, la creativitat i la innovació, l’estima al país, l'esforç i la resiliència, són els trets bàsics de la mentalitat catalana. Una impressionant multitud de gent que va assistir a la manifestació del dia 10 de juliol va dir que prou, prou de maltractament de Catalunya. El poble va omplir els carrers demanant el respecte i el divorci d'espanya i va apel·lar a la unitat. El fet ja té les seves conseqüències polítiques però cal recordar que la unitat depèn que algú sigui capaç de quatre coses: 1) Saber interpretar el moment i la tendència, 2) Tenir prou força pròpia, 3) Tenir discurs i capacitat de generar confiança i il•lusió, que són garanties de continuïtat, 4) Tenir prou valentia d'exercir lideratge. Si hi ha lideratge és possible, o probable, que hi hagi unitat. O com a mínim prou unitat per a ser eficaç. Si no n’hi ha, totes les reunions, conciliàbuls, discussions i discursos pomposos sobre la unitat seran inútils. La pregunta és: qui té possibilitats de construir un lideratge així? Prou fort per a resistir, però també per a marcar ruta. Prou fort en la qüestió nacional, i també en la política de cada dia. Com correspon a un règim democràtic, la resposta serà múltiple, però si el cos electoral no percep que aquesta vegada el repte que tenim és dotar-nos d’una força capaç de liderar en el camp nacional i en l’econòmic i social, caurem en la indefensió. És per això que en aquestes eleccions tornarà a ser important el vot útil. Hi ha eleccions que es poden fer sota el signe de la dispersió democràtica, primant la diferència i el matís. N’hi ha, en canvi, en què tot respectant la diversitat pròpia de la societat, el bon funcionament de la democràcia, la defensa del país i el progrés social i econòmic reclamen que el vot popular faci possible un lideratge. Faci possible que algú sigui capaç d’impulsar el país. I és per això que aquestes properes eleccions seran eleccions de vot útil i cal tenir present que qualsevol individualisme té el risc d'afeblir el teixit associatiu, minvar la participació política i perjudicar el camí cap a la llibertat de Catalunya.
Anna
01/08/2010
A veure si prenen exemple de la Conferencia Nacional Sobiranisme (CNS), l'únic que fins ara ha aconseguit coalició entre mov tan diversos com Acte de Sobirania, Bloc Sobiranista Català, CADCI, Cercle Sobiranista Terres de Ponent, Cercle Català de Negocis, Col·lectiu 1714, CUP Arenys de Munt, Crida per la Terra, Deu mil.cat, Els Verds-Alternati va Verda, Estat Català, Força Catalunya, Gent de la Terra, Institut IPEC, Partit Republicà de Catalunya, Plataforma pel Dret a Decidir, Suma Independència... llàstima que no sigui gent tan mediàtica com els laportas i carreteros.
Jordi B
01/08/2010
Anna, quan vegi les llistes acabades de la CNS m'ho creuré. No m'ho crec. Apart que al CNS hi ha gent que també es de Rcat i que s'ha fet patitzant de DC-SCI. Hi han alguns que amb dos mans tenen agafades tres cadires com en Strubell.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida