vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
CONGRÉS PSC
El congrés del PSOE afectarà el PSC?
89 %
4 %
7 %
28 vots
Dissabte, 04 de Febrer de 2012
07/09/2010
00:00  h.
Amb criteri
Autoestima versus autoodi
"Ajudem aquests catalans, per tant, a alliberar-se del seu complex d’inferioritat i a transformar en autoestima l’autoodi que pateixen"
Per saber fins a quin punt el pragmatisme constitueix un tret idiosincràtic del poble català n’hi ha prou de recordar quina va ser la seva actitud l’endemà mateix de la desfeta més gran de la seva història: tot i les conseqüències, que van ser terribles, la gent va decidir que, atesa la irreversibilitat dels fets, el millor era tornar a la feina com si res. Els comerços van obrir novament les portes i el país va tornar a funcionar. Però, realment no havia passat res? No hi havia cap diferència entre l’Onze i el 12 de setembre? Cap d’important, simplement havíem deixat de ser amos del nostre destí.
Va ser una reacció molt catalana aquella, molt pragmàtica. I molt perillosa també, perquè, amb el temps, l’excés de pragmatisme condueix a l’oblit, i l’oblit és una de les fonts de la ignorància. De la ignorància es nodreix la mentida, de la ignorància es nodreixen tots els conflictes de la humanitat. Encara són vives moltes de les víctimes del nazisme i ja hi ha historiadors que neguen el genocidi jueu; encara són vives moltes de les víctimes del franquisme i ja hi ha polítics que neguen l’etnocidi dels Països Catalans. I el que és pitjor: cada dia hi ha més gent que s’ho creu; cada dia hi ha més catalans disposats a creure’s que el castellà, a més de ser la llengua pròpia de Castella, és també la llengua pròpia de Catalunya; cada dia hi ha més catalans disposats a creure’s que les memòries del franquisme són contes a la vora del foc; cada dia allò que els catalans ignorem fa més espanyola Catalunya.

No caiguem, per tant, en el parany d’aquells que volen fer de l’Onze de Setembre una jornada festiva, no pas reivindicativa. Són els mateixos –ara ja amb un poder absolut a totes les institucions– que ens espolien i que amb els seus vint-i-cinc diputats al Congrés espanyol van fer costat al Partit Popular votant en contra de la unitat de la llengua catalana i en contra de l’autogestió dels nostres ports i aeroports, són els mateixos que no ens permeten tenir seleccions nacionals i que han convertit TV3 en el tercer canal de Televisió Espanyola, són els mateixos que ens neguen el dret de celebrar referèndums i que ens imposen jutges que no parlen la nostra llengua, són els mateixos, en definitiva, que frenen la nostra projecció internacional com a nació adulta i independent i que concentren tots els seus esforços en un únic i sibil•lí objectiu: l’espanyolització de Catalunya. I és que només l’espanyolització de Catalunya pot disfressar la patologia més trista que pot patir un ésser humà: la negació d’un mateix.

Ajudem aquests catalans, per tant, a alliberar-se del seu complex d’inferioritat i a transformar en autoestima l’autoodi que pateixen. Diguem-los que l’autoestima sempre inspira respecte i que el respecte fa possible la diversitat. Ensenyem-los que, cada vegada que una autoestima col•lectiva desapareix, no desapareix només una identitat, també la diversitat es fa més petita.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
58Veure i/o afegir comentaris
francat:No ens desviem del kit de la qüestió !!!. Catalanoparlants, per...
Comentaris (58 en total)
francat
01/10/2010
No ens desviem del kit de la qüestió !!!. Catalanoparlants, per autoestima ... canvieu el mínim l'idioma català al castellà en les converses quotidianes, és un exercici de responsabilitat cap a la nostra llengua, de reafirmació de la seva projecció i de respecte per l'interlocutor que t'entén. La immersió lingüística promoguda per la Generalitat és paper mullat si al carrer és el catalanoparlant el primer a minoritzar la seva pròpia llengua ... ah i mirant de no parlar amb barbarismes !!! El castellà també s'ha d'alternar de tant en tant a la conversa per mostrar sabiesa i també ja el parlem, que en sabem un troç, quan fem siloloquis de les películes del cinema, per a explicar acudits, per cantar cançonetes del 'canto del loco', per recitar textos, per fer imitacions o per comparèixer davant de la justícia, si no es té més remei. Amb el català per davant !!! Salut !
francat
01/10/2010
No ens desviem del kit de la qüestió !!!. Catalanoparlants, per autoestima ... canvieu el mínim l'idioma català al castellà en les converses quotidianes, és un exercici de responsabilitat cap a la nostra llengua, de reafirmació de la seva projecció i de respecte per l'interlocutor que t'entén. La immersió lingüística promoguda per la Generalitat és paper mullat si al carrer és el catalanoparlant el primer a minoritzar la seva pròpia llengua ... ah i mirant de no parlar amb barbarismes !!! El castellà també s'ha d'alternar de tant en tant a la conversa per mostrar sabiesa i també ja el parlem, que en sabem un troç, quan fem siloloquis de les películes del cinema, per a explicar acudits, per cantar cançonetes del 'canto del loco', per recitar textos, per fer imitacions o per comparèixer davant de la justícia, si no es té més remei. Amb el català per davant !!! Salut !
bernat tallaferro
07/09/2010
S' ha de ser molt acomplexat o tenir un odi visceral cap a tot el que representa la teva terra d' acollida, per què aquest tal Hernán Imken digui les bajanades que diu. A quin lloc del món admetrien un element com aquest sense integrar- se plenament, parlant correctament la llengua del país d' acollida i apreciant la terra que dóna de manjar a la teva família... Doncs enlloc!!, a cap país de cap planeta. què passa doncs amb aquests ressentits?. Dues coses: una, que els hi hem donat massa drets i ben pocs deures; i dues, que no han superat emocional i mentalment la fase de sentir- se encara immigrant, foraster. A aquests tios els hem d' aguantar fins que es morin, sort que no són gaires.. A la meva empresa no durava ni dos segons
pepet grill
07/09/2010
Expressem la nostra estima votant INDEPENDÈNCIA
Toni2
08/09/2010
El terme "espanyol" ès impropi usar-lo per designar una nacionalitat. El tal Hernann Imken tal vegada serà flamenc, bohemi, hongarès, polonès, "borgonyès", való, "saboià", provençal, bretó, gascó, tudesc, prussià, etc., però tal vegada no sigui castellà, biscaí, montanyès, gallec, asturià, toledà (Castella la Nova), andalús (Andalusia occidental), granadí (Andalusia oriental), portuguès, navarrès, etc. o tal vegada no ès europeu. El terme més adequat per designar en "Hernann Imken" per ara ès estranger, ja que no declara la seva nació.
RR
07/09/2010
A Catalunya hi ha un problema, i la independència no el resoldria. El problema es la existència d'un 50% o mes de la població que es d'origen espanyol i n'està molt contenta de ser-ho. Es el mateix problema que tenien, per exemple els bàltics amb les minories russes, mes petites que la espanyola a Catalunya, i tot i la independència no se'n surten. Fins que hi hagi una solució a aquest problema, una solució que no sigui l'assimil·lacionisme, no ens en sortirem. Encara que ens agradi, els catalans som tan jacobins com els espanyols i els francesos, creiem en alló de un estat, una cultura, una llengua. Cal trovar una solució diferent o no ens en sortirem.
joan père
11/09/2010
molt ben dit i bravo senyor Victor alexandre i jo em reconeix amb els seus commentaris i textos. VISCA CATALUNYA LLIURE I INDEPENDENTE.
Àlex
07/09/2010
T'equivoques de mig a mig, RR. L'independentisme està ple de gent immigrant o d'origen immigrant. Només has de mirar els cognoms. La misèria que tenim no ve d'aquesta gent, sinó de milers de catalans de soca-rel profundament botiflers.
Lluís
09/09/2010
Lluís, realment ets patètic. La teva covardia no té límits. La diferència entre la persona que odies (el Víctor no a mi, que no em coneixes i que necessites mentir sobre mi per justificar la teva insignificança i covardia) és que ell signa i dóna la cara en els seus articles. Tu, en canvi, en les teves desqualificacions personals, t'amagues com un ratolí. La gent com tu, en aquest món, sempre és gent profundament acomplexada. Apa, ara vés a estudiar català, que et fa molta falta abans de posar-te a donar lliçons de res, noiet. I si tant segur estàs que el Víctor viu pendent de tu (ha, ha, ha!) per què no dónes el vas a veure i li dius a la cara les bajanades que dius aquí? Valor, noiet, valor.
Helena
07/09/2010
Ve de tots dos cantons, Àlex, d´ aquells i d´aquí!.
Lluís
09/09/2010
Pep, realment ets patètic. La teva covardia no té límits. La diferència entre la persona que odies (el Víctor no a mi, que no em coneixes i que necessites mentir sobre mi per justificar la teva insignificança i covardia) és que ell signa i dóna la cara en els seus articles. Tu, en canvi, en les teves desqualificacions personals, t'amagues com un ratolí. La gent com tu, en aquest món, sempre és gent profundament acomplexada. Apa, ara vés a estudiar català, que et fa molta falta abans de posar-te a donar lliçons de res, noiet. I si tant segur estàs que el Víctor viu pendent de tu (ha, ha, ha!) per què no dónes el vas a veure i li dius a la cara les bajanades que dius aquí? Valor, noiet, valor.
hernán imken
07/09/2010
muy cierto RR, te perdono que nos consideres un problema, al menos no has pensado en una 'solución final' y es que tu descripción es muy honesta sobre todo para estar en el bando de los malos, como tu bien dices los jacobinos.hablas de los bálticos y me gustaría que salieras en televisión diciéndolo porque los balcanes es justamente lo que van a tener los catalanistas si comenten el error de sucumbir a sus tendencias fascistas e intentar colonizarnos por la fuerza. como tu bien dices somos el 50% como mínimo y además no somos todos españoles ni tan pasotas como los de oleadas migratorias anteriores así que la victoria será nuestra de una forma u otra por las buenas o por las malas. no se trata de ver cómo hacen para catalanizarnos ni tampoco cómo lidian con nosotros sin catalanizarnos como tú propones, lo que tienen que entender es que las propuestas no las vais a hacer vosotros sólos, nosotros también vamos a decir lo que queremos ya que no somos vuestros muñequitos y no vais a decidir por nosotros. resignaos la lengua única es tan inviable como la religión única y el pensamiento único (ésto último para los que no vemos Polonia y el Club Super 3 por supuesto) y aunque consigáis la independencia con vuestro ridículo 4% de apoyo popular os vamos a amargar la existencia como a los serbios.
cati
07/09/2010
Estic d'acord que és una jornada reivindicativa. Si som independents, ja veurem. Ara a manifestar-nos.
Blai
07/09/2010
Hernán imken, vés preparant les maletes, perquè els colonitzadors espanyolistes i totalitaris i com tu (com els serbis) no hi tindreu lloc, en la immediata Catalunya independent. Estareu tan amargats que anireu a fer companyia al botifler del Boadella, un altre serbi.
arrakis
07/09/2010
www.araomai.cat per l'unitat de l'independentisme: entra firma
hernán imken
07/09/2010
gracias por preocuparte Blai pero tranqui que somos muchos y nos podemos reconfortar unos a otros. Boadella es un pobre payaso que pretendía vivir del blanco de sus críticas, es diferente. lo has entendido mal, los serbios aquí son los fascistas que pretenden colonizar a una minoría del 50% por huevos, no nosotros que no tenemos porqué aceptarlo y no lo aceptaremos. yo sé que para las frágiles mentes formadas por tv3 es difícil de entender pero haz un esfuerzo. es como si yo te quisiera obligar a vivir en chino, a que me mandarías a la mierda? pues eso precisamente es lo que vamos a hacer nosotros con vuestro proyecto impertinente de vivir en catalán. por cierto hablando de botiflers, cómo te llamas Blai Sánchez o López quizas?
Blai
07/09/2010
hernán imken, no et posis més en ridícul, que els serbis ja esteu prou desprestigiats a Catalunya i al món civilitzat després del que vau fer a Bòsnia. Si vols colonitzar un poble, vés-te'n a la lluna, allà trobaràs espai i ningú que et parli en català. "Somos muchos", diu, pobret. Quin fart de riure!
Enric, Canet de Mar
08/09/2010
No es podia dir mes clar en mes poc espai. El que falta en aquest país es que els polítics que tenim, es dignin a parlar així de clar i no amb les formes que ens tenen acostumats, que sembla que ens tinguin per ignorants.
Narcís
07/09/2010
Catalunya triomfant tornarà a ésser ´lliure´ i ´plena´..Som i serem gent catalana tant si és vol com si no.. PD: els espanyols se´n vagin ..tenen un munt de milions de kms. quadrats resta planeta! Nota: ja n´h iha prou de ´pobres llàtzers´!
hernán imken
07/09/2010
no Blai, no me voy a ir a ningún sitio y no pretendo colonizarte, yo entiendo que la cabeza no te da pero igual te lo explico por si le sirve a alguno que no esté tan deteriorado como tú: mira a mí me da igual lo que tu hagas no te quiero colonizar porque ni siquiera te tengo en cuenta, entiendes? no me importa si vives o mueres si hablas catalán o sánscrito, si comes lentejas o butifarras. a mi qué me importa tu vida? los fascistas impertinentes que se entretienen en normalizaciones linguísticas y plataformas por la lengua sois vosotros, los catalanistas-fascistas-impertinentes. ves la diferencia? yo sólo te digo NO, no voy a hacer nada de lo que a tu secta se le ocurra. pero vosotros podéis hacer lo que queráis, vivir en catalán o en quechua. a ver si dejáis de mentir o ser tontos no sé pero aquí los únicos que le quieren decir a los demás lo que tienen que hacer sois vosotros los fascistas. yo soy partidario de la libertad individual absoluta, inclusive la tuya para ser un borrego descerebrado si eso es lo que te hace feliz. y gracias otra vez por preocuparte por mi imagen pero tranqui que en el 2010 lo ridículo es el nacionalismo no te parece?
Pep
08/09/2010
Segueix, segueix divagant i repetint sempre el mateix com si t'haguessis bloquejat. Tot per no dir res sobre el ridícul que fan els teus estimats amics Reagrupats i Solidaritzats (amics sequencials, això sí). Ves remenant el bagul d'articles vells i gastats per anar preparant el de la setmana que ve.
Pep
08/09/2010
Segueix, segueix divagant i repetint sempre el mateix com si t'haguessis bloquejat. Tot per no dir res sobre el ridícul que fan els teus estimats amics Reagrupats i Solidaritzats (amics sequencials, això sí). Ves remenant el bagul d'articles vells i gastats per anar preparant el de la setmana que ve.
Blai
07/09/2010
Sí, hernán imken, al 2010 el més ridícul i patètic és el nacionalisme espanyol. Per tant,, com a bon nacionalista espanyol que ets, el teu ridícul no pot ser m´çes espectacular. Per cert, si no em tens en compte, com és que no pots evitar llegir-me? He, he. Apa, segueix ben enganxat a mi, xicotet.
dd
07/09/2010
bon article (hernán, doncs per no importar-te, hi perds molt de temps, no?) www.araomai.cat
hernán imken
08/09/2010
no Cesc, no vivo atrapado en esta página sólo la voy ojeando en distintos momentos del día. y no, no odio nada ni Cataluña ni a los catalanes ni a los catalanistas. pero eso no cambia el hecho de que sean el bando opuesto y como esto es una guerra me ocupo dentro de mis posibilidades de influir puesto que lo que se pretende condicionar es el medio en el que vivo desde hace muchos años. por eso no estoy dispuesto a que lo decoréis a vuestro gusto sin consultarme. eso no es una obsesión es sentido común. y a ver si dejan ya de identificar a Milosevic con el anticatalanismo. lo que quería Milosevic era la supremacía serbia igual que vosotros que queréis la supremacía de la cultura y la lengua catalana. ya está bien de echarle la culpa a Franco y a los españoles cuando España lo único que hace es ceder dinero y transferencias a cambio de apoyo politico y Cataluña no para de arrinconar al español y a los hispanohablantes. dejen de contar cuentos de hadas y asuman de una vez que no nos vamos y vamos a seguir viviendo en español. en lo que sí has acertado es que no es fácil encontrar un medio catalán como este que acepte mis opiniones y además en español. reciba su editor mi más sentido agradecimiento porque en mi pueblo no puedo escribir al haber sido censurado por arenyautes.cat hace varios años.
Lluís
08/09/2010
Pobre, Pep. Ets el viu retrat de la persona que no sap què dir. Però com que tens incontinència verba, parles i parles sense dir res. Això sí, la ràbia i l'odi se't mengen viu. Vinga, home, escriu-nos tu solet un quart d'article. A veure si en saps. Primer una lletra i després una altra. Ah, però primer estudia. Més que res per no fer el ridícul amb les faltes que fas.
Sara
08/09/2010
Hernán Imken, l'estranger que odia la terra que li dóna de menjar.
Pep
08/09/2010
Sí, Lluís-Víctor, segueix fugint d'estudis, però deixa de preocupar-te per com escric i per si escric poc o molt. De fet, ho faig quasi tan com tu, però sense amagar-me quan cal ser valent.
pepet grill
07/09/2010
Quan de cas que li feu al colon espanyol, no? Perquè perdeu tan de temps en explicar-vos? Ni un segon més. Portem 250 anys amb el tema de les explicacions vers els espanyols. Ni un segon més. No perdem el temps. Una vegada Catalunya esdevingui INDEPENDENT, es podrà triar lliurement: Català: passaport català. Espanyol: permís de residència i treball. I qui se'n vulgui anar, que se'n vagi... tranquils, sempre podrà tornar a fer turisme... INDEPENDÈNCIA
hernán imken
07/09/2010
bueno a ver un último intento antes de dormir srs. impedidos, yo no soy españolista ni siquiera soy español pero podría ser marciano el punto es que no me da la gana de que un grupúsculo de pringados me digan lo que tengo que hacer eso es todo. si fuera españolista querría que vosotros fuerais españoles y a mi eso me deja frío lo que sí me importa es no dejar que un grupúsculo insignificante se haga con las riendas para catalanizarlo todo porque vosotros creeis tener derecho y yo no creo que lo tengais. me da igual todo lo nativos que seais porque yo también vivo aquí y también me van a tener que preguntar a mi y no como ese graciosillo que habla de cuando sean independientes. eso todavía está por verse. si unos cuantos como yo nos ponemos eso no sucederá. dulces sueños.
Lluís
09/09/2010
Mira, Pep, veig que pateixes una paranoia forta per atribuir-me identitats imaginàries. Ara veig que no saps com sortir-te'n. Repeteixo, estudia, així no faràs el ridícul amb les teves faltes. I sobretot dóna la cara, que desqualificar d'amagat és de covards.
Quim
09/09/2010
Aquest Pep és un dels espanyolistes que s'han quedat a Esquerra. Quant militants us queden, nois? Us fiquem tots en un taxi?
Pere (Lausanne)
08/09/2010
Hom pot saber per què publiqueu els comentaris dels Espanyols ? A més a més d'haver-los d'aguantar al carrer, a les botigues, a les benzineres, als trens, a la ràdio i la tv, fins i tot als webs catalans es conviden ells solets i caguen llurs comentaris en Espanyol per tal de passar-nos per la cara que llur llengua és TAMBé de Catalunya. ***************************** Fora Espanyols dels webs catalans !
Montse
07/09/2010
Com sempre, no se que es millor en els teus articles: la forma o el contingut. Gracies, Victor, per un altre article fantastic.
pepet grill
08/09/2010
Al que no és català se li ha de preguntar si vol una Catalunya INDEPENDENT? De què? No fem riure... no fem riure... Els espanyols o marcians o jupiterians que vulguin ser espanyols, marcians o jupiterians cap problema. Permís de residència per un, dos, tres, quatre, cinc, etc, anys, renovable. I qui agafi les armes, els Mossos, la POLICIA NACIONAL CATALANA que el detingui, i si oposa resistència, que s'actui amb tota la potència de foc de la que es disposi... A CATALUNYA, DEMOCRÀCIA. INDEPENDÈNCIA
Jordi
07/09/2010
Aquest és un dels millors articles que has escrit. HI és tot i ben dit, sense eufemismes ni mitges veritats. Tot ben cert i tristament veritat. Ajudem-los (ajudem-nos) a tenir més autoestima i així sabrem qui som i ens farem respectar! Visca els Països Catalans lliures!
Vargas
08/09/2010
Mira l'Hernán Imken com està ben enganxat, pobrissó. Viu pendent de nosaltres i ens dedica llargues missives sèrbies. Mira, xicot, no cal ser espanyol per ser nacionalista espanyol. Per ser nacionalista espanyol n'hi ha prou de ser el que tu ets: un colon i nacionalista espanyol.
Ramon
07/09/2010
Els nostres progres van estar-se 23 anys fomentant l'autoodi i ara en porten 7 provocant-lo.
el nom
07/09/2010
Hi ha d'haver un canvi de mentalitat com en el Barça, s'ha de ser guanyador de mena, fora pessimismes!
hernán imken
09/09/2010
no Sara, no odio la tierra que me da de comer. primero que no me da de comer, yo no vivo de la beneficencia ni de la seguridad social, tu sí? segundo la mística de la tierra es ya muy idiota en el siglo xxi. qué eres una india sioux o del altiplano boliviano, a mi me la repamplina la tierra, gaia y la pacha mama, no soy un pinche hippie retrógrada y soy inmune a todas esas mariconadas veneracionistas y sumisas. no venero al estado como vosotros los fascistas ni siento respeto por la naturaleza ni soy un charnego agradecido. así que no me vengas con los 4 elementos, ni tierra ni hostias. esto no va con la tierra sino contra los fascistas que se creen con derecho a decirle a los demás en qué idioma tienen que vivir y que con un ridículo 8% de votos en un 50% de abstención se creen con derecho a imponerle al resto 7 millones y medio en qué país tienen que vivir. paz y amor para tí!
Vargas
08/09/2010
Mira l'Hernán Imken com està ben enganxat, pobrissó. Viu pendent de nosaltres i ens dedica llargues missives sèrbies. Mira, xicot, no cal ser espanyol per ser nacionalista espanyol. Per ser nacionalista espanyol n'hi ha prou de ser el que tu ets: un colon i nacionalista espanyol.
Pep
09/09/2010
Tothom sap que bona part dels comentaris que aquí es fan són del propi autor que a més té un estil i un vocabulari molt característic. Jo no tindria cap inconvenient en identificar-me si tots els comentaris fossin personals, com hauria de ser. Així potser evitariem moltes de les bajanades que s'hi diuen. I parlant de paranoies, la del autor és insuperable: segons ell, la gran majoria de catalans (els qui no voten a les opcions que ell defensa en cada moment) patim d'auto-odi. Si fora així, no sé perquè ens hauríem d'entestar en seguir sent catalans podent ser part d'un poble, l'espanyol, que si d'una cosa va sobrat és de l'autoestima que tant admires, Víctor.
hernán imken
08/09/2010
pere (lausanne) si vives en Suiza como parece indicar el paréntesis podrías a lo mejor ser un poco más abierto y menos cortito dado que vives en un país confederado con varias etnias y varios idiomas pero en fin cada uno es como es y yo te respeto aunque seas corto. y respecto a tu pregunta tercermundista de porqué no nos censuran pues a lo mejor es porqué la censura está mal vista por la gente más o menos normal, tu eres diferente por eso de ser fascista pero la gente normal desde la declaración de derechos del hombre en Franc¡a y las Enmiendas a la Constitución Americana de 1791 de a poquito han ido asimilando algunos conceptos básicos para la vida civilizada occidental como la libertad de prensa, expresión, religión etc. tal vez sea por eso que queda un poco feo censurar y aunque muchos regresivos paletos como tú lo desean pocos se atreven a manifestarlo por corrección. yo soy muy partidario de la libre expresión y por eso mismo me caes simpático prefiero un bruto bestia como tú y no un afeminado contradictorio que quiera disfrazar su fascismo con la tan vapuleada democracia. pero eso no quiere decir que si hubiera una guerra como puede haber aquí si vosotros seguís por ahí, no esté yo perfectamente preparado para tratarte como lo que eres un enemigo de la libertad y del ser humano. así que prepárate y que gane el mejor.
hernán imken
09/09/2010
sí Pep, estaría muy bien que todos hicieran como yo y se identificaran con su nombre y apellido, seguro que los comentarios serían bastante menos nenazas de lo que son. y además de nenazas son cortos y autistas : tienen miedo al spam, ponen no se acepta publicidad en los buzones, están traumatizados por la privacidad...es que no ven televisión, no saben que con los medios de vigilancia electrónica de hoy en día la intimidad es imposible, en qué mundo floral viven? podrían además poner el dni, sería un detalle plural ya que es español.
hernán imken
08/09/2010
estimado Vargas me halaga que te tomes el tiempo de leer mis largas misivas serbias. si Milósevic y todos los pringados serbios hubieran hecho lo mismo se habrían dado cuenta de que no son estas épocas de Grandes Serbias ni Países Catalanes ni Reconquistas del Andaluz. ves, a que no habías pensado que contra tu sueño imperialista de catalanizar Cataluña se cierne la amenaza de los moros integristas como tú? también tendrás que discutir con ellos eso de la República Catalana. aunque apostaría a que te caen mejor los integristas que nosotros los no catalanistas eh? a quién mandarías antes al horno crematorio Her Vargas?
historiador
07/09/2010
Ja em perdonaràs, víctor, però d'historiadors que neguen l'Holocaust no n'hi ha cap; si de cas hi ha persones que avantposen la seva ideologia repulsiva als seus suposats estudis d'història. Escriure o opinar sobre història, no et converteix en historiador; de la mateixa manera que escriure o opinar sobre genètica no et converteix en genetista.
Fart d'espanya
07/09/2010
Gràcies Víctor, per a insistir en recordar que en el passat està escrit el futur i que cal saber qui som i què érem - la nació més gran del món - que aviat tornarem a ser, disposant de les institucions del nostre propi estat.
Cesc
08/09/2010
Observo que aquest hernán imken està pitjor del que em pensava. Veig que viu literalment atrapat en allò que odia i està permanentment connectat a aquesta pàgina. És el viu retrat de Milosevic, que odiava els bosnians però es pensava el dia pensant en ells.
Marc
07/09/2010
Ja em perdonaràs "historiador", però hauries d'anar més a Alemanya i sortir de casa. Així t'assabentaràs del negacionisme "històric" que allà ja fa temps que s'ha desfermat.
hernán imken
07/09/2010
uy este cuentito del autoodio y la autoestima catalana ya me lo sé. un friki de mi pueblo Arenys de Mar no para de contarlo! cómo que Castilla historiador de pacotilla? Castilla se fundió en España cuando se casaron Fernando e Isabel. expoliar es lo que hacían Millet, Macià y Prenafeta entre otras criaturas de Pujol. y autoodio es lo que sentían los charnegos acomplejados que entregaron sus hijos como prenda al catalanismo para ver si por fin eran aceptados. pretender que 3 millones de catalanes hablen catalán porque tú lo dices no es autoestima es impertinencia y fascismo. a ver si estudias un poco!
el nom
07/09/2010
Una cosa, deuria d´èsser obligatori aquestes noves eleccions que els Esclaus a Castella que volem segar les cadenes i recuperar la catalanitat que aquests CRIMINALS ens estan matant votarem a favor de la INDEPENDENCIA=LLIBERTAT i els CULPABLES que sols busquen la seva borjaca a costa del nostre sufriment votaran als mateixos Partits Polítcs de sempre.VOS a hon estareu?
Esteve
07/09/2010
Hernán imken tu ets el viu retrat de la ignorància i del nacionalisme espanyol, que és el mateix. En definitiva certifiques el que diu l'article, que la ignorància és molt agosarada. Estudia una mica i treu-te la catalanofòbia que portes dins. Ah, i aprèn català, la llengua del país on vius i que et dóna de menjar, que t'eixamplarà la ment.
Esteve
07/09/2010
Hernán imken tu ets el viu retrat de la ignorància i del nacionalisme espanyol, que és el mateix. En definitiva certifiques el que diu l'article, que la ignorància és molt agosarada. Estudia una mica i treu-te la catalanofòbia que portes dins. Ah, i aprèn català, la llengua del país on vius i que et dóna de menjar, que t'eixamplarà la ment.
lector
07/09/2010
grotesc
ai ai ai
07/09/2010
Esteve, ets ridícul.
Esteve
07/09/2010
Hernán imken tu ets el viu retrat de la ignorància i del nacionalisme espanyol, que és el mateix. En definitiva certifiques el que diu l'article, que la ignorància és molt agosarada. Estudia una mica i treu-te la catalanofòbia que portes dins. Ah, i aprèn català, la llengua del país on vius i que et dóna de menjar, que t'eixamplarà la ment.
Esteve
07/09/2010
Tu sí que ets ridícul "Ai, ai, ai". Per cert, ja que tens mal de cap, pren-te una aspirina.
jordi
07/09/2010
magnífica article. aquesta és la pura (i dura ) realitat. espero que la gent ho tingui ben present alhora de votar a la tardor.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida