vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Creus que servirà d'alguna cosa la protesta del #Novullpagar?
Creus que servirà d'alguna cosa la protesta del #Novullpagar?
18 %
62 %
21 %
125 vots
ferran: Oi tant, de moment desenmascarar la Caixa de CiU.
Dilluns, 21 de Maig de 2012
18/10/2010
15:38  h.
Amb criteri
Sergio Ramos, xenofòbia i covardia
La imatge és tan patètica com veure un negre somrient a un blanc que li diu: 'Tu no sembles negre'""
Hi ha eminències molt totalitàries. Ho veiem contínuament en la vida quotidiana i als mitjans de comunicació. I si les eminències poden ser totalitàries, per què els totalitaris no haurien de poder ser ignorants? Aquest darrer és el cas de Sergio Ramos, el futbolista de la selecció espanyola que es va indignar quan, en una roda de premsa conjunta amb Gerard Piqué a Salamanca, un periodista de TV3 va demanar a aquest últim que li respongués en català. “En andaluz, díselo en andaluz, que está muy bien, ya que le cuesta entender el castellano”, va dir Ramos a Piqué, mirant amb menyspreu el periodista, quan el jugador català va acabar la seva resposta. Com sabem, Ramos, per exculpar-se –no pas per disculpar-se–, vist el rebombori que allò va tenir, va dir que la seva reacció havia estat una broma i que amb Piqué té molt bona sintonia. Però les càmeres de televisió mostren que Ramos menteix i que no es va tractar pas de cap broma sinó d’una reacció visceral fruit de la ignorància i del totalitarisme de què parlàvem abans. Sergio Ramos, per tant, ni tan sols no ha estat capaç d’assumir les seves pròpies paraules, amb la qual cosa, a més d’haver tingut un comportament que ha posat en evidència les seves limitacions intel•lectuals i la seva ideologia dictatorial, també s’ha revelat com un mentider i un covard.

Tanmateix, entenebrit pel fet en si mateix, hi ha hagut un element d’aquesta qüestió que ha passat força desapercebut. I és una llàstima, perquè és molt més significatiu que no pas el comportament de Ramos. Em refereixo a la reacció de Piqué i a la de la resta de periodistes que hi havia a la sala. Tots van riure per les paraules de Ramos, talment com si hagués dit una cosa molt divertida. Però de divertida no en tenia res. Es tractava d’un retret ofensiu i xenòfob a un periodista català, pel sol fet d’haver demanat a un jugador també català que s’expressés en català en un mitjà català. Ni més ni menys que el que fan tots els periodistes televisius o radiofònics del món en les rodes de premsa quan volen declaracions directes d’un jugador del seu país. De fet, ni tan sols cal que sigui del país. N’hi ha prou que el personatge sàpiga la llengua del periodista perquè aquest, en bona lògica, aprofiti per demanar-li’n unes declaracions, ni que sigui breument. Això és el que fan els reporters britànics o italians amb Pep Guardiola, per exemple. I això és el que va fer Sebas Guim, el reporter de TV3, però amb molts més drets, ja que tant ell com Piqué es trobaven en un Estat que diu que Catalunya en forma part. I si en forma part, l’ús de la llengua catalana no pot ser qüestionat.

De què reia, aleshores, Gerard Piqué mentre un individu es prenia la llibertat de menysprear Catalunya i la seva llengua davant de tothom? Aquest riure càndid recorda força el d’aquells catalans que també es mostren cofois quan un espanyol els diu: “Tu no pareces catalán”. És un insult repugnant, racista, però ells, pusil•ànimes, s’ho prenen com un afalac, donen les gràcies i somriuen com babaus. La imatge és tan patètica com veure un negre somrient a un blanc que li diu: “Tu no sembles negre”. Pel que fa al riure de la resta de periodistes que hi havia a la sala, només dir que va ser una mostra força diàfana de la transversalitat del prejudici catalanofòbic a Espanya o, si més no, del concepte de llengua “inferior” que aquell país té de la llengua catalana. I ja sabem que una llengua “inferior” només pot ser parlada entre “inferiors” sempre que no hi hagi cap “superior” al davant. Ja deia Tàcit que la marca de l’esclau és parlar la llengua del seu amo.

Per això cal lloar el capteniment de Sebas Guim, que, en lloc de seguir la galdosa inèrcia de TV3 –reproduir per sistema les declaracions en espanyol dels esportistes catalans–, va demanar a Piqué que s’expressés en català i, amb la càmera, sense proposar-s’ho, ens va oferir un brillant document televisiu: un exercici quotidià d’intolerància espanyola i una prova que els catalans només som respectats a Espanya quan renunciem a la nostra identitat.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
38Veure i/o afegir comentaris
xavi:oye, qué poco sentido del humor. anda que no pían los catalanes d...
Comentaris (0 en total)
xavi
02/11/2010 19:42
oye, qué poco sentido del humor. anda que no pían los catalanes del acerca del castellano...
Josep Graupera
27/10/2010 15:33
Ja em perdonaré-ho però els catalans que no fan respectar els seus drets senzillament son covards i mesells , per desgracia n'hi ha molt masses, fa vergonya veure que molts quasi demanen perdo per ser catalans, canviant de llengua,fen rialletes de bon minyó o simplement parlant Castellà per que els hi venguin tres unces de xoris de cantimpalo ,ja som tan mesells que fins ho tot deixem que la ignorància de la cultura dels Hidalgo ens faci tancar la boca tot excusant-hos en la seva ignorància , a cavall de aixo perquè ens sentim educats reaccionant aixi ens ban tallant la capa
Andreu
21/10/2010 11:43
Com se li veu el llautó a aquesta Núria. Vol anar pel món representant Espanya, però sense que li diguin botiflera. "A l'estranger porta la bandereta espanyola i a Catalunya va a les manis". "Oh, quina catalanista més guai que sóc, eh?" Com es pot ser tan patètic?
Marta
21/10/2010 11:39
Núria, és una llàstima que no t'adonis que estàs atrapada en les teves contradiccions. Per això, com que el que et dic és irrebatible i no tens arguments, només et queda el recurs de ficar-te amb mi i a dir parides. Ah, per cert, jo no venc llibres. De fet, no treballo perquè encara estudio. I mira, estudio llibres que sembla que em fan més profit que a tu i que no em fan anar d'espanyolet pel món com fas tu.
Núria
21/10/2010 01:08
Em sembla, Marta, que no és la primera vegada que discutim. Estàs obsessionada amb la meva conciència... que no és la teva. D'opinions estem fetes les persones... i és clar que tu i jo no pensem igual. Vigila perquè així pots fer-te enemiga de qui podrien ser els teus amics. I ja està! Tu dedica't a vendre llibres i jo a estudiar-los.
Fart de racistes
20/10/2010 15:06
Els Catalans renunciem a la nostra identitat amb massa facilitat i és justament per això que no som respectats pels racistes espanyols.
Marta
20/10/2010 10:29
Sí, Marta. T'estimes molt la teva terra. Te l'estimes tant com el teu gatet. I com que te l'estimes tant, vas pel món com a espanyola defensant la bandera i el país que oprimeix el teu. On és el compromís amb el teu poble? On és la teva coherència? Menys bla, bla, bla, i més coherència, noia. Un país només s'allibera quan la seva gent, especialment aquells que poden tenir projecció, es mullen, se sacrifiquen i assumeixen les conseqüències de la seva coherència. Ai, filleta, com se't nota la mala consciència que se't menja.
Núria
20/10/2010 01:45
Marta, no discutirem. Me n'he cansat de sentir això. Diuen que la primera vegada que et diuen caball te'n riguis, a la segona que els hi peguis un cop de puny... i si t'ho diuen per tercer cop millor que et vagis comprant la muntura. Potser si que m'he de fer espanyola i posar-me la mà al cor al sentir l'himne espanyol, votar partits espanyols i deixar-me d'històries... PERÒ SÓC MASSA TOSSUDA I M'ESTIMO LA MEVA TERRA!! Diga-li com vulguis, posa-li el nom que et vingui de gust, però me l'estimo i no em netejo la conciència... sóc concient que tot el que faig és per una bona causa!
el nom
19/10/2010 23:42
Núria, t'has explicat molt bé. Et felicito. En essència dius que de vegades es fa difícil conjuminar els reptes professionals amb algunes conviccions, que hi ha algun moment que potser els primers són més importants que els segons . Potser és cert. Ara bé, el paper que ha fet en Piqué ha estat força galdós.
Despertaferro
19/10/2010 23:30
Com qualsevol mercenari: si ha d'escollir entre Catalunya o espanya, escollirà la cartera, és a dir, espanya.
JCP
19/10/2010 23:13
Per mi l'article té interés,,, perquè aquest cedir, aquest quedar bé, aquesta "covardia"és lo que ens fa anar enrera,, davant l'evidència que a espanya sens menysprea...per aixó jo peso que cada cop hem des ser més intransigents, estar segurs del que som, defensar-ho i no caure en la desepció (com sovint caiem amb resultats com els del referèndum) actuem massa per alts i baixos
Narcís
19/10/2010 22:45
Víctor, quan diuen 'no pareces catalán' de segur ho fan perquè se'n senten inferiors davant d'un ..i així creuen desmunta'l / posa'l al seu nivell via ofendre'l sa ànima per si de cas es pensés superior ( 'joc' clàssic d'aquests primitius ..acomplexats i plens de malesa)! PD. això no impedeix que n'hi hagi ho digui sense impotància..a fi de bé ( excepcionalment, això sí!)! Nota: a més, Ramos és aquell efecte de la espanya negra 'copiador i ensabonador'de l'altre comediant Raúl practicant la 'visió de la volada de les aus' en la formació/ himne ( llàstima mai els hi caigués excrement d'ocell!)!
Matilda
19/10/2010 22:43
Després hi ha catalans que van repartint el carnet de catalanitat a tothom, encara que convivim amb gent que ens considera éssers culturalment inferiors i als quals els agradaria veure'ns (culturalment) morts. Per mi aquesta gent no ho és ni de lluny, de catalana. Només espanyola, o més ben dit: ecspanyola.
Matilda
19/10/2010 22:43
Després hi ha catalans que van repartint el carnet de catalanitat a tothom, encara que convivim amb gent que ens considera éssers culturalment inferiors i als quals els agradaria veure'ns (culturalment) morts. Per mi aquesta gent no ho és ni de lluny, de catalana. Només espanyola, o més ben dit: ecspanyola.
molt bò Victor
19/10/2010 20:57
genial article, quantes veritats
edmunda
19/10/2010 20:18
m'agradat l'article. tots tindriem de rebre clases d'orgull i dignitat i fora complexos. hi ha una cançó de la Trinca..... som catalans si senyor, som catalans.
ramon
19/10/2010 20:06
qUAN DEIXAREM DE CONSIDERAR ALS JUGADORS, AMB EXCEPCIONS, COM PERSONES QUE AMB RAÒ ELS INTERESSA LA PELA I RES MES........BAIXEM DE LA FIGUERA JA I NO ESPEREM MIRACLES. AVUI PER AVUI NO PODEM ESPERAR RES I SINO MIREU ELS RESULTATS DE LA CONSULTA DE TARRAGONA, PER EXEMPLE. UNA PROPOSATA, PASSEJEU PER LA RAMBLA DE TARRAGONA I ESCOLTEU......UN 10% PARLEN EN CATALA.
Aniol Aguja
19/10/2010 19:28
El riure d'En Piqué i dels catalans presents és la manifestació del complex d'esclau. No és un riure burleta, és la reacció instintiva de la incomoditat creada per l'andanada del colonitzador racista espanyol. Aquest complex és tan profund que ja forma part,després de 3 segles de una mena de 2ª naturalesa psíquica del català. Per això ens titllen de hipòcrites i no és cert. Riem fins i tot quan expliquem que ens robat o ens humiliat.
Josep Francesc
19/10/2010 18:27
Des del moment en el que vaig veure les imatges ja vaig estar esperant l' article d' en Victor Alexandre! i m' ha agradat molt. Hauríeu de veure els comentaris de Youtube aplaudint l' actitud d' en Ramos.
Josep Francesc
19/10/2010 18:27
Des del moment en el que vaig veure les imatges ja vaig estar esperant l' article d' en Victor Alexandre! i m' ha agradat molt. Hauríeu de veure els comentaris de Youtube aplaudint l' actitud d' en Ramos.
Marta
19/10/2010 18:26
La Núria, defensant Piqué, s'està defensant a si mateixa per la mala consciència que li crea jugar a la selecció del país que impedeix que el seu país tingui selecció. En definitiva, ens està dient que primer és participar (encara que sigui sota la bandera més miserable) i després, allà al final, Catalunya. Amb esportistes així, amb aquest nivell de compromís, és gairebé impossible tenir seleccions nacionals. Això sí, per netejar la consciència, la Núria va a les manis. Mare de Déu!
Andreu
19/10/2010 18:20
Aquest que es fa dir "Un lector", és el mateix sectari de sempre que s'amaga perquè ningú sàpiga que és algú a qui els insults al seu país i a la seva llengua li importen un rave. En definitiva, no és un català, és un espanyol.
Núria
19/10/2010 18:04
He jugat a la selecció espanyola de futbol i sóc obertament independentista. I com es menja? Sé que no és fàcil d'entendre i acceptar per a molts (tan d'espanyols que menyspreen les meves conviccions ideològiques com d'independentistes ferms que ho interpreten com una traició). Tampoc és fàcil d'explicar, però provaré de fer-ho: a nivell de carrera esportiva, i com a experiència i formació futbolística personal, anar a la selecció espanyola és el TOP al que puc aspirar (com en Piqué), i jugar a futbol és la cosa que més m'agrada d'aquest món. Tanmateix, em sento catalana, i no només això, sino que entenc la meva terra com una nació, com un país, com un Estat sobiranista apartat d'Espanya. Seguiré anant a les manifestacions d'independència, donant suport a candidatures independentistes (les de veritat) i practicant l'esport que més m'agrada al nivell més alt que se m'està permès. I no seré cap traïdora. I no seré espanyola. Només seré feliç de fer el que m'agrada i defensar, alhora, el que penso. I cada cosa quan toca. L'actitud de Sergio Ramos és la que retrata a molts i molts espanyols, i l'actitud de Piqué la defenso. És molt difícil dir el que penses, fer el que t'agrada i que les dues coses siguin, al cap i a la fi, incompatibles entre si. Però tothom vol ser feliç.
un lector
19/10/2010 18:01
Aquest article no te cap interès. Algun altre tema més interessant, si us plau?
Sebastià
19/10/2010 14:04
A la frase "tu no pareces catalán" o "tu no sembles africà" la millor resposta és dir "doncs ho śoc. Tu no semblaves imbècil i ho ets". Tal com diu en Pere, és hora que ens desacomplexem del tot.
Júlia
19/10/2010 13:21
No, Ferran. Tot depèn de la dignitat que tinguis i de si tens clara la teva identitat. En tot cas, en Piqué, "en fred", és a dir, dies després, va declarar que no havia passat res i que ell i Ramos escoltaven l'himne espanyol junts, com es podia veure en una foto.
ferran
19/10/2010 12:10
A vegades i en fred no sempre reacciones correctament. El problema és un altre, el problema és el perquè els futbolistes catalans no és neguen d'una puta vegada, anar a defensar un país que ens odia. Aquest és el problema.
Pau
19/10/2010 10:49
Ton, hauries de deixar de gastar les teves energies defensant Piqué. I llegeix més, així sabries que s'ha declarat "espanyol" a propòsit d'aquest afer. Per això va riure, perquè és espanyol. Com els periodistes de Salamanca.
Lluís
19/10/2010 10:38
Molt bé, Víctor. I tu Mamadou ets un crack !!
Pau
19/10/2010 10:37
Ton, hauries de deixar de gastar les teves energies defensant Piqué. I llegeix més, així sabries que s'ha declarat "espanyol" a propòsit d'aquest afer. Per això va riure, perquè és espanyol. Com els periodistes de Salamanca.
Torsimany
19/10/2010 10:36
ton, segons el context el riure equival a una cosa o a d'altra. El riure de Piqué en aquell context era equivalent, com diu Alexandre, a "te'n pots riure de la nostra cultureta i dialecte perquè vosaltres sou superiors"
Daniel Roig
19/10/2010 10:17
Com sempre molt encertat. La meva sorpresa va ser quan vaig penjar el video al facebook i vaig constatar amb sorpresa o desesperança la opinio que tenien els meus contactes espanyols de la 'gracia' d'aquest homo andalucensis, una de les branques descardades de la evolució humana.
hernán imken
19/10/2010 10:06
por una vez, que no sirva de precedente, estoy de acuerdo con los catalanistas, Ramos es un analfabeto como todos los jugadores y un impertinente y Piqué un papanatas por no mandarlo a la mierda. lo que no entiendo es cómo no os dais cuenta que vosotros tenéis la misma actitud con los hispanoparlantes.
Jo
19/10/2010 09:38
Si Piqué hagués respost, ferm i seriós, que el periodista tenia dret a demanar-li declaracions en català i ell a fer-les, i que no comparés un idioma amb un accent (a molt estirar un dialecte, però ni això), s'haurien quedat de pasta de moniato. Quina oportunitat perduda! De tota manera jo crec que d'on no n'hi ha no en raja, a Piqué demanem-li que jugui bé a futbol, que es pentini bé, que estigui maco i que somrigui, no que tingui reaccions intel·lectuals. Malauradament Guardiola és l'excepció que confirma la regla.
Arnau Estanyol
19/10/2010 08:26
Ni Deu pot dir que no tens raó.
Mamadou
19/10/2010 04:17
Tens tota la raó Víctor. A mi que sóc africà d'origen, alguns suposats amics, sovint, em diuen: "tu no sembles africà" o, com dius tu "tu no ets tan negre". I ognoren que amb això deixen al descobert el seu infantil racisme. Consideren que els negres són tan inferiors que mai no poden ser intel·ligent. I com que em consideren llest, aleshores es busquen una excusa autocomplaent i em diuen que no sóc negre. I és exactament el que passa amb els catalans. Jo, la meva resposta davant d'aquests interlocutors, és sempre: "t'equivoques...sóc més negre del que t'imagines". I ho sense cap complexe. Marededeusenyor!! quina incultura espiritual.
Pere (Lausanne)
19/10/2010 01:33
Quan des de fa segles hom pertany a una Nació sotmesa i humiliada, el comportament d'en Piqué i d'una bona part dels Catalans n'és simplement el resultat. Els Espanyols haurien d'agraïr que els Catalans parlin llur llengua. Jo, ja fa molts anys que no la parlo amb cap d'ells quan malhauradament me'ls trobo. És un PLAER intens veure llur reacció a Londres, Amsterdam, Florència, Porto Fino, Lausanne o Ginebra. Es pensen que pel fet que sigui Català JA haig de saber Espanyol i comunicar amb ells en Espanyol. Els Flamencs ja fa molts anys que trobaren l'arma màgica per desfer-se de la dominació valona. I nosaltres, els Catalans, som tan rucs i mesells que encara no hem aplicat llur mètode. No parleu Espanyol. No parleu Espanyol amb els Espanyols. Apreneu llengües altres que l'Espanyol. La barrera de la llengua ens farà lliures d'ells. Ja ho deia als 80 en Lluís Vicent Aracil i tothom el prenia per foll. No perdem més el temps amb els Espanyols, amb la llengua Espanyola i amb llur Repugnant Estat Monarquia Bananera de Paràsits.
ton
19/10/2010 00:23
Alexandre ,coi, no siguis tan obsessiu, Ramos es un analfabet espanyol com tans d'altres milions, no cal fer cas de les seves ximpleries. Que vols que fes Pique? fotreli un cop de puny? Se'n va riure de lo miserable que es i de la seva invcultura, amb aixo n hi va haver prou.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida