vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Creus que servirà d'alguna cosa la protesta del #Novullpagar?
Creus que servirà d'alguna cosa la protesta del #Novullpagar?
18 %
62 %
20 %
133 vots
Estanis Mallol: El que hauríem de fer és dir #no vull pagar a ...
Dilluns, 21 de Maig de 2012
Actualitat

Política

00:00  h.
Entrevista Antònia Carré-Pons, escriptora
"El sector públic fomenta la mediocritat"
L'escriptora Antònia Carré-Pons acaba de publicar la novel·la "Jo també vull ser funcionari", un sarcàstic retrat del nostre sector públic. La visió de Carré-Pons té coneixement de causa ja que, a part de novel·lista, també és funcionària. Tot i així l'autora no s'amaga a l'hora de criticar els vicis del sistema. Sap, tanmateix, que el llibre li causarà alguna enemistat.
Sense títol
per Manel Bosch
Aquesta és una novel·la amb vocació d’assaig?
Té alguna cosa que es podria considerar pròpia d’un assaig. Hi ha la voluntat de descriure uns tipus de personatges que existeixen a la funció pública però que també existeixen en altres indrets. El que passa al llibre podria succeir en qualsevol organització molt gran i massificada. Tothom coneix casos com el de la persona que fuig d’estudi, qui enlloc de treballar fa coses que no corresponen a la seva funció, els que pugen per qüestions polítiques i no per mèrit professional...

Però algunes d’elles sí que són exclusives de la funció pública...

Sí. Aquest és el drama, que el funcionaris, sobretot els de despatx com els que apareixen a la novel·la, saben que facin el que facin i decideixin el que decideixin no els passarà res. La diferència amb l’empresa privada és que si un no compleix la seva feina sap que se’l pot acomiadar. En canvi aquí no passa mai res. Les responsabilitats estan molt diluïdes de manera que mai ningú es fa càrrec cap error. Si algú decideix una cosa absurda s’executa l’ordre sense que ningú la qüestioni.

Vostè sap de què parla ja que ho fa des de dins...
Sí, treballo a la Departament d’Educació i per tant parlo amb coneixement de causa. Que la novel·la passi al mateix Departament és anecdòtic, es podria traslladar a qualsevol altre.

En tot cas és curiós que un funcionari parli de forma crítica sobre el funcionariat. Normalment són els qui no en formen part els qui més se’n queixen...
En parlo amb aquest coneixement però crec que l’esperit de funcionari, aquest que critico al llibre, no el tinc. Sinó no hagués escrit aquesta novel·la. El que vull reflectir-hi, és que el sector públic un sistema que té un engranatge que va funcionant sol. Tothom quan en forma part el va seguint sense fer preguntes. Estic segura que no sóc la única que ho veu i crec que la majoria de la població defensa que la funció pública s’ha de reformar. Però ningú no diu res.

Per tant els seus companys no són amants de l'autocrítica...
Hi ha un silenci tàcit que fa que res canviï. A la novel·la ho he intentat reflectir en els personatges. Tots en treuen algun benefici i per això no denuncien mai problema. Ningú diu res i ningú no fa res. Qui hauria d’introduir aquests canvis, els qui tenen poder polític, no actuen. És un sistema que corromp a tothom, de l’escalafó més alt al més baix.

En pot citar exemples?
Fa poc vaig saber d’unes oposicions per ser conserge d’una facultat. De les quatre persones que ocupen la plaça cap té res a fer. Hi ha molts funcionaris que es neguen a fer qualsevol cosa que surti de les seves funcions. Aquesta és una forma poc solidària i col·lectiva de treballar.

Què en pensa de les crítiques que reben els funcionaris?
Hi ha dos discursos: el de la dreta més enarborada que diu que s’han d’eliminar tots els funcionaris, suprimir la funció pública i privatitzar-ho tot. Després hi ha gent que s’ho mira amb un aspecte crític una mica més racionalitzat. Jo no estic en contra dels funcionaris, crec que han d’existir i que qualsevol país necessita gent al servei del sector públic. Ara, el que penso és que aquesta funció s’ha de reformar. Crec que això de tenir una feina per a tota la vida és una idea absurda i totalment passada de moda. És buscar garanties quan no n’hi ha. Volem que la vida sigui eterna i que tot sigui etern i no hi ha res més intangible, més fungible, que la vida. Llavors com podem demanar una cosa per tota la vida?

Potser és un anacronisme històric...
En el seu moment, quan es va crear el cos de funcionaris el segle XIX, tenia una raó de ser. Es tractava de permetre que el poder públic l’executessin persones alienes al poder polític. Actualment s’ha pervertit del tot. Aquest “facis el que facis no passa res” implica que tampoc no hi ha rendiments. Això porta molta tranquil·litat, massa. Al mateix temps és un mecanisme pervers perquè, de la mateixa manera que sembla que et doni moltes coses, aquesta seguretat el que fa és aniquilar-te.

En quin sentit?
El funcionariat és com un paraigua que et protegeix de les tempestes però que evita que vegis el sol. No cal que tinguis cap iniciativa, ni ganes de millorar ni creativitat ni res de res. Entres dins aquesta roda i l’únic que fas és fer-la girar. El fet de no arriscar també és perdre moltes coses bones que té la vida. La vida és risc. Això és el que he intentat reflectir, un sistema que arrossega la gent, que fa que tothom es comporti d’una manera similar.

Aquesta seguretat és la que fa que els protagonistes només tinguin dubtes fora de l’àmbit laboral?

Sí. Els personatges, a banda de ser moralment reprovables, tenen una vida interior molt pobre. Això és el que a mi m’interessa més de la novel·la. He volgut escriure sobre quelcom que vagi més enllà d’un col·lectiu concret. Crec que parla sobre la condició humana i d’una faceta una mica patètica d’aquesta condició. Són personatges derrotats. No hi ha cap crit a favor de la vida ni de modificar les coses. Són personatges que van caminant però no van enlloc. Això no només passa al món dels funcionaris. Vivim al segle XXI, hem tingut el XX al darrere amb dues guerres mundials, els atemptats de l’11 de setembre... Som una societat, en definitiva, desencantada.

Creu que els tòpics sobre els funcionaris són encertats?

Crec que sí. El funcionari que correspon a aquests tòpics existeix tot i que estic convençuda que n’hi ha de bons. El comportament que justifica el tòpic està tant estès que els bons funcionaris passen desapercebuts. A més, aquesta novel·la parla dels de despatx, dels quals n’hi ha un excés i que sovint acaben no fent res.

Amb la crisi s’han accentuat les veus crítiques amb el sector públic. Els qui hi treballen se senten atacats?
Hi deu haver de tot. El funcionari estrictament funcionari segur que sí. El que és crític, no, perquè jo en sóc i no me’n sento. Només cal una mica de sentit comú. En l’època que les noves tecnologies són tant importants com és que ens cal tanta burocràcia? Com és que enlloc de fer els tràmits més curts tot segueix sent complicat i llarg?

Per tant creu que les mesures que s’estan proposant per reformar aquest sector són encertades?

Sí i crec que algunes s’acabaran fent perquè les lleis del mercat són les que són. Estem en època de crisi i s’han de reduir costos. S’han d’actuar en altres entorns però en aquest també. Estic a favor d’aprimar el sector públic.

Els seus companys què en pensen de la novel·la?
He rebut missatges positius i suposo que els negatius no me’ls diran. Crec que si una persona és capaç de mirar-s’ho amb distància fins i tot riurà. Si s’ho mira com una cosa molt personal i en el sentit més literal, segurament no li farà gràcia. Suposo que hi haurà reaccions de tota mena però estic convençuda que aquest llibre em farà enemics.

Hi apareixen persones que coneix amb el nom canviat?
Això no passa i sí que passa. No hi ha cap personatge que sigui un personatge real, són prototipus, comportaments de funcionari. Per exemple, el del personatge que es treu una segona carrera estudiant en hora de feina. Això passa i per això ho he fet sortir. No pensava en ningú en concret però segur que hi haurà qui es pugui sentir eludit. Com per exemple el cas del director general que obté el càrrec per motius polítics i que creu que se'l mereix pels serveis prestats al partit. De casos com aquests n’hi ha molts.

La novel·la té un to àcid, un sarcasme constant...
Volia retratar l’absurditat del tot plegat. És evident que l’administració treballa pel país però també hi ha molta feina inútil. En aquest sentit només cal veure'n l'últim capítol. És la història de set personatges que es troben en una reunió absurda, que no serveix de res.

Això passa perquè tenim una democràcia jove?
N’és un factor. Aquí quan es va crear l’administració pública es van copiar els pitjors vicis del nostre voltant. Tot està molt relacionat amb la democràcia, fins que no canviem les lleis del joc i fins que no hi hagin, per exemple, llistes obertes la cosa no canviarà. Ara els uns es protegeixen als altres i això fa que l’administració es vagi engreixant perquè cap partit farà coses perquè sap que, quan perdi, serà protegit pels altres. Vivim en un món on es fan favors mutus a determinats col·lectius. Les persones que discuteixen els aparells de partit són arraconades. És un joc poc democràtic.

La no dissidència i l’amiguisme tenen premi...
Aquest és un mal no només nostre sinó que del sud d’Europa. La nostra moralitat és diferent dels països del nord d’Europa. Per exemple, a Finlàndia no hi ha cap persona que pugui tenir un càrrec polític amb una multa de trànsit. Es considera una taca al teu expedient com a bon ciutadà. Aquí si no pagues les multes o evadeixes impostos està ben vist. Al sud de la Mediterrània el bé públic és allò que m’afecta a mi i els que són com jo. Si a això li sumem una democràcia jove el problema assoleix unes dimensions dramàtiques.


Parlant de Finlàndia, en aquest país alguns funcionaris, com els professors, tenen un expedient acadèmic molt superior als d'aquí. S’ha sigut poc restrictiu a l’hora d’admetre nous treballadors públics?
El nostre sector públic prima la mediocritat. Per què he de treballar més que l'altre si acabaré cobrant el mateix? Les regles del joc són aquestes i en determinats llocs es consolidin persones que no tenen capacitat per exercir el càrrec que ocupen. No s'ha primat el talent sinó "l'hem de ser tots feliços, tots solidaris i tots hem de ser iguals". No es potencia sinó al contrari, està mal vist, que algú sobresurti i aquesta és una manera socialment suïcida de funcionar.

Un darrer tòpic sobre el funcionaris: són insolidaris...

Crec que col·lectivament sí. Determinats funcionaris no admetran que tenen privilegis sobre la resta sinó que parlaran de drets. Això és molt discutible i la crisi posarà les coses al seu lloc. L'Estat i la Generalitat tenen dèficit i d'algun lloc han de sortir els diners. Això demostra una part de tots nosaltres: que som molt solidaris teòricament però, quan ens toquen el crostó, potser deixem de ser-ho. Els funcionaris tenim unes condicions laborals que la resta de mortals no tenen, i això és un greuge comparatiu.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
40Veure i/o afegir comentaris
Jordi Sampedro:A tot aquell qui pensi que els funcionaris no penquem, e...
Comentaris (0 en total)
Jordi Sampedro
09/12/2010 20:45
A tot aquell qui pensi que els funcionaris no penquem, el convido a passar cinc hores diàries en una classe de segon d'ESO d'un institut públic i a aconseguir que els alumnes el respectin i que a més a més treballin i aprenguin (más difícil todavía). Quant a la mediocritat del funcionariat, la meva experiència de 23 anys, ben a desgrat meu, m'obliga a confirmar la tesi de la Dra. Carré Pons: els darrers 10 o 15 anys han obtingut plaça de funcionari gent d'allò més incompetent, i això ha estat perquè els paràmetres d'avaluació no són en absolut significatius.
J.M Valls
08/12/2010 23:42
Bona feina. Veig que entre el funcionari hi ha qui hi toca!
Gerard
08/12/2010 23:39
Antònia, no et conec, però tinc la impressió que ets una persona ressentida. Sóc funcionari i em guanyo la vida fent classe a 1r i 2n d'ESO. Suposo que n'has sentit a parlar d'aquesta feina. No sóc cap heroi, però t'asseguro que la meva no és una feina senzilla i que m'exigeix tota la concentració. I per descomptat que el meu ofici no em permet d'estudiar una segona carrera en hores de classe ni res d'aquestes coses que esmentes. Potser d'això tu hi entens més que jo. Tinc una paga modesta i me la guanyo treballant, i no sóc cap paràsit de la societat ni cap privilegiat. Em sembla que ets més una oportunista que t'has apuntat a la funcionariofòbia que està de moda actualment. Espero que el llibre l'hagis escrit a casa, durant les teves hores lliures.
el nom
08/12/2010 22:39
No, si el que està de moda és no tenir feina o estar a l'atur
Montserrat
08/12/2010 21:24
I dels càrrecs de confiança, que no són funcionaris però són els que haurien de controlar la feina d'aquests, per què no en diu res? Potser si els coordinadors i directors actuessin en la mesura que poden, que alguna cosa sí que poden fer i no la fan, la cosa aniria millor.
Montse
08/12/2010 19:26
molt bona l'entrevista, tots els que la critiquen, clar, son funcionaris, i no son capaços d'acceptar la veritat perque va en contra dels seus interessos, ja els esta be continuar amb els seus privilegis sense que ningú els pogui demanar mai cap responsabilitat pel seu treball.
Pepita
08/12/2010 16:16
Debe de ser muy bueno el libro desvelando las verdades del funcionariado, que todos los que hemos trabajado para la administración pública conocemos de sobras. Yo no me doy por aludida puesto que me esfuerzo por escapar a la aniquilación de la que habla la autora y salvarme de un ambiente tóxico en el que lo importante es no hacer demasiado, ni demasiado bien,eludir las responsabilidades y sobretodo no pensar...
Oi?
08/12/2010 12:22
Queda clar com d'intensament treballeu els funcionaris, en vista de com heu corregut tots a abocar la vostra bilis en aquest article nomes perque hi ha una minima critica (i sense tenir en compte en cap moment les matisacions que fa). En fi, que sembla que a mes de ser ganduls no us van fer passar cap test de comprensio lectora en aquestes oposicions que dieu que son tan dures.
jmq
08/12/2010 08:16
Per mi, aquest detritus humà ja pot rebentar. Si es pensa que parlant malament dels companys de professió (tots dins el mateix sac!) ha de guanyar 4 putos euros i una mica de fama... ja ha quedat ben retratada
josepxicot
07/12/2010 21:50
Bè una cosa ès se designat pel poder polític a càrrecs de gestiò o sigui a càrrecs de confiança,a Catalunya ser funcionari fa anys no era una treball desitjat pels catalans,què ha passat?,la deca dència com a societat i poble.ara ja som com a Madrid.Ja fa anys que a casa nostra,els fills de les classes altes i mitjanes,sols volen ser funcionaris i arriba als nivells alts i a hores fora del servei fer tràfics d´influència,res mès no ès cosa de privilegis,ès una manera de viure la crisi con a model i poble,ja sòn espanyols!!! .
Nàpols77
07/12/2010 19:08
Per poder parlar de la novel.la, el més coherent és, abans, haver-la llegit. Jo ho he fet i penso que més enllà de les opinions subjectives sobre el tema del funcionariat una cosa és ben certa: és tracta de literatura, de bona literatura perquè fa servir l'excusa dels funcionaris per anar més enllà i parlar dels universals humans, de les misèries, de les desídies. La gent que s'omple la boca sense coneixement corrobora la dita que diu que quan en aquest país la gent parli només del que realment sap, aquell dia es farà un gran silenci. D'altra banda, ja ho deia Freud, hi ha gent que no està preparada per sentir (i llegir) certes coses que els deixen en evidència i han de reaccionar amb histèria i agressivitat per no passar comptes amb ells mateixos. Fan llàstima.
anticar
07/12/2010 18:59
Quina creu, lo de nen mimat t'ho fots on et càpiga, I no vagis tant de saberut sobrat, vejam si un dia perds la plaça i hagis de treballar per 1.300 miserables euros al mes.
Narcís
07/12/2010 18:11
A) Sembla n' hagi descobert Amèrica ..doncs n'hi ha tant de decent com de gandul, així quina estupiditat fixar la mirada en això! B) Millor en seria parlés de l'ingrés via oposició neta, això és, sense màfia de concurs o ' punts ' .. igualtat vers l'examen, capacitat n'aprova'l i mèrit a l'hora de demanar plaça! C) Així mateix més ' classistes ' que els sindicats no hi és arreu atès que qui en són ells per donar suport a normes que redueixen la possibilitat de presentar-s'hi a quina fos sota excusa d'estudis quins siguin? D) Així mateix com m'agrada l'abús que en fa aquesta individu de les normes de la relació laboral o administrativa en pro del ' treballador ' per treure'n més profit econòmic via llei de " compatibilitats" ! E) bonica meva .. ocupa't/ preocupa't dels malaurats que són a treballs àdhuc forçats sota el jou del rebaixador/ baixista- potiner de torn (que no pas del noble empresari) amb allò de ' el prens o el deixes' o ' en ací hi és la porta' ! PD: òbviament no n'he llegit pas l'entrevista .. en sòc massa vell per baboiades! Nota: n'és clar que molt de funcionari hi viu en altra món com els controladors en altra dimensió, però molts són legals/ lícits/ legítims i saben bé perquè s'hi van arriscar a presentar-s'hi i el què els hi va costar .. origen de son sacrifici i sempre afabilitat n'arribat el cas!
Aureliano Buendia
07/12/2010 17:37
Mientras esta señora o señorita debe estar celebrando la publicación de su libro en un restaurante de categoría, yo todavía tengo que corregir exámenes, hacer medias aritméticas, pasar las notas al SAGA y preparar un último examen para el jueves. Podría ejercer ahora mismo del prototipo de zángano que ella denuncia, desatender mis obligaciones docentes y rebatir punto por punto sus respuestas, construidas en base a figuras arquetípicas y trilladas (lo cual, además demuestra poca originalidad de pensamiento). Podría incluso leerme su libro y elaborar una crítica que corroborara la gran bazofia (desde el punto de vista literario) que presupongo que es el libro. Pero mi tiempo es muy valioso, ya me estoy extendiendo demasiado y últimamente estoy muy refranero: SE CREE EL LADRÓN QUE TODOS SON DE SU CONDICIÓN
nibola
07/12/2010 17:17
Jo estic bastant d'acord amb el que diu. No pot ser que en el món laboral uns tinguin la feina assegurada i uns altres no. L'ésser humà està fet per aprofitar-se de les circumstàncies, per tant crec que un % dels funcionaris segurament no rendiran tant com en un altre lloc on no tinguin el lloc de feina assegurat completament. Per no perdre els guanys adquirits, potser una petita part del seu podria ser variable.
antidretà
07/12/2010 17:15
El discurset antifuncionaris forma part de l'ADN de la retòrica neoliberal i s'adreça bàsicament a satisfer aquesta parròquia fastigosa. No cal donar-li més importància de la que te, tot plegat no és més que un recull dels tòpics tronats de sempre destinats a ensabonar liberals i genteta de dretes.
Ginebra
07/12/2010 17:13
Doncs a mi m'ha semblat el contrari, Marta: crec que té unes opinions molt madures. Jo he llegit el llibre i l'he trobat divertidíssim! Us el recomano.
Quina creu!
07/12/2010 17:06
anticar: No soc funcionari, i 1300 euros no dire que me'ls gasti en un vermut, pero tampoc es tant i a sobre ningu m'ha regalat res. En canvi tu em sembles un nen mimat que no saps el pa que s'hi dona per aquest mons.
ándale, ándale
07/12/2010 16:55
no t'equivoques de gaire, voltaire. els sudacas, de moment, ja han començat per les assignatures optatives. no falta gaire temps perquè tots haguem d'emigrar a l'eqüador, perú i l'argentina.
Marta
07/12/2010 16:15
Noia no tens ni idea. Segurament perquè ets jove. De funcionaris n'hi ha de molts tipus. Els que més s'escaquegen són els auxiliars. Els tècnics normalment s'ho prenen més seriosament. Jo conec tanta gent responsable a la seva feina a l'administració que estic molt ofesa pel que dius. Així és com has escrit el llibre, a la feina?
Voltaire
07/12/2010 16:12
Sóc funcionari d'Educació (professor de Secundària). Porto ja 18 anys a la feina. M'han retallat el sou uns 150 euros al mes i aquest Nadal cobraré un 30% menys d'extra que l'any passat. Tot per la Pàtria que es diu Espanya. I encara dieu que som uns privilegiats? Hauriem de plegar tots per dignitat i que fossin els inmigrants els qui es fèssin càrrec de l'educació del vostres fills.
FuncionariDepauperat
07/12/2010 15:20
Mira si cobren poc els funcionaris que a sobre s'han de dedicar a escriure novel.les autodestructives per arrivar a final de més. No se si aquesta senyora deu portar a més un cilici i fuetejar-se regularment en penitència pel fet de ser funcionària
Quina creu!
07/12/2010 15:08
Joaquim de Juia, si hi has viscut sabras que molta gent treballa a temps parcial i es una cosa normalissima, pero sobretot que els grans empresaris tenen clar que s'ha de fer recerca i invertir i que esta molt mal vista l'ostentacio. No com aqui que son una colla de negrers indocumentats i fatxendes. Aixo per no parlar que el que li fa una pirula a Hisenda, per petita que sigui, li carden un clatellot que se li acaben les tonteries de cop. Encara que sigui el difunt marit de la reina Beatrix. Hi ha molt de mon fora de la comarca.
anticar
07/12/2010 14:38
Talp, és absolutament mentida que fa uns quants anys qualsevol guanyava 3000 euros al mes al sector privat.Ni era ni és així. A part tema d'horaris. Això és una fal·làcia total. I el "quina creu"que s'enteri, no estem a Holanda. Si no t'agrada guanyar 1.300 al mes, penca, però de debò. I el mateix dic a tots els que foteu tuf d'oficinista funcionari. Ja n'hi ha PROU.
el talp venjador
07/12/2010 14:26
diu aquesta individua: "La diferència amb l’empresa privada és que si un no compleix la seva feina sap que se’l pot acomiadar. i jo afegiria la diferència es que en una privada et poden putejar el que vulguin, et poden humiliar, obligar a fer hores extres no retribuides, despatxar si no li fas la pilota al cap, etc.etc. per altra banda: us tracten millor a Endesa,Telefònica,Ono,LaCaixa,Gas Natural, etc.etc.???? Fa uns anys, quan qualsevol garrulo guanyava 3000 euros al mes, i els funcionaris 1100, nigú es queixava, ara que aquests patètics ignorants han cremat els seus diners, s'han hipotecat fins el coll i, com son uns ignorants no troben feina, la culpa és dels funcionaris que guayne 1300 euros al mes, QUanta beneiteria!!!!
Marcel
07/12/2010 13:28
Una entrevista molt interessant. Avui mateix aniré a buscar el llibre. Si és crític i alhora divertit, millot.
sociovergènciaaaa
07/12/2010 13:15
i els funcionaris de ciu que faran amb els funcionaris del psc?
ramonpamies
07/12/2010 13:05
Els desacords i atacs a la autora només poden venir dels interessos espuris. Per experiència he de dir que m'he trobat de tot entre els funcionaris, alguns bons i masses dignes de una antologia dels disbarats. Si hi han crítiques es que es trepitja un ull de poll. Endavant!
JRR
07/12/2010 12:27
Per a mi, qui no estigui a l'atur és un "privilegiat"... Misserable, no? Doncs això és el que llegeixo en molts comentaris. Enlloc de demanar millors condicions de vida, volem que els demés rebaixin les seves condicions. Segons aquesta senyora, tots els funcionaris són una plaga. Tots menys ella, clar! També seria bó de conèixer si l'editor reb subvencions d'alguna administració pública... el més segur és que sí. Ah: i que prediqui en l'exemple.
joan
07/12/2010 11:20
Algu pot negar que es col.loquen funcionaris (almenys una part d'ells) nomes pel color del carnet que tenen?? Sense tenir en compte cap aptitut per al carrec. Per exemple el nostre (per sort) ex-president, la meitat dels consellers, i fins i tot el president del parlament. Si aixo passa al mes alt nivell, que no passara a les sub-secretaries, empreses publiques (us sona Ana Hernandez?) i demes xiringuitos...
Joaquim de Juià
07/12/2010 11:19
Noia, ara mateix encarrego el teu llibre per llegir-lo. I no es cap "boutade". parlo seriosament. M’agraden molt els teus punts de vista i els trobo molt critics i encertats. Jo he patit als "funcionaris". I de coses sobrenaturals en se un munt. Gràcies per el teu coratge. es el que ens falta a molts. Per cert...Be negre, Roger, Quina Creu.... no es tracta de matar al missatger. Es tracta de saber si es cert o no el que diu. I personalment que he patit 60 anys aquest mon funcionarial, amb excepcions glorioses i dignes, la resta es veritat. I jo també he viscut a Holanda.... i ho deuen fer molt malament quan tenen un 5% d'atur i nosaltres a la vora d'un 20% no et sembla Quina Creu?
Jordi
07/12/2010 11:16
Continu pensant que el millor que pot fer el joven CATALÀ és assegurar-se un lloc de funcionari, tant si és d'oposició com de contracte, i així no ens vindran de fora.
mamma mia
07/12/2010 11:06
estaria molt be que doni exemple i que renuncii als seus "privilegis" de funcionaria endollada a la casa de vidre de la generalitat... O que torni a l'aula i que li escupin a la cara els quillos, com fan avui dia amb els professors.
antidretà
07/12/2010 10:29
Es interessant de saber, per a desesperació dels liberals fastigosos, que avui la majoria de gent jove aspira a fer-se funcionari. I ben fet que fan. La majoria de les persones normals aspiren a tenir una feina estable i no que et fotin fora al cap de sis mesos per caprici de l'empresari de torn. Fot el liberalisme, fes-te funcionari!
jajape
07/12/2010 09:59
Una entrevista molt interessant i que obre els ulls a la reflexió.
Pau
07/12/2010 09:55
Quina meravella de llibre. Funcionaris al carrer d'una vegada. Collons quina colla de ganduls analfabets !!!
be negre
07/12/2010 09:45
Que l'Antònia, catedràtica de català, deixi el seu endoll i vagi a donar classes a l'ESO. I que li encolomin una tutoria... Aviam quant de temps dura. Ara que entra CiU ja està fent mèrits per a pujar de categoria. Quina hipocresia!
Roger
07/12/2010 09:03
Trobo increïble que algú que ha fugit de donar classe a Secundària i s'ha refugiat al Departament dins d'una oficina funcionarial que encara ningú sap exactament què hi fan, tingui la caradura d'escriure sobre aquest tema. Més coherència, Antònia.
Quina creu!
07/12/2010 01:41
Quina colla de topics i beneiteries. Ja es veu que nomes ha vist el mon per un forat i no ha sortit a viure mes enlla del seu poble. Vagi a viure a Holanda i li semblara que es el mon al reves, uns funcionaris amables i diligentissims i uns depenents a les botigues que la majoria no saben ni cordar-se les sabates i mes ganduls que el jeure. Per cert, que l'Einstein va ser funcionari de la Oficina Suissa de Patents, no se si el troba prou creatiu.
Mike
07/12/2010 00:30
No s'ha primat el talent sinó "l'hem de ser tots feliços, tots solidaris i tots hem de ser iguals". Aquesta idea al sector públic és una veritat com un temple! És més, l'hem de ser tots iguals, vol dir que s'iguala pel nivell del més inútil.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida