vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Creus que servirà d'alguna cosa la protesta del #Novullpagar?
Creus que servirà d'alguna cosa la protesta del #Novullpagar?
18 %
62 %
20 %
133 vots
Estanis Mallol: El que hauríem de fer és dir #no vull pagar a ...
Dilluns, 21 de Maig de 2012
20/12/2010
00:00  h.
Amb cor i nervi
ERC + SI + RCat
"Amb Laporta tot té un to divertit i histriònic, quan el sents parlar t'agafen ganes de convidar-lo a una copa perquè no s'acabi l'espectacle, i en canvi quan sents parlar Carretero et provoca com una mena d'enveja, voldries veure-ho tan clar com ell, voldries poder estar-hi d'acord"
Davant del desig d'Esquerra d'unir forces amb Solidaritat i Reagrupament per les municipals, Joan Carretero ha respost dient que fer fronts independentistes a nivell local és una "solemne imbecil·litat" perquè d'allò que cal parlar a les eleccions municipals és d'enllumenat i de clavegueres. Més enllà de si estem d'acord o no amb les apreciacions de Carretero, cal reconèixer que com a mínim és coherent amb la raó de ser del seu partit, que no és altra que declarar unilateralment la independència al Parlament. A ell mai no li ha agradat la idea que Reagrupament es presenti a les municipals precisament perquè des dels ajuntaments no es pot dur a terme la missió única i vital de Reagrupament.

Solidaritat sí que es presentarà a alguns municipis i de moment ha deixat la porta oberta a fer-ho conjuntament amb Esquerra. La postura és menys coherent que la de Reagrupament però crec que és més encertada. I és que discrepo amb la idea del senyor Carretero que la política local només serveix per gestionar els problemes logístics dels municipis. Des de la política local també pot fer-se país i de fet és imprescindible que se'n faci. L'exemple més clar és el de les consultes independentistes, que són una iniciativa local. Fa unes setmanes Carretero va menysprear-les posant en dubte la seva utilitat, segurament perquè per a ell tot el que no sigui declarar la independència demà passat són minúcies, però jo li diria que tenim el país que tenim i que per tenir el país que volem hem d'aprofitar tots els mecanismes que estiguin al nostre abast.

A mi m'agrada, Carretero, sempre m'ha agradat, la seva determinació em fascina molt més que la de Laporta perquè el seu discurs ebri el sap fer des de la sobrietat. Amb Laporta tot té un to divertit i histriònic, quan el sents parlar t'agafen ganes de convidar-lo a una copa perquè no s'acabi l'espectacle, i en canvi quan sents parlar Carretero et provoca com una mena d'enveja, voldries veure-ho tan clar com ell, voldries poder estar-hi d'acord. Ara bé, amb tots dos tinc la mateixa sensació: que viuen en un país que no és el mateix on visc jo. Ells creuen que la feina ja està feta i jo en canvi veig feina a fer per tot arreu. A nivell municipal, naturalment, també. Hi ha municipis on tots els cartells estan en català i d'altres on a penes se n'hi veuen, hi ha municipis on la llengua comuna és el català i d'altres on ho és el castellà, hi ha municipis on l'activitat cultural és molt rica i d'altres on la gent només s'ajunta per mirar el futbol i, en definitiva, hi ha municipis en els quals cal treballar per mantenir la implicació nacional dels seus habitants i d'altres on s'hauria d'estimular molt més.

La política municipal és fonamental per ajudar a teixir un país de majoria independentista. Per això celebro que Solidaritat no es vulgui autoreduir al seu únic reclam electoral i lamento que Reagrupament s'obstini a veure només una sola via. De fet, un cop Solidaritat proposi la declaració per la independència i no obtingui una majoria al Parlament, bé haurà de fer alguna cosa amb els seus quatre escons, oi? I Reagrupament, en cas d'haver obtingut representació, no s'hagués passat quatre anys donant-se cops de cap contra la paret, oi? Si resulta que de moment no poden plantar-se al final del seu camí, hauran de treballar per construir aquest camí. I això ho poden fer encara amb més força des dels ajuntaments, i encara amb més força si ho fan dins d'un front independentista. És veritat que Solidaritat i Reagrupament han nascut com una alternativa a la desastrosa política nacional d'Esquerra, no hagués tingut cap mena de sentit que haguessin unit forces amb Puigcercós, però als municipis Esquerra no té l'opció d'abaixar-se els pantalons davant d'Espanya com ho ha fet la seva cúpula, als municipis els debats són uns altres i és molt més fàcil i natural que aquests tres partits puguin entendre's i treballar plegats per augmentar la consciència nacional dels seus ciutadans. Si Solidaritat va per lliure corre el risc de no entrar a molts dels ajuntaments on es presenti, i això significa que es perdrien molts vots independentistes pel camí. Si Reagrupament no es presenta, corre el risc de diluir-se i no ressuscitar. La independència no arribarà només perquè ells diguin que la volen declarar, així que val més que col·laborin i es posin a fer política real.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
14Veure i/o afegir comentaris
miquel:Astrid, T'equivoques amb algunes coses importantítssimes. Reagr...
Comentaris (0 en total)
miquel
26/12/2010 12:24
Astrid, T'equivoques amb algunes coses importantítssimes. Reagrupament no només vol la independència, també lluita per la regeneració política i democràtica i l'excel·lència en el treball. I l'odre dels factors altera el producte. Primer recuperar l'excel·lència en el treball, llavors això ens farà veure que cal regenerar la política i democràcia i, finalment, la independència "vindrà sola" com a cirereta del pastís. No es pot anar al parlament amb la independència com a única premissa, i les altres dues són les que treballaria RCat al Parlamanet
Narcís
20/12/2010 18:52
Doncs .. d'acord ( jo tampoc ho veia massa clar)! PD: ara comprenc tot això d'agermanament amb municipis estrangers/ de l'estat .. són ses familiars i veïns ( doncs n'és obvi d'intercanvis o lligams per ser catalans .. ni de bon tros!)! Nota: som-hi!, tots a l'una ( sigui a pams .. però en siguin llargs!)!
Anònima
20/12/2010 17:37
Sra Bierge, ja comença a fastidiar una mica el to condescent i perdonavides amb que els periodistes del sistema aconstumen a dirigir-se als diputats electes de SI i en particular al sr Joan Laporta. I, si us plau, deixin de estblir comparatives equiparadores entre un partit amb quatre diputats i un altre d'extraparlamentari.
Reagrupat
20/12/2010 15:05
Com reagrupat de primera hora vull recordar que Alfons XIII se'n va anar per València després d'unes eleccions municipals. Podria esdevenir sense ser-ho una mena d'autodeterminació indirecte indicativa.
Àlex
20/12/2010 12:42
La senyora Bierge no formava part dels blocs absolutmas.com?, si no és així oblideu la resta del comentari, penso que més que aconsellar què han de fer els altres per a treballar per la independència de la nostra nació, podria treballar perquè a 'casa seva' assumíssin aquesta idea
Jordi 1er.
20/12/2010 12:19
La independència no arribarà només perquè ells diguin que la volen declarar, és veritat. Arribarà (o hi estarem més a prop) quan la majoria dels catalans votem als qui diuen que la volen declarar. És així de fàcil i així de difícil.
Robert
20/12/2010 11:55
Àstrid, SI i RCat han obtingut, junts, 140.000 vots precisament perquè encara no han estat posats a prova i no han hagut de fer "política real". Si ara SI decideix fer-ne, és a dir, vincular-se a coses que no tinguin relació directa amb declarar la independència al Parlament, d'aquí un temps els sortirà una escisió que començarà a lamentar-se que "SI ja ha deixat de ser un partit independentista i es contenta amb fer política autonòmica-colonial", faran un partit que es dirà Moviment Independentista de Debò Fora Botiflers... i tornem a començar. La vida taca. Fer política real te costos. Però cal fer-la. És fàcil i gratis declarar-se super-independentista sense escons ni responsabilitats. Però hi ha un independentisme infantil i frívol que vol l'estat català la setmana que ve i no entén res. Ah, i també hi ha un altre independentisme, excitat en els últims anys per articulistes com tu mateixa, que ha votat CiU i que ara sotmetrà a CiU a la mateixa pressió fiscalitzadora que en els darrers anys ha aplicat a ERC i el Tripartit. Ben aviat començaran a proliferar per la Xarxa independentistes "exvotants de CiU"...
Jordi S.C.
20/12/2010 11:54
Estimada i admirada criatura. Quan parlem de unitat ho fem pensant de forma abstracte en allò que és de sentit comú. El problema és quan entrem a personalitzar. Reagrupament te el seu origen en la deplorable experiència de l'apoltronament i d'aquí la malfiança per l'actitud de els dirigents de SI i de ERC. Quants càrrecs i sous es volatilitzaran ? Quanta militància d'ERC en aquests moments els preocupa moltissim més el seu futur econòmic que no pas el del pais ? És amb aquests que hem de comptar ? Per anar ha on ?
Albert de C
20/12/2010 11:46
Bon article. El meu avi em deia que si vols anar a Mataró, abans has de passar per Badalona. És una gran frase que resumeix que en aquesta vida, tot procés consta d'un conjunt d'etapes. La nostra força com a país és la capacitat de mobilització de la seva gent. Convindria que els moviments independentistes recordin que els castellers i l'esperit de l'equip de Barça d'enguany representen l'èxit del valor del treball en equip.
Robert
20/12/2010 11:44
Àstrid, SI i RCat han obtingut, junts, 140.000 vots precisament perquè encara no han estat posats a prova i no han hagut de fer "política real". Si ara SI decideix fer-ne, és a dir, vincular-se a coses que no tinguin relació directa amb declarar la independència al Parlament, d'aquí un temps els sortirà una escisió que començarà a lamentar-se que "SI ja ha deixat de ser un partit independentista i es contenta amb fer política autonòmica-colonial", faran un partit que es dirà Moviment Independentista de Debò Fora Botiflers... i tornem a començar. La vida taca. Fer política real te costos. Però cal fer-la. És fàcil i gratis declarar-se super-independentista sense escons ni responsabilitats. Però hi ha un independentisme infantil i frívol que vol l'estat català la setmana que ve i no entén res. Ah, i també hi ha un altre independentisme, excitat en els últims anys per articulistes com tu mateixa, que ha votat CiU i que ara sotmetrà a CiU a la mateixa pressió fiscalitzadora que en els darrers anys ha aplicat a ERC i el Tripartit. Ben aviat començaran a proliferar per la Xarxa independentistes "exvotants de CiU"...
capsigrany
20/12/2010 11:08
Això que dius és el principi. No podem dir que els moviments estratègics per sumar més gent al procés cap a la indpendencia s'en digui baixar-se els pantalons i als qui el proposen, botiflers. Ni negar aquells que cerquen camins cap a la independencia diferents de la proposta infantil irreal i simpliste declaració unilateral la seva finalitat inependentista. El problema es la falta d'estrategies per aconseguir la majoria politica d'aquests organitzacions com SCI i Rcat. ERC amb equivocacions i errors en te. Una diferencia fonamental.
guineu
20/12/2010 11:06
Jo també vull felicitar l'ASTRID per l'article i donar-li'n les gràcies. Ella és potser mes aviat convergent, però fa una molt bona anàlisi de la situació. Jo tampoc estic a favor de la unitat per la unitat, que penso que és al que es rfereix en Carretero. La unitat en si, no és un valor, però si en alguns casos pot ser un mitjà amb el que personalitats, estratègies i objectius uneixin esforços sense provocar trencadisses,tots estarem d'acord que pot ser positiva. Sempre, sense fer-ne cap dogma general, perque el fet de dir-se independentista, no és cap garantia d'excel.lència ni tan sols de bona fe
Marc
20/12/2010 10:38
Noia, qualsevo diria que vas votar lgun d'aquests tres partits...
Albert Vilà
20/12/2010 00:44
Hi haurà qui ho veurà com tu Astrid, i també hi haurà qui ho veurà diferent. Però trobo molt encertades les reflexions, tot i que sóc "una mica" antiunitats. Felicitats per l'article.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida