vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
1 %
1 %
357 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Ticker

17/01/2011
00:00  h.
Amb criteri
El zel dels mossos
"Els Mossos i l’administració catalana no han nascut per ser simpàtics, sinó per fer bé la seva feina"
Tots els articulistes tenim dret a fer un article emprenyat a la vida quan ens han posat una multa antipàtica. Avui, si em permeten, l’exerceixo. Ahir ens van posar una multa mentre esperàvem a l’aeroport de Barcelona, per no haver passat l’ITV. Injusta? En absolut. No l’havíem passat. Antipàtica. I absurda. Els mossos, i el conjunt de l’administració, tenen l’obligació de complir la llei. Però tenen l’obligació també d’aplicar el sentit comú. Si només fan la primera de les dues obligacions, a més de fer coses absurdes, esdevindran incomprensibles i antipàtiques per als ciutadans. És a dir, no faran bé la seva feina.

L’objectiu de l’administració, de la policia i de la societat és que els cotxes passin l’ITV, perquè no hi hagi bombes rodants per les carreteres. Fins aquí, tots d’acord. Però com ho fem perquè s’acompleixi aquest objectiu? Posant una multa a qui no l’ha passat? Si el cotxe hagués estat en mal estat –que no ho estava-, hauria continuat rodant exactament igual després d’haver rebut la multa. La multa no ha solucionat un problema, ha generat una recaptació.

Què ha de fer doncs l’administració, per fer bé la seva feina, i aconseguir que la gent passi la ITV? En primer lloc, estaria bé avisar quan l’has de passar. No en tenen l’obligació, però seria útil. I quan un policia s’adona que algú no l’ha passada, ha de tenir –i té de fet- un marge de discrecionalitat. Pot avisar, i advertir que a la pròxima, s’immobilitza el cotxe, o pot denunciar, multar i deixar que el cotxe continuï circulant sense ITV. Segons quina endevini que és l’actitud de l’infractor: el descuit involuntari o la pura patxorra. Quan esdevé antipàtica la policia? Quan en el seu marge de discrecionalitat fa servir no el sentit comú sinó l’excés de zel i no fa allò que més útil resulta per resoldre el problema de fons sinó el que toca el que més molesta al ciutadà.

Sentit comú i discrecionalitat intel•ligent a favor de tots. També dels mateixos policies. Per exemple, un agent dels que posaven la multa no duia visible el número d’identitificació, com és la seva obligació. Feia fred i duia el número tapat perquè s’havia posat alguna cosa per abrigar al damunt. Si s’haguessin aplicat entre els mossos el mateix zel granític aplicat amb els ciutadans, s’haurien hagut de denunciar entre ells. Hauria estat absurd. Hauria estat contrari al sentit comú,. No al reglament, al sentit comú.

Els Mossos i l’administració catalana no han nascut per ser simpàtics, sinó per fer bé la seva feina. D’acord. Però tampoc no cal que busquin maneres efectives de ser antipàtics. Una bona administració, una bona policia, són els que fan la feina que han de fer, sabent per a què serveix, a quins objectius socials serveix, i aplicant el sentit comú en els marges de discrecionalitat que existeixen de fet i que ells mateixos s’atorguen. Em va saber greu la multa, pels diners de la multa. Em va saber greu perquè em van fer antipàtiques –innecessàriament antipàtiques- i l’administració i la policia que sento com a meves.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
11Veure i/o afegir comentaris
Arderiu:Jo a aquests mossos, mai els he sentit com dels meus, son uns p...
Comentaris (0 en total)
Arderiu
17/01/2011 23:32
Jo a aquests mossos, mai els he sentit com dels meus, son uns prepotens ,inmadurs i maleducats de collons. Ara, aquest Villatoro semble que baixa d'Arbeca. Tants anys a l'òrbita del poder i ningú li ha explicat com actuern els mossos? Doncs ja pot donar gràcies a les càmeres que ha fet col·locar en Saura a les casernes perquè sinò potser ara estaria lamentant-se per haver-lo traslladat a Les Corts per protestar.
Izard Gavarro, Ròmul
17/01/2011 23:11
La causa principal ha estat la actuació dels caps politics del tripartit que han provocat per despit que els mossos s´hagin tornat més antipatics de lo que ja eran, ja que els han convertit en uns mers recaptadors. No cal dir aquí els noms dels antics responsables o irresponsables politics dels mossos.
Jordi
17/01/2011 23:03
Doncs a mi fa cosa de tres messos, em van denunciar per que segons una pagtrulla "oculta" feia servir el movil. De res em va servir que l'agent que em va notificar la denuncia comprobes que no era cert, despres de comprobar el registre de trucades del telefon. De res m'ha servit recorrer, aportant el llistat de trucades de la companyia telefonica, ni el certificat de que porto un mans lliures de serie, ni una foto del registre del mateix mans lliures que demostra que el telefon hi estaba conectat... Amb un ofici del mateix agetn que em va denunciar, l'administració n'ha tingut prou per fotre'm 200 euros i tres punts. Sabeu el mes patetic de tot? Quan l'agent que em va notificar la denuncia va comprobar que no feia servir el telefon, va parlar via radio amb l'agent denunciant. Vaig poder sentir la conversa. el denunciant li deia a l'altre, que tal vegada no fos el movil, que tal vegada fos el cinturó o qualsevol altra cosa, però que jo feia quelcom amb la ma. Sabeu que feia? escoltaba RAC 1. La Competencia i m'estaba descollonant de riure. Tot plegat trist...
mossos i narcissos
17/01/2011 19:30
home, narcís, no li diguis delinqüent al villatoro. per un cop que se t'entén algun cosa... més que delinqüent, podriem dir que és (com diu la meva àvia) vedella manyaga, que de totes les vaques mama. o en vol, mamar.
Narcís
17/01/2011 18:40
Decepcionant!, òbviament hi ha raons on cal la discrecionalitat per sentit comú que no pas la norma pura i dura que molt sovint fa el paper de referència/ origen/ inici/ punt de sortida per a l'ordre massiu .. però aquest no n'ha estat pas el cas, això és, quan toca, toca! i deixem' s-en d" escarafalls ' ! PD: sí que la fariem bona .. si la deixéssim fer fins la propera ( amb els milions de vehicles que corren àdhuc d'imatge/ aparença ferma!)! Nota: massa delinqüent n'han de fúmer per mor d'una Catalunya can seixanta .. perquè, damunt,no fe'ls-hi difícil sa obligació ( així, sense més!)!
la rajola la rahola
17/01/2011 18:09
prova amb "vostès no saben amb qui parlen!", ... no sé pas per què hem guanyat les eleccions... deurien ser mossos comunistes i antisemites dels saura!.
Carles
17/01/2011 14:13
Ho lamento Vicenç, que et segueixo molt, però aquí t'has equivocat. No cal que t'avisin de la ITV... perquè ho posa ben clar l'engantxina. Avisar seria reiterar una cosa evident, i provocar una despesa absurda. Et mires l'engantxina i veuràs la data exacte que l'has de renovar. Passar la ITV és un conyàs, cues, esperes, pagaments, tenir el cotxe apunt.. però co diu un comentari de per aquí a dalt, benvingut al mon real!.
elzel deconveniència
17/01/2011 13:45
avís a totes les unitats: no multeu al fatxa del villatoro, que és dels nostres... buenu, era, jajjs.
prou
17/01/2011 12:58
Jo tampoc els sento com a meus, aquest policies. Amb el tarannà d'uns guàrdies civils reciclats i molts d'ells ni tal sols parlen el català... ja em direu. Estan per protegit l'Estat, no els ciutadans.
catlliure
17/01/2011 11:14
Jo fa anys que no les sento com a meves, perque seria insultant per mi. Son aixo, recaptadors i silenciadors socials amb una actitud prepotent que fa fastic, es clar que hi ha excepcions, pero malauradament, poques. ||*||
danx
17/01/2011 10:46
benvingut al món real, el món dels k no som ningú i patim akestes injusticies de sempre!!! a veure si tb t'enrecordes kuan matxakes als antisistema i no no+ kuan et cau una multeta, pijet Villatoro
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida