vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
1 %
1 %
357 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Política

25/01/2011
22:18  h.
Pujol avisa que la política espanyola pot portar a la "desaparició" de Catalunya com a nació
L'expresident assegura que Catalunya "no serà" sense la duplicitat "identitat i obertura"
Sense títol
L'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol considera que si política espanyola "continua d'aquesta manera" pot acabar portant Catalunya a unes "opcions" que passarien, o bé a "una política que representa a 30, 40 o 50 anys la desaparició de Catalunya com a nació o com a identitat, o a la independència". "Potser sí", ha dit Pujol, tot i que "potser no" quan sent que "un home tant centralista i tant jacobí com José Bono diu que això del cafè per a tothom va ser un error".

En tot cas, l'expresident, que ha participat en una taula rodona organitzada per l'ACN, ha afegit que l'actual política espanyola potser portarà Catalunya a '"plantejar-se aquest tema", però ha afegit que "la UE no té ganes que hi hagi més independències" i que el Parlament de Catalunya no pot proclamar la independència -"la cosa no és tant senzilla"- perquè, tot i que es pugui fer "moralment", "diran que és un parlament que no està facultat per votar això". "Això ho dirà l'estat espanyol i ho dirà la UE", ha reblat.

Sobre la internacionalització de Catalunya, Pujol ha remarcat que Catalunya ha de "jugar" sobre dues "duplicitats", que passen per "identitat i obertura" i "arrels i modernitat". L'expresident ha remarcat que "Catalunya no serà si no manté la seva identitat i no serà si no s'obre".

I en una editorial

I en aquesta mateixa línia, però aleshores en una editorial a la web del Centre d'Estudis que porta el seu nom, el president de la Generalitat, ha afirmat que el nacionalisme català "ja no té arguments polítics i cada vegada menys arguments sentimentals o econòmics" per no adherir-se a l'independentisme, en vista del sostre d'autogovern i el creixent ofec financer.

"Des de fa uns anys s'ha consolidat un model homogeneïtzador (...) Ara és ingenu pensar que es podrà frenar el procés d'estrènyer l'autonomia", ha afirmat l'expresident, qui ha tornat a augurar el final de Catalunya com a nació, llengua, cultura i consciència col·lectiva en unes dècades si se segueix per la mateixa via.

"Entre la independència i ser el Quebec espanyol, molts votarien el segon, tot i que bé pot ser que per a Espanya l'estatus del Quebec sigui tan intolerant com la independència", ha estimat.

Alhora, ha apostat pel reforç intern de Catalunya en espera d'un eventual referèndum oficial i vinculant: "Mentre hi hagi país hi haurà futur, i el país aplicarà dia a dia el seu dret a decidir", ha conclòs Pujol.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
24Veure i/o afegir comentaris
Ramon:Això és que Pujol ha demanat augment de pensió a Madrid i li han ...
Comentaris (0 en total)
Ramon
26/01/2011 15:43
Això és que Pujol ha demanat augment de pensió a Madrid i li han dit que no, que hi ha crisi. I que ja cobra el 100%, CENT vegades més que un treballador a l'atur com ell. Total que ell intenta venjar-se dels seus, fent-los xantatge. Però no cola. Tothom sap que no hi ha més Honorable Espanol del Ano que Jordi Pujol.
Com sempre
26/01/2011 14:41
Jo he llegit l´escrit del Pujol, i no faria trempar a ningú. No diu res de nou. Que potser dins de 30, 40 o 50 anys no tindrà arguments per oposar-se als independentistes. Com sempre.
Ramon
26/01/2011 12:53
Ens fareu pensar que aneu curts també d'idees, quinquis, no només de vots. Sempre igual. Primer fixeu l'objectiu a abatre. Posem que Artur Mas. El segon pas és decidir com estigmatizar-lo. No cal que sigui res important. Pot ser qualsevol mandanga, perquè, disposant del gremi jijijajà en ple i d'un exèrcit sencer de terminals mediàtics, amb la més insignificant xuminada n'hi pot haver prou. Per exemple en aquest cas la nevada, que ja em diràs tu. I a partir de llavors, declaració que faci Artur Mas, declaració que els sicaris de la sucursal del PSOE replicaran: "Aquest Artur Mas no és aquell que quan la nevada estava a una discoteca?". Ai, Nicaragua, Nicaragüita, aquest repertooooori, aquest repertori està tan florit com aquella vella ideologia rere la qual dècades enrere us emparàveu, ara ja ni això.
El text real
26/01/2011 12:46
Ep. Que m'he llegit l'editorial del Pujol i en cap moment ell es reconeix independentista. Sembla una repetició del que sempre diu el Pujol: que Espanya ens agradeix i que els catalans encara en voldriem formar part, que si això continua així potser si que s'acaben els arguments per oposar-se a aquests independentistes tant dolent, però que potser després de tot Espanya podria canviar i ja no faria falta. I que ja veurem. En resum: ambigüitat total i un paper decebedor, tot i que sent realista ja no m'havia d'esperar res del español del año.
Ramon
26/01/2011 12:09
Es nota que el quinqui Jóse Zaragoza torna a trencar taules. Nicaragua recupera els clàssics: taxan, taxan, amb tots vostès l'esquema Intoxicació-Estigmatizació-Neutralització. L'estratègia retòrica de la pretesa neutralització sempre és: "Aquest que ara diu això no és aquell que va fer allò". Nicaragua sembla l'Adamo. Sempre amb el mateix repertori. Però almenys el repertori de l'Adamo no està malament.
//*//
26/01/2011 11:57
VISCA L'ESTAT CATALÀ
Jordi 1er.
26/01/2011 11:49
Guerau, i tu quan vas a l'extranger en quin idioma saludes? Ja ho hem viscut tot això. L'escarni contra CiU ens va portar a tenir el president més espanyolista de la història, cosa que després ha provocat que la gent torni a votar CiU en massa deixant l'independentisme amb només 4 escons. És això el que voleu que torni a passar? Si no voleu que es repeteixi, fem crítiques constructives i evitem el sectarisme el màxim possible. Celebrem que el President Pujol s'hagi delarat obertament favorable a la independència de Catalunya, en comptes de burxar en un passat que cada u l'interpreta a la seva manera. Jo ho tinc clar, votaré SI d'ara endavant fins que siguem independents o fins que m'ensumi una maniobra de SI similar a la d'ERC del 2003. En aquest cas, tornaria a votar CiU o buscaria un altre partit independentista de nova formanda.
Patètic
26/01/2011 11:39
La mateixa ambigüitat de sempre. Fixeu-vos que no ha dit que sigui independentista, sols que l'autonomisme s'està quedant sense arguments, i que potser si però potser no. La nació catalana pot desapareixer, i aquest home va ser un dels principals col.laboradors a fer-ho possible. L'español del año. I reconec que em va enganyar i el vaig votar. Si vol rehabilitar-se que es proclami obertament independentista. I amb la influència que té al seu partit ho tindria facilíssim per aconseguir-la: CiU+ERC+SI=majoria absoluta. Ja us dic que no passarà.
GUERAU
26/01/2011 03:30
ELS DE CIU NO SÓN AQUELLS QUE A LES TELEVISIONS DE MADRID DIUEN BON DIA, BUENOS DIAS?
Guerau
26/01/2011 03:15
Nois jo també he pecat, també votava CIU perquè m'ho creia tot, fins que li vaig veure la seua faç real, LA FAÇ DE LES OBRES
Joaquim de Juià
26/01/2011 01:30
Estic emprenyat. I si llegiu “íntegrament” el que ha escrit el President Pujol en el seu espai Web del “Centre d'Estudis Jordi Pujol”, també us emprenayeru, perquè us adonareu de com es pot esbiaixar una noticia per tal de confondre a la gent . No sé quin periodista del Singular Digital ha condensat la noticia donada per el Sr. Pujol. Peró sigui qui sigui no te vergonya. Ens ha tramés una noticia que solament inspira derrotisme i conformació. I en cap moment es el que es desprèn de la lectura del comunicat del Sr. Pujol. Amics, si voleu saber el que ha dit el Sr. Pujol entreu a la seva Web i llegiu i treveu voisaltres mateixos les vostres conclusions. Per cuinats com el que ens han fet amb aquest article.... NO GRÀCIES
Olga Sants
26/01/2011 01:25
President, torni si us plau. Catalunya està en el moment més crític de la seva història i ningú se'n adona. Tret de dignes excepcions els representants del poble s'entretenen en futileses i el govern només te temps per veure com pagarà les nómines. La demografia, la crisi econòmica, el Tribunal Constitucional i les seves sentències, els partits espanyols i les seves campanyes, el poble espanyol i els seus prejudicis. Tot juga en contra.
Decebut del Pujol
26/01/2011 00:51
Doncs ara, sr. Pujol, penedeixi´s de tot el que va fer per desactivar l´independentisme. Volent o no, vosté ha fet el joc brut a Espanya.
Ramon
26/01/2011 00:13
Jo, en canvi, estic convencut que jo, i Pujol, passarem als llibres d'història espanyols. Jo Pich, i ell Pong. Pagant vosaltres, evidentment, colla de rucs.
Ramon
26/01/2011 00:03
Jo en canvi estic convençut que el pòdium del segle XX serà Jordi Pujol, Enric Prat de la Riba i Francesc Macià. Per aquest ordre. Els grapalluts del Tripartit ni com a traïdors transcendiran. Tal vegada ho facin com a protagonistes d'astracanades i anècdotes d'escarni reals o atribuïdes, tipus que es converteixin en el Pich i Pon del segle XXI.
Núria
25/01/2011 23:49
Sr. Pujol s'expressa com un cansat s'expressa com un vençut. S'expressa com un mediocre. Que intenta dir-nos? Que fem esforços mentre vostès ho miren i no fan res? L'interessa a la UE que CAT deixi de ser un motor economic? L'interessa a la UE que CAT faci un tancament de caixes i deixi de mantindre a l'estat ESP? La UE pot ser comprada Sr. Pujol!. A la UE se li ha de plantejar o una CAT enfonsada que no mantindra a l'estat ESP o una CAT lliure i pagant i contribuint a Europa. Que vostè no sapiga negociar o estigui acostumat a negociar miseries amb l'estat ESP és una cosa que ens demani esforços per continuar exintin durant 10 o 20 anys un altra! Espera gaire motivació de la nostra part per viure en un estat miseria democratica i economica? Creu que no hi haura resistència? Creu que alguns ens aconformarem callarnt i pagant? O creu que alguns cridarem alt i fort deixant-los com es mereixen amb el cul a l'aire per no defensar-nos del que és un estat trampa i pseudodemocrit? Comencin a espavilar! Deixi de fer-nos trampes! Sense estat no hi ha motivació! Estem farts de viure en un estat fatxa que es una autentica ruina! Si no ho fan vostès ho faran uns altres ! Doni pas i deixi de desmotivar-nos que és el mateix que dir que ens rendim a viure en un estat impresentable amb un nacionalisme cafre! Ens demanra respecte també? Ens demanara acceptació cristiana? CAT s'enfonsarà si no ens motiven per viure un futur de benestar i dignitat. Aquest cop els cansats faran feina però no la feina. I això significa la ruina. Cridi alt i fort Independència i despres ens demana tots els esforços que vulgui.
Ramon
25/01/2011 23:48
Matiso. 23 anys amb els pantalons abaixats amb el PPi el PSOE, és natural que acabi amb cuissor rectal, el Molt Honorable Espanol del Ano. Pobre homen, pobre homen, sí. Haver d'acabar així!
Gran traïdor
25/01/2011 23:27
Estic convençut de que la història recordarà al Jordi Pujol com un gran traïdor. I que molta gent que el va votar renegaran de la seva memòria.
Ex-CiU
25/01/2011 23:25
I al ex-president li faltava afegir: amb la complicitat activa de la clase política catalana i de CiU. CiU treballa per la desaparició de Catalunya com a nació. I el Pujol ha estat un dels que hi ha contribuït més. Ho dic jo, que el vaig votar sempre i ara em comfesso enganyat.
Hohaveuvist
25/01/2011 23:25
Doncs declarat d´una vegada independentista collons
Ramon
25/01/2011 22:35
Avui la cuissor rectal la té neguitejant. Quin neguit. Quin desfici. Quina gràcia, ai, perdó. No, no, pobre homen, pobre homen. Acabar així!
andrea
25/01/2011 22:35
si la cara és el mirall de l'anima és que s'està mirant gorilas in the mist. el meu gos és més intel.ligent. i sobretot, molt més noble.
Ramon-2
25/01/2011 22:32
Ramon ets més curt que la cua d'un conill. Ves al veterinari.
Ramon
25/01/2011 22:24
I tu que ho diguis, que vas ser el virei durant 23 anys, tros de llepa espanyolista del PP i del PSOE, Molt Honorable Espanol del Ano.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida