vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
1 %
1 %
357 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Política

27/01/2011
10:53  h.
Pujol: “Si ens diuen que la immersió lingüística s’ha acabat, és un casus belli”
L’expresident de la Generalitat adverteix que la consulta de Barcelona pot ser manipulada
Sense títol
L’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, ha destacat avui en declaracions a Rac1 la importància que ha de tenir la immersió lingüística en les relacions amb Madrid. Concretament, ha afirmat que si un dia des del govern espanyol “ens diuen que aquesta s’ha acabat” serà motiu de “casus belli”.

I, igual que va fer en l’editorial publicada recentment en la pàgina web del Centre d’Estudis que porta el seu nom, Pujol ha afirmat que la solució més idònia per a Catalunya és seguir el camí del Quebec. “El règim del Quebec és molt bo i excepcional, perquè allà sí que admeten que són diferents”, ha assegurat Pujol, reivindicador del terme “fet diferencial”.

L’altre possibilitat, segons l’expresident de la Generalitat, seria a independència però ha recordat que una “cosa és declarar-se independentista i l’altra és saber què es fa”. I encara ha afegit: “La independència té una viabilitat molt difícil, però ara aquest ja és un argument perd força”.

Ara bé, el 2012 hi haurà eleccions a la Moncloa i davant una possible victòria del PP, Pujol ha estat clar: “ens tocarà resistir, com sigui, però tenim país per fer-ho”, ha sentenciat optimista.

Rubalcaba té més facilitat per enganyar


Respecte la possibilitat que Alfredo Pérez Rubalcaba sigui el candidat del PSOE a la Moncloa, Pujol ha assegurat que no li agrada cap i encara que ha reconegut que el ministre de l’Interior té més nivell polític que l’actual president del govern, també n’ha dit que és més “jacobí, més hàbil i té més capacitat d’enganyar, la qual cosa pot ser un risc suplementari” per a Catalunya.

Finalment, l’expresident de la Generalitat no ha volgut confirmar si participarà a la consulta sobre la independència de Catalunya, tot dependrà de “com ho plantegin” ja que , segons els convergent “o és el moment de fer aquest referèndum a Barcelona un mes abans de les eleccions perquè hi haurà tota la manipulació que hi pugui haver."
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
15Veure i/o afegir comentaris
FartdellestosdeCiU:No rondineu tant a les declaracions d`en Jordi Pujol...
Comentaris (0 en total)
FartdellestosdeCiU
27/01/2011 21:14
No rondineu tant a les declaracions d`en Jordi Pujol. SI voleu la independéncia, aneu votant Jordi Pujol i la seva màfia de CiU i ni els vostres besnéts ho veuran !!!!
Fartdecomentaris
27/01/2011 19:53
No rondineu tant a les declaracions d`en Jordi Pujol. SI voleu la independéncia, aneu dividint els catalans i ni els vostres besnéts ho veuran !!!!
Enganyant catalans
27/01/2011 16:58
El Pujol no ha canviat gens. Continua somiant en ser una regió d'Espanya. I si no us ho creieu llegiu les seves declaracions. Enlloc diu que defensi la independència, sino que preferiria que Catalunya fos com el Quebec, i que si Espanya segueix tant intransigent potser l'autonomisme es quedarà sense arguments, però que ho veu molt llunyà i molt difícil. Inclús amb això del casus belli no diu res. Què s'hauria de fer, Sr. Pujol, si ens treuen la immerssió? I no em digui anar a Madrid a negociar molt fermament. Que la fermesa de CyU sempre acaba amb els pantalons abaixats. I per cert, el Pujol encara mana a CiU. Si ell volgués tindriem independència avui mateix.
Guerau
27/01/2011 16:07
CIU i Pujol representen l'espanyolisme a Catalunya
hip
27/01/2011 16:05
EL MILLOR DE CATALUNYA!! el felicito pel canvi pujol! deixi enrera l'espanyol de l'any i apuntis a l'unica solució de catalunya! LA INDEPENDENCIA!! EL FELICITO I L'ANIMO A CONTINUAR DEFENSANT L'ANEL INDEPENDENTISTA. EL MILLOR PER CATALUNYA!!!
No és creïble
27/01/2011 15:05
Això ja ho he viscut abans. El coitus interruptus. Quan la cosa és fa més interessant el Pujol fa marxa enrrere. Jo ja no em crec res de CyU des del día que vaig veure el Mas a Madrid venent-se l'estatut just quan feia tres dies l'havia escoltat a Catalunya Radio dient que l'Estatut es quedava molt curt i que qualsevol pas enrrere era inassumible pel seu partit. Si vol que me'l cregui que CiU proclami la independència al parlament, on té majoria absoluta assegurada amb el suport d'ERC i SI. Per suposat que no passarà.
Guerau
27/01/2011 14:46
És impossible que partits com CIU o ERC amb postulats franquistes i Lerrouxistes puguen defensar políticament Catalunya, lluitar contra la seva dependència colonial de Madrid. i aconseguir la seva independència.
Gos baladrer
27/01/2011 14:40
El Pujol sempre diu el mateix: aquest cop no, però a la propera que trepitgin la ratlla que es preparin. Després venen els espanyols i trepitgen la ratlla vint, trenta o les vegades que faci falta. I sempre és: a la propera.... Poca credibilitat. Aquest espectacle esta massa vist. El gos borda però no mossega.
Molt escèptic
27/01/2011 14:36
Els de CiU parlen molt però sempre s'acaben venent Catalunya per un plat de llenties. Perdoneu, però algú ha havia de dir.
MARCEL
27/01/2011 14:20
Encara no ens han donat prou motius per a un casus belli? Menys parlar i més actuar.
Ramon
27/01/2011 14:14
Peix al Cove, Què hay de lo mio, 4%, Ministerio pel Duran!
Jordi 1er.
27/01/2011 13:18
Què fa nosa, Maya?
Ramon
27/01/2011 13:03
Els que tant criticaven el peix al cove -perquè ni n'entenien el concepte-, van acabar hissant banderes espanyoles al primer crit de Jóse Montilla i donant suport a Madrid-2016 perquè potser així ens concedirien ser-ne subseu olímpica en alguna disciplina. A banda que aquell meravellós finançament que va dur, per una vegada, la F1 al Canal 33 per poder escenificar dins el TN la traça negociadora de Joan Puigcercós, no deixava de ser també un clar peix al cove per part d'Esquerra. Podridíssim, ara ja ho veiem: Xavier Sala i Martín tenia tota la raó. Però peix al cove.
Ramon
27/01/2011 13:00
El grup godó l'ha cridat a l'ordre després del exabrupte. I aquí no ha passat res. Continua el camí cap a l'assimilació. Oi Duran?
Maya
27/01/2011 12:41
Total: "el peix al cove" , com sempre. I jo que creia que realment Pujol volia la independència de Catalunya! Avui a RAC1 s'ha vist que la independència NO és el que vol l'ex-president - només vol espantar el govern central - i prou. Quina decepció més gran!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida