vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
98 %
1 %
1 %
361 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
25/02/2011
00:00  h.
Foc amic
Carta oberta al conseller Cleries
"Em pregunto si les entitats socials sense ànim de lucre entren en aquesta llei i si la Generalitat té l’obligació legal (entenc que ja té l’obligació moral) de fer els pagaments als quals s’ha compromès"
Aspasim és una entitat sense ànim de lucre amb seu a Barcelona que té 65 anys d’història. El seu objectiu és la integració, assistència, rehabilitació i atenció integral a les persones amb discapacitats psíquiques greus en tots els àmbits vitals: educació, esport, habitatge, lleure, etc. La seva missió és explotar el màxim potencial d’aquestes persones en el seu desenvolupament personal i social per tal que puguin tenir una vida de qualitat en el marc de llurs limitacions. Per a fer-ho possible, compta amb una escola a Vallvidrera, un centre ocupacional, una AMPA de nens discapacitats que van a l’escola ordinària i moltes altres eines integratives. Per tot plegat, Aspasim és un centre de referència i proveïdor de programes específics per a la inclusió.

El motiu d’aquesta carta oberta és per avisar-lo que tota aquesta feina està en perill. La raó? La morositat de les administracions públiques a l’hora de fer efectives les subvencions a les quals s’ha compromès prèviament i amb les quals, amb tota lògica, compten les entitats afectades. En el cas d’Aspasim, el deute que hi tenen les administracions puja a 679.360 euros. Tenint en compte que l’entitat es troba al corrent de pagament de les seves obligacions tributàries i al dia en els seus pagaments a la Seguretat Social, la situació no només és incomprensible sinó que és profundament injusta i mancada de tota ètica i moral.

Per fer-li una radiografia més clara de la situació, li desglossaré per partides. La DGAIA deu 165.000 euros des del gener del 2010 corresponents als expedients econòmics de nens tutelats, l’ICASS deu 162.300 euros per a serveis ocupacionals i llars residencials, el Consorci de Serveis Socials de Barcelona deu 298.800 euros i el departament d’Ensenyament deu 53.260 euros dels convenis de despeses de funcionament i monitors de menjador i transport. Tenint en compte que molts nens tenen greus problemes de mobilitat, aquests monitors són fonamentals. Davant d’aquesta realitat, que afecta moltíssimes altres entitats socials del nostre país, Aspasim no només haurà d’ajornar el pagament a alguns proveïdors, allargant així la cadena de la morositat, sinó que és probable que, per primera vegada en 65 anys, la qüestió afecti els salaris dels seus professionals. Ni durant els anys de la dictadura es va passar per un moment tan fràgil!

Fa menys d’un any que el Congrés de Diputats va aprovar la llei de morositat que fixa en 30 els dies que tenen les administracions per pagar les empreses proveïdores. La llei anterior fixava el termini màxim en 90 dies. Em pregunto si les entitats socials sense ànim de lucre entren en aquesta llei i si la Generalitat té l’obligació legal (entenc que ja té l’obligació moral) de fer els pagaments als quals s’ha compromès. Si no, m’hauré de preguntar si el nostre Govern té el baixesa moral de mostrar-se inflexible amb els més dèbils de la societat.

Resposta del Conseller Josep Lluís Cleries a aquest article
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
17Veure i/o afegir comentaris
Sergi:Gran article i gran resposta del conseller. Felicitats al Singula...
Comentaris (17 en total)
Sergi
26/02/2011 20:47
Gran article i gran resposta del conseller. Felicitats al Singular!
Amèlia
26/02/2011 11:53
Suscric totalment al comentari de la Marta i afegeixo que com a àvia de'n Martí, no puc més que mostrar tot el meu agraiment a Aspasim i a l'ETP Clot, que tant ens ajuden en l'aprofitament del potencial del nen. Per la meva formació pedagògica segueixo amb interès, la feina que es fa amb els nens d'inclusió i crec que mantenir aquesta tasca s'ha de considerar prioritari en l'economIa, tan minvada en aquest moment, del nostre país. Hi ha prioritats i atendre el més febles n'ha de ser una..
Jaume Vidal Fajol
25/02/2011 20:58
Em fa l'efecte que una publicació a La Vanguàrdia i a 'altres mmitjans no seria de més, a part del desgast de negociar dia sí dia també. D'altra banda, tenim una amiga afectada d'un altre problema de salut que va anar a exposar-lo als Matins de Josep Cuní (TV3,) i va aconseguir aplanar el camí amb vista accelerar la solució.
El Singular Digital
25/02/2011 19:48
Hem publicat a la secció Tribuna d'aquest mateix diari una carta que ens ha fet arribar el conseller de Benestar i Família, Josep Lluís Cleries, dirigida a l'entitat Aspasim.
Isabel
25/02/2011 15:06
Se'm ha encongit el cor.s Quina injusticia!Fins on han arribat els polítics d'aquest país que no poden fer front a unes obligacions morals i legals bàsiques? La meva germana va a Aspassim i tan de bo que hi pugui anar per molts anys. L'escola ha ajudat i ha sapigut treure el millor d'ella. Hem de lluitar per tots nens i adults discapacitats, s'ho mereixen, si no ho fem nosaltres, qui ho farà per ells?
JOAN
25/02/2011 14:51
Es una llastima, que llegim aquestes noticies, que arribi l´extrem d´haver de sortir a la llum.Es desconcertant la situació actual, en la que ens hem de creure que no hi ha un duro, que l´administració, té un forat tan gran que incompleix els seus acords, entre ells, de educació i benestar, que per aquest motiu tot està parat. Després, un ha d´anar a la feina i mirar de tirar endavant Força ASPASIM, vareu néixer de la iniciativa privada.sou centre referent de fa molts anys, esperem que l´exelencia del vostres professionals, no es vegin afectats per una mala gestió publica
Oscar
25/02/2011 14:17
Tant és qui governa la Generalitat, el deute és del govern, no pas d'un partit polític, i el deure d'una administracìó es fer front a les responsabilitats adquirides. De tota manera la Generalitat és responsable legal de part d'aquestes persones, per que en té la tutela legal. Quan les coses van malament deixes de donar de menjar els teus fills? Protegim els que no poden defensar-se sols i ja parlarem desprès de política.
Jordi
25/02/2011 13:02
El tripartit va allargassar conscientment la data de les eleccions perquè des de principis de 2010 ja sabien que les perdrien. El que buscaven era poder deixar una situació desastrosa per a poder fer una oposició facileta, no fos cas que hagessin de pensar.
Albert
25/02/2011 12:25
Tots sabem com está l´economia.Però hi ha coses que son fonamentals.Sí els dicapacitats no son una de les prioritats d´un gobern,mai entendré perqué aquest mateix gobern em vol exigir que compleixi amb els meus deures com a ciutada.Crec que el gobern (sigui quin sigui aquest gobern) te l´obligació legal i moral de complir els seus compromisos,sobretot si afecten a persones discapacitades. Jo soc autonom i el meu fill reb suport d´ASPASIM.Em pregunto perqué tinc que complir amb les meves obligacions si el gobern no compleix les seves.
Fe
25/02/2011 11:25
No cal tenir molts coneixements per veure que evidentment la Generalitat hauria de tenir-hi la obligació legal. Fins i tot diria que s’hauria de revisar una mica l’ordre dels valors. Ja sabem que són temps molt difícils per tots, buscats o no (ara no és la qüestió), però està clar que s’haurien de prioritzar els temes socials com aquest, recordem que son persones amb discapacitats psíquiques greus les quals depenen d’aquests serveis i ajuts. Qui diu que això no és urgent? Que pot ser és més urgent fer el nou peatge de l’AP7 a Vilafranca?? Si us plau...
Josep Balsas
25/02/2011 11:08
En el passat he col.laborat amb ASPASIM, i ho he fet per amistat i per convicció. Desconeixia la situació injusta i inacceptable per la que està passant. A curt plaç intentaré donar un cop de ma. On queda la dignitat? S'han de canviar els collars...
Francesc
25/02/2011 10:34
Clotet, penso que en Jordi te raó i n'estic convençut que la Generalitat no només te l'bligació moral sino també legal de fer front als compromisos adquirits. Malgrat tot, entenc que estem en una situació econòmica molt delicada i que la Generalitat deu tenir seriosos problemes per complir amb les seves obligacions i que ho ha de fer seguint un ordre rigurós per tal de cobrir en primer lloc les necessitats més urgents. Considero que, deixant de banda qüestions polítiques, estem en un moment molt fotut en que hem d'estrenye'ns el cinturó i remar tots alhora. Concretament a mi, que sóc professional lliberal, m'han baixat els ingressos de l'ordre del 50% i miro d'aguantar la situació com puc intentant comprendre la situació i pensant que hi ha gent en pitjor situació que jo, però em bull la sang quan sento que hi ha qui plora perque li retallen el sou només un 5%. N'estic segur que la situació millorarà si mirem de ser comprensius i conscients que la solució només passa per sacrificar-nos tots plegats, mirant de cobrir les necessitats més bàsiques i de protegir els més febles en espera de poder revertir la situació.
Sergi
25/02/2011 10:15
Discurs moral pero real, els que tenim nens amb discapacitats que utilitzem aquest servei d'Aspasim, afrontem aquest periode amb dificultats, pero sembla que avui en dia quan dius les veritats de com esta la situació i les afectacions dels usuaris es porta al terreny de la politica, si us plau una mica de sentit comú i comprensió, al cap i al a fi és un deute que els i deuen que esta pactat i no entrem en tripartits ni CIU's si us plau.
Íntegre
25/02/2011 10:02
Jordi, el Clotet no és la infanteria de ningú. El Clotet és un bon periodista. És independentista, sí (jo més aviat el definiria com a patriota). Però no segueix el dictat de ningú. No li dóna consignes ni Déu, i si algú ho intenta no li fot ni puto cas. Fixa't que aquí denuncia morositats que tenen l'origen, clarament, en els últims temps del govern tripartit, i d'un departament que era d'ERC, en concret, i les situa en el temps. Ara, es dirigeix a qui té ara la responsabilitat d'afrontar el problema, evidentment. Però no mateu el missatger, home, que és un molt mal costum de la política catalana: "si el que diu, ni que tingui raó, no m'agrada, doncs el desqualifico a ell, acusant-lo de treballar per l'enemic/rival polític".
Marta
25/02/2011 09:41
Si després d'omplir-nos tots la boca sobre la inclusió deixem els nens "inclosos" desatesos i com un problema per la escola ordinària tot el dicurs i pedagogia d'aquests anys no haurà servit de res. I no cal dir els nens discapacitats en acolliment i els adults tutelats que no tenen ningú etc... Qui se'n cuidarà Srs?
Ramon
25/02/2011 09:40
Moltes associacions estan així. A Intermon han hagut de despatxar algunes persones.
Jordi
25/02/2011 09:25
Clotet, el que hauries de fer és denunciar que el tripartit, des del Govern estant, ja preparés l'oposició a CiU per a quan manés per la via de malbaratar i col.lapsar les finances públiques per tal que la infanteria com tu pogués entrar a sang i foc amb el discurs "moral".
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida