vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
98 %
1 %
1 %
361 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Ticker

26/02/2011
08:29  h.
Pastilles de papiroflèxia
LA LLUM QUE NO PODRÀ APAGAR CAP ZARAGOZA
"Els drets històrics som nosaltres"
Un dia vaig ser petit. Molt més petit que ara. Era lil•liputenc i podia tutejar a les formigues i els escarabats. Tot era genial. Súper. Però un dia... Un dia vaig començar a créixer. Jo no volia! Però la biologia és una dictadura cruel. Vaig madurar el dia que vaig arribar als interruptors: Xsssssssttttt!!!! Ma padrí em renyava quan em deixava un llum cremant. Ho vaig entendre tot. Mai més m’he deixat un llum encès. Però m’hi jugo un pomet de farigola caramel•litzada que si ara anem a més d’una Conselleria, a més d’un Ajuntament, a més d’una d’empresa... veurem com estan enceses, inútilment, estèrilment, sense sentit, milers i milers de llums. Si volen entendre per què s’incendia un país no mirin enlloc més.

M’he passat la vida apagant el llum dels demés. Clac. De gent que tira la casa de tots per la finestra. Malgastadors, malbaratadors, rebentadors... i després culpen als demés. Paga-la tu la factura, tros de rata carbonitzada. Ells sí que s’haurien de torrar a una botifarrada popular organitzada per l’Associació de Bombetes Socarrimades. Ai! Potser és que Catalunya ha passat de la cultura de l’espelma a la dels fluorescents a la velocitat de la hiper-mega-súper llum. Hem estat, som, espelma: llum feble, però fidel. Poca llum, però segura. Sense espelma no hi hauria fluorescents, ni leds, xenó, ni resplendor làser, ni refulgència via wi fi. Recordo aquell dia amb poca llum. Amb el llum necessari: amb tota la llum.

Recordo quan vaig entrevistar Joan Colomines preparant el documental “Estudiants per la llibertat”. Recordo el pis. Recordo la lluita d’espelma. Les paraules que sortien just per arribar a la meva vora. Recordo com explicava la duríssima Universitat dels anys quaranta. Les tortures. La doble vida. Les primeres octavetes. La lluita. Dels Colomines, dels Josep Maria Ainaud de Lasarte, Hilari Raguer, Agustí Bassols... Tanta gent! De tots aquelles joves que militaven al Front Nacional de Catalunya; al Front Universitari de Catalunya; a la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya, a Unió Democràtica de Catalunya... Sí, tots catalanistes. La primera i única espelma que encén el país derrotat després de la Guerra és el catalanisme. I després... Descansi en pau Dr. Colomines.
Després ha quedat que els únics anti franquistes han estat els comunistes i demés sopes de lletres de pebre vermell i de tos i alguna tribu extraterrestre. Misèria col•lectivitzada. La vida és així, i més en aquest racó de món: una mentida podrida. Només un exemple, a l’atzar, però diari com el rosegó de pa al camp de concentració etern. Fullejo i veig que José Zaragoza diu que els arguments històrics no justifiquen el pacte fiscal que demana el Govern de la Generalitat. Els drets històrics els recull l’Estatut. Els drets històrics... però com caratxos es pensa que hem arribat fins aquí? O gràcies a qui es creu Zaragoza que es pot permetre el luxe de deixar-se els llums encesos?

Tots els Zaragoza de l’univers sideral ho tenen difícil: no poden negar l’existència dels Colomines, de ma padrí, etc. Els drets històrics som nosaltres. Els drets històrics és l’únic que tenim. Catalunya és una nació no pas perquè Espanya ens robi els diners. Catalunya és una nació perquè generacions i generacions de persones s’entossudeixen a viure. Catalunya té dret a viure. Som l’espelma que els vents no han pogut bufar. Som l’únic llum que no s’ha d’apagar.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
22Veure i/o afegir comentaris
Catalana:O les persones o els territoris. O la pela o els drets inalie...
Comentaris (22 en total)
Catalana
28/02/2011 14:44
O les persones o els territoris. O la pela o els drets inalienables. Nomenar els camps de concentració per pretensions económiques i pretener que els catalans hi estem en situacions semblants constitueix una falta de realitat, una ignomínia per a persones, catalans, que han tingut familiars als camps de concentració. Per defensar l'independència cal èsser més sincer, perque sembla que solsament hi té el seu fonament a l'odi, a les manipulacions psicològiques, a la ausència de bones i defensables raons.
A mi
27/02/2011 21:29
A mi va ser el meu pare qui m'ho va ficar al cap i encara avui (ja gran) reculu per apagar el llum i segueixo obeint el seu consell. Referent al Sr. Zaragoza secretari del PSC, tambe vaig llegir el 25/02/2011 un article al "ara.cat" que deia: " Sr. Zaragoza ha recordat que el Consell Consultiu va fixar que no es podien fer servir els drets historics per al financament." critican la proposta de CIU de sortir de la LOFCA fent valer els valors historics. He mirat de trobar informacio a veure a on esta escrit al Consell Consultiu pero no he trobat res que m'ajudi a esbrinar la veritat tant d'uns com d'altres. Per que si ara surten amb aquesta, per que no ho varen proposar durant els 23 anys que varen ser al poder. Si ja se que en Jordi Pujol no hi creia.
Conxita
27/02/2011 21:16
Res a afegir,
Maria Montserrat
27/02/2011 20:03
MOlt bon article. Ens toca al cor. Gràcies.
carles
27/02/2011 16:34
De vegades llegir és un plaer. Els meus reconeixements, Francesc.
peresegon
27/02/2011 11:53
Un article com pocs, el subscric. I com diu en T. Vilanova ara es la hora, sortim al carrer per no tornar a entrar a casa nostra fins que en siguem independents.
Dinerets
27/02/2011 11:41
El problema no és que ho digui el Sr. Zaragoza, en el fons un particular. El problema és que ho ha dit en sentència el TC espanyol. Aquest és un dels arguments que abonen la via de la DUI davant la impossibilitat jurídica del concert dins d'estat espanyol.
Carlos
27/02/2011 10:05
La de casa meva no la apagarà, peró les que podrà si totes les que estiguin al seu abast tinc els meus dubtes, només teniu que veure una cosa, quan el fan sortin a ell, es uns dels ultims reclams que els hi queda, per estabilitzar uns i desestabilizar els altres.
Iua Pagès
26/02/2011 20:01
El tal Zaragoza, com diuen més avall, és "La Voz de su Amo" i el què diu és el pensament del PSOE-psc (sector espanyolista). Per tant, compte que venen maldades!
T. Vilanova
26/02/2011 19:37
Els catalans hem de prendre exemple del mon àrab i dir prou. Cada dia a manifestar-nos pels carrers del país, fins que s'adonin a la resta del mon que els catalans no som espanyols.
Francesc
26/02/2011 18:07
M'has emocionat!
joan
26/02/2011 16:44
Ara descobreixen els drets històrics aquests beneits? Després de 30 anys de democràcia(?), ja era hora. El Decret de Nova Planta és el text legal que cal derogar i tornar Espanya al model anterior, confederal, i això afectaria als PPCC. Seria l'últim cartutx a cremar abans de proclamar la independència.
M.Cinta
26/02/2011 13:51
Fàntastic l'article amb la mica de sal i pebre.
Joan Vilanova
26/02/2011 12:24
Ma padrí me runave per dixar los llums ancesos, dit en correcte lleidatà.
Robert Triadú
26/02/2011 12:15
Mentres hi haigi gent com el Zaragoza al PSC , aquest partit anirá cada dia més avall. Tanta mala bava i mentida pot destruir el bon nom de una organització. L´article del Canosa , molt encertat.
Jan
26/02/2011 11:56
Però, qui collons és José Zaragoza? Perdoneu però no sé de qui parleu.
Narcís
26/02/2011 10:33
Qui nassos és en Josep Saragossa, excuses!, José Zaragoza ( a sa espanya/ defora no permeten nom català .. i si m'amoïnes gaire, ni cognom!)?, de qui és fill?, d'on ha vingut?, a què es dedica?, quins treballs ha fet?, de quins diners hi viu?, a quant surt al mes/ any?, qui se'ls paga .. nosaltres?, quines malalties físiques laborals ha sofert .. o cap?,´té la vida garantida fora del partit o política? si n'és del ps 'c ' .. qui són els ciutadans que hi representa? Si us plau, Canosa, mullem-nos, això és, tots a l'una doncs avui, ara i ací tan sols ens roman .. SI! PD: primer Catalunya així sobirania i després .. qui sigui faci que vulgui! Nota: prou xerrera, prou xerrameca, prou prosa, prou camàndules, prou llaunes .. Catalunya se'ns està morint pel ' crim de lesa humanitat ' que ens hi fan aquests que se'n diuen espanyols i ' compatriotes ' nostres! Anotació al marge: d'acord, els drets històrics es materialitza en nostra presència, però també en nostra .. territori, ço és, som naciolitat amb nació que volen anihilar a espanya i, sens dubte, de la faç de la terra!
Terraxa
26/02/2011 10:22
Excel.lent la denúncia i la reivindicació d'aquest article.
Xavi
26/02/2011 09:05
I el meu padrí.
Salvadó
26/02/2011 09:04
D'aquest tal Zaragoza per ell ni un minut a perdre, es el gosset que fan sortir quan les coses van baldades, i una opinió personal meva, s'equivoquen aunque algú ho havia de dir.
Reagrupat
26/02/2011 09:01
Saragossa, opera bufa composada a Madrid i enregistrada per "La Voz de su Amo".
Núria
26/02/2011 08:57
Genial!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida