vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
44 %
33 %
22 %
9 vots
Dijous, 23 de Febrer de 2012
10/02/2011
00:00  h.
Seda salvatge
ALERTA AMB PUJOL
"La Catalunya dels propers anys, la que ja és i la que està creixent, desplaça el seu centre polític vers el sobiranisme"
Alerta amb Pujol... pare. El fill Oriol, no. Ara d’ell no em vindré a referir, tot i que en els últims temps emula el pare i també ha començat a parlar públicament de forma força periòdica. Però la xerrera del fill ara mateix no m’interessa si no és per advertir que potser algú de Palau li hauria de dir que vagi fent feina al Grup Parlamentari i al partit, i que contraprogrami menys al Govern, que en teoria per a això ja hi ha l’oposició. Amb ell, doncs, paga la pena que sobretot hi estiguin alerta a Sant Jaume. En canvi, l’escalada de reflexions en veu alta del president Jordi Pujol trobo que és especialment important i que mereix de l’atenció del conjunt del país.

Fa dues setmanes va advertir sobre la tria cada vegada més inevitable entre “independència o desaparació”. Dos dies després va seguir, contundent: “Si ens diuen que la immersió lingüística s’ha acabat, és un casus belli”. La setmana passada: “La imposició d’Espanya l’hem de rebutjar enèrgicament”. I ahir hi tornava: “La relació entre Catalunya i Espanya mai havia estat tan malament i anirà a pitjor”. En definitiva, com deia el president Heribert Barrera en el mític espot d’Òmnium –on també hi sortia Pujol–: “Tenim pressa, molta pressa”.

Farts d’Espanya. És insostenible. És insultant. És denigrant. És humiliant. És inexplicable. Hom podia pensar això aquest dimarts, quan una turba d’indocumentats fets homenets gràcies a l’Espanya de les autonomies parida per Catalunya va saltar al coll de la mare dels ous, com sempre, grollerament, grotescament, envejosament, espanyolament. Però tot apunta que Jordi Pujol –com un espectre cada vegada més ampli de la població– ja no necessita d’aquestes mostres d’odi irracionalment racional que ens esputa a la cara Espanya cada cop que badem boca per altra cosa que no sigui dir sí, wana. Aquests episodis no fan més que confirmar que tenim pressa, molta pressa. Però Pujol ja ha decidit. I l’escalada de les seves declaracions vaticina més claredat, si s’escau, i una aposta decidida.

I alerta, perquè aquesta aposta arrossegarà encara més la centralitat política del país vers el sobiranisme. I això no entén de rancúnies ni de petiteses partidistes i tàctiques de l’estil “però miri el seu partit que fa això o allò”. No entén, per exemple, de cosetes com mirar de posar a prova l’actual Govern i el seu CEO –com no es va fer amb l’anterior amb presència de l’independentisme oficial al Govern– per veure si preguntarà o no per la sobirania del país. El nou director, Jordi Argelaguet, hi compta. Com no hi va comptar mai l’anterior, Gabriel Colomé. Però aquesta no hauria de ser la batalleta, petita i enredadora. És només un exemple, però indicatiu, del que no ens cal.

La Catalunya dels propers anys, la que ja és i la que està creixent, desplaça el seu centre polític –un concepte no estàtic– vers el sobiranisme. Hi empeny la societat, hi empeny –i molt– Espanya, i hi empenyen referents com Jordi Pujol. El rumb –ara que al PSC tant li agrada la paraula per fer brometa sobre el timó del president Mas– l’estem fixant ara. Perquè en uns temps on tot va hiperaccelerat, només faltaria que la via històrica vers la plena llibertat del nostre país no l’experimentés també. És possible. No depèn d’una ni de dues, ni de tres votacions al Parlament, ara o l’any vinent. Ans al contrari. Això no hauria de ser excusa per fomentar el sidral entre els qui ja hi creuen però amb estratègies diferents per atansar-s’hi. El secret està en què aquestes diferents estratègies acabin convergint. I vés que Pujol no estigui enfilant-hi camí, convergent com és de mena. Molts més dels qui ens pensem en seguiran tranquil•lament l’exemple. Alerta.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
31Veure i/o afegir comentaris
el nom:D'acord amb el que dius de Pujo pare i el contraprograma del gov...
Comentaris (31 en total)
el nom
11/02/2011 21:52
D'acord amb el que dius de Pujo pare i el contraprograma del govern que fa l'Oriol i en Felip Puig, relament és sorprenent. Però de què van en fer declaracions o donar opinions personals sobre la situació econòmica?. No han entès el seu paper i en volen un altre? Esmenen Mas i Mascollel? Són molt viscerals i això no pinta bé.
Ramon
11/02/2011 19:53
Sí, quina manera més barroera de definir Jordi Pujol, encara que en això podríem estar d'acord. La diferència és que Pujol, i el seu últim cas (conegut), el Cas Palau, no desperta precisament tendresa i commiseració, tros de quinqui a baix sou.
Ramon
11/02/2011 19:05
Apa, vinga, sí, embolica que fa fort. Ets com aquells pobres vells que repapiegen encallats en quatre vells obsediments malpaïts. La diferència, escorrialla, és que aquells vells desperten tendresa i commiseració mentre que tu, veure't així, saber-te així, saber-vos així en definitiva, és un plaer dels déus.
Ramon
11/02/2011 18:36
Les bombes de fòsfor, en canvi, floten, burro. Com el Cas Palau, Banca Catalana, els tics, tocs, i escopinades mil (sort que hi havien les càmares, entre mitg) durant 23 anys.
Ramon
11/02/2011 17:45
Les teves escopinades, Ramon (13.47), les fas al cel i en perfecta verticalitat. No en recordo cap que en caure no t'hagi encertat la cara.
Ramon
11/02/2011 15:34
Requetecontraconfirmat. Això serà encara més fàcil que ensenyar vocabulari a un lloro. "Glassada". Paraules noves, un lloro te n'aprèn. A còpia de sentir-les ell acaba sabent-les dir. Però amb aquell cervellet és incapaç de fer-ne res que valgui realment la pena de sentir. O bé repeteix exactament el que ha sentit. O bé ho barreja tot sense cap sentit. Però, un lloro, almenys, el veus menjant pipes i et fa gràcia. Un lloro això sí que ho té. Vinga, CiU, alça la poteta, vull dir l'esquena. Té, una comissió del 4% d'una pipa. Ànims, que tu pots millorar-ho facilment.
Juanitu el Tort
11/02/2011 14:23
Pel Ramon amb carinyo. Volia dir que llegint un conte d'Andersen sobre les neus, coneixia als de la vostra mena. Tindrè de canviar i passar a una Selva Tropical, on la gent va calenta pero continuen amb l'ànima glassada. Potser entre les rames, un lloro que no sap paraules noves ni velles, repeteix obsesivament, CiU, CiU, CiU, CiU, i dreta, dreta, dreta, mentre meja pipes i fa gràcia. Veritàblement, ho deu tenir gravat a foc, més que per gramòfon. Un últim detall, tinc l'esquena i no la pota, torta.
Narcís
10/02/2011 22:15
Només afegir-hi-en na Nota avans la Posdata:No cal escalfar-s'hi tant el cap..per quelcom tan obvi !PD:tanmateix ben desglossat per als taral·lirots, a més curts d'enteniment..o simplement invasors ( que no pas els respectuosos àdhuc corresponents amb gratitud ) !Nota:a memòria de nostres estimats aiíxi nosaltres i naturalment la Humanitat mereix la sobirania d'Ejpaña o..els eropeus ens destruiran fins a l'últim ( el mal no té fi! ) !
Narcís
10/02/2011 21:10
A) Què més ens ha de passar/ rebre/ patir perquè tothom de n'adoni de l'avorrició secular envers nosaltres sia per raó de gelos/ enveja sia per complex d'inferioritat sia per por/ temor a solitud sia per maquiavel·lisme/ perversitat .. o per tot plegat? B) Com, a hores d'ara, hi ha catalans que no se n'adonen que el desig de nostres invasors és fer un imperi de baixa estofa simple i unitari, això és, d'un sol Poble ( el seu) ocupant tot el territori així com centralitzat artificialment i artificiosa a sa mardid? C) Com és possible que hi hagi compatriotes nostres que no se n'assabenten de que els de al dellà de l'Ebre mai per mai se'ls guaitaran com dels seus sinó que sempre en seran atracallats? PD: no en tenim d'altra que sortir disparats si no volem perdre nostra memòria així qui, què, com i on som per poder realitza'ns/ materialitza'ns com col·lectiu o comunitat nacional que som! Nota: se'n diu ' defensa pròpia ' o sinó .. perir i romandre'ns com presidiaris amb son argot/ codi/ parla propi ( sense més contemplacions!)! Anotació al marge: òbviament tot dit tant a qui tenen les potestat i facultats polítiques per fúme'ns com gran majoria de sa ciutadania estrangera/ espanyola que els recolzen i no pas justament per ignorància, això és, no la totalitat!
Ramon
10/02/2011 20:51
Confirmat. Això serà com ensenyar vocabulari a un lloro. Buró. Paraules noves, un lloro te n'aprèn. A còpia de sentir-les ell acaba sabent-les dir. Però amb aquell cervellet és incapaç de fer-ne res que valgui realment la pena de sentir. O bé repeteix exactament el que ha sentit. O bé ho barreja tot sense cap sentit. Però, un lloro, almenys, el veus menjant pipes i et fa gràcia. Un lloro això sí que ho té. Vinga, alça la poteta. La torta, no, CiU, la dreta.
Juanitu el Tort
10/02/2011 19:50
dedicat a l'Arturu menjagrupaus, altrament dit Ramon el suplantador. Jo, el Juanitu el Tort o el de l'esquena torta, deia que s'abstinguèssin els "congelats". Bé, he vist que no pot. Es igual. Altres vegades he vist la seva mena llegint Andersen, o sentats congelats, rera un buró amb un paper i un segell de cautxú.
arturu menjagripaus
10/02/2011 18:57
aquest juanitu el tort canta tan bé com el raimon... ull, he dit raimon, no ramon, el lloro egòlatre de repetició... vinga, repetiu after mi, "temps de canvi, nooo, no pas nooo, que avui no toca. ciu, peix al cove i prou".
Juanitu el Tort
10/02/2011 17:37
Dedicat als avis valents (absteniu-vos els congelats) : "Bufen vents de canvis, pero no hem de tenir por. De mirar-se l'esquena i contar una a una, les ferides d'aquets anys.... Bufen temps de canvis, es un temps de canvis, que en porten de millors. Avui ens trencarem el cap pensant que podriem haver-ho fet millor, tot allò que varem fer tant bé com vam poder, pero sé que apreciaràs, la meva bona voluntat... Bufen temps de canvis."
Pere
10/02/2011 17:31
En Pujol és fill del seu temps, el de fer país. Ara ens toca fer Estat i tots hi hem de tenir cabuda, perquè sinó com el farem? els uns contra els altres? Tenir Estat propi és l'únic camí per a sortir del forat econòmic, cultural, lingüístic i social on ens volen enterrar. Deixem-nos de les batalletes internes de sempre, confiem en la nostra gent i treballem plegats, que la feina a fer és molta i dura!
lina
10/02/2011 14:22
Tinc la sensacio de que en Pujol ens dona peixet, mentre deixa passar el temps.No me'l crec.Menys paraules i més valentia en els fets
Ramon
10/02/2011 13:47
Amplio. Les alenades d'aire fresc poden encomanar tics, tocs i escopinades a la càmara. Alerta la vigilància.
Carles Viñals Casado
10/02/2011 13:26
Doncs ja m'està trigant massa passar de les paraules als fets, caigui qui caigui i peti qui peti.
Salvador
10/02/2011 13:13
I tant que té raó el president Pujol, molta raó... cada vegada anem a pitjor i a més comencem a tenir molta pressa... Ja fa massa anys que dura aquesta opressió. Hem de sortir al carrer com a Egipte??, potser encara no, però s'acosta el 2014 i després de 300 anys, serà el moment adequat per posar el punt final i punt i apart.
Ramon
10/02/2011 11:39
Vigili, vigili, que amb les alenades d'aire fresc poden encomanar tics i tocs.
Isidre
10/02/2011 10:48
Sr. Ramon, vosté te molt de mèrit. No se pas de ningú al que els grapalluts del tripartit, probablement sector Nicaragua, li hagin possat un troll amb exclussivitat com és el seu cas, i és que els seus comentaris son com banderilles de foc per aqesta colla de mindundis vinguts a més. Ha de saber que per a mi, els seus comentaris son una alenada d'aire fresc devant de tanta farum. Vull dir els seus, no els del seu troll exclussiu.
mini
10/02/2011 10:20
Les paraules de Pujol, valen molt! Pot ser quan va ser president, calia pactar amb el govern español per aconseguir coses que havíem perdut. Ara el que em de fer és retornar a tenir empenta i plantà cara a un estat que vol acabar amb Catalunya. Crec que en Pujol ara vol que la nova generació, tingui l'empenta i el desig dels seus anys de joventut. El estat español(sigui el partit que sigui al govern) no volen que Catalunya aconsegueixi la Independència. I això no ho podem consentir! Ara siguen una autonomia més, ens menysprea'n. Doncs lluitem per ser INDEPENDENTS, UNITS PODEM! Ara els toca a ERC, a ICV, recolzar a CIU i aconseguir-ho. Em de deixar el passat i lluitar per el nostre futur! No somiem! Vivim-ho!
Josep
10/02/2011 10:12
Rita, l'escull per arribar a la independencia no es la mentalitat de la gent com jo sino aquesta majoria que esegueix votant fabricantsde tripartits i d'estatuts tot pensant que estan portant el pais a algun lloc.
Ramon
10/02/2011 09:59
Sí, Isidre, però ara almenys les escorrialles del Tripartit ja no tenen la Generalitat. Ara ja només poden fer mal a la nació així -així i també des de redaccions de mitjans de comunicació, des d'escoles i universitats, des de les sectorials armacristos, des de les "forces de la cultura" i des dels ajuntaments de les ciutats sempre fent la pinça amb el poder central-. Però ara, almenys, la Generalitat ja no la tenen, les escorrialles del Tripartit. Encara que, veient TV3 i sentint Catalunya Ràdio, ningú no ho diria.
Kefes
10/02/2011 09:57
"FARTS D'ESPANYA"! Es ben be això.
Hernàn
10/02/2011 09:49
El president Pujol fa tard en les seves declaracions, esperem que algú faci mes.
Isidre
10/02/2011 09:37
Llegint alguns comentaris d'Internet, un acaba entenent el perqué Catalunya està com està.
Rita
10/02/2011 08:51
Amb derrotats de la vida i de la ment com Josep i "espanol del siglo" si que anem ben dats per aconseguir res, ni independència ni res.
Manel
10/02/2011 07:24
Que Al·là t'escolti i els catalans hi fem alguna cosa més.
espanol del siglo
10/02/2011 07:10
Bahhh, Pujol sempre ha fet el mateix, molta boca i despres a pactar el que sigui (si pot ser amb un 3% de comisio). Pujol es el gran profesional de salvar espanya a costelles de Catalunya.
Josep
10/02/2011 06:01
A en Pujol l'hi queden dos o tres telenoticies. S'ha de ser catala com tu per seguir fent-se ilusions tot i coneixer a en Pujol des de fa tants i tants i tants anys. Si jo fos Espanyol no hi patiria ni cinc minuts.
Joan
10/02/2011 04:41
TANT DE BO !!!!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida