vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
98 %
1 %
1 %
364 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
01/03/2011
00:00  h.
Diccionari aleatori
QUI DUBTA ENCARA D’ANAR A VOTAR EL 10A?
"La consulta per la independència de Catalunya del 10 d’abril no és vinculant. No és il•legal. No suposa cap trencament amb res. Ni tampoc cap enfrontament institucional. Qui té dubtes, encara?"
I, d’Independència; “Vaig trobar-me un dia fent l’elogi d’una Hispanitat que ningú a Espanya volia ni gosava encarar; i així mateix m’he trobat ara fent l’elogi d’una eventual independència de Catalunya i dels països políticament pobres enfront d’uns Estats cada cop més nacionals, identitaris, nostàlgics i encarcarats. Deixem-los ser nacionalistes a ells i reivindiquem tot just la independència”. (Xavier Rubert de Ventós, Catalunya: de la identitat a la independència)

El 10 d’abril o es va a votar per la consulta per la independència de Catalunya que se celebrarà a Barcelona o no s’hi va. Fa dies que alguns polítics catalans estan fent equilibris, parlen amb la boca petita o no s’atreveixen a dir què faran. Qui té por d’anar a votar el 10A? O, millor dir, com es poden tenir dubtes sobre si el que s’ha de fer és participar o no en aquesta consulta? Em refereixo, sense anar més lluny, al president de la Generalitat. Abans de les eleccions al Parlament del passat 28 de novembre, Artur Mas havia afirmat que si un dia es feia un referèndum per la independència del país ell votaria que sí a títol personal. Des que és president, en canvi, ha començat a dubtar de si és oportú o no ho és participar en la consulta que organitza BarcelonaDecideix, que recordem-ho, no és vinculant. S’han pogut llegir moltes coses a la premsa, sempre deixant la porta oberta al dubte. Sense anar més lluny, ahir vaig veure en un diari que el president li va dir a un membre d’Òmnium Cultural que sí que votaria. Res és definitiu, però. Va ser un comentari fet durant la inauguració de les noves 'Quatre Columnes' de Puig i Cadalfalch i després de defensar que “la llibertat nacional de Catalunya” és una de les aspiracions legítimes de qualsevol comunitat, el “somni de molts ciutadans”. Amb un tema tan clar com aquest no s’ha de dubtar. O s’hi va o no s’hi va. O s’hi creu o no s’hi creu.

Duran Lleida, per exemple, no dubta. El portaveu de CiU al Congrés ja ha dit que no pensa anar a votar el 10 d’abril. Ho ha atribuït al fet que serà a Berlín, però tampoc se li ha passat pel cap fer ús del vot anticipat. Duran Lleida no hi creu amb la independència i suposo que mira amb menyspreu i amb una certa sornegueria aquells que la organitzen. Res a dir. Tothom pensa com vol. Oriol Pujol, en canvi, ja va avançar fa dies que votaria a la consulta sense que això li suposi tenir cap “dilema”. Imagino que es refereix al dilema del president Mas.

Qui tampoc té cap dilema són les més de 150 personalitats que ja s’han adherit a la campanya de BarcelonaDecideix. Algú podrà pensar: “Segur que són els de sempre”. Però animo a tothom que tingui una mica de curiositat que entri al web de BarcelonaDecideix i xafardegi una mica en les adhesions individuals, perquè a més “dels de sempre”, en trobarem d’altres gens sospitosos de la causa independentista que han pensat que, per una vegada, val la pensa fer-nos sentir.

La consulta per la independència de Catalunya del 10 d’abril no és vinculant. No és il•legal. No suposa cap trencament amb res. Ni tampoc cap enfrontament institucional. Qui té dubtes, encara?
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
13Veure i/o afegir comentaris
Narcís:A propòsit, ja hi és el ' troll ' .. sis dies sense ser-hi sia p...
Comentaris (13 en total)
Narcís
01/03/2011 20:12
A propòsit, ja hi és el ' troll ' .. sis dies sense ser-hi sia per lleure/ vacances sia per procurar passar desapercebut al tornar-hi ha estat massa! PD: ets el típic representant espanyol àdhuc aquell ' entrenador ' .. infantil, patètic i grotesc així absent de qualsevol dignitat! Nota: aire, que vol dir vent!, ço és, a Catalunya ja no embrutiu ningú!
Narcís
01/03/2011 19:40
Malgrat que pugui pensar-s'hi de la independència és tallar, retallar, esmicolar els PPCC .. l'única veritat de tot plegat tracta d'un sol dilema: o llibertat amb tot allò que implica/ comporta o desaparèixer a poc a poc via gota malaia ( espanyola) àdhuc darrerament a onades! PD: aquests imperialistes de baixa estofa .. ni desitgen/ interessa teni'ns com espanyols ( els descobrim com ètnia cultural farsant atès que no són únics ni de bon tros primers!) ni ídem ens marxem ( car romandrien en tot el que són .. pura artificialitat i artificiositat)! Nota: cal se'ns maltracti més arreu tant políticament i a mass media com població que ens avorreix fora mida, damunt, de tot el que hem patit/ patim amb ses lleis i espoli? Anotació al marge: ens empenten de continu amb tota mena de ' crim ' .. i encara hi ha catalans dubtant-hi de dir sóc ací, existeixo i vull ser qui sóc a aquest món?
Gelabert de Cruïlles
01/03/2011 19:05
Cert, al Ramon li passen afers verament circumval.ladors, que diria la cosa Narcís. De CIU al PP i al PSOE. I torna a començar la roda, la del timó d'Artur Mas.
Enric
01/03/2011 19:05
Jo dubto si tornar-hi a anar, perquè ja vaig votar a la prèvia de la Barceloneta...
Pau Tèntic
01/03/2011 18:54
No és cap acudit, va passar de veres.
Xist del Ramon
01/03/2011 18:33
"Perdoni, senyora, què vol votar?". "Gracias pero ya tengo gas natural. Sólo me faltan un par Mas de peajes". (Fa un parell de caps de setmana, als pobles, o a Gràcia mateix)
el nom
01/03/2011 18:29
Ramon, la gent no s'entera de res! Si ya tienen gas natural, doncs els hem d'explicar que si Catalunya fos independent la factura li sortiria més barata.
Wifred Hulich
01/03/2011 18:21
Parla per tu, Ramon. D'on et creus que surten aquests esplèndids percentatges dels pobles o de Gràcia mateix, si no és sobretot de l'electorat de Convergència i Unió?
Ramon
01/03/2011 17:57
És probable que dubti si anar o no a votar. Sóc com CiU.
Ramon
01/03/2011 15:22
"Perdoni, senyora, que vol votar?". "Gracias pero ya tengo gas natural". (Fa un parell de caps de setmana, a Gràcia).
Joan (Lleida)
01/03/2011 12:27
Però què et pensaves? Que les promeses del Mas anaven de debó? Ara que ja és president el Mas fa com tots els seus antecessors. Piula però no actua
MRC
01/03/2011 12:19
Dubta qui no vol la independència. Així de clar
Marc
01/03/2011 09:23
Sempre passa el mateix. Primer es promet l'oru i després ve el moru
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida