vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
98 %
1 %
1 %
364 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
21/03/2011
08:34  h.
Tribuna
El binomi Públic – Privat
"Diners públics i gestió privada, amb la vista posada en el mon i en els avenços tècnics i científics són els instruments per avançar cap l’horitzó"
Antoni Garrell
El passat divendres dia 11 varem conèixer que la tassa d’inflació interanual a febrer es situà en un 3,6%, la subjacent en 1,8%, augmentant a la vegada el diferencial amb els països amb els qui competim, una dada que se suma al increment del preu del diner dels darrers dies. Sens dubte una noticia dolenta que augmentarà les dificultats de la nostra economia per competir en els mercats globals, conseqüentment créixer i generar ocupació.

La realitat és tossuda i, dia darrera dia, s’evidencia la necessitat de canvis significatius en el nostre model productiu i social; uns canvis que han d’ésser a la vegada culturals i actitudinals, ja que no podem aplicar les solucions de sempre als problemes que avui ens envolten. La crisi inicialment financera s’ha transformat en social, ja que s’ha emportat per endavant una bona part del teixit productiu debilitant enormement la capacitat de generar ocupació. Les noves ocupacions hauran de sortir fonamentalment de noves empreses, industrials i de serveis, que actuaran en sectors d’aplicació intensiva de coneixements. No podem confiar en aquelles que vertebren la seva viabilitat en subvencions o ajudes per minimitzar el impacte de la despesa ordinària.

Retornar a creixements significatius, com han fet la majoria de països europeus, exigeix recuperar la confiança amb el futur, un fet escàs si atenem que l’estalvi de les famílies s’ha incrementat molt des de l’inici de la crisi, passant del 10% de la renta disponible al 2001 al doble al 2008, gairebé 6 punts més que la mitjana de la Unió que es situa en el 14%. Com recuperar la confiança esdevé la pregunta clau, i sens dubte no hi ha una sola resposta però el que és ben cert és que el govern de l’Estat en té una gran part de responsabilitat, reconeixent els problemes i marcant el camí per superar-los; tot despertant il•lusions i gestionant amb eficiència i eficàcia els recursos disponibles

Però si el govern té una part important de responsabilitat, cal també que tots treballem de forma proactiva; sumant esforços i acceptant els riscos associats a la emprenedoria i a la incertesa, ja que tots, en més o menys grau, tenim la nostra part de responsabilitat, ja sigui per acció u omissió, en la creació dels problemes que ens han portat a la crisi que sofrim. Per aquest motiu, cal que tots contribuïm en la solució, tot possibilitant que sorgeixin projectes que integrin la iniciativa pública i privada. Iniciatives públiques amb participació privada gestionades amb òptims criteris respecte a generar rendibilitat de les inversions en els mercats globals.

Diners públics i gestió privada, amb la vista posada en el mon i en els avenços tècnics i científics són els instruments per avançar cap l’horitzó. Un horitzó que exigeix modificar la realitat aportant les solucions òptimes als problemes concrets que són a la vegada oportunitats. Unes solucions que han d’esser ex novo, és a dir, creant solucions prèviament inexistents que considerin a la vegada tant les problemàtiques d’avui, com els aspectes ambientals, econòmics, socials, productius, antropològics i de sostenibilitat, que condicionen el present i dificulten el futur.

Es requerit treballar de forma creativa, desenvolupant processos i adoptant actituds que permetin superar les barreres externes, ja siguin aquelles pròpies de l'entorn cultural, ambiental, productiu i econòmic, simultàniament a les barreres internes o psíquiques que s’han forjat en la inseguretat per la falta de confiança, coneixements o en els hàbits adquirits. Avui cal no sols aprendre a adaptar-se al nou entorn, és necessari desaprendre i desterrar moltes de les pautes que guiaven les nostres passos.

En l’actual conjuntura, sols sortirem de la crisi si es potenciem les iniciatives públiques-privades i treballem allunyant la negativitat, tot aplicant el coratge requerit per assolir els objectius fitxats, fent-ho amb humilitat però segur de les capacitats i potencialitats que tenim.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
19Veure i/o afegir comentaris
P. Escola:La que signa Elena no sap de que parla o esta de guasa
Comentaris (19 en total)
P. Escola
03/04/2011 22:17
La que signa Elena no sap de que parla o esta de guasa
Elena
28/03/2011 22:05
Jan debe saber de que habla que sepa que en cuba se vive bien, sin abusos de los empresarios. El Sr Garrell defiende el pssado que no regresará. Si al socialismo
Elena
28/03/2011 20:22
Jan debe saber de que habla que sepa que en cuba se vive bien, sin abusos de los empresarios. El Sr Garrell defiende el pssado que no regresará. Si al socialismo
Jan
28/03/2011 13:12
L'Elena viuria contenta a Corea del Nord o a Cuba, on apliquen tan bé això de "l'actuació pública socialista".
Narcís
27/03/2011 13:58
A veure si ho entenc .. vol dir: 1. diners públics per a pagar el sou a treballadors de particulars/ privats ( com aquesta de donar 6.000 euros a qui contracti 6 mesos joves fins els trenta anys?)? 2. dèficits i fracassos d'empreses .. ' resurarles ' amb diners públics perquè se'n facin amos i senyors quatre escarrabillats? 3. empreses públiques fermes, ben situades i col·locades .. vendre-les per un no res a saber quii? 4. tota l'economia de números vermells .. suportada per la massa o poble i, per contra, els blaus per una minoria de res? 5. en l'endemig els responsables/ culpables de tota mena de desballestament .. sortint-se'n tan amples fins i tot folrats fora mida ( sense ningú acabar embargat, expropiat, llançat .. a la indigència)? PD: és la Telefònica ( excuses, Movistar) un exemple a seguir, ço és, línees pagades durant generacions per tothom .. es continuin pagant a unes quantes butxaques?, i .. què dir de resta d'empreses transcendentals/ fonamentals per a l'existència de qualsevol estat ( i més quan n'és obvi ser tot un monopoli!)? Nota: per acabar, aquest binomi que vós dieu .. traduït significa ' la fallada per causa quina fos la pagui el poble i la riquesa se'n la romangui sense comentaris ' ? Anotació al marge: verament, aquest son escrit , a banda de molta palla, què hi diu?
antidretà
26/03/2011 12:26
Les bestieses que diu aquest opinador que signa com a "llibertat" són la mateixa classe de tonteries que es poden llegir Libertad Digital o al Instituto Juan de Mariana. Simplement fan fàstic i ni tant sols mereixen pendre's seriosament en compte. L'ultraliberalisme no te cabuda a casa nostra.
Llibertat
26/03/2011 00:28
Podríem fer resum així: binomi públic-privat, lladronici assegurat. El Sr. Garrell vol descobrir la pólvora.
Llibertat
26/03/2011 00:24
"Diners públics i gestió privada". O sigui, obligar els ciutadans a finançar per la força iniciatives que sorgeixen d'una planificació centralitzada de l'economia. Després, la gestió privada, a ser possible a mans dels amiguets de torn. Si això és lliure mercat, "que baje Dios y lo vea", com diuen els castellans.
Capdevila
23/03/2011 20:30
Un article lucid i riguros considerant la brevetat obligada en aquest tipus d'article, que evidencia que sense un nou escenari de col.laboracio entre tots no ens en sotirem. La pregunta clau es SEREM CACAPÇOS D'ELINAR LES IDEEAS PRECONCEBUDES QUE ENS FRENEN? ESPEREM QUE SI
Arquimedes
23/03/2011 10:28
Sr Garrell pensava que lllegiria un article solid, aclaridor i fins i tot instructiu... i em trobo aquesta croqueta que sembla treta d'un outlet de periodisme en tuppurware (em sembla que li han donat a punt de caducar...). A l'etiqueta hi ha de dir 'concretio' i no 'croquetio'. Parla de dades, crisi, responsabilitat, treballar, canvis, diners... Alguna nova perspectiva o proposta? o nomes donar-nos anims a seguir pencant com ases mentre quatre 'listillos' es reparteixen el boti del diner public.. Aquest binomi que planteja te mes formes i profunditats. El model contributiu i de gestio publica actuals son una presa de pel. Per comecar hem, fer net d'apoltronats, escanyapobres, xucladors i vaques sagrades. Ara, a pencar TOTS. "Mentre hi hagi burros hi haura qui vagi a cavall"
el talp venjador
23/03/2011 08:54
això vol dir aquella màxima de socialitzar les pérdues i privatitzar els beneficis??? això ja s'ha fet i mireu com estem. POtser si no s'haguessin privatitzat (malament) molts serveis la cosa aniria millor. No veig que amb les privatitzacions els serveis funcionin millor, ans el contrari, hem passat del monopoli a l'oligopoli, les empreses pacten preus i abusen dels consumidor, aquí no defensa ningú. QUan les empreses eren públiques, al menys els beneficis redundaben a l'estat, ara van a les butxaques de uns poca-vergonyes que mai en tenen prou. Malgrat els que diguin, el mercat no és regula sol
Luisa
22/03/2011 21:06
Amb funcionaris de cap i actitut el binomi public privat es IMPOSIBLE
Jose Manuel
22/03/2011 16:29
Fomentar a las empresas con dinero público SI pero de ida y vuelta y con pleno control. Es dinero de todos y éste debe invertirse bien, reenvolsarse y generar riqueza. En realidad todo es posible pero apostemos ya por el control. No tengamos miedo. El control no significa un estado tutor e impositivo sino más bien un estado responsable.
Nadie
22/03/2011 11:08
A mi em convenç bastant la opinió del Marc Vidal (http://www.lavanguardia.es/lacontra/20110222/54118388758/somos-una-sociedad-anestesiada-a-base-de-subsidios.html): reduir impostos als emprenedors i reduir els obstables burocràtics.
Toni
22/03/2011 09:22
Em sembla evident que ens cal un canvi de model social per a sortir d'on som. La crisi financera internacional n'ha generat una d'econòmica i aquesta ha derivat cap una crisi de models socials. Bàsicament estic d'acord amb la col.laboració públic-privat però cal que es construexi sobre nous paradigmes. A l'Elena li diria que les esquemes del s.XIX estàn clarament periclitats.
Nyaki Xarnach
22/03/2011 00:48
Com a creatiu només dir-vos que el Sr. Garrell només ens explica el que ja sabem. Però alhora considero que és el camí a seguir. Sobretot confiança en l'intercanvi. Ara sí Sr. Garell si tenim d'esperar que les inicitatives públiques ens ajudin, anem llestos. A la Srta. Elena només li vull comentar que l'esquerra és un llarg camí cap a la dreta. Com a humanista no em posaré en política però és que fem una mica de vergonya ara tots plegats, després d'estirar la manta durant 6 o 7 anys. Ja m'ho deia el meu pare: fill els rics es pensen que són pobres i els pobres es pensen que són rics. Salut!
Elena
21/03/2011 23:47
Que demana Sr. Garrell utilizar els diners de tots Per crear empresas? Que ho facin les empresaria que son les que sempre guanyen. Quant la culpa no es de tots es dels rics que especularven i malversaven consumin sonse mesura. Nacionalitzar SI
Marià Brunet
21/03/2011 23:15
Lamento no compartir el seu punt de vista Elena, l'unica manera de sortir del atzucat, es innovar , i el que diu el Sr. Garrell, crec que es de la manera de sortirnos-en. No hi veigt un altre cami, els temps estan canviant i no ho podem ignorar
Elena
21/03/2011 11:10
La Iniciativa Publica privada es una deria de la dreta, Cal actuació Publica Urgent i socialista
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida