vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
98 %
1 %
1 %
364 vots
cati: El Ferran de sempre, tant anti el president Mas. Doncs s...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Política

10/03/2011
13:07  h.
El parlament considera l’autodeterminació “dret irrenunciable”
La cambra fa costat a la consulta de Barcelona amb el sí de CiU, SI i ERC, l'abstenció d'ICV i el no de PSC, PPC i C's
Votació al Parlament
Després de l'acord entre CiU i Solidaritat, la cambra catalana ha aprovat avui també amb el suport d’ERC, un text de suport a la consulta popular sobre la independència que tindrà lloc a Barcelona el 10 d'abril.

PSC, PPC i C's han rebutjat aquest extrem i tota la moció en general, mentre que ICV-EUiA s'ha abstingut pel que fa a la consulta barcelonina però ha votat a favor de la resta del text, que considera el dret a l'autodeterminació dels pobles com a “dret irrenunciable” dels catalans.

Debat intens

En el debat sobre aquesta proposta de Solidaritat els partits s'han embrancat en una nova discussió sobre el dret a l'autodeterminació i la independència.

El PSC ha criticat CiU i el president de la Generalitat per la seva ambigüitat respecte la consulta, encara que finalment Artur Mas anirà a votar. La diputada socialista, Laia Bonet, també ha afirmat que "la independència empobreix el país" i ha afegit "que respectar el dret a decidir passa per recuperar qllò que va quedar afectat per la sentència del TC".

El diputat de SI, Uriel Bertran, ha manifestat que “és un orgull en nom de SI presentar aquesta moció, pel que representa, i perquè així complim el compromís de portar el debat de la independència al Parlament de Catalunya”.

Per la seva banda, ERC ha retret a SI que hagi descafeïnat la proposta inicial per aconseguir els vots dels convergents, ja que en el text inicial s’instava el Parlament a deixar un espai per fer la consulta i aquest fragment finalment ha estat retirat del text.

Barcelona Decideix ho considera "cabdal simbòlicament i políticament"

El portaveu de Barcelona Decideix Alfred Bosch ha reconegut la importància cabdal que té que el Parlament, "màxima expressió de la sobirania del poble català", doni suport a la consulta. Bosch ha reconegut que aquest suport no tindrà possiblement una traducció pràctica ni logística el dia de la consulta però ha destacat el valor simbòlic i polític que té la decisió.
Imprimir Enviar notícia
La TafaneraRemoumeIndependènciaTechnoratiCatosferaDeliciousMeneameWikoGoogleDiggYahooFurlRedditFresqui
15Veure i/o afegir comentaris
sha:em sap greu la resposta de la parlamentària l.Bonet. Empobrir és fe...
Comentaris (15 en total)
sha
11/03/2011 09:20
em sap greu la resposta de la parlamentària l.Bonet. Empobrir és fer més pobre; des de l'economia, no sembla el cas -i ja se n'ha parlat abastament; suposem doncs que fa referència a coses més etèries com la cultura. Aleshores, no crec que els dirigents d'un possible estat català endegessin una política de repressió contra d'altres manifestacions culturals. El que empobreix la cultura és la uniformització a la qual ens encaminen si seguim formant part d'aquest complex polític anomenat 'Espanya'. No ho dic pels espanyols a tall individual, que, com a tot arreu, hi domina la bona gent; sinó per la conxorxa d'interessos i un sentit excloent del patriotisme. Per a constatar aquesta afirmció només cal escoltar la majoria dels mitjans periodístics de la capital del Regne d'Espanya.
catañol
11/03/2011 06:22
Avui el PSC a quedat retratat que no vinguin despres a explicar sopars de duro que estiman Catalunya , s´ha vist ben clar el vostre plumero. Je, Je, votan amb Ciudadanos quin riure i PP. Sou tots uns antidemocratics que no voleu sentir la veu del poble.
catañol
11/03/2011 06:22
Avui el PSC a quedat retratat que no vinguin despres a explicar sopars de duro que estiman Catalunya , s´ha vist ben clar el vostre plumero. Je, Je, votan amb Ciudadanos quin riure i PP. Sou tots uns antidemocratics que no voleu sentir la veu del poble.
Dolors
10/03/2011 22:17
Si volem pensions dignes ens cal la independència, no hi ha altra solució
Tomàs
10/03/2011 22:09
En aquesta article l'única errada és un lapsus: passa per recuperar qllò (2n paràgraf). Trobo que davant del 'però' quedaria millor posar-hi coma: ICV-EUiA s'ha abstingut pel que fa a la consulta barcelonina, però ha votat... Bosch ha reconegut que aquest suport no tindrà possiblement una traducció pràctica ni logística el dia de la consulta, però ha destacat el valor simbòlic i polític que té la decisió.
Narcís
10/03/2011 21:52
Se'm posa la pell de gallina .. per fi els catalans amos i senyors envers la llibertat! PD: psc, pp, c's respectuosos amb l'individu .. quan no respecten tota una comunitat/ col·lectiu a sa pròpia casa o territori com prolongació, convivència i societat d'aquells? Nota: si no ens deixeu ser catalans a terres vostres/ defora, gairebé gens ni mica a la nostra i en absolut amb presència al món com nació .. com podem ser espanyols ( per no dir-ne res de tot allò que ens hi feu de segles!)? Anotació al marge: o sou estúpids o perversos o simplement .. ambdues!
carmen bagaria
10/03/2011 20:43
Avui es un gran dia per Catalunya!
indiketa
10/03/2011 20:01
Va pels que compten els independentistes per escons al parlament i els hi en surten només 14. Diuen que l'independentisne va a la baixa.
Lopes
10/03/2011 15:45
Endavant Uriel, fites com les d'avui són les que ens faran grans al servei -sempre- de la nostra Patria i de la seva independència . Laporta, qui és Laporta?
Arnau Mir de Tost
10/03/2011 15:30
I no fa goig veure als P$OElerrouxistes votant juntament amb el PP i Ciudadanos?. Qué ERC, tindrás els sants collons de repetir el tripartit a algun lloc?.
Jo
10/03/2011 15:28
"La independència empobreix el país" ??? Si es refereix a que l'empobreix econòmicament l'afirmació és una broma de mal gust, i, si vol dir com a país, res no ens empobreix més que el color caoba amb que la Bonet es tenyeix els cabells
astonished
10/03/2011 14:34
Increible el paperot del PSC. Renunciar a l'autodeterminacio es com dir que volen que siguem esclaus dels espanyols per sempre. ICV en la seva linea, dret a l'autodeterminacio per a la Franja de Gaza, el Sahara i Timor Oriental, en canvi els catalans que els paguen el sou, que els donin pel sac.
ANTON
10/03/2011 14:30
Primer es va "sortir dels armaris", ara estan "caient les caretes", el proper pas que els botiflers "es quedin en pilotes" i despres la llibertat.
Santi Vidal
10/03/2011 14:01
El PSOE (PSC ?) renega del seu fundador, Pablo Iglesias, fervent defensor del dret a l'autodeterminació dels pobles.
Adéu, Espanya!
10/03/2011 13:30
Avui, en Montilla encara s'ha arronsat una mica més que ahir. Si seguim així, semblarà un barrufet, tot i que no pas blau sinó vermell (no sé si de vergonya o pel color corporatiu del seu "partit") i sense barretina, és clar. Una abraçada als qui han votat a favor i el menyspreu més absolut pels botiflers de sempre, que afortunadament, ja no es poden camuflar de "catalanistes i d'esquerres", que no són res més que continuadors de l'obra de Franco per més que es vulguin maquillar.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida