vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
Ha actuat bé l'alcaldessa de Sant Pol posant la bandera espanyola?
40 %
30 %
30 %
10 vots
Dijous, 23 de Febrer de 2012
10/06/2011
00:00  h.

(En)raonar

OPORTUNITATS PERDUDES
"Mentre ERC i el PSC perden oportunitats, el PP s’erigeix en la formació política que vol ocupar la centralitat política"
Som en ple període de negociació dels pressupostos de la Generalitat. El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, fa dies que va complir amb el cerimonial de lliurar-los a la presidenta del Parlament, Núria de Gispert. Mentrestant, el govern negocia sense parar amb un grup i amb un altre per aconseguir un soci amb el qual aprovar els comptes. Però l’oposició, l’oposició que abans era el tripartit, anuncia esmenes a la totalitat i perd l’oportunitat d’esdevenir decisiva.

L’oportunitat més gran l’ha perduda el PSC. El moviment tàctic dels socialistes tan sols té un objectiu que, a més, té un rerefons estatista: fer palès que el Govern Mas està aïllat i que només pot governar de la mà del PP. És una reedició d’aquell “Si tu no hi vas, ells tornen” que els va donar un bon resultat. Però l’actitud del PSC és d’una gran irresponsabilitat —a més de demostrar que té poca vergonya— en no assumir que l’actual dèficit públic, que és del 3,9 %, és la conseqüència de les decisions adoptaves pel darrer govern tripartit. Som on som perquè les coses no es van fer bé. Un cop més, doncs, els socialistes utilitzen el maquillatge per amagar una total manca de sentit d’estat. Qualsevol formació política que s’identifiqui amb el catalanisme hauria de ser conscient que davant la crisi econòmica que pateix Catalunya l’únic antídot és aprovar els pressupostos. I fer-ho de pressa, per sobre de tot, passat mig any del 2011 cal que el Govern pugui governar amb una mica de tranquil·litat. En moments crítics la política ha de saber estar a l’alçada i vetllar pels interessos del país abans que fixar-se en els interessos particulars i partidistes. La política ha de ser bona política, però això depèn de la grandesa dels polítics.

ERC també ha perdut una altra oportunitat d’or. Ja li va passar en el debat d’investidura perquè no va saber actuar racionalment després de la desfeta electoral. Hauria pogut ser precisament llavors quan la formació independentista s’hauria pogut reconciliar amb aquella part del seu electorat que no va compartir mai la decisió de governar amb el PSC i ICV. Molts dels votants d’ERC no s’empassen la insistent necessitat de la direcció republicana d’accentuar el caràcter d’esquerres perquè en fer-ho els ha allunyat de l’eix nacional sense arrossegar cap al sobiranisme al PSC. Ara mateix, i com si fos un déjà vu, la inestabilitat congressual els encega de nou. Potser és per això que ERC presenta una esmena a la totalitat mentre diu que la porta del pacte amb CiU no està molt tancada. Una posició ambigua que no va enlloc. Sóc del parer que haver estat decisius en la investidura del president Mas i tornar a ser-ho en l’aprovació dels pressupostos era la gran oportunitat d’ERC de reconciliar-se amb l’electorat perdut.

En fi, el final del sainet ja el sabem. Mentre ERC i el PSC perden oportunitats, el PP s’erigeix en la formació política que vol ocupar la centralitat política. Sincerament, crec que aquesta no és una bona notícia perquè, al final, qui més hi perd és Catalunya i el catalanisme.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
14Veure i/o afegir comentaris
adrià:de la ma de CiU que és qui goberna i te la responsabilitat d'ente...
Comentaris (14 en total)
adrià
10/06/2011 23:15
de la ma de CiU que és qui goberna i te la responsabilitat d'entendre's amb qui convingui més a catalunya, que per cert no és el PP. Ah i el dèficit del 3,9 no és culpa de mala gestió, és culpa de l'espoli.
ferran
10/06/2011 22:14
Molt cert Mònica...Encara que penso que la recció del pscSOE estava cantada, simplement perquè estan col·lapsats, incapaços de reaccionar...En canvi d'esquerra (Potser Ingènuament) pensava que per una vegada deixessin de fer de tontos útils del Espanyolisme...Peró no. Han estat incapaços de donar confiança d'uns pressupostos, que de no aprovar-se, correm el perill de perdre la ridícula autonomia que tenim...Si volen demostrar que son d'esquerres, perquè no promouen una contundent taxa turística de les zones més saturades del parc temàtic en que s'ha convertit Catalunya i, deixar de tocar els collons amb l'impost de successions?
Eduard m.a.
10/06/2011 20:51
Mónica, Una exposició encertadíssima. La ex-direcció d'ERC (encara en actiu-?!), no sap o no vol saber per què al 2003 varen arreplegar tants vots, ni per què els han perdut desprès. Però la majoria dels seus militants tampoc no ho saben. ERC no hauria hagut d'esperar que CIU li facilités el pacte. Si encara conservés una engruna de patriotisme, s'hauria hagut d'avançar i dir : donem suport al govern de Catalunya, no perquè a CIU li vingui de gust, sino perquè a nosaltres ens dona la gana de fer-ho. Però aquesta ERC no te cap iniciativa pròpia; és purament reactiva. Ara bé, pel que fa al PSC, dius que ha perdut una oportunitat. No hi estic d'acord, per la senzilla raó que el PSC no existeix, més enllà del món de les paraules. No hi ha més que PSOE; i per al PSOE, boicotejar el govern de Cataunya no és perdre cap oportunitat.
Narcís
10/06/2011 19:44
Sabata, n'és clar ( ja em pensava impossible poder coincidir amb tu mai més!) ! PD: Esquerra és història, ço és, van voler poltrona en lloc de tallar pel mig el ' tristpartit ' un cop vist el tarannà comediant del PSOE del nord-est! Nota: què han fet amb la població catalana de Catalunya .. qui ha, qui rondeja, qui són aquests del carrer forans i sense mitjans? Anotació al marge: qui voler fer ' catarsi ' de sa mala consciència al Govern .. a costa de catalans fumuts d'allò més i, damunt, desacredita'ls/ desprestigia'ls?
Josepa
10/06/2011 19:31
1) Per un nacionalista, PSOE PP. 2) ERC no ha entès mai l'electorat. No saben pas on són.
Teresa
10/06/2011 13:07
Tant el PSC com ERC s'han recolzat en la supressió de l'impost de successions, amb un import entre 50 i 150 mil milions (quan ells el van treure per un valor de 500 mil milions, en plena crisi també. Crec que no han entès res, no pot ser que amb aquesta excusa hagin fet que CIU es decantés cap al PP. Segurament que pensen que així faran caure CIU com va caure l'altre cop, potser sí però les situacions són diferents, de moment ni PSC= PSOE ,i ERC poden evitar la seva caiguda. Gent d' com vau poder votar tot el que us proposava un espanyolista i ara no ho podeu fer per a un nacionalista. Això és estimar Catalunya?
Núria
10/06/2011 11:20
Mònica, si ERC pacta amb el PSC la culpa és d'ERC, si CiU pacta amb el PP la culpa també és d'ERC. Mònica si CiU ha pactat amb el PP és per culpa seva, CiU ha escollit la dreta espanyola per seguir amb el seu tacticisme. Segueixes creient que CiU és sobiranista?
Teresa
10/06/2011 11:16
Aquest cop no estic gens d'acord, Mònica. Ha sigut CiU qui no ha volgut pactar amb ERC. Ja fa dies que ERC espera resposta de CiU, finalment han tingut que enviar una carta i demanar reunió urgent. Tot i això encara ERC espera resposta de CiU. Està clar que CiU ja tenia pactat amb el PP no només els pressupostos, també Badalona i ja veurem que més. Qui ha prioritzat l'eix esquerra-dreta per sobre del nacional ha sigut CiU i a més allò que criticava d'ERC pel seu pacte amb el PSC, ara són ells qui ho fan, però pitjor encara, amb el PP.
joanet
10/06/2011 11:13
PP i Convergència, no hi ha diferència! Salut i Bildu independentista ja!
Siscu
10/06/2011 10:57
Jaume, CiU no te marge de maniobra, i si el primer que et possen al demunt de la taula és NO A LES RETELLADES quant els MATEIXOS P$OEcialistes t'exigeixen des de Madrid que retallis EL DOBLE!!, ja es veu en qué consisteix el joc. Que el P$C-P$OE s'hagi "echao al monte" i vagi de dret cap a la marginalitat politica ja m'està be, ara!, que ERCfaci com els palestins, dels que es diu que mai perden una oportunitat de perdre una oportunitat pel seu seguidisme als P$OEcialistes ja sap més grau, però sigui comsigui, és clar que no s'hi pot fer res més. Son com son. O sou com sou, potser.
Moragues
10/06/2011 10:33
Estic absolutament d'acord amb el que exposes Mònica , i el que em fot es que aquest govern s'ha convertit en el 'govern dels millors .... valedors del PP' , donant-lis una centralitat social i un protagonisme a la política catalana que sene cap dubte ens faran pagar a preu d'or.
Nil
10/06/2011 09:58
El tripartit ho té clar (penseu que a cadascun dels partits hi segueix manant l'aparell) i continuarà amb la seva politiqueria de la tactiqueta, la partitocràcia, el lloc comú i el vol gallinaci consitent en obligar CiU a pactar amb el PP per poder dir allò inflat, ampul.lós i amb gestualitat rondinaire de "Majestic 2.0", "la dreta", o "pactes amb el PP".
Jordi P
10/06/2011 09:27
Totalment d'acord. Jo soc dels que encara he votat ERC. Per mi l'anàlisi de la pèrdua de vots que fa l'actual direccció,(Ridao i companyia) em deixa cada cop mes sense arguments, perquè jo se qui els ha deixat de votar (la meva companya, veïns, amics) i tots ho han fet per haver-se allunyat del eix nacional. A veure si desperten perquè sinó a les properes no els votaré ni jo.
Jaume
10/06/2011 08:43
Només una cosa, Mònica: I si CiU actués d'una manera diferent, ja que no té majoria i facilités que els altres l'ajudessin? No es pot anar com si tinguessis majoria absoluta, a no ser que ja es compti amb el vot espanyolista del PP, que és el que sembla.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida