vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
98 %
1 %
1 %
390 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
14/07/2011
00:00  h.
Seda salvatge
Es busca líder (diferent)
"Fins i tot els polítics són conscients de com anem de mancats, de lideratges que diguin coses (i diferents)"
No hi vaig poder ser però m’ho han ben explicat. Amb profusió de detalls. Em diuen que Felip Puig, Quico Homs i Oriol Pujol, entre molts altres, aplaudien a rabiar la presidenta d’Òmnium Cultural, Muriel Casals, en el seu parlament de dilluns passat a l’Auditori. Ella anava dient veritats com a punys, paraules agosarades però en cap cas histriòniques, i apel·lava a la coherència, a la fermesa, a la passió pel país. I és clar, els polítics sobiranistes no podien menys que aplaudir ben bé amb les orelles. José Montilla no, que s’ho mirava tot amb cara de lipotímia imminent, però com a mínim allà que el teníem, mirant d’escoltar alguna cosa diferent. Perquè fins i tot els polítics són conscients de com anem de mancats, de lideratges que diguin coses (i diferents).

No és només una pulsió de l’espectre sobiranista. Guaitin Montilla, que va mirant de captar idees de cara al congrés del PSC de la tardor, a veure si troba la fórmula del nou lideratge que els cal. Amb tot, és cert que el cas d’Esquerra és flagrant quant a aquesta recerca de lideratge i diferència. Ahir a través del Twitter ho vaig veure clar. Tampoc no vaig ser a l’acte de la candidatura de Junqueras per al congrés d’Esquerra, però amics i altres seguits a la xarxa piuladora semblava ben bé que havien entrat en estadi d’epifania. Eren allà, amb Junqueras, a les Cotxeres de Sants, i els tuits bullien de fervor. “Per fi!”, “per fi lideratge”, “emoció”, “il•lusió”, “sentiment”. I no era impostat. En tot cas, no del tot, descomptant a l’allau de piulades la típica part d’orquestració que acompanya tot allò que es mou al voltant d’aquest tipus d’actes de partit. S’ensumaven ganes de creure-hi. Ganes de palpar lideratge diferent. Ho busquen a Esquerra, però no només.

Dissabte passat va donar-se una situació molt semblant a Madrid, amb el primer acte d’Alfredo Pérez Rubalcaba com a candidat del PSOE a la Moncloa. “Persona”, “bona gent”, “commovedor” ... Fins i tot n’hi havia que hi trobaven un “ritme trepidant”, mentre al candidat el vèiem caminar i moure’s amb la parsimònia i la calma habituals en ell. Autosugestió? Sí, efectivament. Una mica sí. Força, potser? Efecte de les ganes, del sac d’expectatives dipositades, de la voluntat de creure, de la fam de lideratge diferent que es palpa en els nostres partits polítics, sens dubte com a reflex d’allò que evidentíssimament bull a la societat.

Calen referents, i al final aquests són persones en la majoria dels casos. Autenticitat, desmarcament respecte de la dictadura del políticament correcte. Es busca líder. Sobretot allà on es viu en post-trauma electoral, clar. Però no només. Es busca en molts àmbits. En molts partits. Però sobretot es busca que soni diferent, i amb una miqueta d’això ja molts obtindran la dosi d’inspiració que els cal per reactivar-se. Qui ho aconseguirà? Els últims seran els primers?
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
11Veure i/o afegir comentaris
Bon dia:Rubalcaba líder? líder de què? del Gal? del desastre econòmic i...
Comentaris (11 en total)
Bon dia
16/07/2011 08:03
Rubalcaba líder? líder de què? del Gal? del desastre econòmic i moral de l'Estat? El problema és que uns quants han abusat de les bondats del sistema democràtic i capitalista. Sense ètica i moral, amb corrupció, estafa, engany, violència... aquest sistema politico-econòmic, de disseny avançat, ens portarà al desastre. Si no ho aturem caminem cap a una dictadura amb Rubalcaba, Rajoy i Duran Lleida com a grans mestres.
antoni
15/07/2011 09:56
Hi ha gent, al carrer, molt més vàlida i molt més preparada que qualsevol dels pallassos-politiquets del politic-circus. El problema es que un cop a la política ja no poden dir, ni fer, el que vullguin. Están sotmesos ala direcció del partit. I... aquesta direcció está corruptament comprada pels poders fàctics. I es clar... qui es capaç de mossegar la mà que li dina el menjar?. La cosa es un problema de dignitat i valentía. S'han de canviar tantes coses, que s'hauría de començar per separar tots els poders. I a d'altres... limtar-els-hi la borrachera obscena d'afan de poder. S'ha deixat concentrar tant poder i diners en un sol sector, que la cosa... JA NO TE SOL:LUCIÒ
Narcís
14/07/2011 20:16
Com és possible amb la gent fermament preparada .. no agafen les regnes de nostra sobirania, si més no, de deixar d'èsser subjectats per estrangers que ens volen d'allò més malament? PD: Aira, si per ventura tu n'ets d'aquells .. perquè no fas quelcom més que no sigui pas tan sols xerrar i escriure, ço és, si qui hi teniu possibilitats de du'ns vers la llibertat, no ho feu .. llavors qui?, altra vegada ' els segadors ' o ciutadà mil del carrer qualsevol sense mitjans ni per sobreviure? Nota: o senzillament, mentre jo hi vagi de nassos econòmicament i social àdhuc en reconeixement ( i, no diguem-ne, en qualitat de vida), per la meva banda ' pau ' .. estar-s'hi a la glòria? Anotació al marge: ' com guanyar les eleccions pro/ vers la independència ' .. com guanyar SI?
Bassal putrefacte
14/07/2011 19:21
El lideratge que ofereix Omnium és molt dèbil, però és tant gran el desert de lideratge entre la classe política i empresarial que qualsevol espurna sembla un far. Parlem clar: a Catalunya avui dia hi ha una societat malalta i no democràtica. Manen unes quantes grans famílies que controlen la vida econòmica des de fa generacions, per la via indirecta de patrocinar amb diners i suport mediàtic a uns quants partits d´ideologia flexible en els que sols manen els dirigents i la resta són xitxarel.los col.locats a dit per apretar un botó quan se´ls mani. Si els xitxarel.los fan bondat i llepen prou culs, al cap d´uns anys poden tenir l´oportunitat de ser dirigents. Si es mouen, no surten a la foto. Amb aquest material humà és normal que no hi hagi idees noves ni lideratge. Sols interessa mantenir l´status quo. Així va el país.
Molt be Òmniun
14/07/2011 17:42
Francament es veritat no no tenim líders polítics a Catalunya; tant debò surgís algún que guies Catalunya en aquesta temps difícils. Però el sorprenén i penòs és que la Sra. Casal com presidenta de Òmnium, hagi fet un discurs de lider al politics assistents
No hi ha líders
14/07/2011 16:35
De líders no n´hi ha, ni n´hi haurà a curt termini. Més que res perque amb el sistema actual si hi ha algú que destaqui ja no li deixen fer res dins el partit. Els partits es deuen a les grans companyies que els paguen les campanyes, i el que volen els caps dels partits és tenir xais que no obrin la boca. Entendreu que amb aquest panorama sols es dediquin a la política mediocres que no guanyarien el mateix en la seva feina privada (si la han arribat a tenir mai). Perque hi hagi lideratge primer s´ha de canviar el sistema, que és corrupte de dalt a baix.
atlasac
14/07/2011 11:24
SI, SI que queden IDEES Polítiques per eixemple el SOCIALISME que jo propugno per que sigui més JUST que l´implanten les DRETES AUXILI.....!!! Aquesta matinada, encara mig fosc, estant al portal de casa s´acosta una persona i jo que li dic BON DIA i ell amb el cap em diu NO!! i després m´amolla "BUENOS DIAS", i jo, m´acaro a vos per haver VOTAT en contra nostra, hl a favor dels nostres Polítics amics dels nostres (BOTXINS=VERDUGOS), acàs MATAR el CATALA amb el castellà no es de CRIMINALS?, MATAR el CATALA amb el castellà no es d´ASSASSINS?---i....d´aquests CRIMINALS-ASSASSINS-GENOCIDIS. TIRANS INVASORS quans hi han a les garjoles? que dieu? CAP!!!! i a vos encara TROBES BE que VOTES a favor dels nostres NEGRERS? quan et mires al mirall que diús JO, JO SOC MES MAL.........que els d´ETA que estan a la garjola al fi i al cap ells defensaven als SEUS, A LA SEVA FAMILIA i AMICS, i a la SEVA TERRA....GRACIES, GRACIES, GRACIES, POLITICS PER MANTINDRE VIU L´ESPERIT DE FRANCO I NOSALTRES CONTINUAR GAUDIN D`AQUESTA ESCLAVITUT TOTA, TOTA, TOTA LA VIDA.
Kary
14/07/2011 10:20
Yo me conformaría con un lider honrado, eso sí que es difícil...... Bueno pues, que haya suerte, pero ya se sabe como funcionan los partidos, con sus amiguismos y enchufes.
mini
14/07/2011 10:09
No hi ha líders polítics! i amb molt temps no hi haurà! Tots, tots els partits,estan aturats! No hi ha sabia nova, nous projectes, nous ideals. Tots estan visquen en el passat! Els ciutadans, el poble, som els que hem de forçar la situació. Hem de fer una revolució( passiva) encontra de la situació actual del sistema. Si tots plegats quan hi toca votar ho féssim amb blanc, s'ha donarien que actualment no més serveixen per asfixiar-nos. Ens em de treure la por i lluitar per nosaltres, per aconseguir els governants que ens mereixem. Els actuals (comparant amb el futbol) són de 3a. regional.
Joan P.
14/07/2011 09:52
Toni, lamento dir-te que no t'han informat gaire bé sobre l'acte d'Omnium de dilluns. Per ser justos, cal recordar que la representació de CDC no va decidir-se aplaudir el discurs de na Muriel fins que un espontani va trencar un curt silenci des del galliner amb un sorollós "polítics, aplaudiu!". Si xalaven tant com t'han dit, debia ser només per sota del pantaló.
hernàn
14/07/2011 08:25
Toni la època dels líder ja acabat, i a poca il·lusió, la pujada del nacionalisme es mes per temas economiquits, pots se que trobarem algun líder diferent?
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida