vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
392 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
05/07/2011
00:20  h.
Amb criteri
L’independentisme és majoria a Catalunya
"I és que, ves per on, resulta que per ser català cal explicar-ne les raons. Per ser espanyol, no. Però per ser català, sí"
L’independentisme és majoria a Catalunya. La cantarella que dia rere dia repetia que l’independentisme era minoritari, cosa de quatre gats eixelebrats, ja és obsoleta i està totalment desacreditada. Les xifres parlen per si soles. De fet, són tan eloqüents que el pensament oficial no ha trobat cap més sortida que menystenir-les. La seva praxi és aquesta: “Ja que no podem qüestionar les respostes afirmatives, fem-ne una interpretació que les desacrediti. D’aquesta manera, retallant per aquí, retallant per allà, minimitzarem els resultats i podrem dir que tot continua igual”. I és que, ves per on, resulta que per ser català cal explicar-ne les raons. Per ser espanyol, no. Però per ser català, sí. L’espanyolitat, com a designi diví que és, no es qüestiona. La catalanitat, en canvi, una catalanitat que no es vegi a si mateixa com un element indestriable de l’espanyolitat, és heretgia. Per això, davant el resultat demolidor del treball elaborat pel Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) a favor de la independència, els grans altaveus mediàtics, amb tot el seu estol d’immobilistes en nòmina, s’han afanyat a neutralitzar-lo per mitjà d’un judici d’intencions a les persones enquestades. D’aquesta manera, compartimentant l’independentisme per raons “identitàries”, “lingüístiques”, “sentimentals”, “econòmiques”, “estatutàries”, “conjunturals”, etc., es contraresta l’impacte del resultat i es dilueix l’efecte estimulant que pugui tenir en el procés d’emancipació nacional del país.
Espanya, curiosament, aquestes preguntes no se les fa mai. Els espanyols són espanyols perquè són espanyols. Els catalans, no. Els catalans no som catalans perquè som catalans. Els catalans, si n’exercim, ens hem de justificar per raons “identitàries”, “lingüístiques”, “sentimentals”, “econòmiques”, “estatutàries”, “conjunturals”, etc. I torna a començar. Aquest és el motiu pel qual dos partits com Ciudadanos i el PSOE de Catalunya, que sempre van del bracet en matèria de nacionalisme espanyol, s’han vist posats en evidència i han hagut de recórrer a la desqualificació, tant del CEO, en general, com del seu director, en particular. Albert Ribera, alter ego dels ultres de Rosa Díez a Catalunya, ha titllat de “terrorista” el director del CEO, i Laia Bonet, portaveu socialista, ha arribat a dir que “la pregunta sobre la independència és una perversió”. Aquest és el nivell intel•lectual, ètic i moral de la classe política que tenim.
Amb tot, aquesta mena d’estirabots no ens han d’amoïnar. Com més galdós és l’estirabot, més evident és també la impotència que traspua. Impotència davant un fet irrebatible: l’enquesta diu que un 42,9% votaria sí a la independència, un 28,2% votaria no i un 23,3% es quedaria a casa. I, per tant, d’acord amb una participació del 70% –el vot no emès no existeix–, el sí obtindria un 60,3% i el no un 39,6%. És a dir que el vot favorable a la independència guanyaria per majoria absoluta i superaria en més de cinc punts el mínim exigit per les institucions internacionals i avalat pel màxim òrgan judicial de les Nacions Unides. Males notícies per a la minoria espanyolista. L’independentisme és majoria a Catalunya. I continua creixent.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
27Veure i/o afegir comentaris
atlasac:Fins hi tot els cervells BORREGUILS es poden curar, perdoneu-m´...
Comentaris (27 en total)
atlasac
06/07/2011 11:15
Fins hi tot els cervells BORREGUILS es poden curar, perdoneu-m´hi pero encara en queden i jo us vullc a TOTS HUMANS, ARA ja tenim una colla de METGES FANTASTICS, i aquests BURRO que sóc jo, ja no el necessitareu...clar que jo desde l´INFERN poc em podré assabentar mágradaria encara que fos una semaneta, poder dir SOC LLIURE!!! seràs vos també quí em complaurà?. INDEPENDENCIA
Júlia
06/07/2011 11:07
Antoni, i per què no t'hi poses tu, ja que en saps tant?
antoni
05/07/2011 23:36
Boï el problema d'obrir els ulls es que per "veure" el que hi há més val tornarlos a tancar. Per que... els qui volen representar l'independenitisme Català fan plorar (per no dir una altre paraula força més gruixuda).
Reagrupat
05/07/2011 22:04
Alexandre fa temps que s'ha desempallegat de la mentalitat provinciana i pensa només com un català. D'igual a igual. Fins quan serem mesells i no votarem així ?
Narcís
05/07/2011 20:09
Alexandre, l'has clavada ( sigui el mateix Casasús a l'entrevista de la portada paradigma del que dius .. ' gent per raons econòmiques i d'altres només per raons culturals ') .. quan de continu ens maten d'inanició nacional en tots els ordres haver-n'hi per a donar i per a vendre! PD: tan sols un ' però ' .. als guanyadors se'ls hi sumen els abstinguts , òbviament! Nota: d'aquells inqüalificables partits (!) n'és prou clar que si fossim exterminats .. s'engreixarien ( així són de perversos i .. estúpids!)! Anotació al marge: Catalunya triomfant tornarà a ser rica i plena .. sobirana així catalana!
Boi
05/07/2011 20:05
Com sempre Victor excelent, ara només cal que els independentistes que voten als convergents obrin els ulls d'una vegada. Per cert de vergonya el posicionament d'Omnium en contra de la manifestació per la independència, dels convergents era d'esperar.
Robert
05/07/2011 19:53
Fantàstic Víctor. Una prova més d'allò que fa temps s'està consolidant: l'independetisme sociològic no para de creixer des dels darrers anys i a dia d'avui ja és clarament majoritari. Però per quins set sous no hi ha manera que aquest independentisme social no es vegi reflectit en el nostre arc parlamentari?. És una cosa que em treu de polleguera i fins em possa malaltís.
Rauric
05/07/2011 18:06
En Vistor Alexandre diu les coses tal com son, això és d'agrair, penso igual qu'ell tot i no saber expresar-ho tant bé, felicitats.
Cartanya
05/07/2011 16:43
Crec aCrec honestament que si Catalunya aconsegueix l`independència serà per que el poble so treballi , no per els politics estiguin per fer-nos independents, la voluntat es forta però els politics son febles, dons so mi catalans unim-nos a la cadena, començant dissabte mateix.
antonilb
05/07/2011 16:26
Per al comentari anterior (de les 14:35), un parell d'observacions: 1. La consulta popular no va comptar amb els mitjans de difusió d'unes eleccions: el mateix ajuntament de BCN va denegar als organitzadors a última hora la possibilitat de penjar banderoles 2. Totalment d'acord que l'insult desqualifica qui el fa, i que cal evitar-lo. Tant d'un cantó com de l'altre. Cal ser constructius i perseguir les pròpies conviccions amb educació però sense por.
2011
05/07/2011 16:19
M'ha agradat molt aquest article, doncs treu conclusions raonables i omple d'esperança i de ilusió el futur de Catalunya com Estat; dins d'espanya Catalunya no te cap futur, sols empobriment.
Gibert
05/07/2011 15:46
Menys manifestacions inútils, que en el fons no fan més que demostrar la feblesa de recursos per a la reivindicació independentista, i més votar com cal, o sigui Reagrupament, i no aquesta colla de farsants al parlament. I jo afegiria dos aspectes més de la manipulació botiflera arran de l'enquesta: es parla del 43% a favor de la independència en comptes de parlar del 28% a favor de continuar com ara dins d'Espanya, i tot per projectar la idea al ciutadà català que, malgrat tot, continuem en minoria. I dos: es compara el 43% independentista amb el 75% de pacte fiscal. Com es veu, una miserable maniobra manipuladora de distracció. El pitjor és que la gent s'empassa aquests gols com l'aigua.
el nom
05/07/2011 14:35
Si de debó hi hagués aquesta voluntat no hauria participat més gent en la consulta popular sobre la independència? Considero interessant el debat, però no m'agrada que es recolci en insults a la resta de l'Estat (i hem refereixo a aquest comentari tan horrorós de ' tercermundistes i miserables espanyols del sud' basats en la ignorància i el despreci dels seus veïns), ho considero poc constructiu i fa que hi hagi gent s'allunyi de la voluntat d'independitzar-se. S'ha de construir a partir dels propis valors i no sobre la descalificació dels altres.
MARC-SABATES.COM
05/07/2011 11:42
Una abraçada a tots els amics independentistes . CATALUNYA SOM UNA NACIO //*//
España, miseria!!!
05/07/2011 11:24
Si no hi haguessin partits politics, avui, Catalunya ja seria independent! A ningú li agrada que li robin, o fer caritat obligada als tercermundistes i miserables espanyols del sud; Si fossim independent, un dia a l'any ja fariem el DOMUND per donar de menjar als pobres espanyols
pepet grill
05/07/2011 11:12
Estimat Víctor, sempre llegeixo els teus articles. Són una alenada d'aire fresc contra el tuf purulent de l'stablishment. Només fer unes precisions en les que espero estiguem d'acord. Primera, el nacionalisme català contemporani ha estat i és majoritàriament paícifc, integrador i democràtic. Segona, el nacionalisme català sempre ha estat incloent i inclusiu. Tercera, les enquestes, sociològicament i estadística marquen unes tendències o pautes. Quarta, l'independentisme social que marca l'enquesta del CEO, com la de la UOC en el seu moment necessiten una traducció política. I cinquena i última, cal que l'independentisme es vertebri en els eixos de la transversalitat i la unitat. Agraït
AREIP
05/07/2011 10:42
El problema de Catalunya no es Espanya, es el Nacionalisme Castellà amb seu a Madrid i que a moltes Comunitats (les que reben) ja lis va be, els politics juguen al seu paper per poder tenir el vist i plau dels poders fàctics. També existeixen problemes a addicionals a dintre Catalunya, un es el PSC i el mes important son els Grups econòmics que tenen interessos a Espanya.
La Queta
05/07/2011 10:02
Sr Artur Mas, la gent ja està prou madura! Referèndum vinculant ara!
el nom
05/07/2011 09:13
Amb aquests artícles el Víctor Alexandre fa una molt bona tasca. Clar i català, posant de manifest les misèries de l'autonomisme. Gràcies Víctor.
Oriol Gil Sanchis
05/07/2011 08:59
De la Jonquera a la Sénia??? De Salses a Guardamar!!!
LA BOINA
05/07/2011 08:48
M'agrada aquesta idea de la cadena humana. No em costarà gens, però gens trobar un munt de gent que m'acompanarà quan els expliqui l'idea.
david
05/07/2011 08:41
Malgrat que sóc escèptic davant de qualsevol enquesta (i doncs, per coherència, tampoc no em creuré aquesta), estic d'acord amb tot el que diu Alexandre en aquest article. Ja n'hi ha prou de viure acomplexats donant justificacions al veí, com si fóssim inferiors. Som el que som, perquè ho som i perquè volem ser-ho. I punt.
Dídac
05/07/2011 08:34
Home, molt majoritari no deu ser quan la majoria de la gent vota a CiU al PSC inclòs al PP. Potser si molts d'aquests votants íntimament els agradaria ser independents d'Espanya, però al dia a dia son mes espanyolufos que en Duran Lleida que no s'amaga.
Reagrupat
05/07/2011 08:14
I més que creixerà si no aporten altra solució qu ofegar uns problemes pels que tenim solució. Només cal valentia per aplicar-los i un lideratge decidit (que n'hi ha més d'un i cal unificar-los).
del nord
05/07/2011 08:11
la teua cadena deixa un tros gros del país
Pep
05/07/2011 07:49
Jo mhi apunto: molt bona idea.
Amonasro
05/07/2011 01:43
A veure si en comptes de tantes manifestacions a les quals els polítics no fan cap cas, fem una acció contundent que fes la volta al món. Estaria bé fer una cadena humana que anés de la Jonquera a la Sénia, passant per Girona, Barcelona, Tarragona, Reus, Tortosa, etc., a l'estil del que fou la Cadena Bàltica de 1989, que portà aquests països a la independència al cap de pocs mesos. Mireu això si us plau: http://es.wikipedia.org/wiki/Cadena_B%C3%A1ltica http://av.lrs.lt/StartPage.aspx?CatID=23 Si fóssim capaços de fer-ho, la llebertat seria a tocar.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida