vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
392 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Política

13/07/2011
11:15  h.
Pujol: "Vostès els jueus no són normals"
L'expresident rep l'homenatge del "sionisme català" i fa un discurs autocrític
Sense títol
L'expresident Jordi Pujol va rebre ahir a la nit un càlid homenatge de l'Associació Catalana d'Amics d'Israel (ACAI), una entitat que agrupa catalans que veuen amb simpatia els jueus i el sionisme dels fundadors de l'Estat d'Israel. L'acte va reunir unes 150 persones en un sopar en un hotel de Barcelona, que van escoltar un discurs sense embuts de l'exlíder de CiU. No és habitual sentir desgranar una visió sobre el Pròxim Orient amb tants matisos. "Vostès els jueus no són normals", va deixar anar Pujol només acostar-se al faristol. La número dos de l'ambaixada israeliana i els representants de les quatre comunitats jueves de Barcelona, presents a l'acte, van extremar l'atenció. Pujol no ho va dir to pejoratiu, sinó al contrari. És un reflexió que té molt elaborada, d'influències bíbliques. "Vostès han mantingut la seva identitat durant 2.000 anys en les condicions més adverses, i això no està a l'abast de tothom", va insistir. L'expresident atribueix a la mística, al creure que existeix una fe que transcendeix la persona, aquesta gran resistència del poble jueu a la inclemència. El sionisme va portar finalment els jueus a construir un país, cosa que és especialment valorada per Pujol. "Això va ser una follia, és sensacional", va sentenciar. El poble condemnat a desaparèixer va construir un Estat.

L'expresident va aprofitar aquestes característiques del poble jueu per recordar que per això es diu que són el poble escollit. "Si vostès haguessin sigut normals, ja no hi serien. I tampoc haurien creat el monoteisme que va donar lloc a la primera consciència de poble", va afegir al.ludint al fonament de la cultura occidental. Però al final de la intervenció es va veure com Pujol utilitzava aquestes lloances per demanar alhora contenció a Israel. Va reconèixer que l'excepcionalitat com a poble dóna molt orgull als jueus, però que en realitat els comporta també obligacions. D'aquí creu que arrenquen algunes antipaties que pateix Israel. "Si són el poble escollit, tenen servituds. El poble escollit ha d'estar més al servei dels altres que ningú", va argumentar. La conclusió va ser la mateixa que va traslladar a finals dels 90 al Knesset (el Parlament d'Israel): cal buscar una solució amb els palestins. Pujol va defensar sense cap matís la construcció del mur entre Israel i Cisjordània, perquè pràcticament ha suprimit els atemptats suicides i ha estat efectiu per a la seguretat. "És lleig però el defenso". Però en canvi es va oposar a la construcció d'assentaments jueus en territori palestí. "Com volen que es faci el tracte de pau per territoris d'aquesta manera?", no va dubtar a preguntar-se.

A l'homenatge hi van assistir representants polítics i del món cultural. Entre ells hi havia el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder; el tinent d'alcalde de l'Auntament de Barcelona Antoni Vives; el director de l'Institut Ramon Llull, Vicenç Villatoro; el director del CEO, Jordi Argelaguet; els diputats Josep Rull (CiU) i Alfons López Tena (Solidaritat); l'exsecretari de comunicació de la Generalitat en el primer tripartit, Miquel Sellarès; i l'activista independentista Jaume Renyer, a més d'escriptors com Marta Pessarrodona. La periodista Anna Figuera, autora del llibre "Jordi Pujol i els jueus", va presentar l'acte.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
20Veure i/o afegir comentaris
Gerard:Hi ha a qui li agradaria tenir armament nuclear i bombardejar i ...
Comentaris (20 en total)
Gerard
19/07/2011 11:12
Hi ha a qui li agradaria tenir armament nuclear i bombardejar i matar sempre que li vingués de gust. N'hi ha que abans que ser així preferim no tenir estat i mantenir la dignitat intacta.
José
14/07/2011 12:42
Pregúntome yo cuántos de los que se dicen "amigos de Israel" no ven más allá de una oportunidad soberanista/separatista en su permanente y fracasada búsqueda de referentes externos, en lugar de albergar un auténtico sentimiento de amistad hacia los israelíes en particular y los judíos en general. Mucho que temo que una buena parte de ellos, a tenor de varios de los comentarios. Shalom.
Lo Pep
14/07/2011 12:06
Joan, doncs perquè no són cap poble opressor
Joan
14/07/2011 11:47
No entenc com un poble oprimit pot admirar un poble opressor..
Jose
14/07/2011 11:44
Quin fàstig!!
Jose
14/07/2011 11:33
Quin fàstig!!
Jaume
13/07/2011 20:26
Alba, allò que meravella del poble jueu i que fa que destacaqui per damunt dels altres, no és la seva riquesa, sinó la seva intel·ligència i la tenacitat i la capacitat que tenen de sobreposar-se a les dificultats. La seva riquesa (que tampoc no és tanta) és tan sols una conseqüència d'aquestes virtuts, ja que no han tingut mai terres riques, ni mines de plata amb què pagar exèrcits, ni petroli. Per a nosaltres, que tampoc no hem tingut mai terres riques, ni mines de plata, ni petroli, els jueus són un exemple a seguir. Pensa-hi.
Sebastià
13/07/2011 18:59
Totalment d'acord amb Ariel. La diferència entre Israel i els palestins és que a Israel et pots manifestar contra el govern tranquil·lament. També hi ha alternança en el poder. En canvi els palestins són aquell poble que mai perd l'oportunitat de perdre una oportunitat. En això s'assemblen als catalans, veus.
Joan
13/07/2011 17:50
I la Rahola no hi era?
Alba
13/07/2011 17:26
I amb el comentari de la Cláudia podem veure que el nivell escolar efectivament és tercermundista, ja que hi ha gent que només es dedica a lloar comentaris i actes de terceres persones abans que pensar per si mateixa i veure amb els seus própis ulls com és la situació real a Palestina i Israel. Gràcies al Pujol per fer rebrotar a aquestes persones i fer-nos veure que encara hi ha gent que no veu la realitat.
Claudia
13/07/2011 17:13
Amb comentaris com el de l'Alba o el Pep, queda clar que el nivell escolar a Catalunya és tercermundista. Sort tenim del President Pujol i la seva autoritat moral.
fartdesp
13/07/2011 16:38
per a aquells independentistes que no simpatitzen gaire amb Israel, els hi dic, que si nosaltres, els catatalans ens haguessim comportat com els israelites, en aquests moments de ben segur que no estariem demanant el pacte fiscal... En Israel, es a on ens hauriem d'emmirallar i fer el mateix, peti qui peti...
Alba
13/07/2011 16:20
M'agradaria saber una cosa, quan el Pujol diu que els "jueus no són normals" es refereix a que no són pobres? Perqué, si per alguna cosa destaca el poble jueu és pel seu afany de poder i de riquesa, que sempre ha tingut i l'ha caracteritzat. I qué passa amb tots els pobles indígenes que han desaparegut, van desaparèixer i estan desapareixent encara avui a Llatinoamèrica i centre amèrica? No són tots aquests pobles també lliutadors i supervivents? No és també això un holocauste? I perqué ells no són el poble escollit? Doncs perqué són "normals" segons diria Pujol, és a dir són pobres. A veure si algú els hi vol donar un nou país on viure, ja que han estat eliminats el doble o el triple que el poble jueu. A més, m'agradaría que la gent que escrigui en aquest diari sigui capaç de poder diferenciar entre sionisme i semitisme, ja que són coses totalment diferents.
Pep
13/07/2011 15:24
En aquesta admiració d'una part dels nacionalistes catalans cap el sionisme i l'estat d'Israel hi ha quelcom que m'amoïna: qui fa el paper de palestins a Catalunya per aquests nacionalistes? Els nous immigrants?, els xarnegos?, els espanyols? Farien el mateix que els sionistes amb els palestins?
Marta de Vilafranca
13/07/2011 14:54
afortunadament, a Catalunya hi ha un percentatge molt baix d'antisemitisme, però hem de continuar treballant per erradicar-lo
Bart
13/07/2011 13:09
Ariel, jo no vull ser com Palestina, però tampoc em sembla bé la política d'Israel cap als territoris ocupats. De fet, hi ha molts israelians a qui tampoc els ho agrada. Però des de Catalunya ens encanta fer la rosca al sionisme més conservador, sense adonar-nos'en que hi ha altres formes de defensar Israel.
Josep de Vilafranca
13/07/2011 12:59
Pujol és un crac i sempre ho serà. I és empcionant que a Catalunya sigui l'únic lloc de l'Estat espanyol on el sentiment de simpatia cap als jueus i Israel és potent
Anna
13/07/2011 12:41
Molt bé President! Ens omple d'orgull!
el nom
13/07/2011 12:24
Cal llegir el Llibre del Dr. Trueta, The Spirit of Catalonia, explica que l'any 805 quan le tropes carolingies varen conquerir Barcelona, la quasi totalitat de la població era de religio Jueva, malgrat la imposició del cristianisme i la Inquisició hem conservat moltes caracteristicas dels jueus, no en va els españols ens diuen que som com els jueus i ho prenen com si fos un insult. Enric
ariel
13/07/2011 11:37
Ai, si puguessim ser nomes una mica com els jueus, que han sabut crear i defensar un estat modern entre teocracies medievals...en canvi preferim ser com els palestins que fins i tot els seus "germans" arabs els tracten com carn de cano.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida