vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
401 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
02/09/2011
16:27  h.
El TSJC dóna dos mesos perquè el castellà també sigui llengua vehicular
Convivència Cívica Catalana augura la desaparició de l’actual model educatiu català
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha donat dos mesos de termini a la Generalitat perquè apliqui les mesures necessàries perquè el castellà sigui llengua vehicular a l'escola, aplicant així la sentència del desembre del 2010 del Tribunal Suprem (TS). La sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut considera el castellà com a llengua vehicular a l'ensenyament juntament amb el català.

Explicacions "insuficients"

La Generalitat va aportar dades estadístiques que concloien que per garantir l'exigència legal del ple domini de les dues llengües cooficials en finalitzar l'ensenyament obligatori, calia continuar amb el model d'immersió lingüística en català. El TSJC en la seva interlocutòria qualifica com a "insuficients" aquestes explicacions per considerar que es compleix la sentència del Suprem, i recorda que l'alt tribunal espanyol establia que el castellà havia de ser llengua vehicular, amb una proporció que podia establir el Departament, però que no podia deixar-lo com "una assignatura més" ni sigui una proporció "il·lusòria o simplement un artifici de mera aparença".

El Departament d'Ensenyament ha refusat fins el moment fer cap valoració de la interlocutòria i no ha especificat si presentarà o no recurs en contra. Segons han explicat fonts de la conselleria hores d'ara el Departament està estudiant el contingut del text.

CCC ho veu com una recompensa a "anys d'esforç"

L’entitat Convivència Cívica Catalana (CCC), precursora dels recursos de pares d’alumnes catalans i de les sentències donades a conèixer pel Tribunal Suprem (TS) el mes de maig passat en la mateixa línia, ha assenyalat que la Generalitat està obligada “a dur a terme totes les mesures necessàries per complir la sentència”, i en cas d’incompliment, respondre penalment i administrativa.

L’entitat expressa satisfacció pel principi del final del sistema d’immersió lingüística en català, i entén que la sentència donada a conèixer avui pel TSC és “una recompensa pels molts anys d’esforç en favor de la llibertat lingüística”.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
17Veure i/o afegir comentaris
Justicia Franquista:Paguem impostos per alimentar jutges militants del ...
Comentaris (17 en total)
Justicia Franquista
03/09/2011 06:58
Paguem impostos per alimentar jutges militants del PP-PSOE-ESPAÑA-FEIXISTA!!! com es possble que siguem tant imbecils? espanyols cap a espanya, i justicia catalana JA!!! PROU FEIXISME, PROU CONSTITUCIO FEIXISTA DE FRAGUES, TEJEROS I JUTGES ESPANYOLS
Narcís
02/09/2011 21:04
N'és prou clar de gent majoritàriament de vida garantida i temps d'allò més, tan sols procuren materialitzar l'empobriment de nostra terra/ món/ univers/ ànima o nació catalana així com la desaparició de l"aurèola ' que ens envolta o idioma amb tots els semtiments que impliquen dins de ca nostra o territori on ha nascut, crescut i s'ha desenvolupat el Poble que som de fa segles fins avui! PD: i això en té un nom! Nota: com és possible individus d'aquesta baixa mà .. fins i tot n'ocupin places públiques? Anotació al marge: encara hi ha qui tingui dubte de l'esclavitud de Catalunya/ PPCC fins sa inanició per veritables criminals camuflats/ solapats sota el mot d'espanya, quan només són practicants de castellà àdhuc ' broix ' i de despossei'ns l'economia de territori d'altri .. òbviament català!
pepet grill
02/09/2011 20:32
A que reformen d'urgència la seva constitució un altra vegada? posats a donar pel sac als catalans, el que sigui. I amb urgència!!! Maaaaaaaaaaaaaaaaaaas!!! Maaaaaaaaaaaaaaaaaasssss!!!! On ets???
fartdesp
02/09/2011 20:10
fins quan haurem d'esperar? INDEPENDENCIA
Vicenç Ramoneda
02/09/2011 19:00
2El TSJC dóna dos mesos perquè el castellà també sigui llengua vehicular" !? Que sapiguem, el castellà no ha estat mai vehicular sinó que ens ha estat imposat! Nosaltres no som castellans sinó catalans. Que tot un "tribunal" no ho entengui, no ho entenc pas jo!
Rafel
02/09/2011 18:50
Tenim a tocar la "trompada"....mentre tant en Duran i en Mas, Ciu i Psc seguiran sent els mes votats. Pobra Catalunya...
joan de Ripoll
02/09/2011 18:03
De la mateixa manera que ells canvien la constitució espanyola quan els hi dona la gana, també podrien canviar-la en aquest sentit, i la denuncia dels grupuscles anti-catalans, se l´haurien d´enveinar.
JK
02/09/2011 18:03
És un atentat contra l'autovern de Catalunya i contra el seu Estatut aprovat pels catalans. Crec que noes podem conformar amb un Estatut d'Autonomia escapçalat, ja que la darrera paraula no la té el Tribuna Constitucional si no el poble de Catalunya. Reformem l'estatut, i que sigui aprobat pel Parlament de Catalunya, si les corts espanyoles no aproven aquest estatut tal com sorti del parlament serà el seu problema. Segurament no tindrà caràcter de llei orgànica però serà la norma bàsica per le que es regirà el proble de Catalunya.
Espanya Nazis
02/09/2011 17:58
Nomes llegint els noms del jutges espanyols i espanyolistes que han redactat el Manifiesto o Sentencia Racista, no cal llegir.la; Espanya, es Franquisme, es feixisme i inmoral; Volem Jutges justos, no fanatics espanyols; MALGRAT TOT, trobo bé que els fills d'en Caja no es barregin si siguin una raça pura i espanyola, com la cabra hispanica!!!
Teresa
02/09/2011 17:53
Quantes famílies han fet aquesta demanda? Quants fills tenen? Quantes famílies no han fet cap demanda i hauran de passar per l'obligació que els imposaran les quatre famílies que ho han demanat? Cada cop estem més allunyats d'aquest imperialisme castellà (hi ha qui diu que els negocis no es fan en català, ni en castellà senyors, es fan en anglès, o sigui que a l'escola amb el català i l'anglès n'hi podria haver prou). Les famílies demandants quant temps fa que viuen a Catalunya? Segurament que es guanyen prou bé la vida (en cas contrari no s'entetindrien en aquestes qüestions) si a Catalunya han trobat vida per què ens volen fer morir a nosaltres? Ens esteu encaminant cap a un trencament definitiu amb España.
Teresa
02/09/2011 17:52
Què li poden fer al govern de Catalunya? Empresonar-los? No seria el primer cop. Sembla que estem caminant per un camí que portarà molt malestar. Quina por teniu els que parleu castellà? O és pel domini que voleu exercir sobre els pobles conquerits (1714, 1939)? És pel vostre franquisme, recordeu allò del atado y bien atadao? Vau haver de marxar de la vostra terra, per gana i aquí heu prosperat, per què no podeu aguantar que a Catalunya es parli català? Per què us costa tant acceptar les diferències? Això és feixisme. Ens esteu encaminant cap a un trencament definitiu amb España.
Cartanya
02/09/2011 17:26
Això es aixi però als politics catalans no els i deu interesar, parlar.ne: Resulta que la Generalitat de Catalunya en el exili, va se acceptada per Adolfo Suarez, mol abans de que s`escrivís la “Constición Española” del 1978. No se si això, podria jurídicament esta per sobre de la “Constituciòn”. Que va ser primer l`ou o la gallina.
joan
02/09/2011 17:16
CiU encara aguanta? Pensen tirar pel dret d'una vegada? Parlaran clar i proclamaran la independència d'una puta vegada? Si continuen pel camí mesell i ridícul de fa 30 anys haurem de començar a pensar que els de CiU són col.laboradors d'Espanya en la desfeta de Catalunya com a nació. Traïdors potser?
Rebeig
02/09/2011 17:07
Exigim als nostres polítics que declarin la Independència, ja d´una vegada!. Ha de ser el poble que els esperoni, sinó, ells no faran mai res, colla d´inútils!!,
Joan Aloy
02/09/2011 16:47
Calen més humiliacions per començar a caminar cap a la llibertat?? PROU !
Kefes
02/09/2011 16:37
Si la lluita per el Català fos en tots els fronts, ens podriem premetre el perdre alguna batalla. Però en l'unic ambit on s'ha apretat a estat a l'ensenyament basic. Així no era la manera d'avançar. La feina mal feta no te futur. Però tranquils que cada cop som mes els que veiem que per el que de veritat val la pena lluitar es per recuperar les Constitucions i les Llibertats Catalanes.
benjamí
02/09/2011 16:36
in-de-pen-dèn-ci-a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida