vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
402 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
20/09/2011
00:00  h.
Amb criteri
No ataquen la llengua, ataquen la nació
"Tenim una concepció del món tan diferent, que constituïm una civilització diferent"
No sé què en diríem, de la persona que es passés la vida queixant-se de dolors a diferents parts del cos, ara aquí ara allà, malgrat que els metges ja li haguessin comunicat reiteradament la necessitat d’operar-se per esvair-los per sempre. Probablement, tips de sentir-la, acabaríem engegant-la a dida o en fugiríem només veure-la per estalviar-nos un reguitzell de lamentacions. I és que el victimisme és molt poc seductor. Tanmateix, és justament això el que fem els catalans cada cop que patim una agressió espanyola –ara l’espoliació, ara les infraestructures, ara el corredor mediterrani, ara l’Estatut, ara els ports i aeroports, ara la llengua... Ens enfilem fins al capdamunt i fem concentracions al carrer que, més enllà d’un valor testimonial, no alteren ni un mil•límetre el secular projecte espanyol d’enderroc de la nació catalana. A Madrid, mani el PP o mani el PSOE, tot continua exactament igual. Bé, igual no. Ara, a costa nostra, són més rics i tenen millors infraestructures que nosaltres. I si ells han modernitzat Espanya i han construït el Madrid actual amb els nostres diners, imaginem quina Catalunya tindríem si fóssim amos del nostre destí i, per tant, amos dels recursos que generem.

Tot i això, continuant amb la metàfora del malalt, hi ha catalans que no volen passar pel quiròfan. El quiròfan els fa por. I com que els fa por, han decidit fer de la seva vida una queixa permanent. És a dir, que conviuran amb els dolors, ara aquí ara allà, fins que es morin. Talment com si ser català fos un càstig diví que obligués, per naixement, a ser l’ase dels cops dels espanyols. I com que els cops fan mal, els catalans ens passem la vida intentant apaivagar-ne el dolor fins que el mal ens ataca per un altre costat i tornem a començar. En aquest sentit, la nostra frase ‘qui dia passa any empeny’ és ben il•lustrativa. I ben conformista, també. Per això, ara que el mal ens ataca la llengua, que és una part essencial del nostre cos, sortim amb les mans al cap i no ens sabem avenir del dolor que ens fan les fiblades. No comprenem que és la nació catalana, no pas la llengua, allò que Espanya vol eliminar per sempre més. És cert que ataca la llengua, sí, però no pas perquè sigui catalana –si parléssim suomi atacaria el suomi–, l’ataca perquè sap que és l’element que la posa en evidència cada cop que afirma que Espanya i Catalunya no són nacions diferents. Però ho som. Mal que els pesi, som nacions diferents. I en som tant, de diferents, tenim una concepció del món tan diferent, que constituïm una civilització diferent. Només cal repassar la història per veure fins a quin punt és així. I la llengua és la prova més fefaent d’aquesta diferència. No és estrany que els faci tanta nosa i que la vulguin anihilar. Pensen: Morta la cuca, mort el verí.

A partir d’aquí, davant la imposició que l’espanyol sigui llengua vehicular de l’ensenyament a Catalunya, podem lamentar-nos tant com vulguem, però les lamentacions no resoldran el problema. Ni els recursos que interposem tampoc. I per dues raons, a més. La primera, perquè és la mateixa Espanya, no pas cap instància neutral, qui s’hi ha de pronunciar. I la segona, perquè recorrent a la justícia espanyola, la mateixa que ens ataca, estem legitimant-la, la qual cosa ens desarma quan dicta sentència. No té cap sentit acceptar que les regles del joc les faci l’adversari i, tot seguit, doldre’s que sempre resol a favor seu. Bàsicament, perquè això, en el cas de la justícia espanyola, aboca Catalunya a la derrota permanent. I no hi ha res que generi més frustració que la derrota permanent. No ens hem preguntat mai perquè els estats que van ser colònies espanyoles celebren cada any el dia de la seva independència? Doncs ha arribat el moment de convertir-nos en un d’aquests estats i de celebrar, nosaltres també, el dia de la independència de Catalunya. El dia, en definitiva, que vam tornar a sentir respecte per nosaltres mateixos.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
38Veure i/o afegir comentaris
Pere:Josep, deixa de dir bajanades, si us plau. No tens res més a fer? ...
Comentaris (38 en total)
Pere
23/09/2011 10:50
Josep, deixa de dir bajanades, si us plau. No tens res més a fer? Ja ho diuen que qui no té feina el gat pentina.
josep
22/09/2011 18:12
Cal dir 'sala d'operacions' i no 'quiròfan'.
ferran
21/09/2011 21:18
Absolutament d'acord amb l'Oriol..El Singular digital i d'altres mitjans, no seran menys democràtics si eliminen a tota aquesta merda podent dels digitals Catalans..Simplement, els em de tractar com ells fan amb nosaltres..Com per exemple han fet amb López Tena.
Oriol(Montreux)
21/09/2011 17:41
Constato que fins i tot a aquesta web hi vénen els Espanyols a penjar-hi comentaris en Espanyol. No en tenen prou amb totes les webs espanyoles i e-noticies (una veritable infecció de Colons Espanyols), sinó que inonden l'Avui, Nació Digital i un xic menys aquesta. Forma part d'una estratègia planificada i llur objectiu és fer perdre el temps i l'energia als Catalans pallussos que els llegeixen i els contesten. Passeu d'ells. ************************** La web ha d'esborrar tot comentari espanyol. És com tenir una vorera plena de tifes de gos.
Arnau Estanyol
21/09/2011 15:27
RAUL: Si, home si. Tu tens de català tant com l'Aznar, que parla català a la intimitat. Vinga, treu-te les ulleres espanyoles i seràs capaç de veure mes enllà de la supèrbia castellana.
el nom
21/09/2011 13:43
En resposta a en Raúl, crec que s'amaga darrera el mot (soy catalan) perquè d'aquesta manera vol donar legitimitat al seu argument. però sincerament, dubto moltíssim que tingui un sentiment català si de cas (Español), que d'altra banda és legítim! Doncs, Raúl, respecta i vols ser respectat, els catalanistes que tu dius, som persones que mereixem un respecte. Deixa ja d'utilitzar arguments que no tenen cap fonament i deixa de dir que els catalans et fa fàstic, que et desmereix com a individuo! Ningú t'obliga a estar a Catalunya, persones com tu sobren en aquest País! Per què no te'n vas (a tu España?)
Joaquim de Juià
21/09/2011 09:51
Primer: El felicito cordialemnt Sr. Alexandre per el seu escrit. MOLTES GRACIES PROFUNDAMENT. A veure si d'una vegada la gent va prenent confiança. Segon: Aquest que s'entretenen amb si es quirofan o sala, son uns èssers que veuen el dit però no poden veure la lluna. Tercer: quina baixesa moral de tots aquests que fan comentaris per denigrar al que escriu. Amb aixó només demostren el seu nivell moral i intelectual que es "0"
el nom
21/09/2011 09:21
Núria Molt bon artícle, com sempre. ¿Per quan cor de brau al teatre? Estic segura que seria un gran èxit, si no ho havies pensat, et proposo la idea.
JEM
21/09/2011 08:22
Molt bon article. Realment aquesta actitud no és lògica i no porta enlloc. Sembla que tinguem por d'assumir la nostra responsabilitat.
Mahatma Gandhi
21/09/2011 03:49
La solució final per als catalans: http://blocs.mesvilaweb.cat/bloc/view/id/6717 “Habría que fusilar a todos los de Estat Català” (Francisco Largo Caballero, 1869-1946, President madrileny del Govern Republicà, del sector “revolucionari” i sindicalista del PSOE, durant la Guerra Civil, 1936-37). “A les acaballes d’un segle que ha vist les maldats del comunisme, del nazisme i d’altres tiranies modernes, l’impuls per centralitzar el poder roman sorprenentment insistent” (Joseph Sobren, escriptor anglosaxó). Josep-Maria Isanta, independentista assassinat per espanyolistes a Berga, 2005: http://es.youtube.com/watch?v=Is-e1Yyc-yY&NR=1 “El que passa és que l'oligarquia militar i econòmica castellana ja fa més de 25 anys que no pot afusellar oficialment cap català. Ettán de lo nelvios...!” (F. Dubé). "España, martillo de herejes, espada de infieles y forja de imperios...", "Inquisidores, pícaros, caciques y soplones" (D’un clàssic del Segle d’Or castellà). “Yo conozco al monstruo porque viví en sus entrañas / Jo conec el monstre perquè vaig viure dins les seves entràmenes” (José Martí, 1853-1895, poeta i independentista cubà fill de valencians, assassinat pels espanyols). Antisemitisme o anticatalanisme tenen exactament la mateixa estructura i sentir-se ara i ací “molt espanyol” és igual que sentir-se “molt alemany” en els anys 30. La gent cultiva la superficialitat i el gregarisme i no s’arrisca a cercar veritats fora del ramal, prefereixen anar tots junts a estimbar-se i a estimbar els altres
Narcís
20/09/2011 23:59
Raúl, tu ets un simple ' yo zoy epañó, epanyó, epanyó '! PD: tens tota Amèrica del Sud, del Centre, barriades hispanes d'USA, nord-oest d'Àfrica així Guinea Equatorial, Ifni, Rio Muni, Fernando Poo àdhuc Filipines .. si no en tens prou! Nota: però deixa que PPCC siguin això .. catalans!, o, per ventura, vols ser continuador/ còmplice d'extermini així d'holocaust? Anotació al marge: sort en tinc d'amic lingüista .. m'ha traduït aquest teu neandertal simbolisme!
Raimon
20/09/2011 23:50
Raúl, a nosaltres cada dia ens fan més fàstic els nacionalistes espanyols com tu. Au, vés-te'n a Espanya, "tu país" i deixa en pau els països dels altres, que dels vostre "imperio" ja no en queda res i totes les colònies d'ultramar us van fer botifarra. Ah, i aprèn català, que saber idiomes t'eixemplarà la ment.
Raúl
20/09/2011 23:18
NOS ATACAN!!!! Cojamos las armas y fusilemos a estos españoles que nos obligan a hablar en castellano en las escuelas, que nos hacen poner los carteles en castellano (sin respetar la libertad de expresion) y que nos piden el titulo C de castellano para poder ser funcionarios en nuestra casa... ah no.. que todo eso lo hacemos nosotros, los catalanes, pero claro... cuando somos nosotros es por amor a nuestro "pais" pero si lo hace el pais donde hoy por hoy estamos, entonces es que nos atacan... Soy catalan, y amo mi tierra, pero cada dia me dan mas asco los catalanistas....
Narcís
20/09/2011 20:56
Així és! PD: molt encertada la metàfora .. no vull queixa'm més així ' operem's-en ' d'una punyetera vegada! Nota: com sempre .. coincidència plena, car n'és tan obvi que ningú amb dos dits de seny ho pot negar! Anotació al marge: Alexandre, de segur, sou el ' ressò ' del pensament de molts compatriotes àdhuc de gent de bé ( si més no, darrerament)! Gràcies!
//*//
20/09/2011 19:30
VISCA CATALUNYA ESTAT
montse forcadell
20/09/2011 18:57
Moltíssimes gràcies, Víctor. No es pot dir millor. Subscric absolutament tot el que dius. És molt pesat haver-se de justificar i explicar constantment. Tu ho fas sense treva abordant qualsevol tema pertinent amb rigor i objectivitat. Només voldria afegir-hi la visió del Dr Moreno Cabrera de la UAM, un lingüísta espanyol també rigorós i objectiu, atacat i menyspreat a casa seva per ser un demòcrata documentat i amb dos dits de front. Val la pena veure aquest video resum d'un conferència seva: http://www.youtube.com/watch?v=McnU2uyWfB8
10juliol
20/09/2011 17:38
Gràcies David i Joan C. Un barbarisme menys. Anant eliminant bacteris nocius per la nostra salut.
JoanC
20/09/2011 17:16
Cal afegir, però, que "quiròfan" és acceptat per : DCVB (Diccionari Català Valencià Balear), per Enc.(Enciclopèdia Catalana 1983), per GEst (Grup d'Estudis Catalans), per GLC (Gran Larousse Català)...
JoanC
20/09/2011 16:52
En referència al mot "quiròfan", que no apareix en el diccionari normatiu DIEC. En el GDLC (diccionari de l'Enciclopèdia) es diu el següent: QUIRÒFAN - Forma que cal substituir per "sala d'operacions".
atacllenguanacio
20/09/2011 15:58
sR aLEXANDRE, Podria canviar una mica el discurs? atac, llengua, nació, nació, llengua, atac...
AlbertP
20/09/2011 14:34
Eric Fromm ho va deixar molt clar en el seu llibre: "La por a la llibertat". Els presoners condemnats a cadena perpètua viuen reclosos sabent que no sortiran mai i s'adapten a la gàbia que els empresona. Renuncien a fugir per por a perdre les quatre engrunes que tenen a diari, perque saben que a fora hauran de començar de nou. La presó mata les voluntats. Quan després de llargues estades es troben en llibertat, tornen a delinquir per tornar a la seguretat de la presó o se suiciden perque no saben viure en llibertat. Els catalans som presoners, sí, però el nombre de presoners que volen fugir cada cop s'acosta més als que volen romandre entre barrots; uns barrots que cada cop són més psicològics que físics.
Josep M.
20/09/2011 13:01
Carles, la teva procedència, en canvi, està ben clara. Ets espanyol fins al moll de l'os. Més que Isabel de Castilla. Per cert, saps què vol dir "civilització"? Ho has sabut mai?
Josep M.
20/09/2011 12:51
Carles, la teva procedència, en canvi, està ben clara. Ets espanyol fins al moll de l'os. Més que Isabel de Castilla. Per cert, saps què vol dir "civilització"? Ho has sabut mai?
GerardPacs
20/09/2011 12:38
quina gracieta eh Carles?? aqui el fornai ets tú, amb les teves paraules
Goliat
20/09/2011 12:20
David. D'on ho treus que "quiròfan" no és correcte? Abans de pontificar, compra't el Diccionari de la Llengua Catalana, home. No et faci por.
carles
20/09/2011 11:54
Una civilització diferent...si de Jupiter o la Lluna semblas.
Joan Corcoy
20/09/2011 11:50
Te tota la raó. Ara tenim una gran oportunitat i, si no l'aprofitem nosaltres, l'aprofitaràn els espanyols per enfonsar-nos encara mes. Tots els independentistes hem de fer sentir la nostra veu en les properes eleccions i empenyer a convergencia i al govern a fer el pas definitiu
David
20/09/2011 11:18
per cert, "quiròfan" no és correcte, sinó que "sala d'operacions"
atlasac
20/09/2011 10:57
No oblideu que tenim el que haveu vulgut que tinguem, em de saber moltes coses, la primera que és d´HEROIS vencer la poderosa TV. NO ET DEIXES GUANYAR, segona cosa, que és REPUGNANT ETA. però tenia i té sentit d´existir davan d´uns CRIMINALS ASSASSINS que volen MATAR a tots els que NO SON CASTELLANS, i aixó és UN GRAN CRIM DE LESA HUMANITAT l´ASSASSI es tot aquell que en terra catalana MATA LA LLENGUA AMB EL CASTELLA i a damun VOTA A FAVOR dels BOTXINS, ELLS els Partits Polítics han esdevingut els ENEMICS dels CATALANS i s´han posat a les ORDRES dels TIRANS INVASORS!!! ...i...VOS sabent això negaràs el VOT a la INDEPENDENCIA? aquesta vegada sols els TIRANS INVASORS i els BOTIFLERS VOTARAN PARTITS i els que estimen aquesta terra i NO LA VOLEN QUE LA MATEN VOTARAN INDEPENDENCIA que NO quede ningú QUE AIXO NO HO SAPIGA els que estimen la terra estimaran la INDEPENDENCIA els que la volen MORTA ASSESSINADA VOTARAN PARTITS QUEDA CLAR? VOS JA HO SAPS!!! I EL TEU VEI HO SAP?, la TV. no li ho dirà i els diaris....TOTS TAMPOC!!!.
10juliol
20/09/2011 10:56
Per experiència personal quan havia d'anar al dentista o passar pel quiròfan em feia una recança absoluta, i m'aguantava els dolors. Arribat l'últim moment passava per les operacions i desprès amb el cos reparat em deia què ruc! de no haver-ho fet abans. Quant de temps aguantarem aquí tots els mals provocats i ens guarirem?
JoanC
20/09/2011 10:11
No és només dels espanyols que ens hem d'alliberar, sinó de tots aquests polítics botiflers que ens menteixen i es "vesteixen" immoralment amb una disfressa pseusocatalanista.
J.Carles
20/09/2011 09:50
arriba l'hora de com ve diu, deixar de queixar-nos i començar a actuar, el primer pas seria tenir un govern que realment representés al poble català i no als seus propis interessos, i deixar-nos de pidolar als espanyols coses que per dret son nostres, com be diu no li podem demanar res als que ens volen fer desaparèixer com a poble, si no actuar amb contundència i a poder ser ja.no els donem mes temps de explotar-nos com a colònia seva que som
Jordi
20/09/2011 09:42
Això ho explica també un catedràtic madrileny basant-se en la ciència lingüística, eliminant la llengua pretenen acabar amb la nació. http://www.youtube.com/watch?v=6O4a_6l7DnI&feature=share
Miquel
20/09/2011 09:00
Okei Sr. Alexandre. Fa molt temps que penso exactement com vostè, inclosos els detalls a que fa menció, i de veritat que en més d'una ocasió he volgut manifestar-me per escrit via carta a algún diari però les meves limitacions expresives m'ho han impedit.
senzillament
20/09/2011 08:54
Per què la immersió en castellà arreu d'Espanya és legal i la immersió en català no ho pot ser?. Ens diuen nacionalistes excloents en la vella tàctica de ridiculitzar a l'enemic, perque per a ells som senzillament enemics.
Bernat Tallaferro
20/09/2011 08:48
Només sigui per Dignitat... Independència!!!. Ara es el moment de fer alguna cosa, no ens podem quedar quiets veient com pasa aquest moment. Catalans a l'atac!!!!
Reagrupat
20/09/2011 08:14
Del respecte que hom té per ell i les seves coses se'n despren la DIGNITAT I L'AUTOESTIMA. Però cal actuar i votar en conseqüència
Benet
20/09/2011 07:45
No tots pateixen dolors amb Espanya, el pare de l'Artur Mas, per si li agafava un mal de panxa guardava mes de 2 milions d'Eurus a un banc de Liechtenstein i sense declarar a Espanya. I sinó és per una investigació alemanya que va destapar els defraudadors, ningú aquí s'hauria assabentat i aquests Sr. i el seu fill és seguirien queixant com si res.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida