vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
402 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
18/10/2011
00:00  h.
Amb criteri
Declaracions d’Independència
"És important que tinguem en compte què deien les actes d’independència d’algunes de les colònies espanyoles que ens han precedit"
L’abominable significat del 12 d’octubre, l’anomenada festa de la Hispanidad o de la raza, amb què Espanya commemora el genocidi de pobles, cultures i llengües que va practicar ara fa cinc segles a ultramar, es fa palès cada any a Madrid per mitjà de la celebració en si mateixa. Fixem-nos que no es tracta d’una celebració cultural de caràcter autocrític per les barbaritats comeses en nom de l’imperi. Res d’això. La manera com Espanya celebra la seva Fiesta Nacional és traient al carrer el seu arsenal de carros de combat, avions de guerra i armament militar de tota mena. És a dir, exhibint les seves màquines de matar. Aquesta és, per tant, la més viva expressió de la seva essència. Una essència basada no pas en el diàleg, en el respecte, en l’afabilitat i en la comprensió, sinó en la força, en l’arrogància, en l’agressivitat i en la dominació. Però com que no hi ha ningú que vulgui viure amb algú així, el rebuig català i basc és cada dia més gran i les seves dimensions són cada cop més petites. I la independència de Catalunya encara reduirà més aquestes dimensions. Per això és important que tinguem en compte què deien les actes d’independència d’algunes de les colònies espanyoles que ens han precedit.

Declaració d’Independència d’Argentina
“Declarem solemnement que és voluntat unànime i indubtable d’aquestes Províncies trencar els violents vincles que les lligaven als reis d’Espanya, recuperar els drets de què foren desposseïdes i investir-se de l’alt caràcter d’una nació lliure i independent del rei Ferran VII, dels seus successors, de la metròpoli i de tota dominació estrangera. Queden, per tant, de fet i de dret, amb ple poder per donar-se les formes que exigeixi la justícia.” (San Miguel de Tucumán, 9 de juliol de 1816).

Declaració d’Independència de Xile
“El territori continental de Xile i les seves illes adjacents, formen de fet i per dret, un Estat lliure, independent i sobirà, i queden per sempre més separats de la monarquia d’Espanya i de qualsevol altra dominació, amb plena aptitud d’adoptar la forma de govern que més convingui als seus interessos.” (Palau Directorial de Concepción, 1 de gener de 1818).

Declaració d’Independència del Perú
“La voluntat general està decidida per la independència del Perú de la dominació espanyola i de qualsevol altra dominació estrangera.” (Lima, 28 de juliol de 1821).

Declaració d’Independència d’Amèrica Central
“Que l’experiència de més de tres-cents anys va fer saber a Amèrica que la seva felicitat era del tot incompatible amb la nul·litat a què la reduïa la trista condició de colònia. (...) Que l’arbitrarietat amb què fou governada per la nació espanyola i la conducta que aquesta observà constantment, des de la conquesta, empenyeren els pobles al més ardent desig de recuperar els seus drets usurpats.” (Guatemala, 1 de Juliol de 1823).

Declaració d’Independència de l’Alt Perú, actual Bolívia
“Que fineixi per a aquesta privilegiada regió la condició degradant de colònia d’Espanya, juntament amb tota dependència, tant d’ella, com del seu actual i posteriors monarques: que en conseqüència, i essent-li alhora interessant no associar-se a cap de les repúbliques veïnes, s’erigeix en un Estat sobirà i independent de totes les nacions. (...) Que la seva voluntat irrevocable és autogovernar-se i regir-se per la Constitució, lleis i autoritats que cregui més conduents a la seva futura felicitat com a nació.” (Chuquisaca, 6 d’agost de 1825).

Declaració d’Independència de Veneçuela
“No volem, tanmateix, començar al·legant els drets que té tot país conquerit a recuperar el seu estat de propietat i independència; oblidem generosament la llarga sèrie de mals, greuges i privacions que el dret funest de conquesta ha causat indistintament a tots els descendents dels descobridors, conqueridors i pobladors d’aquests països (...) i tirant un vel sobre els tres-cents anys de dominació espanyola a Amèrica, només presentarem els fets autèntics i notoris (...) en el trastorn, desordre i conquesta que té ja dissolta la nació espanyola. Aquest desordre ha augmentat els mals d’Amèrica, inutilitzant-ne els recursos i reclamacions i autoritzant la impunitat dels governants d’Espanya per insultar i oprimir aquesta part de la nació, deixant-la sense l’empara i garantia de les lleis. En atenció a totes aquestes sòlides, públiques i incontestables raons de política, (...) en ús dels imprescriptibles drets que tenen els pobles per destruir tot pacte, conveni o associació que no omple la finalitat per a la qual foren instituïts els governs, creiem que no hem de conservar els lligams amb el govern d’Espanya, i que, com tots els pobles del món, som lliures i estem autoritzats per no dependre de cap més autoritat que la nostra i prendre entre las potències de la terra el nostre lloc (...) pel nostre bé i utilitat.” (Palau Federal de Caracas, 5 de juliol de 1811, primer dia de la nostra independència).

Doncs bé, ara és l’hora de Catalunya. Ara ens toca a nosaltres.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
22Veure i/o afegir comentaris
ISABÓ.:"TOT DRET DE CONQUISTA" ABOLIT. I LA VIOLENTA VINCULACIÓ A ESP...
Comentaris (22 en total)
ISABÓ.
22/10/2011 11:35
"TOT DRET DE CONQUISTA" ABOLIT. I LA VIOLENTA VINCULACIÓ A ESPAÑA.. perfectes expressions del que és i era LA CAVERNÍCOLA vinculació a l' estat del que capital-Madrid, significa i ha representat.
Pedraforca
21/10/2011 17:16
Es podria titular la caiguda del imperi espanyol (com va passar amb el romá), es un imperi creat amb les armas per tant antinatural, per no respectar les altres nacions. Aquest imperi quedará reduït en el seu territori, però almenys serà natural.
Anna
19/10/2011 10:04
Si no hi ha unió no hi haurà independencia! Qui ens representarà? A quins interesos serveix la política dels partits?
Narcís
18/10/2011 20:39
Pot ser possible, a hores d'ara, hom pensi que demanar ' espanya se'ns independitzi '/ desapareixi de nostres vides .. n'és per raó de capritx o luxe que no pas de supervivència ( fossi tan sols perquè mai per mai ens tindrà cap mena de sentiment que els hi pugui commoure!)? PD: si aquella gent deien el que deien .. que no podem dir-hi nosaltres quan és un genocidi de totes totes, ço és, amagà'ns-e l'existència envers el món, deixà'ns-e com accident o colorit que no trascendeixi, fer tot i més, sia coaccionant-nos-hi, sia punint-nos-en, per a no enlairà'ns-e com qui, què, com i on som ( nacionals de Catalunya)! Nota: fins quan viure-conviure amb qui t'hi té una aversió, un odi a mort i, damunt, no para de fúme't d'allò més començant amb un espoli que clama al cel? Anotació al marge: n'hi ha un ' penjat ' que diu de n'Alexandre no ser nou .. com vols de català o persona decent qui fos pugui ser nou davant d'un constant, continu i uniforme tirà'ns a terra fins morir d'inanició nostre modus d'ésser, nostre modus d'actuar i nostre modus de viure català?
Pere
18/10/2011 20:29
Per a hooooo. Només es pot ser unionista si s'és ruc o si s'és botifler. Tu que ets. hooooo?
Txell
18/10/2011 19:22
Aquest és el camí que ha de seguir Catalunya.
el lloro de la tieta
18/10/2011 18:04
independència, hispanocentrisme, autoodi, independència,hispanocentrisme, autoodi,...
el nom
18/10/2011 18:04
VISCA L'ESTAT CATALÀ
xarlicat
18/10/2011 17:41
Què be que sonen totes aquestes declaracions oi ?
CarDWN kenderl
18/10/2011 14:32
Una part -potser encara majoritària- dels catalans es limita a patir la situació en què viu, sense ser encara conscient de les causes, i això entra dins de la normalitat. Una part -potser encara minoritària- dels catalans pateix la situació en què viu i, alhora, és conscient de les causes i vol actuar per canviar la seva condició de dominada per una altra de llibertat; això també és normal. La classe política i dirigent de Catalunya, en la seva major part, és conscient de la situació en què viuen els catalans i no volen fer res per canviar-la, perquè a ells no els afecta. Aquí rau la anomalía.
Jordi Comas
18/10/2011 13:09
Totes aquestes declaracions beuen de la mateixa font que la pròpia revolució francesa: la Declaració d'Independència dels Estats Units de 1776. Si voleu veure un video curiós sobre això: http://www.ronpaulspanish.com/declaracion-de-la-independencia-de-eeuu/ (narrat per Morgan Freeman)
David Guinart
18/10/2011 12:39
Molt bo. Clar i català. Ànims i endavant.
Pepi, Terrassa
18/10/2011 11:24
Doncs anem per feina: Feu-vos de l'Assemblea Nacional Catalana, el camí que veig més ferm i segur per assolir la independència. www.assemblea.cat
més del mateix
18/10/2011 11:00
Més del mateix, http://basescatalanes.page.tl/Som-una-colonia.htm
Torsimany
18/10/2011 11:00
El model de declaració de les colònies espanyoles es basen en un model romàntic de l'elit militar que prèviament havien fet una guerra. Per enemple fixem-nos en Xile: Bernardo O'Higgins es revela a Rancagua el 1810 i tot i sortir derrotat, reorganitza lo revolta amb San Martin en la batalla de Maipú on les forces reialistes són derrotades en 1810 i succeixen altres batalles el mateix any. És només 8 anys després que fan la Declaración de indepencia. Recordem que Xile va celebrar l'any passat el 2n. centenari d'independència
atlasac
18/10/2011 10:28
Molt de queixar-nos i permitim, que també permeten que a les TERRES CATALANES vinguen els TIRANS INVASORS per a goig dels BOTIFLERS a transformar-nos en CASTELLANS MA TANT i ASSASSINANT el CATALA i ves per on NO SON TERRORISTES!!! els bostres Polítics mentres s´ensenye el català com avancs s´ansenyava el LLATI estan SATISFETS ! ! NOOO, NOOO volen enterar-s´hi que ens estant FENT més MAL del que franco ens feia...però ells a lo seu la borjaca...la seva i la dels RICS!!!! que NO ES TOQUEN SON SAGRADES!!!! i tù més pelat que pelat encara tindràs la poca sesera de donar-los el VOT com sempre has fet ESPAVILA!! home, ESPAVILA i INDEPENDENTITZAT de TOTS ELLS!!! VISCA LA INDEPENDENCIA, VISCA LA LLIBERTAT dels XENOFOBS RACISTES?-FACISTES? de totes les persones JUSTES!!!.
PERE
18/10/2011 09:37
Quina enveja!!!! per cert el "hoooo" del PPSOE de que vol parlar, de la independencia d'espanya?
epep
18/10/2011 09:34
''''''El sr Alexandre parlant de la independència, quina novetat!'''''''' Dons tu pers el cul per llegirho.!!!!!!!!!!!!
de_retruc
18/10/2011 08:41
Esplèndida la de veneçuela ...podria començar així la nostra constitució ?
Fart d'espanya
18/10/2011 02:27
A castella li passarà el mateix que a Sèrbia que pretenia arribar fins a Tòkio però va acabar com els mòbils de Nòkia - cada any un nou model però més petit a l'hora!
From USA
18/10/2011 02:24
Si tants pobles s'hi han trobat amb els mateixos greuges que tant be coneixem i patim a Catalunya, vol dir que no han canviat gens. Si tots aquests països ho han aconseguit, també podem nosaltres, tan sols cal voluntat política i acció. La dependència ens surt molt cara financialment, culturalment, jurídicament, socialment. Totes les independències són bones, a mi la declaració d'independència que més m'agrada és la dels Estats Units, però la què m'agradarà encara més serà la nostra, la de Catalunya. Desitjo poguer veure-la, viura-la, tastar-la, treballar-la, enriquir-la, millorar-la per desenvolupar la seva essència basada en el diàleg, en el respecte, en l’afabilitat i en la comprensió, i no en la força, en l’arrogància, en l’agressivitat i en la dominació en que Espanya ha practicat i commemora el genocidi de pobles cultures i llengües.
hoooo
18/10/2011 00:26
El sr Alexandre parlant de la independència, quina novetat!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida