vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
402 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Ticker

08/10/2011
07:56  h.
Pastilles de papiroflèxia
El Dr. No: el negacionisme català
"El negacionisme no entén ni vol entendre. Tot és No"
Crec que tots vostès coneixen el Dr. No. No? És una criatura molt dolentota. (Però molt, eh!). Obstinada, com un croissant travessat a la dentadura d’una rata amb paràlisi bucal, per destruir-ho tot. La cosa és fotuda. Perquè clar, tu vas al Dr. No i li dius: “Puc anar al lavabo?” I contesta: “No”. I a vegades et pixes. A voltes t’agradaria ajudar-lo amb els deures de l’escola: “Mira, la capital de Madagascar és Tannarive”, i ell: “No”. Per què? Doncs perquè no. No.

Catalunya no ha estat mai immune al Dr. No. Mira que han passat anys i panys: les granotes porten permanent i patilles clenxades; s’ha descobert la vacuna contra la lletgesa crònica i s’ha inventat el tallador làser pels pèls del nas sense fils, però no: El negacionista continua viu com un pollastre fugat amb les patates al caliu de la rostisseria. El negacionisme no entén ni vol entendre. Tot és No. Per exemple, quan ara recentment van entrevistar aquest xicot jove, en Moisès Broggi, i li fan aquella pregunta....

-És de dretes o d’esquerres?

-Jo sóc catalanista, i després ja ens arreglarem.


Doncs el negacionista de la pista diu que No. Que gent jove pa tou. Que abans s’ha de ser d’esquerres o de dretes. Ei, però no t’equivoquis: sempre-sempre, obligatòriament, permanentment, incondicionalment, irracionalment d’esquerres: perquè són els bons, els autèntics, els genuïns. Els txatxi-mola-guai. Ah! I sempre plurals!!! Plurals, però només d’esquerres. No es pot ser de dretes i bo. No es pot ser de dretes i independentista. No es pot ser marcià i fer pastissets de crema. No es pot ser musaranya i ser cinturó negre de karate. No, no i no. S’ha de ser com et dic que s’ha de ser. No, no, no.

Sobretot, sobretot no es pot negar la veritat. Si et dic que entre juliol de 1936 i febrer de 1939 la violència a la rebotiga republicana a Catalunya es va carregar 8.400 persones. Diràs que no, que això era espontani. Res, poca cosa. 8.400 persones! La historiografia solvent, no la del dissolvent i les subvencions d’estrella, ja fa temps que ho té xifrat. Primer va ser que no, que no va existir això. Ara, que és poca cosa. Sobretot perquè les darreres dades (i sempre seran dades que mai es podran quantificar exactament del tot) donen a Catalunya: 3.688 víctimes de la repressió franquista i 8.352 de la republicana. Això vol dir el que vol dir: que Catalunya va perdre sencerament. Que denunciar la bogeria d’anarquistes i comunistes no és anar contra la República i contra la democràcia. Que es pot anar contra això i amb la mateixa contundència contra la bogeria del feixisme franquista: perquè els dos volien acabar amb nosaltres.

Vols testimonis? Vols veritat? Vols realitat? Una mostra de la complexitat de tot plegat. Pilar Vila d’Abadal, filla de Lluís Vila d’Abadal, que va salvar desenes i desenes de vides:

-Hi va haver un moment que eren camions plens de gent que cridaven i amb escopetes i no sabies què passaria perquè se n’anaven a un poble i allà, aquest i aquest i patapam pim, pam, pim, pam... molta gent. Amics nostres, que els havien matat els seus pares els rojos! Després lluitaven contra el franquisme. També van matar dos germans de ma mare, després cunyats, parents, amics... A Vidrà teníem un capellà gran a casa que venia sempre a passar l’estiu, doncs un de Manresa, perquè ell era de Manresa, va venir a buscar-lo, però el pare ja l’havia fet anar a una masoveria, però li van dir al majordom de casa, que vivien també a la mateixa casa, que tornarien a buscar a aquest capellà i que si no el trobaven se l’emportarien a ell. No sé com s’ho va fer però li va fer saber i aquest capellà, pobre home, va dir doncs no: “no ho vull pas que s’emportin al Pepet”. Va tornar a casa i va esperar a que el vinguessin a buscar. I el van venir a buscar, se’l van emportar i el van matar un tros més enllà. Feien això, però eren denúncies. A Vidrà hi havia l’alcalde que era d’Esquerra Republicana, doncs d’una denúncia, doncs van anar i el van matar, i era d’Esquerra Republicana.

Els, suposadament, d’esquerres assassinant als d’esquerres. Així i és no és d’una altra manera. No, no és d’una altra manera. No es pot negar. Ho sabem. Ho portem dins. Els catalans no podem estar ni a favor d’uns, ni a favor dels altres. Estem a favor de la llibertat i de la democràcia. Ser anti feixista no és sinònim de ser demòcrata. Pots ser un totalitari igualment. Per això vam ser la majoria els que vam quedar atrapats per la dictadura d’uns i altres. No entendre això és no entendre res. Negar-ho és negar-nos a nosaltres mateixos. Ja ho va dir Mercè Rodoreda: “la Barcelona d’abans de la guerra era una Barcelona catalana”. I ho va poder escriure. I ho va poder explicar tot. Gràcies a Joan Sales, el seu editor. El que va creure amb ella. Gràcies a ell tenim Rodoreda, i la millor literatura catalana i internacional en ple franquisme. Gràcies a ell tenim la veritat, el veritable relat sobre la Guerra Civil: entre la real Cartes a Màrius Torres i la ficció deIncerta glòria. Sempre entre.

N’hi ha que volem esmunyir-nos d’aquest atrapament. Perquè estem a favor de la vida. Ep! de tota! No només d’una part. N’hi ha que diem sí, quan altres diuen, no. Ni que ens costi molt. A molts els va costar la vida. I avui costa d’altres coses. Ja fa massa temps que ens costa molt i això s’acaba. Ningú pot negar això. Ningú pot dir No al que va escriure Joan Sales:

“Els catalans portem tres-cents anys fent l’imbècil; això vol dir que no és que haguem de deixar de ser catalans, el que hem de fer és deixar de fer l’imbècil”

Sí, crec que estarem d’acord que davant de tot això no podem dir No. Hem de dir Sí. Aquest és l’únic Front possible si volem viure.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
47Veure i/o afegir comentaris
El bon lector:Ni tant verdes ni tant madures el revisionisme pseudomarx...
Comentaris (47 en total)
El bon lector
14/10/2011 11:37
Ni tant verdes ni tant madures el revisionisme pseudomarxista ha oblidat que indepes i nacionalistes catalans patiren repressió d'igual forma tant pels feixistes com pels anarquistes, que mentres els herois de les brigades internacionals es deixaven la pell per la república la gent de la FAI matava i ep robava sense escrúpols a la reraguarda, que si be a la CNT hi havia molts catalans i catalanistes com Salvador Seguí a la FAI eren majoria espanyols
El bon lector
14/10/2011 11:31
Ni tant verdes ni tant madures el revisionisme pseudomarxista ha oblidat que indepes i nacionalistes catalans patiren repressió d'igual forma tant pels feixistes com pels anarquistes, que mentres els herois de les brigades internacionals es deixaven la pell per la república la gent de la FAI matava i ep robava sense escrúpols a la reraguarda, que si be a la CNT hi havia molts catalans i catalanistes com Salvador Seguí a la FAI eren majoria espanyols
antifatxes
13/10/2011 21:14
El fatxa que signa com antidretà és tan ignorant que no sap que a Suïssa no hi ha cap població que es digui Montreaux i que l'independentisme no és ni de dretes ni d'esquerres, en canvi de dictadors sí que n'hi han de dretes i d'esquerres.
antoni
11/10/2011 01:50
Tots aquest que s'omplen lo boqueta d'independentisme, insultan a dret i a tort, i despotricant de CIU, per que no presenteu el voxtre programa?. A vore com ho fareu amb els diners que ens deu espanya?. A vore com ho fareu amb les empreses?. A vore com ho fareu amb la cosa laboral?. A vore com ho fareu amb la cosa social?. Sigueu constructius d'una vegada. De destruïr ja s'en ocupen els del païs d'aci el costat, no feu més l'espanyoleto. Feu païs (si en sabeu. Cosa que dubto)!. I... penseu que un cop manant com a polítics (si això arribés) la oligarquía dels diners us deixarán desenvolupar les vostres idees?. Els reis macs no existeixen!
el nom
10/10/2011 23:27
Esplèndid Canosa, totalment d'acord Oriol,extrema dreta i extrema esquerra contra Catalunya sempre, no cal dir qui hi perd.
Narcís
10/10/2011 21:21
Josep ( BCN) , i, per descomptat, l'Oriol ( Montreux) , ni cas .. de segur tots són el mateix, l'únic, el de sempre, el ' professional circumval·lador de comentaristes ' que pul·lula 9 mesos a l'any amb llur persecusió envers CiU d'allò més grotesca o, simplement, espanyola! PD: de vegades procuro distreure'l que no pas sempre, car perdo el poc nivell que em pugui romandre! Nota: canteu-l'hi aquella cançoneta de ' sol, solet ' ... substituint-hi aquests mots pels de ' troll, trollet '! Anotació al marge: malauradament n'hi ha força de'aquestes paparres .. típica representació de l'espanyol/ individu de baixa estofa!
Josep (BCN)
10/10/2011 20:58
Sorprenents els comentaris atacant el paio de Suïssa - fins i tot li canvien la ciutat per una catalana -. I escric sorprenents perquè en cap d'ells no hi he trobat cap argument contrari. I sobretot no neguen mai els fets que denuncia com l'infern del barri de Gràcia per exemple que és conegut per tothom a Barcelona pel simple fet que hi pots anar a fer gresca fins a la matinada sense que ningú t'ho impedeixi. L'altre exemple és també un fet: el rebuig d'una majoria de castellanoparlants a parlar català. Sembla que vulguin ignorar-ho. Estrany, oi ? És una realitat que tots vivim diàriament. Em recorda allò que deia Goebbels a una altre nazi sobre les mentides tan grosses que explicava a la ràdio. L'altre nazi li deia que ningú podria creure-se-les de tan grosses. En Goebbels, gran coneixedor de la ment humana, li va contestar: "més grossa és la mentida i més la repeteixes, més probabilitat hi haurà que se la creguin". És el mateix amb els insults i desqualificacions personals. Descriuen la misèria moral i humana dels qui les escriuen. Són ells els qui no tenen res a fer als webs catalans.
Montse
10/10/2011 18:49
Perdona, Lluís, però tot el que diu i no para de repetir aquest individu que firma Oriol Mont-roig no són "opinions", és nazisme i xenofòbia sionista contra mitja humanitat, entre ells contra els moltíssims catalans i catalanes que no som partidaris de les seves aberracions
Lluis
10/10/2011 12:34
Antidretà, quina mania de qualificar a la gent, segons lo que opine un es dedretes o d'esquerres, pues no Sr. Vd. te mal ull, es veu ven be que no coineix el Sr.Canosa, jutzi a les persones quan les coneixi, i no per les seves opinions, que si el llegeix a cada article, es diferent.
antidretà
10/10/2011 12:31
Quan les Brigades Internacionals varen haver d'abandonar Catalunya varen ser acomiadats com uns autèntics herois per la població catalana. Només la merdeta dretana-filofeixista-missaire pot tenir-hi res en contra d'aquests herois. I és que la dreta catalana i la seva fastigosa burgesia, a l'hora de triar entre la salvaguarda de la cartera o la pàtria, mai ha dubtat a decantar-se per la primera opció. Això ja era així en temps de la Lliga com ara.
antidretà
10/10/2011 12:10
Doncs jo, entre els herois de les Brigades internacionals i la carcúndia dretano-missaire-catòlica local em quedo sens dubte amb els primers. Almenys cap d'aquests va traicionar Catalunya i la democràcia donant suport a Franco per defensar la cartera tal i com van fer molts dels altres.
antidretà
10/10/2011 11:46
Canosa és de dretes i per tant no és estrany que defensi Sales. De fet, si el sr que signa aquest article hagués viscut durant la República hauria votat a La Lliga, els veritables antecesors de Convergència i Unió.
el nom
10/10/2011 11:42
El que no es diu de les Brigades Internacionals és que la població catalana n'estava farta i quan tocaren el dos ... quin descans !
el nom
10/10/2011 11:01
No conèixer en Joan Sales, titllar-lo de feixista, no més pot venir de ments emboirades de l`odi, del mateix odi que quasi en fa desapareixer en la llarga nit del franquisme. Sou els fills de la ignorànica, i per tant, autòcrates potencials.
antidretà
10/10/2011 10:58
Sales no era aquell reaccionari a qui repugnaven les brigades internacionals que havien arribat a Catalunya per lluitar contra el feixisme? Vaja un exemple...
el nom
10/10/2011 10:32
en ferré 10/10/2011 09:35 Qui és aquest Sales, un altre fatxa? ********************************* Aquesta és la fauna que pul.lula pels webs catalans i pels PPPCC. I cal afegir-hi tots els progres que només s'omplen la boca d'insults com "nazi, xenòfob, ultradreta,etc". Qualifica de "fatxa" en Joan Sales identifica ja el personatge.
Txostas
10/10/2011 10:19
A que viene eso de que antes de la guerra Barcelona era "catalana"? Los asesinatos los produjeron gentes de fuera de Catalunya? Anda, anda, que no te Lo crees ni tu.
en ferré
10/10/2011 09:35
Qui és aquest Sales, un altre fatxa?
el nom
09/10/2011 23:29
Si Joan Sales es llegeix les respostes a l'Oriol, Voria refermada la seva opinió. Déu meu...
ferrerons
09/10/2011 22:38
L'Oriol és un fatxa, però amb barretina. No veig massa diferència entre el seu discurs i el de l'Anglada o el Le Pen.
ferran
09/10/2011 22:03
El que diu l'Oriol és una veritat tan evident, que no cal afegir-hi res més..Peró comprenc que la gent víctima del feixisme franquista, del totalitarisme comunista i del políticament correcte de la transició, no ho puguin pair.
Núria Molló
09/10/2011 20:26
Oriol Montreux, aquí tens unes quantes medalles més per posar-te a la pitrera ***********. Els nazis com tu sou un dels principals obstacles a una Catalunya independent. NSi no volíem boixos nois, amb més raó iaios sonats que repapiegen. Para d'empastifar el Singular amb les teves fantasmades, gallejador de casino, vella glòria torera sanguinolenta.
antidretà
09/10/2011 20:21
Fa uns anys als fòrums de Vilaweb hi havia un conegut cretí de Suïssa que signava com Oriol Tallaferro. Suposo que es deu tractar del mateix impresentable de Montreaux. Repeteixo, aquesta mena de gent no fan cap servei ni a l'independentisme ni al catalanisme. Menys aviat l'embruten i el perjudiquen amb els seus comentaris ultres i repugnants. Amb gent com aquest impresentable l'independentisme acabaria convertint-se en un ghetto per a etnicistes i xenòfobs d'extrema dreta i poca cosa més. Més val que es quedi a Suïssa, hi trobarà molts més impresentables que pensen com ell que no pas aqui.
Kati
09/10/2011 19:12
És la nostra creu. És el nostre pugó.Sempre ens toca el rebre dels espanyols de dretes i dels espanyols d´esquerres. La gent d´Estat Català era perseguida i assassinada per la FAI i després per la Falange.
la Torah
09/10/2011 19:03
Montreux, tu per què et vas haver d'exilar, perquè et van enxampar amb una ma al calaix i l'altre a la MK-47?. I ara perquè no et reconegui la Interpol t'has disfressat i vas amb rínxols i levita, com els teus compatriotes de Zurich, Anvers i Tel-Aviv?.
Oriol (Montreux)
09/10/2011 19:02
En Francesc Canosa pot sentir-se satisfet: el seu article ha estat plebiscitat per gairebé tots els comentaris. Fins i tot els qui no comparteixen la seua opinió qualifiquen - a manca d'altres arguments - els altres de: "ultres, xenòfobs, pinochetistes". Són el que ells anomenen "l'independentisme progressista" que parla espanyol, fa president el botifler Maragall primer i després l'espanyol Montilla - que ni sabia parlar ni escriure el català - i posa la bandera espanyola al despatx de Governació. *********************************** El "progressisme" català és el que fa viure un infern als veïns de Gràcia perquè els edificis dels okupes fan festes i soroll tota la nit. El "progressisme" català és el qui permet la vergonya de les nits de cap de setmana a Gràcia on la gent beguda es pixa a les portes dels immobles i hi dóna puntades de peu. ********************************** El "progressisme" català és el que silencia o evita el tema del comportament dels homes musulmans envers dones i filles i llur exigència d'ésser ateses per metges dones fins i tot a les urgències; o impedir les filles d'anar a gimnàstica o piscina ; o no deixar eixir la dona de casa. ******************************** El "progressisme" català és el que ens matraca des de fa 40 anys amb la Gran Collonada del "Català és tot el qui viu i treballa a Catalunya" i "Castellanoparlants i Catalanoparlants". *********************************** És el qui amaga el rebuig a tot el que és català d'una bona part dels Colons Espanyols siguin de 1a, 2a o 3a generació. Amaguen que els Catalans NO poguem viure en català enlloc del país. Amaguen que els Espanyols de Catalunya rebutgen de parlar català. ********************************** La veritat, la realitat i els fets són contraris a la ideologia del "progressisme" català. I això inclou CiU que es van gastar milions a fer pedagogia als Espanyols d'Espanya i es van oblidar de fer-ho als de dintre. ********************************** Quan els desemmascares només tenen adjectius injuriants: raja el que hi ha !
antidretà
09/10/2011 19:01
El fàstic que fa un personatge reaccionari com l'Oriol de Montreaux és notori. Personatges d'aquesta mena són una vergonya per a l'independentisme. De fet aquest especímen entra més aviat dins de la categoria del xovinisme pseudofeixista i la xenofobia més repugnant pròpia de l'extrema dreta. Cada vegada que obre la boca Catalunya perd independentistes potencials.
antidretà
09/10/2011 18:09
Oriol, tu ets un ultra i res més, i els teus comentaris fastigosos simplement produeixen repugnància i vergonya aliena per a l'independentisme progressista. Malauradament també hi han ultres i xenòfobs a casa nostra, per a vergonya de Catalunya. Au, queda't a Suïssa amb els teus amics xenòfobs. Aqui no necessitem aprenents de Le Pen ni Pinochets de dretes.
Guerau
09/10/2011 15:31
Jaume Ramon Vila, un erudit català del segle XVII, que apareix anomenat pels propis catalans com un exaltat nacionalista català!!!, quan el que deia era la veritat històrica, com per exemple dir que colom i la descoberta d'amèrica era un fita històrica catalana, feta per catalans.... el negacionisme comença pels propis catalans espanyolitzats
Xesca
09/10/2011 14:57
Boníssim. Emocionant. M'hi veig emmirallada. El país. El país. I el país. La resta, despista. I molt.
Pere
09/10/2011 10:30
PSOE+PSC+ICV,(tristpartit) amb aixó estan els tres d'acord per anar en contra de Catalunya a favor del DR.NO.
Oriol (Montreux)
09/10/2011 00:39
El Convidat amb en Miquel Calçada: abans de separar-se en Calçada no gosa dir el que pensa. Diu: "tenim el que tenim i hem de fer-ho amb això". Molt diplomàtic. Ja ha encetat la seua vida de polític.*************** Quan un país ix al carrer per una guerra a l'Irak o per Palestina i no és capaç de revoltar-se contra el repugnant Ocupant Espanyol i accepta cada dia llurs insults, agressions i robatori, aleshores tenim un país ple d'imbècils.********** Quan la gent d'un país menysprea llur pròpia llengua fins al punt de passar-se a la llengua que els Ocupants ens han imposat - malgrat que ningú no els obligui - aleshores cal concloure que som imbècils. ************* Amagar els crims del lumpen ficat a a la CNT-FAI, dels repugnants comunistes teledirigits per Moscou i dels trotskistes, és simplement sectarisme ideològic. No ens agraden els fets i canvien la Història.**************** En Canosa desemmascara la gran enganyifa i ho fa d'una manera "diplomàtica". Si no ho feia així molts li trencarien la cara.************ Fixeu-vos que hi ha comentaris que són simplement "adjectius" suposadament insultants típics de la imbecil.litat regnant des de la Transició. Són els mateixos comentaris que hi trobes a l'Avui quan exigeixes que el web esborri tota presència espanyola. Són la mateixa gent i ja la coneixem.*********** Són els mateixos imbècils que rabiosos de no tenir arguments per contradir-me per llur feblesa mental aguda, utilitzen l'insult i la suplantació per boicotejar. Són gent que tenen un patró de pensament adoptat com una religió.
ramon
08/10/2011 21:48
j.o em considero una persona d'idees que se'n dirien d'esquerres . Però a la pregunta: dreta, esquerra país jo responc sempre país(independent)
FeliCiUtats!
08/10/2011 20:51
Montreux, republicà d'ambos bàndols, i d'ambdós sexes, és cert que tu i un parell de CiUnistes més vàreu enfonsar la República el 36 i setanta-cinc anys més tard heu fet el mateix amb l'UBS?.
antidretà
08/10/2011 19:06
Els comentaris de l'Oriol de Montreaux són retrògrads i impresentables. Com a independentista d'esquerres m'avergonyeixo que a casa nostra hi hagin elements reaccionaris com aquest tipus.
cati
08/10/2011 18:48
Estic emocionada en llegir unes paraules tant ben encertades. El meu pare, a un poble de l'alt empordà, republicà ell i del centre federal, va ser arrosegat per uns del "comité" cap a Barcelona, a una xeca de les tres torres, on el van torturar (ell mai ens va especificar res a fons. Evitava de parlar-ne) Quan va sortir, gràcies a un amic que no va poder explicar-li fins molts anys després perquè va anar a l'exili, es va amagar per la muntanya fins que va veure les coses més tranquiles. No era ni catolic ni de dretes, i després també va rebre per no ser "del règim". En fi, comprenc tantes històries negres i també comprenc perfectament perquè varem perdre la guerra.
joan
08/10/2011 16:41
La pastanaga de dretes i esquerres és l'esquer que l'espanyolisme ens posa davant cada dia. Els socialistes i els comunistes ecopijos viuen d'aquest espantall i els catalans imbècils encara en van al darrere. És el parany que ens planten cada dia per mantenir-nos subjectes a Espanya. Imbècils, fins quan?
Narcís
08/10/2011 14:38
Nomesclem, té raó .. una cosa és l'enveja/ gelosia o dretà frustrat àdhuc fracassat maquillat d'esquerres .. així dretans abusadors/ explotadors d'allò més n'amagà'ns-e en la llibertat .. i molt diferent " provocar, protagonitzar una guerra a ca nostra uns estrangers amb tot el que implica "! PD: així doncs, parlem-ne del principi o ' colpistes ' que no pas de sos efectes, resultats i conseqüències! Nota: llegint el text, en què quedem, per ventura .. sort d'haver-hi la sedició/ rebel·lió ? Anotació al marge: parli clar i català i digues .. ' independència ja '!
Nomesclem
08/10/2011 13:30
Primer, m'agradaria conèixer les fonts originals d'on surten les xifres de "víctimes". Segon, no només s'han de considerar les víctimes mortals. També les morals, l'exili però no només l'exili. L'intent de genocidi cultural i lingüístic per part del franquisme em sembla que ens va fer víctimes a molts. I tercer, em resisteixo a posar al mateix sac els dos bàndols, pel motiu que acabo de dir. No nego res, però conservo la capacitat de discernir.
Carles Viñals Casado
08/10/2011 11:55
Gràcies, Francesc; gràcies de tot cor. Un prec: Insisteix. Diguen's-ho una i mil vegades, del dret i del revés, de día i de nit, perquè cal esquerdar la crosta de cretinisme que no ens deixa transpirar. Fes-ho, i tant de bó altres veus s'afegeigin a la teva, perquè la plaga mortal de Catalunya no fou la pesta negra medieval, ni el còlera ni el càncer ni la sida, sinò la imbecil.litat i el cretinisme orgullosament assumits, contra els quals encara no hi ha vacuna.
Torsimany
08/10/2011 11:21
Les esquerres dogmàtiques s'encarreguen altre camí de negar la realitat de la gent catalana: ara, diuen, la realitat és una altra.
Narcís
08/10/2011 11:08
A) Juguem a les contradiccions?, car sembla vulguis posar por a la meta de la ' independència ', de la defensa pròpia, de la supervivència, parlant de no sé pas quines conseqüències hagudes temps ha, i, per contra, demanes fer un Front únic català/ pro Catalunya! B) Millor seria parlar de la ' decadència ' de nostra societat, societat catalana, per ser dins un entramat legislatiu, executiu i judicial estranger/ d'altri a nosaltres, amb l'únic motiu d'expandir-se territorialment i dur-se'n nostres mitjans, nostres diners, tot plegat, imperialsme de baixa estofa! C) De la qüestió com és deixar de fer l'imbècil .. és demanar l'impossible atès que som plens/ inundats d'individus que tant se'ls en fum nostra nació, ço és, se la prenen com una extensió més de sos llocs d'origen, si més no, una derivada d'aquest, i, d'altra banda, sempre hi seran els botiflers o catalans venuts fins el grotesc, així com d'altres forans que diuen entendre'ns i a l'hora de la veritat, recolzen els seus ( per no parlar d'altres, força d'altres, assalariats de l'estat)! PD: com diu SI .. amb majoria absoluta n'és prou per decidir ser sobirans (majoria de molt més valor que majories qualificades de fora .. per raó d'immigració espanyola de dècades àdhuc centúries!)! Nota: ara que hi penso, no seràs el ' paradigma ' d'allò dit pel Roca sobre ser ambigu? Anotació al marge: crec hi has tingut un lleig detall amb el teu ' fan ' lector Salvadó ( estrany no dir-s'hi Salvador!), doncs diu llegir-te en l'endemig de son esmorzar i tu començant el text amb .. croissant atravessat a la dentadura d'una rata ( potser no!, fins i tot se sent acompanyat!)!
Joan
08/10/2011 10:53
Diria que originalment eren 500 anys.
Oriol (Montreux)
08/10/2011 10:43
Jo afegiria que la majoria dels membres de les bandes criminals que robaren, violaren i assassinaren des del 1936 al 1939 eren Lumpen i tots els estrangers espanyols ficats a la FAI, a la CNT, al POUM i al PSUC Comunista. El meu avi era d'Estat Català i tenia una txeca comunista al costat de casa on torturaven i mataven els "dissidents". Va salvar la vida per miracle de mans de la purriassa comunisto-anarco-trotskista i després van estar a punt de liquidar-lo les milícies falangistes. Hauria d'haver tocat el dos als USA i deixar els imbècils matant-se. **************** L'explicació del nombre impressionant d'imbècils a Catalunya - enlluernats per Palestina, per exemple - és que el 1945 no vingué en Patton a alliberar-nos i la població no va poder prendre consciència dels Crims immensos de la Catalunya Republicana. L'Enemic era el Franquisme i la collonada de la "solidaritat amb els altres pobles d'Espanya" ens va mantenir encara en la imbecil.litat.
el nom
08/10/2011 10:04
Bé Canosa, i n hi ha cap partit mínimament intel·ligent que ho faci?
Salvadó
08/10/2011 09:38
Molt i molt be, requetebé.
lacasadelabomba
08/10/2011 08:36
Aquest, hauria de ser el programa electoral dels partits catalans, cap més.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida