vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
403 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
08/10/2011
01:56  h.
Pas a pas
L'absurda guerra entre CiU i ERC
“Si Prat de la Riba hagués preguntat a Fabra a quin partit militava no haguéssim tingut diccionari”
“Entre l'esquerra i la dreta, escollim l'esquerra; i entre l'esquerra i el país, treballarem pel país”. Diuen que, a partir d'ara, aquesta serà la nova consigna d'Esquerra. Junqueras –l'última esperança dels republicans- ha retornat la il•lusió a la militància. La setmana passada va fer un discurs brillant quan va ser proclamat nou president de la formació. Es va mostrar obert, dialogant i, fins i tot, autocrític amb moltes de les decisions dels seus predecessors. Si Carod va ensenyar les mans netes a la militància, Junqueras ha optat per rentar-se les mans i carregar tots els errors a les anteriors direccions republicanes. A més, però, ha redreçat considerablement el discurs de la formació. Un fet que es va poder constatar al Debat de Política General quan Puigcercós, un dels artífex de l'encefàlica tripartita, es va mostrar plenament disposat a dialogar amb l'executiu del president Mas. En resum, que els comptadors dels republicans sembla que s'hagin posat a zero.

Ara, però, és el torn de Convergència. Oriol Pujol –a diferència del seu pare- va aprofitar la conjuntura per apropar posicions amb la nova direcció de Junqueras. Convergència està en una posició privilegiada i no pot malbaratar, de nou, aquesta oportunitat. Els convergents poden enterrar els retrets entre els cínics, els romàntics, els dretans i els esquerrans. Ni dretes ni esquerres: Catalunya.

Joan Sales va escriure a l’any 1937 que es “podria defensar Catalunya des de totes les trinxeres o, com a mínim, així hauria de ser”. Ara és el moment de vertebrar aquesta unitat que fa dècades que prediquem. Els vents ens són favorables.

Fa uns anys l'Agustí Colomines em va dir que si Prat de la Riba hagués preguntat a Pompeu Fabra a quin partit militava probablement no haguéssim tingut mai el diccionari de la Llengua Catalana. Per construir aquell projecte era necessari adquirir un alt grau de compromís, responsabilitat i moltes dosis de generositat. Ara, tot i que els temps hagin canviat, la recepta és la mateixa: compromís, responsabilitat i generositat.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
26Veure i/o afegir comentaris
antidretà:A molts independentistes d'esquerres ens repugna profundament...
Comentaris (26 en total)
antidretà
11/10/2011 22:24
A molts independentistes d'esquerres ens repugna profundament CiU, un partit neoliberal de dretes que es camufla sota la bandera catalana per amagar polítiques neoliberals, retallades i pactes amb el PP. A mi CiU simplement em fa fàstic i mai m'he plantejat votar "la casa gran del catalanisme".
Narcís
11/10/2011 10:28
Mai per mai ' abstenció ' .. un cas vot en blanc per fúmer els partits petits, ço és, l'esguerdo de C's o UPD o PP o ICV-EUiA ( aquest jugant a ' bons samaritans ' pel que fa als estrangers mentres que sos compatriotes que, de segur, no veïns, en la misèria!) o tant de bo PSOE del nord-est! PD: llàstima de rebre-hi els esquitxos ( si no hi tenen vot massiu) SI si es presenta .. Nota: de debò haurà canviat ERC amb la companyia de RCat sia pro la independència, sia deixant-se de ' paperots ' pro estrangers així envers sos països, ocupant-s'hi/ preocupant-s'hi dels nostres que ho passen d'allò més malament sense ningú fer-hi res? Anotació al marge: què nassos pinten les competències d"immigració, estrangeria, asil, residència, en mans d'un estat invàlid/ defectuós i, per tant, de jurisdicció zero?
INOT
11/10/2011 07:14
demanaria els actuals dirigens d'erc que no facin cas dls cants de sirena dels indis CiUX per que son espanyols no en sigut mai independentistes ni o sera mai no mes s'envolcallan en la nostre bandera que no es la seva quan vene eleccions, deespres a fotre el poble amb retallades i pactar amb el PP i si el duran y lerida es ministre millor . el seu crit de guerra es viva españa companys VISACA LA TERRA I MORI EL MAL GOVERN
el nom
10/10/2011 23:42
Quan et paga la Chacon, antidretà, per fer-li la feina bruta.
antidretà
10/10/2011 16:37
L'entrada de Reagrupament, l'antiga secció dretana d'Esquerra, farà que molta gent progressista deixi de votar ERC i que aquest partit es dretanitzi. A mi no m'agrada Carretero ni els fonamentalistes de Solidaritat. El que cal és una Esquerra nacional seriosa, no una mini CiU que només jugui a la carta de l'independentisme. Per cert, jo no penso anar a votar perque la credibilitat dels partits i d'aquest sistema dit falsament "democràtic" està avui sota mínims. El que em fa veritable pena són tots aquests babaus que sense ser gent de dretes votaran a un partit rabiosament de dretes com CiU per "defensar Catalunya". De pena...
Linda
10/10/2011 16:15
El que m'agrada d'Erc és l'independentisme, no que sigui d'esquerres, que això no ens serveix per a res, al país.
Mariona
10/10/2011 16:14
Jo no sóc mínimament d'esquerres. Només els he vist fer disbarats. No tenen la solució als reptes del present.
Carola
10/10/2011 12:42
#Em reagrupo a ERC
antidretà
10/10/2011 11:17
20 n: ABSTENCIÓ. No votis lacais del capital i la banca i enganyababaus en nom de la pàtria.
Quim (Pineda)
09/10/2011 21:25
Ara no ha de valer ni el vot útil ni el vot anti ni bajanades;a cada bugada i perdem un llençol i no en podem perdre més.Cal votar dreta o esquerra però partits d'obediència catalana.
antidretà
09/10/2011 19:04
Qualsevol persona que sigui mínimament d'esquerres no es pot ni plantejar votar un partit tronat de dretes com CiU en cap cas. I menys quan la suposada "defensa de la nació catalana" serveix com a cortina de fum per amagar pactes impresentables amb el PP, polítiques de dretes i retallades antisocials. El 20-N: ABSTENCIÓ.
Teresa
09/10/2011 18:16
Dons jo no votaré mai mes a CiU i en canvi ho tornaré a fer ERC. Que per cert, crec que no havia de deixar de fer-ho mai. Per tant, torno amb ERC.
Mariona
09/10/2011 15:08
Jo no votaré Erc sinó CiU (almens de moment) però estic del tot d'acord amb l'articulista i em sembla molt bé la postura d'Oriol Pujol. Només així construirem el que volem. Sé que el que més ràbia farà al pp i al psoE és que votem massivament CiU. Haver-s'hi d'entendre no fa gens de gràcia al pp. És l'opció per evitar la majoria absoluta del pp. Per tant, votaré CiU. I això no impedeix que aquest article sigui excel·lent i que hi estigui ben d'acord.
el nom
09/10/2011 15:02
Jo no votaré Erc sinó CiU (almens de moment) però estic del tot d'acord amb l'articulista i em sembla molt bé la postura d'Oriol Pujol. Només així construirem el que volem. Sé que el que més ràbia farà al pp i al psoE és que votem massivament CiU. Haver-s'hi d'entendre no fa gens de gràcia al pp. És l'opció per evitar la majoria absoluta del pp. Per tant, votaré CiU. I això no impedeix que aquest article sigui excel·lent i que hi estigui ben d'acord.
pijoan
09/10/2011 13:23
VOATR CIU es VOTAR per ESPANYA...SEMPRE..!!
Lluís
08/10/2011 22:50
VOTAR ERC ÉS VOTAR TRIPARTIT. ENCARA.
Narcís
08/10/2011 22:25
Me n'he assabentat de la denúncia al mardid a la UEFA per racisme catalanofòbic presentada per ' amics per la llengua ' .. només dir: que fa un munt d'anys, no tan sols al futbol, sinó a d'altres esports, i a poblacions diferents, que la cançoneta ' puta Barça, puta Catalunya ' és l'oremus pel que fa a nosaltres, àdhuc amb només el primer tall, car n'és dit per ser catalans!, així doncs, per què nostres polítics no procuren fer taula rasa de ses coses i defensen Catalunya com cal? PD: d'hienes, voltors i aus de rapinya mai per mai hi esperi ningú reconeixença, agraïment o valoració qualsevulla!, ço és, traslladi's vers la política .. i és el que hi ha/ no hi bull res més! Nota: de vegades penso que si el flamenc és conseqüència d'un patir quin fos, nosaltres no podem fer el mateix amb cites, màximes, consignes, refranys de nostres, diguem-hi per entendre'ns, intel·lectuals sinó ' anar al gra ' .. prendre la determinació d'anar-nos-en!, així deixar aquesta ' soga al coll ' que és el polític espanyol i aquest nostre ' patíbul ' que és espanya! Anotació al marge: potser, a hores d'ara, d'haver-hi catalans que no se n'adonin que, fins i tot, els més teujans .. se'ns fumen fora mida ( vegi's el tracte que hi rep no ja pas el Barça, sinó en Guardiola a la mass media d'aquest estat .. tot plegat, per ser capdavanters catalans!)?
vicenç
08/10/2011 21:53
molt bon article. Primer el país
el nom
08/10/2011 19:24
I per quin motiu no es parla de SI o RCat. Per no dir les CUP o altres...
antidretà
08/10/2011 19:24
A la dreta, ni aigua. I encara menys aquella dreta impresentable que usa la bandera catalana per camuflar polítiques de dretes, retallades antisocials i pactes amb el PP.
cati
08/10/2011 18:25
M'és igual el que digués "exactament" en Cambó. Ens perdem en les minucies.. Unitat és el que ens cal. El mestre Puyal ho ha dit perfectament i no fa ni tres setmanes.
Nil
08/10/2011 17:30
Ara, però, és el moment de CiU
joan
08/10/2011 16:53
Molt bon articles! Tens raó. Es necessita ser molt generós per arribar aquí. No sé si ho entenen els nostres líders.
Albert Vila
08/10/2011 13:04
A què treu cap la referència a Cambó? Aquí es parla de Prat de la Riba i de Pompeu Fabra. La virtut de Prat de la Riba fou de confiar en gent d'ideologia diversa, atenent només a la fidelitat al país i a la capacitat. D'altra banda, posats a fer-hi entrar Cambó, no està malament la cita, que és d'un discurs del 15 de desembre de 1918, no pas de l'època republicana. Comptat i debatut, el sentit és el mateix.
Qualque
08/10/2011 11:50
Quan Cambó va dir això el projecte de la Lliga ja havia fracassat, i el partit era un reducte conservador al Parlament català de la República. No sé si és una cita que ens serveixi per al moment present. El que sí que ens cal és més unitat i concòrdia.
Passarell
08/10/2011 07:29
Si no vaig errat en Cambó va dir : " Monarquia ? , Repùblica ? Catalunya !!!
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida