vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
404 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
27/10/2011
00:00  h.

La tortuga de l'Ateneu

L’independentista emprenyador
"Ha oblidat perquè és independentista i quins són els seus autèntics adversaris, i es limita a atiar la zitzània permanent, submergit en una espiral dantesca de destrucció de tot i de tothom"
Fa uns dies vaig llegir una entrevista magnífica que li feien a Francesc Cabana al diari ARA, on distingia entre la burgesia “emprenedora” i “l'emprenyadora”, que qualificava com poruga, temorenca, amb aversió al risc, covarda i inculta. Adjectius que em vénen perfecte per parlar-vos de l’independentista emprenyador.

Tots en patim algun, a la nostra vida del dia a dia. L’independentista emprenyador no parla, vomita; no pensa, maquina; no camina, patrulla; no respira, conspira; no escriu, escup; no crea, destrueix; no emprèn, emprenya.

S'amaga sempre darrere pseudònims. Fa temps que desconeix exactament perquè lluita, ha oblidat perquè és independentista i quins són els seus autèntics adversaris, i es limita a atiar la zitzània permanent, submergit en una espiral dantesca de destrucció de tot i de tothom. Odia qualsevol acord i assoleix l’orgasme quan, en les seves lectures i navegacions d’hores i hores per diaris i digitals, veu el seu nom camuflat insultant a algú.

Emprenya molt. I cansa, encara més. Ell és feliç en el seu món protofeixista i si s’aturés, moriria d’un atac de feridura a l’acte. Té un destí a la vida, del que no es separa ni un instant: emprenyar. Emprenya a totes hores, de dia i de nit. És l'apoteosi de l'emprenyament absolut i total. Hi dedica totes les seves energies, fins al punt que ningú ha esbrinat mai què ha aportat de positiu al seu país o a la seva cultura. És incapaç d'entendre un article subtil, diguem-ne com el que en Cuyàs va dedicar a les “il·lusions independentistes” l'altre dia, però tampoc no té més importància: mai ha aconseguit llegir tres pàgines seguides de res. Se'n vanta, de la seva incultura. Es considera un gran irònic i la gran ironia és ell mateix.

O acabem amb els independentistes emprenyadors o ells acabaran amb l’independentisme.

Si alguna cosa representa el catalanisme és una ètica. Aquí no s'hi val tot. El catalanisme és consubstancial a una determinada manera d’ésser al món: I si això és així, doncs encara és més gran l’exigència quan el combat és per la llibertat total. No només tenim uns “drets” pel fet de ser catalans; sobretot tenim uns “deures”, el primer del qual és un comportament radicalment cívic. Si això falla, falla tot, no guanyarem mai.

A l’independentista emprenyador, esclar, tot el que acabo de dir l’emprenya. Ell voldria seguir destruint i planificant les seves conspiracions suburbials en les terres de Mòrdor, paisatge on es troba com peix a l'aigua. Està acostumat a espais tancats, resclosits, putrefactes, que ensaliva amb la seva llengua bífida. Amb aquesta gent no només no avancem, sinó que ens tornen directament a les cavernes -espanyoles, si sou servits.

Per l'amor de Déu, que no ens emprenyin més.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
41Veure i/o afegir comentaris
Alfred:L'article es podria titular, perfectament "definició de reagrupa...
Comentaris (41 en total)
Alfred
31/10/2011 12:36
L'article es podria titular, perfectament "definició de reagrupat".
Albert
31/10/2011 11:34
A més d''emprenyadors i maleducats no entenen res de res... Amb aquests cafres serà dificil conseguir res !!!!
Emprenyant si cal
29/10/2011 12:57
El problema de l´independentisme és que emprenya. Especialment els que no volen la independència. Es pot dir més fi, però el missatge bàsic és aquest. Jo vull la independència, i continuaré emprenyant.
Teresa Casals
28/10/2011 13:46
Quan en front de la raó hi ha el despropòsit, la desqualificació, la ràbia, la impotència i la mala educació apareixen comentaris fets amb la bilis que avergonyeixen els independentistes rigorosos i "llegits" i que fan mal a la nostra causa i ens allunyen dels nostres objectius. Per culpa d'aquest tipus de gent som molts a qui fa mandra entrar a llegir les notícies i, sobretot els comentaris dels diaris digitals, d'altra banda tan necessaris. Magnífic article i molt necessari
Miquel Orda
28/10/2011 12:12
Perquè no heu publicat el meu comentari d'ahir? no deia res insultant solament fets demostrables, amb aquesta censura demostreu q el Quim és un protegit pel sistema convergent, vaja, un més. A veure si tampoc publiqueu aquest, molt fort això, critiquem al peixos barbes i aquí no es poden dir dos dades públiques sobre el senyor intocable Torra... ara ja sabem què vol dir per la casta col.locada ser 'emprenyador' ...
Jordi Ferrer
28/10/2011 09:59
Pels comentaris, veig que molta gent s'ha sentit al·ludida.
el nom
28/10/2011 02:23
D'emprenyadors a casa teva en tens un munt. Jo sóc votant de SI i em fa por entrar a segons quins diaris digitals catalans per la de coses que he de llegir. Mare de Deu senyor la teva gent! Per deixar-los anar!
Josep-Lluís G.
27/10/2011 23:30
...Senzillament: GENIAL!!!
mare nostrum Espriu
27/10/2011 22:40
Molt decepcionat. L'independentisme es nodreix de trolls, de personatges i de gent vàlida. Aquesta és la grandesa. El sectarisme xenòfob propi de la il.lustració despòtica porta a la ruïna de la idea i mata la creativitat per un zel excessiu en la moral de la pròpia idea. De tertulians verbeneros ens en sobren però de incapaços que fan articles, també. Decebut, per l'estretor mental d'una Catalunya més vigorosa que la seva preocupació pels FRIKIES. Decebut , realment. El frikisme és necessari, és humà i obre la porta al desig col.lectiu. Intel.ligència mal dirigida. Error. Gran decepció.
ramon
27/10/2011 22:05
El Duran Lleida en cau fatal però si digues endavant amb la independència en posaria al seu costat. La unitat és el més important per aconseguir la independència. Quim, magnífic article
Guineu
27/10/2011 19:53
Tens raó, Quim. Però això no es diferent que altres movimients ideològics, no sé, els comunistes dels anys 50 i 60. Si no surten a la llum es podreixen. Perquè? perque estàn desconnectats de la realitat. La solució es que formin part d'un movimient amb representació politica, parlamentaria i amb responsabilitats.
Narcís
27/10/2011 18:59
Quim!, no fumem!, ço és: 1. tant de bo n'hagués columnistes/ articulistes/ escriptors àdhuc analistes polítics (!) i, sobretot, comentaristes, a més d'una majoria absoluta sinó unànime social d'independentistes emprenyadors ' fora mida '! i 2. ja n'hi ha prou de pedagògia/ didàctica/ docència/ professar-ne/ ensenyar-hi i ompli'ns dia rere dia, sia oral, sia escrit, d'educació, civisme i urbanitat mentre que els espanyols ens esfonsen, asserveixen i es rebenten de riure d'allò més .. a càrrec nostre! PD: vés a saber per qui ho dius .. de primer cop d'ull no ho capto ni penso captar-ho ( no n'estic d'ànim per a encreuats ni càbales ni endevinalles!), sens dubte, això no n'és pas parlar ' cru i net '! Nota: tanmateix, roman demostrat que l'únic llenguatge intel·ligible pels ' primitius ' .. n'és, justament, el neandertal o troglodita, com és anar-hi de cara cantant-los les quaranta/ les veritats en lletra negreta i veu alta arreu d'espanya ( que no se n'assabenten de res .. com allò que són!)! Anotació al marge: el que diu ' Viñals ' n'és del tot absurd .. com no sigui vulgui restringir la llibertat d'expressió de molt ciutadà que no pot permetre-se-la per raó quina fos (a banda, sembla mentida digui això tal com ' rutlla ' la justícia espanyola, per no dir que, si m'amoínes gaire, ni cal .. posar-hi res!)!
el nom
27/10/2011 18:15
Completament en desacord amb el Quim. Quina decepció!! suposo que és un independentista que molesta als autonomistes que fan de crossa apelant al catalanisme
Amèlia
27/10/2011 17:54
Si, el nacionalisme apel.la el sentiment i és mesell amb els fets. L'independentisme és més analític i resolutiu. I ara és el moment de l'independentisme després de 20 anys de rebre. Perdoneu si us emprenyo.
Carles Viñals Casado
27/10/2011 16:10
Plenament d'acord amb l'articulista pel que fa a l'essència del seu missatge, però el remei és a les mans dels responsables dels digitals; és tan senzill com: 1.- No publicar cap comentari que no vagi signat amb el nom i cognoms del remitent; si volem donar la nostra opinió, cal que assumim si més no el valor de donar també la cara. 2.- No publicar cap comentari injuriós, insultant, difamatori, agressiu o incitador a l'odi; n'he llegit alguns, curiosament redactats en castellà, comparables a una ràfega de metralladora amb les bales banyades en cianur; quelcom veritablement de jutjat de guàrdia que, si retraten el remitent, no honoren en absolut el digital que els publica. 3.- Admetre només els comentaris redactats en llengua catalana, com a mostra de respecte al mitjà i als seus lectors. Veieu què fàcil? Els digitals teniu la paraula...
Emprenyat com tots
27/10/2011 15:42
Algú posa fil a l'agulla per frenar aquesta sangria caïnita dintre l'independentisme, és bo que els diferents sectors s'ho miren. Dues mancances té l'article, ha oblidat, no se si per no molestar o per desconeixement real, dels emprenyadors professionals, a sou dels partits "alliberats de treballar", qui no en coneix un? I l'altra mancança tracta de transversalitat, com a membre d'un sector deuria demanar als seus que iniciaren el camí.
Exegeta hermeneuta
27/10/2011 15:16
Em penso que sé a qui us referiu. I haureu d'admetre que també us va enganyar. Va ser un pecat, i l'estarem pagant una llarga temporada, potser serà un paràsit permanent.
Francesc Porras
27/10/2011 15:13
Atès el to d'algunes respostes. deu ser que n'hi ha uns quants que s'han sentit al·ludits. Gran article, Torra
el nom
27/10/2011 14:15
Estic d'acord amb tot el que es diu. El que ara fa falta és fer que s'ho repensin uns i altres. I si teniu alguna influència sobre Reagrupament, pareu-los una mica amb els seus atacs a Solidaritat.
Agustí Esparducer
27/10/2011 14:14
Quim Torra Pla: "Si alguna cosa representa el catalanisme és una ètica. Aquí no s'hi val tot. El catalanisme és consubstancial a una determinada manera d’ésser al món". Ja m'agradaria però no hi crec. No soc nacionalista. Dit això, memorable síntesi del que és "l'emprenyador essencial". "Seré jo, Mestre?"
frederic
27/10/2011 14:12
Només llegint la majoria dels comentaris al article ja es veu que en Quim té raó. D'altra banda l'autoritat moral no es guanya amb emprenyaments, sinó treballant constructivament pel país. I que jo sàpiga no sé si cap d'ells té l'autoritat moral d'en Quim: que va optar per jugar-se els diners emprenent el viatge poc rendible d'una editorial catalana que reinvindica els oblidats patriotes catalans enlloc d'acceptar un comfortable lloc directiu a una multinacional, que està fomentant les bases conceptuals de l'independència (aneu el dimecres a la Conferència sobre l'Autodeterminació de Catalunya 2011, Building a New State que ell impulsa!) entre moltes altres tasques que malauradament molts dels que prefereixen emprenyar o somicar mai no li agrairan i mai no gosaran fer. Endavant Quim: segueix parlant, pensant, caminant i excrivint: es pot estar d'acord amb tu o no però no es pot negar la teva bonhomia, autoritat ètica i força patriòtica. I no cal ser de SI, de Reagrupament o de qualsevol altre tendència per a agrair-t'ho...! Ens calen cent mil Quims.
Gironí
27/10/2011 14:09
Un gran article!! Sublim allà on diu "Ell és feliç en el seu món protofeixista i si s’aturés, moriria d’un atac de feridura a l’acte", i seguidament ens explica com hem de ser els "suposats" catalans..."El catalanisme és consubstancial a una determinada manera d’ésser al món". O quan ens parla de destruir als independentistes emprenyadors. Molt cívic tot plegat. Jo hagués acabat l'article amb un; Vota Montilla!!! PD: Si sapiguessis què pensen de tu els Ridaoistes i els Puigcercocistes et fotaries la llengua al cul i tornaries cap a casa...pregunta-li al numero tres de la teva llista.
un independentista
27/10/2011 14:04
Doncs a mi aquest article em recorda una mica aquells discursos que feia aquell famós austríac que es deia Adolph, i que deia als alemanys què era ser alemany, com si els alemanys no ho sabéssin què era ser alemany, i necessitessin que algú altre els ho expliqués.
el nom
27/10/2011 12:59
La meva àvia diria"qui sigui frare, que prengui candela". Senyors que emmetzineu, si de debò voleu la llibertat d'aquest país, deixeu d'emmetzinar i treballeu de veritat.
Savalls
27/10/2011 12:57
Article demolidor! Gràcies sr. Torra. Perfecte com sempre.
Isidre
27/10/2011 12:45
SUBLIM ARTICLE!!!. Ja era hora, algú ho havia de dir.
Ignorant 2.0
27/10/2011 12:25
Per completar la meva anterioor entrada. Si l'independentisme vol avançar (en qualsevol de les seves visisons, económica, identitària, etc..), l'hi caldrà una capacitat d'al.lucinació consideràble. Vull dir que avanaçar, serà veure a alguns adversaris d'avui, reconvertits en defensors de la causa. Cuideu-se el cor, perquè amb algun dels actuals independentistes, els hi farà mal no sense raó. Pero això voldrà dir que s'avança. Doncs a veure si sabem raonar, que no vol dir renunciar, amb els que avui ja estan convençuts.
Jordi C
27/10/2011 12:15
Molt bo, senyor Torra, i extremadament oportú. A veure si se'l llegeix TOTHOM!
Josep Montmany
27/10/2011 12:11
Benvolgut Quim, trobo encertades i entenedores les teves paraules. Quan alguns diem que volem la independència i que no som independentistes segurament és per que compartim ni que sigui pel broc gros, aquets arguments que has exposat. De ben segur que el més assemblant a un independentista emprenyador sigui un independentista lúcid... i en darrer terme emprenyar emprenyar sempre ho fan més els unionistes, catalans o espanyols.
Quim
27/10/2011 12:05
Excel·lent.
Torsimany
27/10/2011 11:58
L'independentisme no és una ideologia, per tant no imposa un uniformisme absolut i fix. L'independentisme és transparent i per això mostra les virtuts i les misèries pròpies de tot ésser humà. És quan s'hi anteposa la visió partidista i ideològica a què pertany un individu quan estrafà la visió de transparència intrísnseca que ha de tenir.
anònim, uh quina por
27/10/2011 11:52
No li manca raó a l'articulista, però com a objecció, per cada independentista emprenyador a la xarxa, hi ha deu unionistes insultadors, àdhuc fent-se passar per independentistes. Potser caldria haver començat per aquests.
atlasac
27/10/2011 11:42
Tens TOT el dret a ATACARNOS com nosaltres FEM contra els ESPANYOLARROS que de cap manera volen separar-s´HI de su MADRID QUERIDO. Doncs mira, jo encara tinc més ràbia als milers de BOTIFLERS, de TIRANS INVASORS de totes classes que els primers s´omplen la boca a favor dels segons, i voràs que no son QUATRE....sino milers i milers seran conquistats per els PRINCIPALS CULPABLES avui ja NO poden resguardar-s´hi en la IGNORANCIA----això SIIIIII alguns diuen i diuen que son MES INDEPENDENTISTES que ningú, i no els cauen les dents de les GRANS MENTIDES QUE DIUEN (avui tenia previst descansar...ja m´has fet REBOTAR.....)
el nom
27/10/2011 11:06
Com a reagrupat no queda gairebé que aquest senyor vagi donant lliçons.
Ignorant 2.0
27/10/2011 10:57
Bo.Molt bo. Per això sempre m'han agradat els independentistes no adscrits. El que no vol dir que no tinguin criteri i que siguin antipolítics (amb tot el que representa i significa en un règim parlamentarista de tall occidental on ens trobem). Es la malaltia de la "partiditis", típica de sectes i encara que la secta sigui molt gran (quantitativa). Manquen criteris en positiu: en comptes de vomitar, parlar. En comptes de maquinar, pensar. En comptes de patrullar, caminar. En comptes d'escopir, escriu-re. Raonar, no es el mateix que fer pedagogia per l'enemic i veure fantasmes per tot arreu. En aquets moments, els enemics-adversaris, tenen en aquesta manera de fer el seu principal aliat. Per això ho atien.
Manel
27/10/2011 10:51
Article dedicat a SI.
alfons jorro valdés
27/10/2011 10:31
Enhorabona Quim!....màgnific article pels militants de bona fe que encara queden a SI....
Joan
27/10/2011 10:22
Torra, desqualifiques i menteixes. Per afegir comentaris al Punt Avui, que és el diari on va aparèixer l'article d'en Cuyàs, cal precisament registrar el nom del lector. Per tant, aquest dóna la cara, no signa amb pseudònim. A banda, fas un judici d'intencions qualificant de voluntat d'emprenyar el que pot ser simplement esperit crític, errat o no en les seves conclusions.
robert g
27/10/2011 10:04
Que no emprenyin mes a qui? A l' independentisme de saló que viuen del cuento? Als politics independentistes que no paren de barallar-se entre ells? A la gent que els segueix com a xais? O als periodistes de l' establishment indepe-sectari ?
Anna
27/10/2011 09:37
Deu ser que s'emmirallen en els seus líders. Els insults, cops de colze, i intents de destruir "l'adversari" dels principals referents del independentisme no tenen res a envejar als que anomenes independentistes emprenyadors. Aquesta gent segueix el full de ruta dels seus companys de partit/secta.
Krilin
27/10/2011 08:51
Parles potser dels independentistes que no volen jugar al joc de les cadires que tan us agrada als independentistes instal.lats a l´establishment?
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida