vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
406 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
Actualitat

Eleccions 20N

17/11/2011
00:00  h.
Entrevista a Xavier Martí, president del “Grup civic Sentit Comú per Catalunya”
“Calen els recursos per gestionar la crisi des de Catalunya”
L’entitat Sentit Comú per Catalunya, que promou el debat polític des de l’àmbit de la societat civil, ha demanat el vot a CiU de cara les properes eleccions estatals. Parlem amb Xavier Martí, el seu president, perquè ens expliqui el per què d'aquesta decisió. Segons ell, només CiU té “la capacitat i la possibilitat” de defensar a Madrid els interessos i les necessitats dels catalans. A més, fa una crida a la responsabilitat, dels polítics però també dels ciutadans, respecte la situació econòmica actual.
Sense títol
per Lluís Bou
Què és la plataforma Sentit Comú?
No som una plataforma de res ni de ningú. Som una associació de ciutadans que tenim com a finalitat impulsar la participació i la vertebració de la incidència de la ciutadania en la vida pública i la política, mitjançant el seguiment, el debat i l’anàlisi de l’actualitat, la creació d’opinió sobre temes d’interès general i l’impuls d’iniciatives per a fomentar el sentit comú, la millora de l’activitat política, la participació electoral i la mobilització a favor de la regeneració i el canvi polític.

Quina representivitat tenen?

La nostra entitat agrupa 1.140 persones d’arreu de Catalunya –entre socis i membres col•laboradors– de diverses edats, condicions socials i activitats professionals.

Creuen necessari el pacte fiscal? Per què?
Les polítiques d’aprimament i ajustos de l’adminstracions són imprescindibles per assolir l’eficàcia i l’eficiència que han de permetre equilibrar les finances públiques, però són insuficients per recuperar l’economia i la generació d’ocupació. Els catalans necessitem rebre els recursos justos i necessaris per poder gestionar amb èxit, i des de Catalunya, la sortida de la crisi econòmica.

Se senten afectats per les retallades?
Evidentment, igual que la majoria de ciutadans. Tots hem d’assumir la nostra part de sacrifici per redreçar la situació, assentar les bases de la recuperació i redefinir la gestió pública partint de la base que no podem gastar allò que no tenim. Hem estirat més el braç que la màniga.

Per tant, s'han d'assumir responsabilitats...
Sí. Tots en tenim part de culpa. És cert que, des de fa uns anys, sovint els polítics no han estat a l’alçada de les circumstàncies, però els ciutadans tampoc hem exercit el necessari marcatge crític als nostres dirigents polítics. Per això, hem de fer esforços col•lectius.

Com valoren la política del govern català pel que fa a les retallades?
Destaquem positivament el seu coratge i i fermesa per afrontar la situació. Pensem que estan fent els ajustos necessaris de manera respectuosa amb les opinions discrepants. Ens considarem part de la majoria silenciosa dels ciutadans que pensen que cal adaptar els serveis públics a les noves possibilitats i perspectives de futur. Tots hem de reconèixer que han existit abusos. No obstant això, creiem que potser s’ha explicat poc l’horitzó de cap a on anem.

Els preocupa que els mercats cada cop sembla que manin més i la política hi quedi supeditada?
Les globalitzacions econòmica i política han caminat a ritmes diferents. La primera ho ha fet a un ritme vertiginós que ha deixat en fora de joc a la segona. És evident existeix un desajust entre els mercats, que són globals i en conseqüència forts i difusos, i uns governs excessivament locals i nacionals.

I això de qui és culpa?
Vam cometre l’error de passar a una economia global sense preveure la necessitat d’un òrgan polític fort a nivell global, com a mínim pel que ens afecta a nosaltres en l’àmbit europeu. Sens dubte, caldrà buscar solucions.

Vostès són sobiranistes?
Catalunya serà allò que els catalans vulguem. Ara bé, considerem que el desig prioritari i compartit de la majoria de ciutadans del nostre país és el manteniment i la creació de nous llocs de treball i la recuperació econòmica. Per això, entenem que diumenge aquesta qüestió serà l’eix central de decisió del vot. Cal actuar des de la reflexió i no des de la reacció per no equivocar-nos.

Per què demanen el vot per a Josep Antoni Duran?
En primer lloc, vull reiterar que som una entitat independent, però que en la línia de moltes entitats d’opinió cíviques del món aglosaxó, i que encara són una excepció a casa nostra, en cada cita electoral acostumem a analitzar els diferents programes electorals i en fixar una determinada posició com a grup.

I han decidit...
I ara pensem que, guanyi qui guanyi a Espanya, el que ens convé a tots els que vivim i treballem a Catalunya és ser forts a Madrid. I això és el que representa en aquesta ocasió Duran i Lleida.

Per què?
Ara cal incidir políticament a l’Estat, perquè malgrat la difícil relació actual entre Catalunya i Espanya, la majoria de decisions estructurals i les grans reformes per sortir de l’atzucac econòmic passen per Madrid, agradi més o menys. I amb les actuals condicions i perspectives, només CiU té la capacitat i la possibilitat de defensar els interessos i les necessitats de totes les persones que vivim i treballem aquí.

I la resta de formacions catalanes?
La força política de la resta de parlamentaris catalans a Madrid queda diluïda perquè estan integrats en grups polítics estatals o bé perquè el seu suport electoral no és suficient per a poder exercir cap acció i iniciativa significativa.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
13Veure i/o afegir comentaris
pasbort:El que cal es un "CANVI de MENTALITAT!!" ULTIMA APORTACIO.-- ...
Comentaris (13 en total)
pasbort
18/11/2011 10:58
El que cal es un "CANVI de MENTALITAT!!" ULTIMA APORTACIO.-- QUE VOSTE ESCULLI BÉ.---IN-DE-PEN-DEN-CI-A o SUICIDI Què ès aixó de que sempre, sempre, VOTEU a favor dels PROPIS BOTXINS?=VERDUGOS, els MANEN barranc avall i ells a OBEIR-LOS com a BORREGOS que els han transformat.! ! ! ! ( Que vosté esculli BÉ...o INDEPENDENCIA o SUICIDI, o INDEPENDENCIA o SUICIDI, INDEPENDENCIA o SUICIDI ! ! ! !
Atahualpa Chino
17/11/2011 19:33
Dorm, dorm, "a descansar", que quan et despertis ja et trobaràs el Gobierno de Concentración Nacional Español amb l'ajut del teu vot a CiU.
A descansar !!
17/11/2011 19:20
Tots aquests comentaris son molt semblants al Salvame de Telecinco, es reuneixen els quatre que criden més i cobren un "paston", per dir quatre xorrades. a la segona, m´en vaig a dormir. Bona nit.
Vicenç Ramoneda
17/11/2011 16:49
Sembla que algú encara no s'en ha adonat que cal ser estat i el mes aviat! Cap vot als qui no vulguin la llibertat de Catalunya ni que siguem estat! Tot el que no sigui votar per la llibertat i la nostra dignitat, rés! Qui vulgui la llibertat, ja sap qui no ha de votar! Pròxima Estació Independència: http://www.fundaciocatalunyaestat.cat/2011/10/20/documental-proxima-estacio-independencia/ Catalunya 2014, nou Estat: http://www.youtube.com/watch?v=XInI1aidccA&NR=1 Visca la llibertat! Visca Catalunya estat!
Bernt
17/11/2011 14:14
Parlar de sentit comú a una gent partidària de fer un Gobierno de Concentración Nacional Español amb els seus expoliadors és, o no tenir ni un gram de sentit comú, o voler participar en el negoci a base de ministerios i altres comissions.
albert
17/11/2011 12:57
el sentit comu sap que diu? INDEPENDÈNCIA!
ferran
17/11/2011 12:24
Per això fem un Gobierno de Concentración Nacional Español, perquè volem gestionar la crisi des de... el despatx de Rajoy
pasbort
17/11/2011 11:09
Madrid...Madrid....Madrid..... EL 18 A les 9 en punt de la nit, la grandiosa cassolada al CRIT de IN-DE-PEN-DEN-CI-A no tenim TVs. per a fer-nos escoltar.... però SI forces per CRIDAR---(passa-ho).
Josep
17/11/2011 10:38
Tot el que diu aquest bon home té molt sentit comú. Qui no en te tant es el candidat a qui donen suport. No ho veuen?
Roux's Frnslys
17/11/2011 09:36
"Vostès són sobiranistes? - Catalunya serà allò que els catalans vulguem. Ara bé, considerem que el desig prioritari i compartit de la majoria de ciutadans del nostre país és el manteniment i la creació de nous llocs de treball i la recuperació econòmica. Per això, entenem que diumenge aquesta qüestió serà l’eix central de decisió del vot. Cal actuar des de la reflexió i no des de la reacció per no equivocar-nos." "Quina hora és? - He de dir que m'encanta el color de la seva corbata"
Meritxell
17/11/2011 07:26
L'ùnic vot ùtil per Catalunya i els catalans el 20-N és el vot a CiU. No li podem exigir res si no li donem la força necessaria. Recordeu de qué ens han servit els 25 muts del P$C.
Joan Garcia
17/11/2011 01:31
Voleu dir que sabeu què significa ser forts a la vostra associació?
Oriol Pons
17/11/2011 00:16
És ben bé l'anti sentit comú.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida