vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
Estàs d’acord amb Navarro que una Catalunya independent seria més pobre?
97 %
2 %
1 %
406 vots
Martí: Ferran: Aqueta cati del PPciu que canvia tot sovins de ...
Dimarts, 22 de Maig de 2012
12/11/2011
10:05  h.
Pas a pas
CATALUNYA: EL FILL TONTO
"Tot i que els resultats del 20N no ho reflecteixin, el centre del debat polític ha canviat"
"Cal comprendre Catalunya i acceptar-la tal com és"
Alfredo Pérez Rubalcaba

Ahir, el presidenciable socialista, va deixar per uns moments la careta de polític i es va enfundar la bata blanca per fer de psicoanalista dels catalans. Als "progres" espanyols sempre els hi ha agradat interpretar aquest paper. Es tracta de predicar que volen comprendre el malestar de Catalunya quan, a l'hora de la veritat, s'acaben comportant com autèntics espanyolistes. Ens expliquen que volen solucionar el "problema català" però no es plantegen, ni per un sol moment, els motius que l'han originat. Creuen que els catalans són els causants del desgavell i, per tant, pretenen resoldre el conflicte sense replantejar la seva situació. Estan convençuts que som nosaltres els que hem de canviar: som la poma del pecat original. Parteixen de la idea que tenen raó i que els catalans, al capdavall, són uns espanyols que, per atzars de la vida, no han arribat a comprendre les bondats de ser espanyols.

Durant molts anys a Catalunya ens hem cregut aquesta enganyifa i hem escollit el camí de la pedagogia, la via d'explicar el perquè del nostre malestar. Hem assumit –com diu Rubert de Ventós– el paper de pacient i, per tant, hem cedit a Espanya el rol de doctor. Hem concedit a l'Estat espanyol un rol dominant acceptant que érem nosaltres l'origen del conflicte. Catalunya s'estirava al divan de psicoanalista espanyol i deixava que aquest l'interpel·lés.

Per sort el fracàs de l'Estatut va deixar en evidència totes aquestes contradiccions. Va constatar que els causants del problema no érem nosaltres, sinó l'Estat espanyol i tots els seus engranatges institucionals. El fracàs estatutari ha suposat un canvi del discurs polític a Catalunya i, de mica en mica, sembla que vagi arribant a Madrid. Tot i que els resultats electorals del proper 20N no ho reflecteixin, el centre del debat polític ha canviat. De mica en mica sembla que s'hagi iniciat una certa desconnexió amb Espanya. Catalunya ha sortit del divan i ha començat a caminar.

Rubalcaba ja fa tard. Si volien “comprendre Catalunya i acceptar-la tal com és” havien d’haver acceptat l’Estatut sense retallar-lo, no vetar el català a les corts o replantejar el model del “café para todos”. Ara ja han fet tard.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
7Veure i/o afegir comentaris
Jordi 1er.:Genial article. Ara estem en la fase en la que el suposat ma...
Comentaris (7 en total)
Jordi 1er.
14/11/2011 11:44
Genial article. Ara estem en la fase en la que el suposat malalt està descobrint que és el psicòleg el que està sonat (i/o actua de mala fe), i no pas ell. Cal anar asumint això i conduir-ho a bon port. Encara hi ha la possibilitat de tornar enrere.
el nom
13/11/2011 18:00
El problema de tot plegat és que l'enorme victòria electoral de l'espanyolisme (PPSOE) vers el catalanisme i independentisme, donarà arguments al primer per a laminar-nos l'autogovern, l'economia, i, com no, la cultura que s'ha aconseguit salvar després de 40 anys de franquisme i 30 de post-franquisme.
Narcís
13/11/2011 11:58
A qui volen enganyar?: A) massa en saben de la veritat/ realitat catalana o PPCC .. cercant fer-nos ' fonadisos ' com potència així vendre'ns a sa castella! B) massa hi saben àdhuc d'ésser Barcelona la ' capital natural ' d'aquest estat que no pas sa artificial-artificiós madrid! C) massa en saben d'have'ns espoliat històricament fins avui, ara i ací, sia científicament, tècnica, artística i en tots els ordres ( què dir d'economia!)! PD: són ' Cains ' d'allò més i, damunt, sense ser germans de res! Nota: no tenen perdó de Déu mantenint en la ignorància sos súbdits pel que fa a nosaltres i tot el que hem fet per sa espanya malgrat tot .. àdhuc a costa de quasi matar-nos a nosaltres mateixos com nació, gran nació mil·lenària! Anotació al marge: així doncs, s'hi deixin de baboiades o aixecades de camisa i diguin la veritat, tota la veritat i res més que la veritat, ço és, ser una simple ' yihad ' espanyola amb tot el que implica de mort, robatori, usurpació, falsetat .. contra l'univers català!
Elisabeth
13/11/2011 10:21
A Pere, d'on treus que el 80% dels vots a Catalunya al Congrés són PP+PSOE? Mira les xifres reals a www.gencat.cat/governacio i veuràs, si fas numeros, que el 2008, amb la distorció dels vot de la por, que va fer que molta gent votés al PSC, el 62%era PSC-PP i el 29% CiU+ERC+ICV. Al 2004 el 55% PP+PSOE i 42% CiU+ERC+ICV, i el 2000 amb la majoria absoluta de l'Axnar i havent aconseguit el PP a Catalunya el 20% dels vots dels que van votar, va ser el 57%PP+PSC, i el 38% CiU+ERC+ICV. I aquestes xifres es reverteixen quan es vota al Parlament de catalunya, tot i que el número absolut de vots no varia gaire. O sigui que no es veritat que siguem tots uns "caragirats". En tot cas, ens hauríem de preguntar què fem amb la gent que vota PSOE i PP a Catalunya i perquè encara se senten espanyols. Aquest és el problema que els partits en cap moment volen afrontar. Perquè els espanyols que van venir als anys 60 (recordem que la inbtenció del Franco era colonitzar-nos) no s'han integrat, i què han fet els partits per integrar-los (de fet, han fet els impossibles per no integrar-los, amb l'ajut inestimable de l'Estat, és clar). Prou d'autoflagelar-nos i no voler afrontar la realitat. Aquesta és la via cap al suicidi i és la que hem estat alimentant els últims 30 anys. I l'autor el que fa és dir que, el % de gent que vota Ciu+ERC+ICV i alguna part del PSC comença a entendre que amb Espanya no anem enlloc. I això acabarà fent canviar aquests percentatges. Però per canviar, cal veure primer la realitat, cosa que ben poca gent fa, i encara menys diu.
pere
12/11/2011 23:40
M'agradaria que l'autor aportés alguna dada objectiva per justificar la seva posició. Els articles basats en hipòtesis o somnis no ens porten enlloc i generen molta frustració, sobretot quan veiem que el bloc PP-PSOE fan el 80% dels vots catalans.
el nom
12/11/2011 19:04
Carai quins articles d'opinió d'avui. Tant el d'en Canosa com aquest situen el llistò molt alt. Felicitats a tots dos i ho sento per Espanya abans de donar-m'en llum em quien bé i tot. Però ja m'han il·luminat el cami, els solets, com diu enCarol.
ton
12/11/2011 13:00
Justa la fusta. Qui coi vol continuar amb aquest paper subordinat, explicant-nos (i demanant perdo) per tal com som ?! Prou ja! ells aqui no hi pinten res, i si volen entendren's que es comprin un mapa. La Xina, Suecia o Uruguai fan pedagogia a Ecspanya?? Doncs nosaltres tampoc.
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
PUBLICITAT
Tags
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida